Strona 14 z 110

: 10 kwie 2007, 23:38
autor: MeWa
i tak pewnie nie wszystko nawet z tego wybudują

: 10 kwie 2007, 23:51
autor: robert-c
Piotrek pisze:Faktycznie jakoś dziurawa ta obwodnica w 2015 ma być :-s
To tylko wizualizacja czarnego scenariusza.
Niestety, ale naszemu miastu inwestycje drogowe nie za bardzo się udają.
Tym bardziej powinniśmy przyjąć z pocałowaniem w ręke inwestycje GDDKiA. Nawet w dziurawym systemie obwodnic budowanych przez miasto stołeczne, WOW pomiędzy Zakretem, a Markami zbudowana przez GDDKiA to byłoby znaczne odciążenie praskich ulic i ładne rozprowadzenie ruchu wylotowego na wschód, północny-wschód i południowy-wschód.

Warunek? - mniej polityki i prywaty w drogowych inwestycjach.
Niech lokalizacja trasy wynika z analiz specjalistów z dziedziny drogownictwa i ochrony środowiska, a nie od jednego polityka, co chwilowo jest ministrem środowiska.

GDDKiA nie wyłozy kasy na wschodnią obwodnicę przez Halinów. Wtedy pozostaniemy z dziurawym systemem obwodnic na wiele, wiele lat.

: 11 kwie 2007, 10:01
autor: Andrzej
myślę, że w sprawie obwodnicy już wszystko zostało powiedziane i nikt już do niczego nikogo nie przekona.
trasa przez Wesołą i tak będzie droższa. tu jest wiecej domów i znacznie droższe działki, które tracą na wartości. musicie doliczyć kasę na odszkodowania.

: 11 kwie 2007, 10:21
autor: Kleszczu
Andrzej pisze: trasa przez Wesołą i tak będzie droższa. tu jest wiecej domów i znacznie droższe działki, które tracą na wartości. musicie doliczyć kasę na odszkodowania.
Nie stać nas na tańsze warianty.

: 11 kwie 2007, 15:38
autor: mariow
R-11 Kleszczowa pisze:
Andrzej pisze: trasa przez Wesołą i tak będzie droższa. tu jest wiecej domów i znacznie droższe działki, które tracą na wartości. musicie doliczyć kasę na odszkodowania.
Nie stać nas na tańsze warianty.
i na takie ktore biorą pod uwage tylko interes strcicte lokalny i nie wpasowują sie do szerszej koncepcji vide mapki

: 12 kwie 2007, 20:08
autor: robert-c
Andrzej pisze:myślę, że w sprawie obwodnicy już wszystko zostało powiedziane i nikt już do niczego nikogo nie przekona.
trasa przez Wesołą i tak będzie droższa. tu jest wiecej domów i znacznie droższe działki, które tracą na wartości. musicie doliczyć kasę na odszkodowania.
Ale tu nie ma do czego przekonywać. Każdy normalny człowiek widzi, że W3 to paranoja.

A w inwestycjach, zwłaszcza drogowych, ważny jest jeszcze nie koszt budowy, ale jej opłacalność. Nawet niech trasa przez Wesołą kosztuje 2 razy tyle, ale jeśli IRR bedzie wielokrotnie wiekszy, niz wariantu W3, to bardziej opłacalne jest właśnie zbudowanie trasy przez Wesoła.
Przypominam, że IRR dla W3 jest na progu granicy opłacalności - 8%.
Podczas gdy warianty przez Wesołą mają IRR na poziomie 30% (dokładnie teraz nie pamietam).

Jak mawia nasz kolegoa z SISKOM-u: "taniej bedzie budować metro poza granicami Warszawy. Po co więc pchają się z metrem przez sam środek miasta?".

Zarówno metro, jak i drogi buduje się dla warszawiaków i im więcej ludzi pojedzie daną trasa, tym lepiej. Metem poza miastem nikt z nas by nie jeździł. WOW przez Halinów też mało kto pojedzie.

: 12 kwie 2007, 21:41
autor: Bastian
Mnie jeszcze zastanawia bzdurność argumentu, że wariant przez Wesołą "rozetnie" tę dzielnicę. Skąd tam się weźmie ruch? Przesunie się z Traktu Brzeskiego, który w równym stopniu tnie Wesołą obecnie, czy też zmaterializuje się nie wiadomo skąd?

: 12 kwie 2007, 21:46
autor: Kleszczu
Bastian pisze:Mnie jeszcze zastanawia bzdurność argumentu, że wariant przez Wesołą "rozetnie" tę dzielnicę. Skąd tam się weźmie ruch? Przesunie się z Traktu Brzeskiego, który w równym stopniu tnie Wesołą obecnie, czy też zmaterializuje się nie wiadomo skąd?
To jest po prostu bzdurny argument. To tak jakby zamiast trasy powstały tam zasieki i nie wolno było przejść- a przecież będzie S17 i będą wiadukty i inne udogodnienia aby przemieścić się na drugą stronę trasy.

: 12 kwie 2007, 21:49
autor: Bastian
A przez Trakt Brzeski ila jest na terenie Wesołej przejść przez jezdnię? :]

: 13 kwie 2007, 9:48
autor: Andrzej
R-11 Kleszczowa pisze:
Bastian pisze:Mnie jeszcze zastanawia bzdurność argumentu, że wariant przez Wesołą "rozetnie" tę dzielnicę. Skąd tam się weźmie ruch? Przesunie się z Traktu Brzeskiego, który w równym stopniu tnie Wesołą obecnie, czy też zmaterializuje się nie wiadomo skąd?
To jest po prostu bzdurny argument. To tak jakby zamiast trasy powstały tam zasieki i nie wolno było przejść- a przecież będzie S17 i będą wiadukty i inne udogodnienia aby przemieścić się na drugą stronę trasy.
Akurat tego nie był bym taki pewien.

[ Dodano: 2007-04-13, 09:50 ]
robert-c pisze:
Andrzej pisze:myślę, że w sprawie obwodnicy już wszystko zostało powiedziane i nikt już do niczego nikogo nie przekona.
trasa przez Wesołą i tak będzie droższa. tu jest wiecej domów i znacznie droższe działki, które tracą na wartości. musicie doliczyć kasę na odszkodowania.
Ale tu nie ma do czego przekonywać. Każdy normalny człowiek widzi, że W3 to paranoja.

A w inwestycjach, zwłaszcza drogowych, ważny jest jeszcze nie koszt budowy, ale jej opłacalność. Nawet niech trasa przez Wesołą kosztuje 2 razy tyle, ale jeśli IRR bedzie wielokrotnie wiekszy, niz wariantu W3, to bardziej opłacalne jest właśnie zbudowanie trasy przez Wesoła.
Przypominam, że IRR dla W3 jest na progu granicy opłacalności - 8%.
Podczas gdy warianty przez Wesołą mają IRR na poziomie 30% (dokładnie teraz nie pamietam).

Jak mawia nasz kolegoa z SISKOM-u: "taniej bedzie budować metro poza granicami Warszawy. Po co więc pchają się z metrem przez sam środek miasta?".

Zarówno metro, jak i drogi buduje się dla warszawiaków i im więcej ludzi pojedzie daną trasa, tym lepiej. Metem poza miastem nikt z nas by nie jeździł. WOW przez Halinów też mało kto pojedzie.
Ta obwodnica, jak wiele innych rzeczy, to - jak już pisałem, różnorodny konflikt wielorakich interesów. Nie wiem czy jest jeszcze sens o tym dyskutować. Już wszystko zostało dawno powiedziane. Przynajmniej ja nie mam nic do dodania. Poczekajmy na decyzję, która już wkrótce.

: 13 kwie 2007, 9:57
autor: Kleszczu
Andrzej pisze:
R-11 Kleszczowa pisze: To jest po prostu bzdurny argument. To tak jakby zamiast trasy powstały tam zasieki i nie wolno było przejść- a przecież będzie S17 i będą wiadukty i inne udogodnienia aby przemieścić się na drugą stronę trasy.
Akurat tego nie był bym taki pewien.
Jaaasne :roll: Zbudują S17 a z Wesołej do Traktu Brzeskiego trzeba będzie jechać przez Siedlce. Przesadzacie :-$

: 13 kwie 2007, 17:44
autor: robert-c
Trasa WOW rozetnie Wesołą w takim samym stopniu jak Trasa Łazienkowska rozcina Warszawę.

: 13 kwie 2007, 18:36
autor: Piotrek
Trasa WOW rozetnie Wesołą w takim samym stopniu jak Trasa Łazienkowska rozcina Warszawę.
I nie lepiej jak AK na Woli.

: 14 kwie 2007, 11:09
autor: Andrzej
robert-c pisze:Trasa WOW rozetnie Wesołą w takim samym stopniu jak Trasa Łazienkowska rozcina Warszawę.
jasne,,,
3 węzły i tylko tak będzie można wjechać (a w W2 tylko 2). w dodatku żadnych ulic dojazdowych.
i np. przedłużenie ulicy Długiej, które miało być budowane do ul. Głowackiego bądź Kilińskiego zostanie przecięte przez WOW i być może będę musiał iść/jechać do Centrum Wesołej przez Niemcewicza, super.

: 14 kwie 2007, 11:20
autor: Kleszczu
Andrzej pisze:
robert-c pisze:Trasa WOW rozetnie Wesołą w takim samym stopniu jak Trasa Łazienkowska rozcina Warszawę.
jasne,,,
3 węzły i tylko tak będzie można wjechać (a w W2 tylko 2). w dodatku żadnych ulic dojazdowych.
Nie rozśmieszaj mnie- to będzie trasa ekspresowa gdzie odległości między węzłami są ustalone odgórnie przez stosowne uchwały.
Andrzej pisze: i np. przedłużenie ulicy Długiej, które miało być budowane do ul. Głowackiego bądź Kilińskiego zostanie przecięte przez WOW i być może będę musiał iść/jechać do Centrum Wesołej przez Niemcewicza, super.
Podejrzewam, że władze Wesołej mogłby bez problemu dogadać sie z GDDKiA w sprawie budowy wiaduktu/ tunelu aby ulica to mogła być połączona. O ile istnieją racjonalne przesłanki- np. droga na cmentarz przy Kościelnej.