MAN NG363 Lion's City G - technika i eksploatacja

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 04 gru 2006, 23:10

Zobaczymy w lato jak to z tym bedzie. Miejmy nadzieję że klima bedzie lepsza niż w Solarkach i okna nie będą niezbędne.

Flash8222
Posty: 7612
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 gru 2006, 8:43

Piotrek pisze:No tak, ale to się gryzie z tym co zaoferował ITS...
A co zaoferował ITS gwoli ścisłości? Bo ITS nie mówił ile będzie szyb przesuwnych dokładnie. Po incydencie z szybami ITS napisał do ZTM-u, że max. ilość szyb przesuwnych wynosi 2.

fraktal
Posty: 5487
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 gru 2006, 10:27

Sytuacja z oknami wygląda tak dlatego, że pewnie użyto sformułowania podobnego do tego, które znajduje się w specyfikacji przetargowej na obsługę setką autobusów 12-metrowych, a brzmi ono:
(...) wentylacja naturalna (poprzez przesuwne okna boczne, zalecana jak największa liczba równomiernie rozmieszczonych okien, część przesuwna powinna obejmować min. 30% jego wysokości) (...)
Jak widać, nie ma określonej dokładnej liczby okien, dlatego równie dobrze mogą być 2 lub 1.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2275
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 05 gru 2006, 13:24

Powiem tak - mnie wystarczył jeden kurs na linii 195, na dworzu było około 6 stopni a w autobusie w środku panowała szklarnia - a co dopiero będzie się działo w Lato kiedy kierownictwo stwierdzi że na dworzu jest 21 stopni i nie trzeba włączać klimatyzacji. Cieszę się z tego że ITS na Ursynowie obsługuje TYLKO 4 brygady na linii 195.

fraktal
Posty: 5487
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 gru 2006, 15:23

Gwoli sprawiedliwości w SU15 z Woronicza, których w tej chwili na 195 jeździ najwięcej, wcale nie jest lepiej, bo te uchylne okna niewiele ochłody dają. Natomiast trzeba było poprosić kierowcę z ITS-u o otwarcie luków dachowych. To troszkę by sytuację polepszyło - z naciskiem na troszkę.
Lukasz436 pisze:kiedy kierownictwo stwierdzi że na dworzu jest 21 stopni i nie trzeba włączać klimatyzacji.
ZTM stwierdzi, ściśle rzecz ujmując, bo ZTM ma więcej płacić za włączenie klimatyzacji.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 05 gru 2006, 16:41

Flash8222 pisze:A co zaoferował ITS gwoli ścisłości?
No zaoferował 2 szyby przesuwane. A to raczej się gryzie ze słowem max ;) Choć, wycwanili się w sumie ładnie.
fraktal pisze:Gwoli sprawiedliwości w SU15 z Woronicza, których w tej chwili na 195 jeździ najwięcej, wcale nie jest lepiej, bo te uchylne okna niewiele ochłody dają.
No oczywiście, że tu jest gorzej, bo nie ma klimy.
Lukasz436 pisze:Cieszę się z tego że ITS na Ursynowie obsługuje TYLKO 4 brygady na linii 195.
Wolisz widać jednak SU15 bez klimy ;)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

5556
Posty: 2591
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 06 gru 2006, 0:27

fraktal pisze:Jak widać, nie ma określonej dokładnej liczby okien, dlatego równie dobrze mogą być 2 lub 1.
No właśnie...Dzisiaj zaobserwowałem w A 219 że ma tylko po jednym oknie otwieranym z dwóch stron w części A.Pozostałe nawet nie są uchylane... ](*,) dlatego mimo wszystko wolę SU15...
185 - najlepsza linia w mieście!

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 06 gru 2006, 8:15

Lukasz436 pisze:Cieszę się z tego że ITS na Ursynowie obsługuje TYLKO 4 brygady na linii 195.
Narazie się ciesz że tylko 4 spokojnie jeszcze pare dojdzie .
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
Santos
Zbanowany
Posty: 3448
Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:07

Post autor: Santos » 06 gru 2006, 9:48

beni pisze:
Lukasz436 pisze:Cieszę się z tego że ITS na Ursynowie obsługuje TYLKO 4 brygady na linii 195.
Narazie się ciesz że tylko 4 spokojnie jeszcze pare dojdzie .
pomarzyć każdy może :lol: wogóle 195 powinno w całości być woroniczańskie...

Flash8222
Posty: 7612
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 gru 2006, 10:45

Santos pisze:pomarzyć każdy może :lol: wogóle 195 powinno w całości być woroniczańskie...
I czym by Woronicza obsługiwała 195? Już teraz nie wyrabia się z planem, a ty chcesz dołożyć całe 195?

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 06 gru 2006, 11:53

Jestem ZA :)
Wycofajcie te Many ze 195 a dajcie ITS w całości na 509. Z chęcią zamienię Ikarusy i SU18 na Many :D

A jeszcze lepiej dajcie je na 111 zamiast tych koszmarkow Jelczy.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8620
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 06 gru 2006, 12:33

Rosa pisze:A jeszcze lepiej dajcie je na 111 zamiast tych koszmarkow Jelczy.
:arrow: Niestety, 111 nie ma przynajmniej jednego krańca na Bielanach lub Białołęce.

fraktal
Posty: 5487
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 gru 2006, 16:24

Santos pisze:wogóle 195 powinno w całości być woroniczańskie...
Z SU15? Przecież, szczególnie na niektórych kursach (a nawet więcej: brygadach) te wozy są za krótkie na tę linię, tym bardziej, że chyba wszystkie panie nauczycielki z okolicznych podstawówek upatrzyły sobie tę linię (że niby jest luźniejsza niż 116, co jest nieprawdą, szczególnie na Bielanach i Żoliborzu od Przytyku do pl. Wilsona), więc wycieczki dość często zajmują co najmniej połowę miejsc w "piętnastkach", drugą połowę zajmują pasażerowie chcący się dostać do metra i nierzadko zdarza się, że przy al. Zjednoczenia albo Podczaszyńskiego ludzie ledwo się mogą wcisnąć do środka, poza tym we wtorki i w piątki oraz w niedziele linia ta również przeżywa oblężenie ze względu na bazar przy Wolumenie.

[ Dodano: 2006-12-08, 16:38 ]
5556 pisze:Dzisiaj zaobserwowałem w A 219 że ma tylko po jednym oknie otwieranym z dwóch stron w części A.Pozostałe nawet nie są uchylane... ](*,) dlatego mimo wszystko wolę SU15...
W A204 na przykład w przedniej części jest tylko jedno uchylne okno, natomiast w tylnej jedno odsuwane. Natomiast w A202 jest po jednym oknie odsuwanym w każdej części... W lato może być ciężko - to prawda, ale to wina ZTM-u, który na to pozwolił. Gdyby w specyfikacji przetargowej była określona choćby minimalna liczba okien, taka sytuacja nie mogłaby mieć miejsca, pod warunkiem, że byłaby ona rozsądna... Może kierowcy ITS-u będą włączać klimę częściej niż MZA...
Poza tym, co zauważyłem dziś na wyświetlaczach ITS-u pojawiają się tylko nazwy przystanków, nie ma przebiegu trasy (tzn. spisu ulic, jak w MZA). Dobre i to... Przynajmniej w ITS-ie pracuje wielu dość sympatycznych kierowców - z tego, co zdążyłem zauważyć.

Awatar użytkownika
bła
Posty: 420
Rejestracja: 02 lis 2006, 11:42
Lokalizacja: Bielany

Post autor: bła » 08 gru 2006, 16:59

fraktal pisze:wszystkie panie nauczycielki z okolicznych podstawówek upatrzyły sobie tę linię
O tak, znam ten ból. Zdarza się, że w jednym busie jadą 2, a nawet 3 wycieczki, zupełnie od siebie niezależne. #-o W połączeniu z moherowym tłumem z Wolumenu robi się zupełnie nieciekawie :-k
Pasażer linii M-1 114 156 195, a czasem 103 106 116 121 132 181 184

"Open the skies over me,
I am waiting patiently,
I'll wait for a sign."

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 08 gru 2006, 18:16

bła pisze:O tak, znam ten ból. Zdarza się, że w jednym busie jadą 2, a nawet 3 wycieczki, zupełnie od siebie niezależne. #-o
Dlaczego łapiesz się za głowę? Przecież to jest sam zysk :) A, że tłoczno no to cóż. Akurat wycieczki jeżdżą rano, więc nie jest tak źle. A linie typu 116,czy właśnie 195 należą z pewnością do "wycieczkowych".

Racją natomiast jest, że SU15 na 195 to trochę mało... EOT z mojej strony.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

ODPOWIEDZ