Stan techniczny autobusów MZA a bezpieczeństwo pasażerów

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 06 maja 2006, 10:54

SzErSzEń pisze: Smiem zauwazyc ze nie ktorzy sie do czepieja do IKARUSow ale jak neoplany i solaisy sie pala to juz nie wspomni. One nie zagrazaja pasazerom czy to poprostu jest nowa wersja WEBASTO??
Ostatnio palą się już i Ikarusy.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
SzErSzEń
Posty: 30
Rejestracja: 21 gru 2005, 16:40
Lokalizacja: SzErSzEńKeRs
Kontakt:

Post autor: SzErSzEń » 06 maja 2006, 11:06

Tego nie zauwazylem i nie slyszalem ale jeze sie tak dzieje to jest tylko i wylaczna wina ludzi przy autobusach pracujacych. Takze jezeli mowimy o stanie technicznym autobusow to nie jest wina autobusu tylko i wylacznie IKARUSow tylko ludzi o nie dbajacych mechanicznie i nie sa to tylko wyjatki ze tylko piszecie IKARUS, IKARUS to samo dzieje sie z NEOPLANami, SOLARISami i JELCZami.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 06 maja 2006, 14:27

SzErSzEń pisze:Takze jezeli mowimy o stanie technicznym autobusow to nie jest wina autobusu tylko i wylacznie IKARUSow tylko ludzi o nie dbajacych mechanicznie .
=D> =D> =D>
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
levar
Posty: 3063
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:46
Lokalizacja: Warszawa Stegny
Kontakt:

Post autor: levar » 07 maja 2006, 2:43

8315 pisze:Ślubowski znów coś z kosmosu wynalazł
Ostro :!: :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 maja 2006, 16:20

Plesim pisze:To albo zostały pozbawione dowodów rejstracyjnych albo wróciły na linię. Jedno wyklucza drugie.
Nie wyklucza. Przecież praktycznie wóz może jeździć bez dowodu. Tego przecież nie sprawdzasz wsiadając do autobusu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 10 maja 2006, 21:30

pawcio pisze:
Plesim pisze:To albo zostały pozbawione dowodów rejstracyjnych albo wróciły na linię. Jedno wyklucza drugie.
Nie wyklucza. Przecież praktycznie wóz może jeździć bez dowodu. Tego przecież nie sprawdzasz wsiadając do autobusu.
Jak ITD pozbawi pojazd dowodu to nie ma siły aby powrócił on na trasę. Oni już tego dopilnują a po za tym nie opłaca to się właścicielowi, gdyż kary za to dużo większe niż szmboliczne 500 zł.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 10 maja 2006, 21:53

Przed sekundą przed moim balkonem strażacy ugasili palące się koło w nerwoplanie na przystanku pirenejska linia oczywiście 184.

Ha to se pojechał na hute......
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 10 maja 2006, 22:07

możesz sprawdzić jaki wóz??

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 10 maja 2006, 22:12

6840
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 10 maja 2006, 22:14

Na zyletki ten złom :twisted:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 10 maja 2006, 22:15

beni pisze:6840
ale napewno nie 6940 ?? Bo w sumie oba wozy dziś na tej linii jeździły ;)

[ Dodano: 2006-05-10, 22:25 ]
już wiem, że 6940 nadal żyje i jeździ na 184. całe szczęście , że dopadło to rok starszy pojazd.

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 15 maja 2006, 23:45

Wozy 4708 i 4800 cały czas stoją tam gdzie stały,już po trochu zakurzone.
Dodatkowo w miejscu gdzie stał wóz 4893 stoi teraz 4799.
Z daleka widziałem też 4744 bez rejestracji.
Wracając do wozu 4800,nie ma już jednego płata tylnych drzwi i nadal bez rejestracji.
Ciekawe do kiedy będą tak stać?

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 11 lip 2006, 1:05

:arrow: A oto efekty policyjnej kontroli:
ŻW pisze:Ponad połowa autobusów nie nadawała się do jazdy

Policjanci skontrolowali 41 pojazdów w dwóch zajezdniach

Nieszczelne układy hamulcowe, zużyte bieżniki opon, niesprawne amortyzatory – takie wady miało 26 autobusów, które wczoraj sprawdzili policjanci z drogówki.


Niezapowiedziana kontrola w zajezdniach autobusowych przy ul. Woronicza i Ostrobramskiej rozpoczęła się wczoraj o godz. 3 rano. Policjanci z wydziału ruchu drogowego sprawdzili stan techniczny 41 autobusów. Większość z nich to ikarusy, najstarsze jeżdżące po Warszawie wozy.

Łyse opony

Stan ponad połowy autobusów był przerażający – miały zużyte opony, niesprawne oświetlenie, nadmierne luzy w układzie kierowniczym, z układów hamulcowych wyciekał płyn, nie miały aktualnych badań technicznych.

W sumie policjanci zatrzymali 26 dowodów rejestracyjnych, uniemożliwiając tym samym wyjazd na miasto zdezelowanym wozom. – Dostawaliśmy sygnały od mieszkańców stolicy o fatalnym stanie technicznym miejskich autobusów. Dlatego też przeprowadziliśmy wczorajszą kontrolę. Pojazdy, których dowody rejestracyjne zostały zatrzymane, stwarzały zagrożenie zarówno dla pasażerów, jak i dla innych uczestników ruchu drogowego – mówi st. asp. Paweł Piasecki, zastępca naczelnika stołecznej drogówki. – Można powiedzieć, że dzięki temu zapobiegliśmy tragedii – dodaje.

Podczas akcji w ręce funkcjonariuszy wpadł także pijany kierowca, który chciał wyjechać na miasto. – Zatrzymany miał 0,32 promila alkoholu. Mężczyźnie zostało zabrane prawo jazdy – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego Komendy Stołecznej Policji.

Dwa dowody rejestracyjne zostały zwrócone już wczoraj. Naprawione zostały bowiem znalezione przez policjantów usterki – w jednym wozie wymieniono opony, a w drugim przeprowadzono wymagane badania techniczne. Funkcjonariusze zapowiadają, że akcje będą powtarzane.

Ekologiczne usterki

Władze MZA bagatelizują fatalne wyniki kontroli. – To były ekologiczne usterki. Zbyt duża emisja spalin czy drobne wycieki z zawieszenia to nie są wady zagrażające bezpieczeństwu jazdy – mówi Janusz Ciepieńko, dyrektor MZA d.s. realizacji przewozów. – Poza tym te autobusy i tak niebawem miały przejść rutynową kontrolę i usterki byłyby usunięte. Po Warszawie jeździ 750 ikarusów. Wiele z nich ma po 10-15 lat i ich stan techniczny jest fatalny. Niektóre przejechały ponad milion kilometrów. Są też droższe w eksploatacji od nowoczesnych wozów, bo często się psują.

2006-07-11; PIOTR BOROWIEC, MACIEJ CZERSKI

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5310
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 11 lip 2006, 1:19

Ciekawe która zajezdnia wygrała :razz: .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 11 lip 2006, 9:03

:arrow:
ŻW pisze:Do 2010 roku jesteśmy skazani na MZA

Z RobertemCzaplą, dyrektoremZarządu Transportu Miejskiego, rozmawia Maciej Czerski

MZA ma coraz częściej problemy z taborem. Dlaczego wciąż tak dużo autobusów tej firmy jeździ w barwach ZTM?


Aktualnie 82 procent autobusów wożących warszawiaków należy do MZA. To wynik umowy społecznej, zawartej jeszcze w 2002 roku przez ówczesnego prezydenta miasta ze związkami zawodowymi MZA. Ta umowa gwarantuje, że do końca 2010 roku autobusy tej spółki będą stanowić co najmniej 75 procent całego miejskiego taboru.

A co potem?

Tego umowa nie reguluje. Osobiście nie jestem za całkowitą prywatyzacją tego sektora. Przykład londyński pokazuje, że 100-procentowa prywatyzacja komunikacji miejskiej prowadzi do zmowy cenowej i ostatecznie nie wychodzi pasażerom na dobre. Uważam, że odpowiedni byłby układ, w którym 51 procent przewozów prowadziłaby nadal spółka komunalna.

Co teraz ZTM robi, by pasażerowie mogli podróżować bardziej komfortowo?

Staramy się zdyscyplinować naszego największego przewoźnika. W skali roku MZA płaci za swoje niedociągnięcia milionowe kary. Oprócz tego staramy się też w miarę możliwości wprowadzać na rynek prywatnych przewoźników. Niedawno podpisaliśmy kolejną umowę z ITS Michalczewski na obsługę bielańskich linii autobusowych. Wyjedzie tam 50 wozów.

2006-07-11

ODPOWIEDZ