: 08 lis 2007, 23:51
Ciasno, szczególnie w wykopach przez lasy.Piotrek pisze:Słowackiego przez Niedźwiednik, Matarnię i na lotnisko
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Ciasno, szczególnie w wykopach przez lasy.Piotrek pisze:Słowackiego przez Niedźwiednik, Matarnię i na lotnisko
Właśnie, o to się rozbijają problemy z poszerzeniem Słowackiego, a co dopiero mówić o tramwaju...Bastian pisze:Ciasno, szczególnie w wykopach przez lasy.
Na pewno nie, gdyż przez las jest już dawno poszerzona.Wolfchen pisze:Właśnie, o to się rozbijają problemy z poszerzeniem Słowackiego,
Spokojnie da się zrobić. A przy poszerzonej Słowackiego do ronda będzie prosto.Ciasno, szczególnie w wykopach przez lasy.
Mówisz o SKMce z Lotniska Wałęsy do GdyniPiotrek pisze: Naprawdę uważam, że SKM na takiej trasie, to kompletnie nie trafiony pomysł.
Nie, o SKMce z Lotniska do Gdańska przez Jasień i Wrzeszcz. Trasa do Gdyni jest ok.R-11 Kleszczowa pisze:Mówisz o SKMce z Lotniska Wałęsy do Gdyni
Nom. Kwestia potencjalnego obciążenia na tej trasie. A póki co, to pokombinowałbym z linią 510...Piotrek pisze:Trasa do Gdyni jest ok.
Tzn? W ogóle jeden jej kurs uważam, za śmieszność, no ale...Wolfchen pisze:A póki co, to pokombinowałbym z linią 510...
Bo to jest linia zrobiona na zamówienie przewoźnika. Więc trudno się czego innego spodziewać...Piotrek pisze:Tzn? W ogóle jeden jej kurs uważam, za śmieszność, no ale...
Podobno mają rozbudować lotnisko (za 20 lat?), to i dojazd poprawią wtedy...Piotrek pisze:W ogóle dojazd na lotnisko Wałęsy czy z Gdańska czy z Gdyni jest krótko mówiąc fatalny.
Wiem o tym, ale co to jest za dojazd na lotnisko? Z Gdyni, żeby dostać się na lotnisko via KM, trzeba najpewniej jechać do Wrzeszcza SKMką, a potem czekać na rzadkie i wieczne spóźnione 110 lub B. A 110 to jeszcze przecież robi rundkę przez Klukowo. No dojazd fatalny.Wolfchen pisze:Bo to jest linia zrobiona na zamówienie przewoźnika. Więc trudno się czego innego spodziewać...
Kursowałaby częściej. Dajmy na to co 60 minut. Tylko nie jestem pewien, czy pasażerów by było na tyle.Piotrek pisze:Ale co byś pokombinował z obecnym 510?
Myślę, że spokojnie. Dopasować rozkład mniej więcej do przylotów i odlotów głównych połączeń jak Warszawa, Londyn, Dublin, Berlin i co tam teraz popularne jest i wykorzystanie jak ta lala.Kursowałaby częściej. Dajmy na to co 60 minut. Tylko nie jestem pewien, czy pasażerów by było na tyle.
Owszem, bo tradycyjny takt niewiele by tutaj pomógł.Piotrek pisze:Dopasować rozkład mniej więcej do przylotów i odlotów głównych połączeń jak Warszawa, Londyn, Dublin, Berlin i co tam teraz popularne jest i wykorzystanie jak ta lala.
Gazeta Wyborcza pisze:Bilet metropolitalny będzie również na papierze
Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej rozpoczyna przygotowanie oferty przewozowej. Znane są już wzory papierowych biletów całodziennych.
Dla wygody pasażerów bilety zaprojektowano w różnych kolorach. Najdroższy papierowy bilet całodzienny, ten za 18 zł, pozwoli przez 24 godziny od momentu jego skasowania poruszać się bez żadnych ograniczeń w granicach całego związku metropolitalnego (Trójmiasto i gminy ościenne).
- Pasażer będzie mógł dowolnie korzystać z usług każdego z organizatorów transportu komunalnego należących do naszego związku - zapewnia Hubert Kołodziejski, przewodniczący zarządu MZKZG.
Całodzienny bilet będzie istniał również w wersji elektronicznej. Posiadacze kart miejskich w Gdańsku i Wejherowie bez problemu będą mogli zapisać na nich swój bilet. Do tego grona już 15 grudnia mają dołączyć pasażerowie obsługiwani przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
- Bilet będzie ważny przez 24 godziny od momentu jego załadowania na kartę miejską - wyjaśnia Kołodziejski.
By ułatwić mieszkańcom terenu metropolitalnego wybór, zarząd przygotował trzy warianty biletów. Najdroższy 24-godzinny bilet normalny pozwoli na korzystanie z usług Szybkiej Kolei Miejskiej, Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz Miejskiego Zakładu Komunikacji z Wejherowa. Taki bilet pozwoli na podróże na terenie wszystkich gmin - członków związku. Kolejny bilet będzie kosztował 15 zł i pozwoli na korzystanie jedynie z dwóch organizatorów przejazdów - kolejowego oraz komunalnego. Ten bilet będzie w trzech kolorach - czerwony dla Gdańska, błękitny dla Gdyni i zielony dla Wejherowa. Najtańszy bilet będzie kosztował 12 zł, obejmie przejazd środkami wszystkich przewoźników komunalnych z wyłączeniem SKM.
1 stycznia 2008 roku nastąpi preludium do wielkich zmian w trójmiejskiej komunikacji zbiorowej. W przyszłym roku jej zasady w całej metropolii ujednolicą się.
Korzyści dla pasażerów
Hubert Kołodziejski przewodniczącyzarządu MZKZG
Czy ceny metropolitalnych biletów okresowych nie wydają się Panu zbyt wygórowane?
W żadnym wypadku. Najtańszy bilet będzie kosztował 120 zł. Pozwoli to na korzystanie w pełni z przewozów organizowanych przez komunalnych organizatorów komunikacji miejskiej - Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz Miejski Zakład Komunikacji w Wejherowie. Wyjątkiem jest tutaj Szybka Kolej Miejska.
Zgadza się, jednak 200 zł może wydać się ceną naprawdę wysoką.
Nie zapominajmy jednak, że ta oferta jest skierowana do osób, które mogą już w dowolny sposób korzystać ze wszystkich rodzajów transportu publicznego. Zarówno z Szybkiej Kolei Miejskiej na trasie Cieplewo - Luzino, jak i oferty wszystkich organizatorów komunalnej komunikacji miejskiej. Cały czas rozważamy wykorzystanie biletu metropolitalnego jako "kuponu" umożliwiającego rabat w różnych instytucjach.
Czy prawdą jest, że posiadacze biletu metropolitalnego będą mogli również korzystać z tramwajów wodnych?
Niestety, cena biletów na tramwaj wodny jest na tyle wysoka, że dopłata byłaby niewspółmierna do korzyści. Wprowadzenie biletu metropolitalnego to jedynie początek zmian, które trwają od dłuższego czasu. Wszystko zaczęło się jeszcze na początku lat 90., kiedy w Gdyni wprowadzono pierwsze zmiany. W Gdańsku jednak siła związków zawodowych była tak duża, że wszelkie rozmowy upadały. Dopiero latem 2004 rozpoczęliśmy rozmowy o pełnej integracji. Tylko dzięki decyzji politycznej powołano związek. Przez dwa lata 13 prawników z 13 gmin członkowskich tworzyło statut. Związek zarejestrowaliśmy dopiero w czerwcu tego roku. Wszystkie prace cały czas prowadzono pod ścisłą kontrolą marszałka województwa pomorskiego Jana Kozłowskiego. Przed nami jeszcze tylko wprowadzenie biletu i pełne połączenie w 2009 roku.
ZKM Gdynia pisze:Nowy MAN zasilany gazem ziemnym na testach
Od środy, 21 listopada, przez około 3 tygodnie, Pomorska Komunikacja Samochodowa Wejherowo Sp. z o.o. testować będzie 12-metrowy, trzydrzwiowy autobus niskopodłogowy MAN NL 243 CNG, zasilany gazem ziemnym.
Pojazd jest fabrycznie nowy – wyprodukowany został w listopadzie br. i w chwili dotarcia do Wejherowa miał na liczniku zaledwie 1000 km.
Testowy MAN eksploatowany będzie na obsługującej Gminę Szemud linii 191, której trasa prowadzi z pętli przy Tesco na Dąbrowie do Koleczkowa.
Celem testów jest porównanie kosztów eksploatacji autobusów zasilanych CNG i olejem napędowym na trasach podmiejskich. Przy okazji promujemy linię 191 i zapraszamy na przejażdżkę!