Ciekawie wygląda skalowalny interfejs - przy rozdziałce 1600x1200 zawsze mnie wkurzało, że połowę ekranu mam pustą.Paweł_K pisze:Najlepiej zapowiada się opcja dodawania grywalnych lig w dowolnym momencie gry - tego brakowało od zawsze.
Gry komputerowe
Moderatorzy: Tyrystor, Szeregowy_Równoległy
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1599
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Ja od czasu do czasu. Nie podoba mi się przede wszystkim:
- zarządzanie pojazdami tak jak w Traffic Giant - wypuszczasz je po kolei z danego przystanku.
- śmiesznie niska (jak na niektóre potoki) pojemność busów/tramów (można poprawić modem)
- śmiesznie mała przepustowość przystanków. (chyba 'hard coded')
- dziwne korki, przestoje itd. Trudno mówić o jakiejkolwiek regularności linii autobusowych; tramwaje jeżdżą tylko odrobinę lepiej.
- praktycznie nie da się obyć bez metra.
Na plus model potoków i model ekonomiczny, a w porównaniu z TG - budowa metra i tramwaju poza ulicą oraz mody, które trochę poprawiają grę.
Gra jest niezła, lepsza od TG, ale tylko odrobinkę. Do pewnego momentu sprawia frajdę, ale fafnaste wypuszczenie 15 czy 20 pojazdów na daną linię sprawia, że się poddaję, CiM wyłączam i włączam najlepsze dzieło Paradoxu - EU3![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Aha, i zobacz wymagania sprzętowe - przy większej ilości linii, nawet na moim kompie (3 GHz x 2) gra zmienia się w pokaz slajdów z powodu ilości obliczeń, a wszelkie czynności w grze trzeba poprzedzic włączeniem pauzy.
- zarządzanie pojazdami tak jak w Traffic Giant - wypuszczasz je po kolei z danego przystanku.
- śmiesznie niska (jak na niektóre potoki) pojemność busów/tramów (można poprawić modem)
- śmiesznie mała przepustowość przystanków. (chyba 'hard coded')
- dziwne korki, przestoje itd. Trudno mówić o jakiejkolwiek regularności linii autobusowych; tramwaje jeżdżą tylko odrobinę lepiej.
- praktycznie nie da się obyć bez metra.
Na plus model potoków i model ekonomiczny, a w porównaniu z TG - budowa metra i tramwaju poza ulicą oraz mody, które trochę poprawiają grę.
Gra jest niezła, lepsza od TG, ale tylko odrobinkę. Do pewnego momentu sprawia frajdę, ale fafnaste wypuszczenie 15 czy 20 pojazdów na daną linię sprawia, że się poddaję, CiM wyłączam i włączam najlepsze dzieło Paradoxu - EU3
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Aha, i zobacz wymagania sprzętowe - przy większej ilości linii, nawet na moim kompie (3 GHz x 2) gra zmienia się w pokaz slajdów z powodu ilości obliczeń, a wszelkie czynności w grze trzeba poprzedzic włączeniem pauzy.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
Akurat w TG możesz kliknąć na przystanek i tym samym wskazać miejsce rozpoczynania trasy przez "nowy" pojazdDaniel_FCB pisze:- zarządzanie pojazdami tak jak w Traffic Giant - wypuszczasz je po kolei z danego przystanku.
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![kwasny :/](./images/smilies/kwasny.gif)
U ciebie też nie dało się obsługiwać na jednym przystanku więcej niż dwóch linii? I jeszcze dziwny sposób wsiadania osób do pojazdów - stoi przy pojeździe tłum a do pojazdu wsiadają nie Ci najbliżej drzwi, tylko osoby stojące gdzieś hen daleko, przez co pojazd czeka i czeka...Daniel_FCB pisze:- śmiesznie mała przepustowość przystanków. (chyba 'hard coded')
oraz moda spowalniającego (dwukrotnie) czasDaniel_FCB pisze:- praktycznie nie da się obyć bez metra.
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mam podobne problemy sprzętowe co ty.
Generalnie gra nie jest droga, więc kupić warto. Ale daleko jej do ideału...
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1599
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Teoretycznie pojazd startuje z przystanku nr 1 na trasie. Teoretycznie...person pisze:Akurat w TG możesz kliknąć na przystanek i tym samym wskazać miejsce rozpoczynania trasy przez "nowy" pojazdTakiej opcji - niestety! - w CiM nie zauważyłem, co również u mnie powoduje nie małą frustracje (na uruchomienie nowej linii traci się mnóstwo czasu
Był mod dzięki któremu mieli wsiadać wszystkimi drzwiami i szybciej. Przy czym nie działałperson pisze: U ciebie też nie dało się obsługiwać na jednym przystanku więcej niż dwóch linii? I jeszcze dziwny sposób wsiadania osób do pojazdów - stoi przy pojeździe tłum a do pojazdu wsiadają nie Ci najbliżej drzwi, tylko osoby stojące gdzieś hen daleko, przez co pojazd czeka i czeka...
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
person pisze:oraz moda spowalniającego (dwukrotnie) czas
![:?: :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5310
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
No jak co? Czas płynie dwukrotnie wolniej, ale pojazdy jeżdżą z prędkością normalną, więc masz dwukrotnie więcej czasu na każdą misję.Daniel_FCB pisze:person pisze:oraz moda spowalniającego (dwukrotnie) czasCo to daje?
Bolączką tego typu gier jest to, że miłośnicy chcieliby szczegółowych rozwiązań typu ustalanie rozkładu jazdy (np takie jak w Bahn), przydzielanie brygad czy możliwości budowy infrastruktury (zajezdnia), wreszcie bardziej realistyczny upływ czasu (a nie że linia półkurs wykonuje w ciągu tygodnia
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1599
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Czy jest na sali jakiś specjalista od OpenTTD aka Transport Tycoona? Pytanie na które nie znalazłem nigdzie odpowiedzi brzmi: jaka długość pociągu jest optymalna dla płynności ruchu i sensownej zdolności przewozowej?
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1599
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Jakiś czas temu zainwestowałem w Cities XL 2011. Zbudowałem parę miast, spędziłem ładnych n godzin, ale w sumie nie byłem z niej w pełni zadowolony z powodu mechaniki transportu (bezużyteczne autostrady z powodu przeskalowanych węzłów, kiepskie wykorzystanie metra itd.).
Aż ostatnio znalazłem mody, które całkowicie zmieniają ten aspekt rozgrywki.
W ramach XL Exchange są dostępne:
1) Realistic Highway Mod - doskonałe narzędzie do budowania wszelkich dróg;
2) Projekt NEXL - dostępne już są tramwaje, w planach: promy, kolej, rowery.
3) Metro Usage Increase - nasi mieszkańcy chętniej wybierają metro.
A za rok ma być SimCity 5. Do czwórki jakoś nie mogłem się przekonać, ale chyba się skuszę...
Aż ostatnio znalazłem mody, które całkowicie zmieniają ten aspekt rozgrywki.
W ramach XL Exchange są dostępne:
1) Realistic Highway Mod - doskonałe narzędzie do budowania wszelkich dróg;
2) Projekt NEXL - dostępne już są tramwaje, w planach: promy, kolej, rowery.
3) Metro Usage Increase - nasi mieszkańcy chętniej wybierają metro.
A za rok ma być SimCity 5. Do czwórki jakoś nie mogłem się przekonać, ale chyba się skuszę...
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
http://www.youtube.com/watch?v=zJx4RZq4Nw4Daniel_FCB pisze: A za rok ma być SimCity 5. Do czwórki jakoś nie mogłem się przekonać, ale chyba się skuszę...
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5310
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
W sumie filmy z zapowiedzi gry są zawsze napakowane do granic nieprzyzwoitości przeróżnymi "bajerami" - pod koniec filmiku widać napis "Images not representative of actual gameplay", więc może na moim X2 6400+ i Radeonie 5870 też pójdzie ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...