Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu Al. Jerozolimskich

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 2852
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 lut 2007, 15:12

http://rzeczpospolita.pl/dodatki/warszawa_070227/warszawa_a_13.html pisze: Świetlne informatory będą zainstalowane na placach Narutowicza, Zawiszy i Starynkiewicza oraz przy Dworcu Centralnym, Smyku, Muzeum Narodowym i na moście Poniatowskiego.
A przy Centrum nie???

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 lut 2007, 15:17

Podawałem link, kliknąłeś? :p
SIWZ prawdę Ci powie... generalnie wszystkie przystanki od BW1920 do Waszyngtona włącznie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 02 mar 2007, 9:38

Rzeczpospolita pisze: TRAMWAJE Remont w Al. Jerozolimskich
Zdążyć z wymianą torów za dotację z UE

Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na remont torów między pl. Zawiszy a rondem Waszyngtona.

Latem pasażerów czeka więc zapewne zamknięcie torów na najruchliwszej trasie w mieście -w Al. Jerozolimskich. A czas goni. -Planujemy prowadzić najtrudniejsze prace w czerwcu, lipcu i sierpniu, kiedy ruch jest najmniejszy -mówi rzecznik TW Wojciech Szydłowski.

Przypomnijmy - takie same plany tramwajarze mieli w ubiegłym roku. Prac nie udało się rozpocząć na czas z powodu protestów oferentów ubiegających się o lukratywny kontrakt. Tramwajarze byli zmuszeni przetarg unieważnić, a inwestycję przesunąć na ten rok.

Na przebudowę torów między pętlami Banacha i Gocławek oraz zakup 15 niskopodłogowych tramwajów władze Warszawy otrzymały ponad 24 mln euro dotacji z Brukseli. Żeby pieniądze nie przepadły, powinni rozliczyć się z każdego euro do połowy 2008 roku. Tymczasem nie ogłosili nawet jeszcze wszystkich przetargów. Oprócz wymiany i wyciszenia torów tramwajarze muszą np. zainstalować nową sieć trakcyjną i podnieść przystanki. Opóźni się też montaż elektronicznego systemu informacji pasażerskiej. W tym ostatnim przypadku wygrany przez firmę Ascom przetarg oprotestował wczoraj Siemens (jego oferta była prawie trzy razy droższa).
kmaj
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 mar 2007, 9:40

Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Staad
Posty: 88
Rejestracja: 14 sie 2006, 13:46

Post autor: Staad » 07 mar 2007, 20:36

SYSTEM INFORMACJI PASAŻERSKIEJ
Na 26 przystankach zamontowane zostaną urządzenia systemu elektronicznej informacji pasażerskiej. W skład systemu wchodzić będš elektroniczne tablice informacyjne (na 12 przystankach duże, na pozostałych 14 - małe) z dynamicznie aktualizowaną informacją (m.in. numer linii i trasa nadjeżdżającego tramwaju w tym informacja czy jest to kurs niskopodłogowy, czas oczekiwania na najbliższy tramwaj każdej z linii, aktualny czas). Każda z tablic systemu informacji przystankowej będzie dwustronna, wyposażona w wyświetlacze diodowe (LED) barwy pomarańczowej, o wysokości znaków minimum 44 mm (co umożliwi odczytywanie informacji z odległości do 20m). Informacje o nadjeżdżających tramwajach będą ułożone chronologicznie (stale aktualizowane m.in. na podstawie stosowanego obecnie systemu pozycjonowania tramwajów), przy czym w przypadku czasu odjazdu krótszego niż 1 minuta - informacja ta będzie podawana w sposób pulsujący. Najniższe 1-2 linijki będą przeznaczone na komunikaty specjalne, przekazywane przez operatorów stowiska zarządzania systemem. Dodatkowo przystanki będą wyposażone w głośniki, umożliwiające przekazywanie dodatkowych informacji ze stanowiska zarządzania systemem. Tablice duże (12 szt.) będą posiadały 8 wierszy do podawania informacji rozkładowych i 2 wiersze do podawania komunikatów specjalnych, tablice małe (14 szt.) odpowiednio 6 dla informacji rozkładowych i 1 do komunikatów specjalnych. Na 6 przystankach dodatkowo będzie możliwe także przekazywanie informacji o dogodnych przesiadkach w inne środki komunikacji publicznej (w tym w tramwaje kursujące w ciągach poprzecznych).

ze strony http://tramwar.republika.pl/tw-aleje.html

[ Dodano: 2007-03-07, 21:01 ]
http://tramwar.republika.pl/schemat-aj-tablice-z.JPG
ciekawy tylko jestem czemu tych tablic nie bedzie od goclawka do ronda waszyngtona?? w czym ten odcinek jest gorszy od grojeckiej??
SPINNING WORLD

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 mar 2007, 21:15

W liczbie pasażerów, jak podejrzewam... gdyby projekt był do Okęcia, to tamten odcinek wybiegowy też by raczej nie dostał.

Chociaż, prawdę mówiąc, sam byłem zdziwiony, no ale tak było w Studium Wykonalności najwidoczniej.

Należy wziąć jednak pod uwagę, że dalsze wydłużenie powoduje dalsze zwiększanie kosztów, a miasto nie przeznaczyło na ten projekt ani złotówki z budżetu.

Tak samo można by przecież pytać, czemu nie będzie tablic np. w hallu kasowym Centralnego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 07 mar 2007, 21:46

inż. Glonojad pisze:W liczbie pasażerów, jak podejrzewam...
Przede wszystkim. Następne w kolejności z pewnością będą AL JP II, czy Marszałkowska.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Staad
Posty: 88
Rejestracja: 14 sie 2006, 13:46

Post autor: Staad » 07 mar 2007, 22:03

inż. Glonojad pisze:W liczbie pasażerów, jak podejrzewam.
hmmm od goclawka to pewnie jezdza 3 osoby. Rano juz 3 przystanki za goclawkiem jest taki tlok,ze ledwo da sie wejsc do tramwaju. Wiem, bo przez 4 lata tak jezdzilem. Dlatego ten argument jest smieszny.
Jesli juz nei od goclawka to chociaz od ronda wiatraczna
SPINNING WORLD

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 mar 2007, 22:05

No, z tą Marszałkowską bym się nie rozpędzał, priorytetem jest jednak koncentracja na korytarzach nie-metrowskich. JPII przewozi zresztą więcej pasażerów.

[ Dodano: 2007-03-07, 22:06 ]
Staad pisze: Dlatego ten argument jest smieszny.
Ja kolegi argumentów nie recenzuję w ten sposób, byłbym wdzięczny za wzajemność.
Bo śmieszne, to jest porównywanie przystanków na dalekim Grochowie czy w Alei Waszyngtona, z Daleką czy nawet Kinem Ochota, o rzut czapką od Centrum.
Jesli juz nei od goclawka to chociaz od ronda wiatraczna
Trochę późno na takie pomysły. Zresztą nie było go w Studium, więc nie bardzo jest o czym dyskutować - projekt ma być ze Studium zgodny i już.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Staad
Posty: 88
Rejestracja: 14 sie 2006, 13:46

Post autor: Staad » 07 mar 2007, 22:40

inż. Glonojad pisze:Zresztą nie było go w Studium, więc nie bardzo jest o czym dyskutować - projekt ma być ze Studium zgodny i już.
no niestety, jak zwykle nie mozna nic zrobic porzadnie do konca tylko wszysto musi byc po czesci zrobione.
SPINNING WORLD

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 07 mar 2007, 22:48

inż. Glonojad pisze:No, z tą Marszałkowską bym się nie rozpędzał, priorytetem jest jednak koncentracja na korytarzach nie-metrowskich. JPII przewozi zresztą więcej pasażerów.
W sumie masz rację. To pewnie druga w kolejności będzie Al JP2.
no niestety, jak zwykle nie mozna nic zrobic porzadnie do konca tylko wszysto musi byc po czesci zrobione.
Szukasz problemów tam, gdzie ich nie ma. Póki co system informacyjny będzie robiony w głównych szlakach tramwajowych. Sorry, ale odcinek od Wiatraka do Gocławka nie jest głównym szlakiem tramwajowym.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 mar 2007, 0:22

inż. Glonojad pisze:z Daleką czy nawet Kinem Ochota, o rzut czapką od Centrum.
BTW, masz może (bądź ktokolwiek inny) dostęp do danych na temat wykorzystania przystanków w ciągu Grójeckiej (DALEKA - BW20) i byłbyś w stanie je udostępnić? Nie chodzi mi o konkretne wartości, raczej 'kolejność', znaczy się które są lepiej, które gorzej wykorzystane.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 mar 2007, 7:59

Staad pisze:
inż. Glonojad pisze:Zresztą nie było go w Studium, więc nie bardzo jest o czym dyskutować - projekt ma być ze Studium zgodny i już.
no niestety, jak zwykle nie mozna nic zrobic porzadnie do konca tylko wszysto musi byc po czesci zrobione.
Nie można nic zrobić tak, by każdemu pasowało. A koncentracja na priorytetach jest postępowaniem całkiem normalnym właśnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Staad
Posty: 88
Rejestracja: 14 sie 2006, 13:46

Post autor: Staad » 08 mar 2007, 18:15

inż. Glonojad pisze:Nie można nic zrobić tak, by każdemu pasowało. A koncentracja na priorytetach jest postępowaniem całkiem normalnym właśnie.
Priorytetem powinna byc cala trasa bo jest najwazniejsza w miescie, wiec chyba pasowaloby wiekszosci.

[ Dodano: 2007-03-08, 18:21 ]
przynajmniej od ronda wiatraczna do banacha
SPINNING WORLD

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 mar 2007, 18:54

Toż cała trasa będzie zmodernizowana, aż do Gocławka. A wyświetlacze będą do Waszyngtona - wszystko się więc zgadza.

[ Dodano: 2007-03-08, 19:24 ]
A tymczasem rozstrzygnięto przetarg na promocję projektu. Mam nadzieję, że nikt nie będzie pojękiwał, że "tory na wybory" (bo wyborów żadnych nie widać, odpukać), oraz że "pół miliona na kubki" (bo będzie kosztować 110 tysięcy ;) ).

[ Dodano: 2007-03-08, 19:30 ]
Zaś kwestia SIP była poruszana na 12. stronie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ