Strona 14 z 44

: 10 lip 2007, 8:08
autor: przewoz
Myślę, że chyba najlepszą z tych lokalizacji było by Rondo Żaba. Co do reszty to nie wiem. No i czy są możliwości techniczne, nawet prszy przebudowie.
Wiadomo, że ta linia przebiega czasem na nasypie, czasem nie, obok jest masa innych torów... Mogłoby się okazać, że budowa przystanków pochłonęła by spore pieniądze. Budowa we Włoszczowie to był pryszcz. Wybudowali peron przy torze dodatkowym. Tu takie akcje kończyłyby się wydłużeniem czasu jazdy pociągów podmiejskich. W końcu rozjazdyn na V>40km/h też nie wszędzie zabudować się tak łatwo da. Wymagają więcej miejsca.
A nawet jak jest na nie miejsce, to wychodzą takie głupoty jak zjazd 40km/h na bok w Rembertowie czy w Mrozach na E20.

: 10 lip 2007, 10:03
autor: mariow
Pytanie czy tak naprawdę dokonując przebudowy nie należałoby skasowac takiej stacji pasażerskiej jak Praga - w zamian budując własnie Bródno i Żabę

: 10 lip 2007, 10:22
autor: Bastian
Wydaje mi się, że należałoby.

: 10 lip 2007, 13:46
autor: Paweł_K
Ze stacji Praga to nie wiem kto korzysta - chyba tylko pracownicy położonych niedaleko niej firm (m. in. na terenie byłej zajezdni Pożarowa). Rondo Żaba i Bródno (przy Bartniczej, koło Świtu) byłyby znakomitym rozwiązaniem - Toruńska i Praga nie są położone zbyt szczęśliwie względem Bródna

: 10 lip 2007, 13:47
autor: MeWa
Ale Toruńska chyba ma trochę pasażerów? Przesiadka na Trasę Toruńską...

: 10 lip 2007, 14:09
autor: mariow
Gazeta.pl pisze:Prezes PKP PLK Krzysztof Celiński broni się, że decyzje o kształcie remontu linii zapadły przed jego przyjściem do spółki - w latach 2003-04. Wtedy był prezesem Metra Warszawskiego. Nie wie, kiedy mogłyby powstać brakujące przystanki na trasie do Legionowa. - Na to potrzeba dużych pieniędzy - przyznaje.
W takim razie niech Pan prezes zrobi coś aby dezyzja obejmowała unowoczesnienie potrzebnych stacji oraz budowe nowych, zamiast tylko się bronić.
Wiecej historii w postaci Połczyńska P+R nam nie potrzeba - tam też tylko była obrona że decyzje zapadły za poprzednika

Tym razem mam nadzieję ze Pan Ruta pomoże we właściwym podjęciu decyzji przez PLK. Liczę też na pana Piechocińskiego :)

: 10 lip 2007, 14:40
autor: Rutin
A tak a propo tworząc stacje przy Forcie Wola,to w końcu znalazło by się chętnych i wykorzystanie parkingu Park&Ride wzrosło,a nie tak jak teraz 5 samochodów na krzyż

: 10 lip 2007, 14:43
autor: mariow
Rutin pisze:A tak a propo tworząc stacje przy Forcie Wola
do stacji Fort Wola, Wola Park jestem sceptycznie nastawiony jako że nastepną po Forcie byłyby Gołąbki i potem juz Pruszkow (bo na Piastów z tego co wiem nie ma jak sie dostac). tak wiec w samej Warszawie juz dużo mniejszy potencjał - omijamy Włochy i Ursus

: 10 lip 2007, 14:50
autor: fik
mariow pisze:
Rutin pisze:A tak a propo tworząc stacje przy Forcie Wola
do stacji Fort Wola, Wola Park jestem sceptycznie nastawiony jako że nastepną po Forcie byłyby Gołąbki i potem juz Pruszkow (bo na Piastów z tego co wiem nie ma jak sie dostac). tak wiec w samej Warszawie juz dużo mniejszy potencjał - omijamy Włochy i Ursus
O ile dobrze zgaduję, ma być stacja przy przejeździe na Warszawskiej - ta ukryta pod kryptonimem 'Piastów II'.

: 10 lip 2007, 14:57
autor: mariow
Fikander pisze:O ile dobrze zgaduję, ma być stacja przy przejeździe na Warszawskiej - ta ukryta pod kryptonimem 'Piastów II'.
nawet jeśli tak to jej potencjał wydaje mi się ograniczony - poza tym straszne rozwarstwienie tych stacji wówczas wychodzi ....

: 10 lip 2007, 15:06
autor: Paweł_K
Ale Toruńska chyba ma trochę pasażerów? Przesiadka na Trasę Toruńską...
Toruńska ma pasażerów, bo nie ma stacji Bródno - ludzie z tamtej stacji idą właśnie w stronę Bródna. Nie zauważyłem żeby jakieś dzikie tłumy się tam przesiadały do autobusów.

: 10 lip 2007, 15:15
autor: malyniak
del

: 10 lip 2007, 21:32
autor: JotPeCet
Przy opiniowaniu projektu budowy wiaduktu w ciągu ulicy Nowo-mehoffera ZTM wskazał że prawidłowe byłoby przesunięcie przystanku Choszczówka w kierunku południowym - tak aby z przystanków autobusowych na wiadukcie można byłoby schodzić wprost na peron. Czy coś z tego będzie, zobaczymy. Była to na pewno daleko odbiegająca uwaga do inwestycji.
Sam projekt modernizacji, oczywiście, nie był w ZTM opiniowany (poza etapem przebudowy gdzie wyłączony będzie ruch tramwajowy na 11 Listopada).
Fikander pisze:O ile dobrze zgaduję, ma być stacja przy przejeździe na Warszawskiej - ta ukryta pod kryptonimem 'Piastów II'.
Raczej budowa peronu (peronów) przy torach dalekobieżnych, nieopodal istniejących w rejonie dworca Piastów.

: 10 lip 2007, 21:38
autor: SławekM
JotPeCet pisze: Sam projekt modernizacji, oczywiście, nie był w ZTM opiniowany (poza etapem przebudowy gdzie wyłączony będzie ruch tramwajowy na 11 Listopada).
Ma się rozumieć, że to będzie podczas modernizacji linii kolejowej W-wa Wschodnia - Gdańsk i ew. budową stacji W-wa Rondo Żaba ? (i z ciekawości spytam, nowy wiadukt będzie + tunel?)

: 10 lip 2007, 21:42
autor: 1000
JotPeCet pisze:Przy opiniowaniu projektu budowy wiaduktu w ciągu ulicy Nowo-mehoffera ZTM wskazał że prawidłowe byłoby przesunięcie przystanku Choszczówka w kierunku południowym - tak aby z przystanków autobusowych na wiadukcie można byłoby schodzić wprost na peron.
Ja też jestem jak najbardziej za :!: To jet dobry pomysł. Z ulicy Mehoffera jest daleko zarówno do przystanku W-wa Płudy, jak i Choszczówka. Dlatego, przystanek przy Mehoffera byłby bardziej pożądany.