Strona 14 z 30

: 08 lis 2007, 23:51
autor: Bastian
Piotrek pisze:Słowackiego przez Niedźwiednik, Matarnię i na lotnisko
Ciasno, szczególnie w wykopach przez lasy.

: 09 lis 2007, 16:42
autor: Wolfchen
Bastian pisze:Ciasno, szczególnie w wykopach przez lasy.
Właśnie, o to się rozbijają problemy z poszerzeniem Słowackiego, a co dopiero mówić o tramwaju... 8-(

: 09 lis 2007, 17:09
autor: Piotrek
Wolfchen pisze:Właśnie, o to się rozbijają problemy z poszerzeniem Słowackiego,
Na pewno nie, gdyż przez las jest już dawno poszerzona.
Ciasno, szczególnie w wykopach przez lasy.
Spokojnie da się zrobić. A przy poszerzonej Słowackiego do ronda będzie prosto.

Naprawdę uważam, że SKM na takiej trasie, to kompletnie nie trafiony pomysł.

: 09 lis 2007, 17:13
autor: Kleszczu
Piotrek pisze: Naprawdę uważam, że SKM na takiej trasie, to kompletnie nie trafiony pomysł.
Mówisz o SKMce z Lotniska Wałęsy do Gdyni :?:

: 09 lis 2007, 17:22
autor: Piotrek
R-11 Kleszczowa pisze:Mówisz o SKMce z Lotniska Wałęsy do Gdyni :?:
Nie, o SKMce z Lotniska do Gdańska przez Jasień i Wrzeszcz. Trasa do Gdyni jest ok.

: 09 lis 2007, 17:30
autor: Wolfchen
Piotrek pisze:Trasa do Gdyni jest ok.
Nom. Kwestia potencjalnego obciążenia na tej trasie. A póki co, to pokombinowałbym z linią 510...

: 09 lis 2007, 17:39
autor: Piotrek
Wolfchen pisze:A póki co, to pokombinowałbym z linią 510...
Tzn? W ogóle jeden jej kurs uważam, za śmieszność, no ale...

[ Dodano: 2007-11-09, 17:39 ]
W ogóle dojazd na lotnisko Wałęsy czy z Gdańska czy z Gdyni jest krótko mówiąc fatalny.

: 09 lis 2007, 17:46
autor: Wolfchen
Piotrek pisze:Tzn? W ogóle jeden jej kurs uważam, za śmieszność, no ale...
Bo to jest linia zrobiona na zamówienie przewoźnika. Więc trudno się czego innego spodziewać...
Piotrek pisze:W ogóle dojazd na lotnisko Wałęsy czy z Gdańska czy z Gdyni jest krótko mówiąc fatalny.
Podobno mają rozbudować lotnisko (za 20 lat?), to i dojazd poprawią wtedy...

: 09 lis 2007, 17:51
autor: Piotrek
Wolfchen pisze:Bo to jest linia zrobiona na zamówienie przewoźnika. Więc trudno się czego innego spodziewać...
Wiem o tym, ale co to jest za dojazd na lotnisko? Z Gdyni, żeby dostać się na lotnisko via KM, trzeba najpewniej jechać do Wrzeszcza SKMką, a potem czekać na rzadkie i wieczne spóźnione 110 lub B. A 110 to jeszcze przecież robi rundkę przez Klukowo. No dojazd fatalny.

Ale co byś pokombinował z obecnym 510? Jeśli nadal mówimy o tym jednym kursie...

: 09 lis 2007, 17:54
autor: Wolfchen
Piotrek pisze:Ale co byś pokombinował z obecnym 510?
Kursowałaby częściej. Dajmy na to co 60 minut. Tylko nie jestem pewien, czy pasażerów by było na tyle.

: 09 lis 2007, 17:59
autor: Piotrek
Kursowałaby częściej. Dajmy na to co 60 minut. Tylko nie jestem pewien, czy pasażerów by było na tyle.
Myślę, że spokojnie. Dopasować rozkład mniej więcej do przylotów i odlotów głównych połączeń jak Warszawa, Londyn, Dublin, Berlin i co tam teraz popularne jest i wykorzystanie jak ta lala.

: 09 lis 2007, 18:11
autor: Wolfchen
Piotrek pisze:Dopasować rozkład mniej więcej do przylotów i odlotów głównych połączeń jak Warszawa, Londyn, Dublin, Berlin i co tam teraz popularne jest i wykorzystanie jak ta lala.
Owszem, bo tradycyjny takt niewiele by tutaj pomógł.

: 15 lis 2007, 14:55
autor: Wolfchen
Gazeta Wyborcza pisze:Bilet metropolitalny będzie również na papierze

Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej rozpoczyna przygotowanie oferty przewozowej. Znane są już wzory papierowych biletów całodziennych.

Dla wygody pasażerów bilety zaprojektowano w różnych kolorach. Najdroższy papierowy bilet całodzienny, ten za 18 zł, pozwoli przez 24 godziny od momentu jego skasowania poruszać się bez żadnych ograniczeń w granicach całego związku metropolitalnego (Trójmiasto i gminy ościenne).

- Pasażer będzie mógł dowolnie korzystać z usług każdego z organizatorów transportu komunalnego należących do naszego związku - zapewnia Hubert Kołodziejski, przewodniczący zarządu MZKZG.
Całodzienny bilet będzie istniał również w wersji elektronicznej. Posiadacze kart miejskich w Gdańsku i Wejherowie bez problemu będą mogli zapisać na nich swój bilet. Do tego grona już 15 grudnia mają dołączyć pasażerowie obsługiwani przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
- Bilet będzie ważny przez 24 godziny od momentu jego załadowania na kartę miejską - wyjaśnia Kołodziejski.

By ułatwić mieszkańcom terenu metropolitalnego wybór, zarząd przygotował trzy warianty biletów. Najdroższy 24-godzinny bilet normalny pozwoli na korzystanie z usług Szybkiej Kolei Miejskiej, Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz Miejskiego Zakładu Komunikacji z Wejherowa. Taki bilet pozwoli na podróże na terenie wszystkich gmin - członków związku. Kolejny bilet będzie kosztował 15 zł i pozwoli na korzystanie jedynie z dwóch organizatorów przejazdów - kolejowego oraz komunalnego. Ten bilet będzie w trzech kolorach - czerwony dla Gdańska, błękitny dla Gdyni i zielony dla Wejherowa. Najtańszy bilet będzie kosztował 12 zł, obejmie przejazd środkami wszystkich przewoźników komunalnych z wyłączeniem SKM.

1 stycznia 2008 roku nastąpi preludium do wielkich zmian w trójmiejskiej komunikacji zbiorowej. W przyszłym roku jej zasady w całej metropolii ujednolicą się.

Korzyści dla pasażerów
Hubert Kołodziejski przewodniczącyzarządu MZKZG

Czy ceny metropolitalnych biletów okresowych nie wydają się Panu zbyt wygórowane?

W żadnym wypadku. Najtańszy bilet będzie kosztował 120 zł. Pozwoli to na korzystanie w pełni z przewozów organizowanych przez komunalnych organizatorów komunikacji miejskiej - Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz Miejski Zakład Komunikacji w Wejherowie. Wyjątkiem jest tutaj Szybka Kolej Miejska.

Zgadza się, jednak 200 zł może wydać się ceną naprawdę wysoką.

Nie zapominajmy jednak, że ta oferta jest skierowana do osób, które mogą już w dowolny sposób korzystać ze wszystkich rodzajów transportu publicznego. Zarówno z Szybkiej Kolei Miejskiej na trasie Cieplewo - Luzino, jak i oferty wszystkich organizatorów komunalnej komunikacji miejskiej. Cały czas rozważamy wykorzystanie biletu metropolitalnego jako "kuponu" umożliwiającego rabat w różnych instytucjach.

Czy prawdą jest, że posiadacze biletu metropolitalnego będą mogli również korzystać z tramwajów wodnych?

Niestety, cena biletów na tramwaj wodny jest na tyle wysoka, że dopłata byłaby niewspółmierna do korzyści. Wprowadzenie biletu metropolitalnego to jedynie początek zmian, które trwają od dłuższego czasu. Wszystko zaczęło się jeszcze na początku lat 90., kiedy w Gdyni wprowadzono pierwsze zmiany. W Gdańsku jednak siła związków zawodowych była tak duża, że wszelkie rozmowy upadały. Dopiero latem 2004 rozpoczęliśmy rozmowy o pełnej integracji. Tylko dzięki decyzji politycznej powołano związek. Przez dwa lata 13 prawników z 13 gmin członkowskich tworzyło statut. Związek zarejestrowaliśmy dopiero w czerwcu tego roku. Wszystkie prace cały czas prowadzono pod ścisłą kontrolą marszałka województwa pomorskiego Jana Kozłowskiego. Przed nami jeszcze tylko wprowadzenie biletu i pełne połączenie w 2009 roku.

: 21 lis 2007, 19:29
autor: Wolfchen
ZKM Gdynia pisze:Nowy MAN zasilany gazem ziemnym na testach

Od środy, 21 listopada, przez około 3 tygodnie, Pomorska Komunikacja Samochodowa Wejherowo Sp. z o.o. testować będzie 12-metrowy, trzydrzwiowy autobus niskopodłogowy MAN NL 243 CNG, zasilany gazem ziemnym.

Pojazd jest fabrycznie nowy – wyprodukowany został w listopadzie br. i w chwili dotarcia do Wejherowa miał na liczniku zaledwie 1000 km.

Testowy MAN eksploatowany będzie na obsługującej Gminę Szemud linii 191, której trasa prowadzi z pętli przy Tesco na Dąbrowie do Koleczkowa.

Celem testów jest porównanie kosztów eksploatacji autobusów zasilanych CNG i olejem napędowym na trasach podmiejskich. Przy okazji promujemy linię 191 i zapraszamy na przejażdżkę!

: 22 lis 2007, 0:19
autor: MZ
:arrow: Pomijając już fakt samego testu, to bardzo podoba mi się polityka informacyjna ZKM Gdynia. Odwalają tam kawał dobrej roboty :ok:.