Strona 14 z 26

: 08 kwie 2006, 11:27
autor: fraktal
Straszak w sprawie wyborów samorządowych podziałał... Niech najpierw skończą tę pierwszą linię, kilka lat poobserwują, jak ona działa i dopiero potem podejmują decyzję o ewentualnym dobudowaniu stacji - takie jest moje zdanie.

: 08 kwie 2006, 17:37
autor: MeWa
Nazgul pisze:Na Muranowie nie ma w co się przesiąść oprócz 180, a na Placu Konstytucji postulowałeś, że będą się przesiadać pasażerowie jadący tramwajami z Puławskiej (a w przyszłości z Wilanowa) do centrum.
Możliwość przesiadki nie jest warunkiem koniecznym dla istnienia stacji. Metro ma dowieźć pasażerów do centrum możliwie jak najbliżej. Natomiast jeżeli już mają być przesiadki, to stacja powinna być tak pomyślana, żeby były one jak najwygodniejsze. Postulowane przez Ciebie dochodzenie do stacji Politechnika tego warunku nie spełnia. Zbudowanie tych stacji powoduje, iż kolejni mieszkańcy są w strefie dojścia do metra zwiększając tym samym liczbę potencjalnych pasażerów metra. W Centrum rzeczywiście nastęuje duża wymiana pasażerów, ale nie jest na pewno tak, że 90% osób w tramwaju jadącym na północ wysiada właśnie tam...
fraktal pisze:Straszak w sprawie wyborów samorządowych podziałał...
Na pewno utrudnienia wiążące się z budową tych stacji wpłynęły na taką decyzję władz miasta. Natomiast podstawowym argumentem jest konieczność przygotowania ogromnego projektu inwestycyjnego, jakim jest II linia metra. A czasu co raz mniej...

: 12 kwie 2006, 1:21
autor: MeWa
Może póki jestem rozjaśnię pojawiający się już od jakiegoś czasu argument o "ożywieniu okolicy". Problem jest w tym, że Śrómieście się starzeje, mieszkania drogie. Pojawia się problem z pustymi mieskzaniami - w niektórych rejonach już kilkadziesiąt procent mieszkań to pustostany. Miasto chce więc, by metro w ten sposób "powstrzymało" starzenie się miasta poprzez uatrakcyjnienie okolicy. Taka jest oficjalna wykładnia.
Natomiast w przetargu na studium oraz już we właściwym (projektuj+buduj) najniższa cena nie będzie jedynym kryterium, jak przy wielu innych projektach w Warszawie - ważną rolę odgrywać będą utrudnienia tj. im mniejsze utrudniena tym większe szanse na zwycięstwo projektu. Wcale nie trzeba każdego z tuneli zamykać na 3 miesiące - można to zrobić w kilka dni. Na świecie ponad setka stacji metra powstała przy czynnym ruchu pociągów.

[ Dodano: 2006-04-12, 01:26 ]
Koło Muranowa jest jeszcze trochę wolnego miejsca, poza tym planowane jest w okolicy Centrum Żydowskie - sama stacja będzie też blisko starówki.

: 13 kwie 2006, 0:27
autor: kam
MeWa pisze:sama stacja będzie też blisko starówki.
bliżej niż Ratusz?

: 13 kwie 2006, 0:53
autor: Bastian
A napisane, że bliżej? :P

: 08 maja 2006, 9:26
autor: MZ
:arrow: Stacje będą budowane z dotacji rządowej:
ŻW pisze:W centrum przybędzie stacji metra

W tym roku mają ruszyć przygotowania do budowy dwóch dodatkowych śródmiejskich stacji metra Plac Konstytucji i Muranów.


Obie stacje powinny być wzniesione podczas budowy śródmiejskiego odcinka metra. Jednak w latach 90. ówczesne władze miasta zrezygnowały z nich z powodu oszczędności. Teraz, dzięki pieniądzom, które Warszawa ma otrzymać jeszcze w tym roku z budżetu państwa, jest szansa na naprawienie tego błędu.

W piątek napisaliśmy, że stołeczny Ratusz zwrócił się z prośbą do polskiego rządu o przekazanie na budowę warszawskiego metra 400 mln zł z liczącej ponad dwa razy tyle rezerwy pieniężnej pochodzącej z Unii Europejskiej.

Urzędnicy planowali wstępnie wykorzystać niemal pewne środki (z nieoficjalnych informacji wynika, że rząd jest pozytywnie nastawiony do propozycji stolicy) na przyspieszenie prac przy budowie końcówki pierwszej linii metra, czyli odcinka od stacji Słodowiec do stacji Młociny. To jednak nie będzie możliwe, bo i szefowie Metra Warszawskiego, i eksperci podkreślają, że terminy dokończenia metra na Bielanach są na tyle wyśrubowane, że przyspieszenie może być najwyżej minimalne.

- ­W tej sytuacji najrozsądniejszym rozwiązaniem jest przeznaczenie rządowych środków na budowę stacji metra Plac Konstytucji i Muranów. Te przystanki są potrzebne od dawna - mówi jeden z szefów Zarządu Transportu Miejskiego, który w imieniu miasta prowadzi inwestycje w metrze.

Grzegorz Żurawski z Metra Warszawskiego uważa, że przesunięcie rządowej dotacji z końcówki pierwszej linii metra na jej śródmiejski odcinek, czyli opłacenie budowy dwóch dodatkowych stacji, jest pomysłem jak najbardziej uzasadnionym. ­- Dzięki takiej kwocie szybko można zbudować brakujące przystanki ­- dodaje Żurawski.

Formalności związane z rozpoczęciem prac są już zakończone, przetarg na budowę stacji ruszy prawdopodobnie w ciągu miesiąca od zapewnienia przez miasto źródeł finansowania budowy. ­- Jesteśmy już w tej chwili w blokach startowych -­ zapewnia Żurawski.

Inwestycje ruszą być może już w przyszłym roku, a sama budowa potrwa kilkanaście miesięcy. Jeśli miastu dopisze szczęście, nowe przystanki zaczną funkcjonować w 2008 lub 2009 roku.

Data: 2006-05-08; MARCIN HADAJ

: 08 maja 2006, 15:32
autor: Dennis
Zgłosiłem w tej kwestii również stosowne uwagi do studium. Mam nadzieję, że się jednak na razie powstrzymają z budową stacji Pl Konstytucji (do czasu ewentualnej budowy trzeciej linii metra). Zaś ze stacji Muranów zrezygnują wogóle. Pożyjemy, zobaczymy.

: 08 maja 2006, 19:46
autor: Bastian
Jestem za budową tych stacji. Z tych samych powodów, dla których druga linia miałaby jechać pod Człuchowską, a nie Górczewską... ;)

: 09 maja 2006, 13:19
autor: Dennis
Tak, tak. Szczególnie okolice Pl Konstytucji są mocno niedorozwinięte :P Muranów też zresztą przypomina Odolany :mrgreen:

: 09 maja 2006, 15:52
autor: JacekM
dennis pisze:Muranów też zresztą przypomina Odolany :mrgreen:
:evil:

: 22 maja 2006, 13:15
autor: MeWa
W zasięgu Muranowa masz planowane Muzeum Żydowskie, Stare Miasto, jest też trochę miejsc wolnych, natomiast głónym problemem są pustostany w Śródmieściu, a metro ma to zjawisko ograniczyć. Nie wydaje się, żeby obecna władza podjęła decyzję o budowie tych stacji, a trudno przewidzieć, co nowi rządzący w tej kwestii postanowili.

: 22 maja 2006, 15:33
autor: jasiu
Plac Konstytucji powinni zrobić w stylu socrealistycznym, wejścia w piaskowcu, kandelabry, etc.:)

: 22 maja 2006, 15:35
autor: MeWa
nie byłoby to głupie ;)

: 22 maja 2006, 16:19
autor: Glonojad
Bo Warszawa wręcz siusia pieniędzmi, a w dziedzinie transportu zbiorowego nie ma już w co inwestować, tak jest dobrze :-"

: 22 maja 2006, 16:25
autor: MeWa
Metro budujesz na lata... Zresztą za skromne stacje - źle, zbyt przyozdobione - też źle. Zresztą podejrzewam, że w przypadku konstrukcji tej stacji i tak koszty wystroju to pikuś w porównaniu z kosztem całości budowy stacji.