Gry komputerowe

Moderatorzy: Tyrystor, Szeregowy_Równoległy

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 sie 2011, 7:26

Paweł_K pisze:Najlepiej zapowiada się opcja dodawania grywalnych lig w dowolnym momencie gry - tego brakowało od zawsze.
Ciekawie wygląda skalowalny interfejs - przy rozdziałce 1600x1200 zawsze mnie wkurzało, że połowę ekranu mam pustą.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 14 gru 2011, 22:48

Gra ktoś jeszcze w Cities IM ? Warto to kupić ?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1599
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 14 gru 2011, 23:52

Ja od czasu do czasu. Nie podoba mi się przede wszystkim:
- zarządzanie pojazdami tak jak w Traffic Giant - wypuszczasz je po kolei z danego przystanku.
- śmiesznie niska (jak na niektóre potoki) pojemność busów/tramów (można poprawić modem)
- śmiesznie mała przepustowość przystanków. (chyba 'hard coded')
- dziwne korki, przestoje itd. Trudno mówić o jakiejkolwiek regularności linii autobusowych; tramwaje jeżdżą tylko odrobinę lepiej.
- praktycznie nie da się obyć bez metra.
Na plus model potoków i model ekonomiczny, a w porównaniu z TG - budowa metra i tramwaju poza ulicą oraz mody, które trochę poprawiają grę.
Gra jest niezła, lepsza od TG, ale tylko odrobinkę. Do pewnego momentu sprawia frajdę, ale fafnaste wypuszczenie 15 czy 20 pojazdów na daną linię sprawia, że się poddaję, CiM wyłączam i włączam najlepsze dzieło Paradoxu - EU3 :)

Aha, i zobacz wymagania sprzętowe - przy większej ilości linii, nawet na moim kompie (3 GHz x 2) gra zmienia się w pokaz slajdów z powodu ilości obliczeń, a wszelkie czynności w grze trzeba poprzedzic włączeniem pauzy.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 gru 2011, 10:44

Daniel_FCB pisze:- zarządzanie pojazdami tak jak w Traffic Giant - wypuszczasz je po kolei z danego przystanku.
Akurat w TG możesz kliknąć na przystanek i tym samym wskazać miejsce rozpoczynania trasy przez "nowy" pojazd ;) Takiej opcji - niestety! - w CiM nie zauważyłem, co również u mnie powoduje nie małą frustracje (na uruchomienie nowej linii traci się mnóstwo czasu :/
Daniel_FCB pisze:- śmiesznie mała przepustowość przystanków. (chyba 'hard coded')
U ciebie też nie dało się obsługiwać na jednym przystanku więcej niż dwóch linii? I jeszcze dziwny sposób wsiadania osób do pojazdów - stoi przy pojeździe tłum a do pojazdu wsiadają nie Ci najbliżej drzwi, tylko osoby stojące gdzieś hen daleko, przez co pojazd czeka i czeka...
Daniel_FCB pisze:- praktycznie nie da się obyć bez metra.
oraz moda spowalniającego (dwukrotnie) czas ;)

Mam podobne problemy sprzętowe co ty.

Generalnie gra nie jest droga, więc kupić warto. Ale daleko jej do ideału...

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1599
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 15 gru 2011, 20:54

person pisze:Akurat w TG możesz kliknąć na przystanek i tym samym wskazać miejsce rozpoczynania trasy przez "nowy" pojazd ;) Takiej opcji - niestety! - w CiM nie zauważyłem, co również u mnie powoduje nie małą frustracje (na uruchomienie nowej linii traci się mnóstwo czasu :/
Teoretycznie pojazd startuje z przystanku nr 1 na trasie. Teoretycznie...
person pisze: U ciebie też nie dało się obsługiwać na jednym przystanku więcej niż dwóch linii? I jeszcze dziwny sposób wsiadania osób do pojazdów - stoi przy pojeździe tłum a do pojazdu wsiadają nie Ci najbliżej drzwi, tylko osoby stojące gdzieś hen daleko, przez co pojazd czeka i czeka...
Był mod dzięki któremu mieli wsiadać wszystkimi drzwiami i szybciej. Przy czym nie działał :p
person pisze:oraz moda spowalniającego (dwukrotnie) czas ;)
:?: Co to daje?
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5310
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 16 gru 2011, 9:47

Daniel_FCB pisze:
person pisze:oraz moda spowalniającego (dwukrotnie) czas ;)
:?: Co to daje?
No jak co? Czas płynie dwukrotnie wolniej, ale pojazdy jeżdżą z prędkością normalną, więc masz dwukrotnie więcej czasu na każdą misję.

Bolączką tego typu gier jest to, że miłośnicy chcieliby szczegółowych rozwiązań typu ustalanie rozkładu jazdy (np takie jak w Bahn), przydzielanie brygad czy możliwości budowy infrastruktury (zajezdnia), wreszcie bardziej realistyczny upływ czasu (a nie że linia półkurs wykonuje w ciągu tygodnia ;) ). Tyle, że taka gra to dla zbyt wąskiej grupy i żaden delevoper nie zaryzykuje finansowo.
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1599
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 15 sty 2012, 18:29

Czy jest na sali jakiś specjalista od OpenTTD aka Transport Tycoona? Pytanie na które nie znalazłem nigdzie odpowiedzi brzmi: jaka długość pociągu jest optymalna dla płynności ruchu i sensownej zdolności przewozowej?
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5303
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 27 lut 2012, 21:13

Gra ktoś może w Settlers Online, na koncie Ubisoftu nie Fejsbuka?

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1599
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 02 mar 2012, 16:59

Jakiś czas temu zainwestowałem w Cities XL 2011. Zbudowałem parę miast, spędziłem ładnych n godzin, ale w sumie nie byłem z niej w pełni zadowolony z powodu mechaniki transportu (bezużyteczne autostrady z powodu przeskalowanych węzłów, kiepskie wykorzystanie metra itd.).
Aż ostatnio znalazłem mody, które całkowicie zmieniają ten aspekt rozgrywki.
W ramach XL Exchange są dostępne:
1) Realistic Highway Mod - doskonałe narzędzie do budowania wszelkich dróg;
2) Projekt NEXL - dostępne już są tramwaje, w planach: promy, kolej, rowery.
3) Metro Usage Increase - nasi mieszkańcy chętniej wybierają metro.

A za rok ma być SimCity 5. Do czwórki jakoś nie mogłem się przekonać, ale chyba się skuszę...
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5303
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 07 mar 2012, 20:01

Daniel_FCB pisze: A za rok ma być SimCity 5. Do czwórki jakoś nie mogłem się przekonać, ale chyba się skuszę...
http://www.youtube.com/watch?v=zJx4RZq4Nw4

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5310
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 07 mar 2012, 20:14

Oho, coś mi się widzi że bez CoreQuad7 i 3GB Radeona 79xx się nie obejdzie :-k
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 07 mar 2012, 20:19

Paweł_K pisze:CoreQuad7 i 3GB Radeona 79xx
Świat oszalał :dzizys: Nie mówię na przykładzie SC5, ale inwestycja w Xboksa była dobrą decyzją...

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5310
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 07 mar 2012, 20:36

Eee jakoś nie wyobrażam sobie gier typu Cities in Motion, Sim City, czy jakiegokolwiek RPG-a, na konsolę
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 07 mar 2012, 20:39

Dlatego to uwzględniłem, a odnoszę się ogólnie do stale rosnących wymagań sprzętowych.

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5310
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 07 mar 2012, 20:45

W sumie filmy z zapowiedzi gry są zawsze napakowane do granic nieprzyzwoitości przeróżnymi "bajerami" - pod koniec filmiku widać napis "Images not representative of actual gameplay", więc może na moim X2 6400+ i Radeonie 5870 też pójdzie ;)
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

ODPOWIEDZ