Koleje Dużych Prędkości (tzw. Ygrek)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 gru 2011, 16:01

Wolfchen pisze:Jak linie kolejowe będą przedstawialy jakis europejski standard, wtedy można o KDP z państwowej kasy myśleć.
Wtedy będzie już za późno. Na zawsze zatrzymamy się na etapie "modernizacji" pod 120-160 km/h i praktycznie zerowego udziału transportu kolejowego w połączeniach międzyaglomeracyjnych; za kilka lat wszystkie większe aglomeracje będą połączone siecią dróg klasy A i S, kolej konwencjonalna wtedy przestanie już całkowicie być konkurencyjna czasowo.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 gru 2011, 16:02

fik pisze:za kilka lat wszystkie większe aglomeracje będą połączone siecią dróg klasy A i S, kolej konwencjonalna wtedy przestanie już całkowicie być konkurencyjna czasowo
W Niemczech jakoś tak się nie stało :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 gru 2011, 16:04

Bastian pisze: W Niemczech jakoś tak się nie stało :>
Jak to się nie stało? Kolej dalekobieżna niebędąca ICE w Niemczech praktycznie nie istnieje.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 gru 2011, 16:10

I chciałbyś, żeby tak było w Polsce? Porównaj siłę nabywczą płac w Niemczech i w Polsce... T by był dopiero rozkwit kilkunastoletnich, rozklekotanych busów... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 gru 2011, 16:13

Rozkwit busiarstwa będzie, jak z Warszawy do Wrocławia będzie się jechać ekspresówką w 3h, a pociągiem - 5h, bo "wystarczy modernizacja".
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 gru 2011, 16:23

A nie byłoby rozkwitu busiarstwa, gdyby się jechało KDP półtorej godziny za jakieś 250 złotych (w porywach 200), konwencjonalną koleją 8 godzin za około 70 złotych, zaś busem 4 godziny za 50 złotych?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 gru 2011, 16:28

Skąd te 8h? Nie wyciągajmy danych z dupy, bardzo Cię proszę. Obecnie jedzie się 6h i modernizuje się Wrocław-Poznań...
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 gru 2011, 16:35

fik pisze:Skąd te 8h?
O, przepraszam. W najlepszym wypadku 7 godzin. Wyjazd z Warszawy po 22, we Wrocławiu po 5 rano.

Mówię tu o połączeniu, które kosztuje poniżej 100 złotych. Jak chcę szybko do Wrocławia się dostać, to lecę samolotem.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 gru 2011, 16:41

Wolfchen pisze:Mówię tu o połączeniu, które kosztuje poniżej 100 złotych.
Szkoda, że nie ustaliłeś granicy na 20 PLN, byłoby jeszcze zabawniej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 gru 2011, 17:03

Wolfchen pisze:jak by powstała z pieniędzy prywatnego inwestora, który w zamian by dostał np. ulgi podatkowe albo państwo jako wkład własny wniosłoby grunty.
Byle nie ulgi! Wolę jawne finansowanie, przynajmniej wiadomo, ile to kosztuje.
Generalnie PPP jakoś szwankuje.
Wolfchen pisze:O, przepraszam. W najlepszym wypadku 7 godzin.
W ciągu najbliższej doby jest TLK jadąca 6:12.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 gru 2011, 17:16

fik pisze:Szkoda, że nie ustaliłeś granicy na 20 PLN, byłoby jeszcze zabawniej.
Najniższa krajowa to około 1300 złotych. 200 złotych (T/P) to jest 1/6. I Ty to nazwiesz mobilnym społeczeństwem, które na przykładowy wyjazd do Wrocławia (bez jedzenia, wtc) będzie w większości musiało wydać około 20% swoich miesięcznych zarobków? Kolej jest dla wszystkich, a nie dla wybranych, m.in. po to PIC dostaje dofinansowanie do TLK...

[ Dodano: |7 Gru 2011|, 2011 17:24 ]
fik pisze:jak z Warszawy do Wrocławia będzie się jechać ekspresówką w 3h, a pociągiem - 5h, bo "wystarczy modernizacja".
Wracam, ale złapałem nieścisłość - jeśli przez Łódź zrobią modernizację trasy na 160 km/h, to pociąg do Wrocławia będzie jechał około 3 godzin... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 gru 2011, 17:40

Wolfchen pisze:Kolej jest dla wszystkich, a nie dla wybranych
Niech pociągi będą darmowe, wtedy dopiero będą dostępne.
Wolfchen pisze:
Wracam, ale złapałem nieścisłość - jeśli przez Łódź zrobią modernizację trasy na 160 km/h, to pociąg do Wrocławia będzie jechał około 3 godzin... 8-(
Przez Łódź mamy 410 km do Wrocławia. Przy 3h daje to vhandl na poziomie 136 km/h - jest to absolutnie nieosiągalne. Dla porównania - 297 km do Krakowa najszybciej w historii jechano bodaj 2:45, co daje vhandl 108 km/h - bez postojów, bez przelotu przez Łódź, bez kręcenia wokół Kalisza, itd. Niżej 4,5h (vhandl 90 km/h) na tej trasie się nie zejdzie bez inwestycji na miarę obecnie prowadzonych na E65.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 gru 2011, 17:49

fik pisze:Niech pociągi będą darmowe, wtedy dopiero będą dostępne.
W drugą stronę także nie przesadzajmy.

Twierdzisz, ze brak KDP to koniec kolei dalekobieżnej. A co z miastami, które omija KDP? Białystok, Lublin, Szczecin?
fik pisze:Przy 3h daje to vhandl na poziomie 136 km/h - jest to absolutnie nieosiągalne.
Podobnie jak dojazd busem w 3 godziny.
fik pisze:Niżej 4,5h (vhandl 90 km/h) na tej trasie się nie zejdzie bez inwestycji na miarę obecnie prowadzonych na E65.
Myślę, że 100 km/h handlowej można wyciągnąć dla IC. Postój jedynie w Łodzi.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ness
Posty: 1030
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 07 gru 2011, 18:08

fikander pisze:Generalnie można nazwać to początkiem końca kolei dalekobieżnej w Polsce. Wielka szkoda.
Generalnie jesli kolej potrzebuje kilkunastu miliardow na jedna linie (z czego moze zwroci sie 10% jesli w ogole cokolwiek) i potem ciaglego karmienia kosmicznymi dotacjami (bo chyba nikt sie nie ludzi ze nie ma innego sposobu przy potencjalnych potokach zeby ceny byly w okolicach tych 150 zl) zeby byc konkurencyjna do innych rodzajow transportu to znaczy ze jest niepotrzebna.
Simple as that.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 gru 2011, 18:31

A potem wpakujesz kilkanaście mld w pół autostrady i drugie tyle w jej drugie pół. Bo nagle będzie potrzebna.
Wolfchen pisze:Białystok, Lublin, Szczecin?
Przecież ich mieszkańcy też by jeździli KDP?
Wolfchen pisze:Podobnie jak dojazd busem w 3 godziny.
Ale samochodem już tak.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ