Strona 14 z 15

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 20 maja 2021, 22:15
autor: KwZ
A to faktycznie będzie rozwałka jakiej nie byłem świadomy.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 21 maja 2021, 9:40
autor: Bastian
Flash8222 pisze:
20 maja 2021, 13:22
W Wyborczej jest informacja, że jednak na skrzyżowaniu Jerozolimskich oraz Marszałkowskiej, znowu będą pełne relacje skrętne.
Z kolei nie znajduje to potwierdzenia w obrazkach.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 21 maja 2021, 12:58
autor: Flash8222
Bo to tylko obrazki, a nie gotowe projekty przecież. Podobno to sam ZTM nalegał na gwiazdę w centrum.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 28 maja 2021, 14:47
autor: Krzysztof_J
Tak mnie zastanawia, czy ktoś przy planach przebudowy Jerozolimskich wziął pod uwagę, że wydłuży się czas przejazdu tramwajów. Obecnie na odcinku pomiędzy przystankiem Most Poniatowskiego a przystankiem Dw. Centralny są (nie licząc tych przystanków) 3 przystanki i światła przy Emilii Plater, czyli maksymalnie 4 miejsca zatrzymania. Według planów przystanki Krucza i Muzeum Narodowe w kierunku Pragi mają być przesunięte na wschodnią stronę skrzyżowań (z dojściem z obu stron). Oprócz tego mają być nowe przejścia (planowane w tym roku przy Parkingowej i Poznańskiej oraz przy Brackiej, Pankiewicza i wejściu do PKP Powiśle). Czyli dojdzie 7 nowych świateł. Na pewno tramwaje nie będą stawać wszędzie, ale nie ma szans, żeby wszędzie przejechały bez zatrzymania. Pomijając kwestie jak to wpłynie na ruch drogowy, to na pewno nie będzie to obojętne dla tramwajów, bo raczej nie da się stworzyć idealnego priorytetu. Czy rzeczywiście musi być dojście z dwóch stron do każdego przystanku i przejścia przy każdej bocznej uliczce?

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 28 maja 2021, 15:00
autor: kajo
Założenie jest chyba takie że po to przestawia się przystanki by zgrać to lepiej z priorytetem. A dojścia z obu stron od razu powodują, że czas jazdy skraca się o czas dojścia do tramwaju, także nawet jak minutę łącznie straci tramwaj to na dojściu do przystanku może 2 minuty zyskać.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 28 maja 2021, 22:39
autor: MZ
:arrow: Dwie informacje z Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego. Dość wymowne.
Jednego dnia: ratusz chce zwęzić Aleje Jerozolimskie. To spowoduje tam ogromne korki!
Drugiego dnia: ratusz chce zwęzić ulicę Sokratesa. Dlaczego tyle trzeba było na to czekać?

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 29 maja 2021, 11:02
autor: Stary Pingwin
Krzysztof_J pisze:
28 maja 2021, 14:47
Tak mnie zastanawia, czy ktoś przy planach przebudowy Jerozolimskich wziął pod uwagę, że wydłuży się czas przejazdu tramwajów. Obecnie na odcinku pomiędzy przystankiem Most Poniatowskiego a przystankiem Dw. Centralny są (nie licząc tych przystanków) 3 przystanki i światła przy Emilii Plater, czyli maksymalnie 4 miejsca zatrzymania. Według planów przystanki Krucza i Muzeum Narodowe w kierunku Pragi mają być przesunięte na wschodnią stronę skrzyżowań (z dojściem z obu stron). Oprócz tego mają być nowe przejścia (planowane w tym roku przy Parkingowej i Poznańskiej oraz przy Brackiej, Pankiewicza i wejściu do PKP Powiśle). Czyli dojdzie 7 nowych świateł. Na pewno tramwaje nie będą stawać wszędzie, ale nie ma szans, żeby wszędzie przejechały bez zatrzymania. Pomijając kwestie jak to wpłynie na ruch drogowy, to na pewno nie będzie to obojętne dla tramwajów, bo raczej nie da się stworzyć idealnego priorytetu. Czy rzeczywiście musi być dojście z dwóch stron do każdego przystanku i przejścia przy każdej bocznej uliczce?
Zapraszam na wąską Marszałkowską, na odcinku jednego przystanku jest 5 pdp. Każde żyje własnym życiem, tzn. tramwaj na każdym stoi.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 30 maja 2021, 23:02
autor: Glonojad
Krzysztof_J pisze:
28 maja 2021, 14:47
Tak mnie zastanawia, czy ktoś przy planach przebudowy Jerozolimskich wziął pod uwagę, że wydłuży się czas przejazdu tramwajów.
Czas przejazdu tramwajów zdecydowanie nie był priorytetem.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 31 maja 2021, 10:22
autor: gfedorynski
No dobrze, ale nie straszmy, że od zwężenia ulic tramwaje będą miały gorzej. Przy "losowej" sygnalizacji statystycznie czy przystanek jest przed czy za skrzyżowaniem nie powinno mieć znaczenia, jak mamy priorytety, powinno tylko pomóc.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 31 maja 2021, 14:24
autor: Glonojad
Przy losowej sygnalizacji dokładnie każda dodatkowa statystycznie dodaje stratę czasu. Priorytet da się oczywiście zrobić prawie częściej, ale przy licznych i sprzecznych wymaganiach opiniodawców (np. żądanie priorytetu autobusowego przy 45 tramwajach na godzine i druigie tyle autobusach, plus dla autobusów na ciągach kolizyjnych; przejścia dla pieszych "na raz", zapewnienie koordynacji sieciowej o usztywnionych w skali połowy dzielnicy cyklach) dobrze by było jednak chociaż układ przystanków przemyśleć.

Więc jeśli po przebudowie czas przejazdu tramwajöw wzrośnie o mniej, niż 2 minuty, to i tak będzie sukces.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 31 maja 2021, 14:57
autor: Stary Pingwin
Przy uspokojeniu ruchu samochodowego, tramwaje dostają w tylny sprzęg ?

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 31 maja 2021, 16:39
autor: TGM
MZ pisze:
28 maja 2021, 22:39
:arrow: Dwie informacje z Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego. Dość wymowne.
Jednego dnia: ratusz chce zwęzić Aleje Jerozolimskie. To spowoduje tam ogromne korki!
Drugiego dnia: ratusz chce zwęzić ulicę Sokratesa. Dlaczego tyle trzeba było na to czekać?
Porów... zrównywanie Sokratesa i Jerozolimskich ma tyle samo sensu co zrównywanie Warszawy i Kopenhagi przez ekipę Trzaskowskiego.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 31 maja 2021, 22:37
autor: MisiekK
TGM pisze:
31 maja 2021, 16:39
MZ pisze:
28 maja 2021, 22:39
:arrow: Dwie informacje z Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego. Dość wymowne.
Jednego dnia: ratusz chce zwęzić Aleje Jerozolimskie. To spowoduje tam ogromne korki!
Drugiego dnia: ratusz chce zwęzić ulicę Sokratesa. Dlaczego tyle trzeba było na to czekać?
Porów... zrównywanie Sokratesa i Jerozolimskich ma tyle samo sensu co zrównywanie Warszawy i Kopenhagi przez ekipę Trzaskowskiego.
Bo ponieważ? Podobne do siebie ulice w części drogowej.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 31 maja 2021, 22:43
autor: kajo
MisiekK pisze:
31 maja 2021, 22:37
TGM pisze:
31 maja 2021, 16:39

Porów... zrównywanie Sokratesa i Jerozolimskich ma tyle samo sensu co zrównywanie Warszawy i Kopenhagi przez ekipę Trzaskowskiego.
Bo ponieważ? Podobne do siebie ulice w części drogowej.
Akurat porównywanie Warszawy i Kopenhagi na dużo wspólnego. Akurat mamy podobną gęstość zaludnienia patrząc po odległości od centrum.
http://zm.org.pl/?a=war_jak_cop-195

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 19 lip 2021, 7:06
autor: Daniel_FCB
To kiedy będą przejścia naziemne przy rondzie Dmowskiego?
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... gowki.html