Wtedy będzie już za późno. Na zawsze zatrzymamy się na etapie "modernizacji" pod 120-160 km/h i praktycznie zerowego udziału transportu kolejowego w połączeniach międzyaglomeracyjnych; za kilka lat wszystkie większe aglomeracje będą połączone siecią dróg klasy A i S, kolej konwencjonalna wtedy przestanie już całkowicie być konkurencyjna czasowo.Wolfchen pisze:Jak linie kolejowe będą przedstawialy jakis europejski standard, wtedy można o KDP z państwowej kasy myśleć.
Koleje Dużych Prędkości (tzw. Ygrek)
Moderator: JacekM
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36869
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
W Niemczech jakoś tak się nie stałofik pisze:za kilka lat wszystkie większe aglomeracje będą połączone siecią dróg klasy A i S, kolej konwencjonalna wtedy przestanie już całkowicie być konkurencyjna czasowo
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
O, przepraszam. W najlepszym wypadku 7 godzin. Wyjazd z Warszawy po 22, we Wrocławiu po 5 rano.fik pisze:Skąd te 8h?
Mówię tu o połączeniu, które kosztuje poniżej 100 złotych. Jak chcę szybko do Wrocławia się dostać, to lecę samolotem.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Byle nie ulgi! Wolę jawne finansowanie, przynajmniej wiadomo, ile to kosztuje.Wolfchen pisze:jak by powstała z pieniędzy prywatnego inwestora, który w zamian by dostał np. ulgi podatkowe albo państwo jako wkład własny wniosłoby grunty.
Generalnie PPP jakoś szwankuje.
W ciągu najbliższej doby jest TLK jadąca 6:12.Wolfchen pisze:O, przepraszam. W najlepszym wypadku 7 godzin.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Najniższa krajowa to około 1300 złotych. 200 złotych (T/P) to jest 1/6. I Ty to nazwiesz mobilnym społeczeństwem, które na przykładowy wyjazd do Wrocławia (bez jedzenia, wtc) będzie w większości musiało wydać około 20% swoich miesięcznych zarobków? Kolej jest dla wszystkich, a nie dla wybranych, m.in. po to PIC dostaje dofinansowanie do TLK...fik pisze:Szkoda, że nie ustaliłeś granicy na 20 PLN, byłoby jeszcze zabawniej.
[ Dodano: |7 Gru 2011|, 2011 17:24 ]
Wracam, ale złapałem nieścisłość - jeśli przez Łódź zrobią modernizację trasy na 160 km/h, to pociąg do Wrocławia będzie jechał około 3 godzin...fik pisze:jak z Warszawy do Wrocławia będzie się jechać ekspresówką w 3h, a pociągiem - 5h, bo "wystarczy modernizacja".
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Niech pociągi będą darmowe, wtedy dopiero będą dostępne.Wolfchen pisze:Kolej jest dla wszystkich, a nie dla wybranych
Przez Łódź mamy 410 km do Wrocławia. Przy 3h daje to vhandl na poziomie 136 km/h - jest to absolutnie nieosiągalne. Dla porównania - 297 km do Krakowa najszybciej w historii jechano bodaj 2:45, co daje vhandl 108 km/h - bez postojów, bez przelotu przez Łódź, bez kręcenia wokół Kalisza, itd. Niżej 4,5h (vhandl 90 km/h) na tej trasie się nie zejdzie bez inwestycji na miarę obecnie prowadzonych na E65.Wolfchen pisze:
Wracam, ale złapałem nieścisłość - jeśli przez Łódź zrobią modernizację trasy na 160 km/h, to pociąg do Wrocławia będzie jechał około 3 godzin...
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
W drugą stronę także nie przesadzajmy.fik pisze:Niech pociągi będą darmowe, wtedy dopiero będą dostępne.
Twierdzisz, ze brak KDP to koniec kolei dalekobieżnej. A co z miastami, które omija KDP? Białystok, Lublin, Szczecin?
Podobnie jak dojazd busem w 3 godziny.fik pisze:Przy 3h daje to vhandl na poziomie 136 km/h - jest to absolutnie nieosiągalne.
Myślę, że 100 km/h handlowej można wyciągnąć dla IC. Postój jedynie w Łodzi.fik pisze:Niżej 4,5h (vhandl 90 km/h) na tej trasie się nie zejdzie bez inwestycji na miarę obecnie prowadzonych na E65.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Generalnie jesli kolej potrzebuje kilkunastu miliardow na jedna linie (z czego moze zwroci sie 10% jesli w ogole cokolwiek) i potem ciaglego karmienia kosmicznymi dotacjami (bo chyba nikt sie nie ludzi ze nie ma innego sposobu przy potencjalnych potokach zeby ceny byly w okolicach tych 150 zl) zeby byc konkurencyjna do innych rodzajow transportu to znaczy ze jest niepotrzebna.fikander pisze:Generalnie można nazwać to początkiem końca kolei dalekobieżnej w Polsce. Wielka szkoda.
Simple as that.
A potem wpakujesz kilkanaście mld w pół autostrady i drugie tyle w jej drugie pół. Bo nagle będzie potrzebna.
Przecież ich mieszkańcy też by jeździli KDP?Wolfchen pisze:Białystok, Lublin, Szczecin?
Ale samochodem już tak.Wolfchen pisze:Podobnie jak dojazd busem w 3 godziny.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!