210 to się zdarzały nawet dość często, szczególnie po awariach w Gdańsku, na Śląsku etc. No i po wypadkach, ale tam ciężko mówić o opóźnieniu z winy przewoźnika.marcin89 pisze:Wydawało mi się, że w te wakacje było "troszkę" większe rekordowe opóźnienie
Absurdy PKP
Moderator: JacekM
- ic_kolobrzeg
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 sie 2009, 16:57
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- ic_kolobrzeg
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 sie 2009, 16:57
- Lokalizacja: Kołobrzeg
PKP Cargo: maszynista został ukarany
Ostatnio pojawił się w Internecie bulwersujący film, przedstawiający negatywne zachowanie maszynisty pociągu towarowego, należącego do spółki PKP Cargo, wobec miłośników kolei. Film wzbudził gorące emocje i wywołał wiele komentarzy na forum. Poniżej prezentujemy oświadczenie PKP Cargo w tej sprawie.
W związku z zamieszczonym w internecie materiałem filmowym dotyczącym incydentu z udziałem maszynisty spółki PKP CARGO, prowadzącym pociąg towarowy z Raciborza do Rybnika, uprzejmie informuję, że incydent ten był przedmiotem skargi złożonej do Górnośląskiego Zakładu PKP CARGO S.A.
W wyniku wdrożonego postępowania wyjaśniającego ustalono, że maszynista w czasie wykonywania obowiązków służbowych w dniu 9 sierpnia br. był trzeźwy (po sygnale o incydencie wykonano badanie trzeźwości maszynisty natychmiast po jego przyjeździe do stacji Rybnik Towarowy). Ze złożonych przez maszynistę wyjaśnień wynika, że jego zachowanie wobec osób filmujących pociąg na stacjach Nędza i Sumina wynikało z nieprzestrzegania przez te osoby zasad bezpieczeństwa i zbyt bliskiej odległości filmowania od przejeżdżającego pociągu, co uzasadniało podanie przez maszynistę dwukrotnie sygnału „baczność”. Ponieważ osoby te nie reagowały na sygnały, maszynista zatrzymał pociąg i skierował się w stronę filmujących, chcąc ich nakłonić do opuszczenia terenu kolejowego.
Na podstawie wykorzystanego w postępowaniu filmu, przesłanego wraz ze skargą, ilustrującego we fragmentach ten incydent uznano, że zachowanie maszynisty wobec osób filmujących pociąg było naganne. Uznano także, że maszynista bezzasadnie zatrzymując pociąg naruszył postanowienia Instrukcji Ct-1 i Regulaminu Pracy dla Pracowników Górnośląskiego Zakładu Spółki PKP CARGO. Za popełnione w ten sposób przewinienia pracownicze postanowiono maszynistę ukarać finansowo i upomnieć go pisemnym ostrzeżeniem.
Pragnę wyrazić ubolewanie z powodu zaistniałego incydentu i przekonanie, że do takich przypadków w przyszłości już nie dojdzie.
Ryszard Jacek Wnukowski
rzecznik prasowy PKP Cargo SA
http://www.rynek-kolejowy.pl/12842/PKP% ... karany.htm
Ostatnio pojawił się w Internecie bulwersujący film, przedstawiający negatywne zachowanie maszynisty pociągu towarowego, należącego do spółki PKP Cargo, wobec miłośników kolei. Film wzbudził gorące emocje i wywołał wiele komentarzy na forum. Poniżej prezentujemy oświadczenie PKP Cargo w tej sprawie.
W związku z zamieszczonym w internecie materiałem filmowym dotyczącym incydentu z udziałem maszynisty spółki PKP CARGO, prowadzącym pociąg towarowy z Raciborza do Rybnika, uprzejmie informuję, że incydent ten był przedmiotem skargi złożonej do Górnośląskiego Zakładu PKP CARGO S.A.
W wyniku wdrożonego postępowania wyjaśniającego ustalono, że maszynista w czasie wykonywania obowiązków służbowych w dniu 9 sierpnia br. był trzeźwy (po sygnale o incydencie wykonano badanie trzeźwości maszynisty natychmiast po jego przyjeździe do stacji Rybnik Towarowy). Ze złożonych przez maszynistę wyjaśnień wynika, że jego zachowanie wobec osób filmujących pociąg na stacjach Nędza i Sumina wynikało z nieprzestrzegania przez te osoby zasad bezpieczeństwa i zbyt bliskiej odległości filmowania od przejeżdżającego pociągu, co uzasadniało podanie przez maszynistę dwukrotnie sygnału „baczność”. Ponieważ osoby te nie reagowały na sygnały, maszynista zatrzymał pociąg i skierował się w stronę filmujących, chcąc ich nakłonić do opuszczenia terenu kolejowego.
Na podstawie wykorzystanego w postępowaniu filmu, przesłanego wraz ze skargą, ilustrującego we fragmentach ten incydent uznano, że zachowanie maszynisty wobec osób filmujących pociąg było naganne. Uznano także, że maszynista bezzasadnie zatrzymując pociąg naruszył postanowienia Instrukcji Ct-1 i Regulaminu Pracy dla Pracowników Górnośląskiego Zakładu Spółki PKP CARGO. Za popełnione w ten sposób przewinienia pracownicze postanowiono maszynistę ukarać finansowo i upomnieć go pisemnym ostrzeżeniem.
Pragnę wyrazić ubolewanie z powodu zaistniałego incydentu i przekonanie, że do takich przypadków w przyszłości już nie dojdzie.
Ryszard Jacek Wnukowski
rzecznik prasowy PKP Cargo SA
http://www.rynek-kolejowy.pl/12842/PKP% ... karany.htm
![Obrazek](http://img248.imageshack.us/img248/9434/podpis1.png)
![Obrazek](http://img42.imageshack.us/img42/4388/podpis2.gif)
![Obrazek](http://img248.imageshack.us/img248/6483/podpis3.png)
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5307
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
Chyba to najbardziej tu pasuje...
http://wiadomosci.onet.pl/2052652,11,ho ... ,item.htmlOnet.pl pisze:Horror na dworcach? Spółki PKP kłócą się o kasę
Pasażerowie nie kupią już biletu na różne pociągi w jednej kasie. Kolejowe spółki pokłóciły się o pieniądze - dowiedziało się Radio ZET.
PKP Intercity zerwała umowę z PKP Przewozy Regionalne. Firmy poszły na wojnę i przestają sprzedawać nawzajem swoje bilety i informować o swoich pociągach.
Na dworcach nie tylko trzeba będzie odnaleźć oddzielną kasę dla pociągów osobowych i przyspieszonych a oddzielną dla pociągów pospiesznych Intercity. Firmy przestaną także informować przez megafony o pociągach drugiej spółki. Informację nie będą także udzielane telefonicznie.
Tam gdzie Przewozy Regionalne nie mają swojej kasy biletowej, jak na przykład na dworcu Centralnym w Warszawie, bilet na osobowy będzie trzeba kupić już w pociągu. - Zwiększyliśmy liczbę konduktorów w pociągach. Pasażerowie kupią też u nich bilet bez dodatkowych opłat. Tyle mogliśmy zrobić w tak krótkim czasie - mówi Radiu ZET Tomasz Moraczewski, prezes Przewozów.
W całej sprawie poszło o prowizję jaką Przewozy Regionalne pobierają od spółki Intercity, za sprzedaż biletów na pociągi pospieszne. Do 30 września było to 8,5 procent od wartości sprzedanych biletów. W środę o 15.30 spółka PKP Intercity zerwała umowę z drugim przewoźnikiem. Nocne negocjacje zakończyły się fiaskiem.
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
A o to stanowiska przewoźników:
http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,274.htmlPKP Przewozy Regionalne pisze: Sprzedaż biletów odbywa się normalnie
Sprzedaż biletów na pociągi PKP Przewozy Regionalne w kasach PKP Intercity i na odwrót odbywa się normalnie. O północy wygasła umowa o wzajemnym świadczeniu kolejowych usług przewozowych między dwoma przewoźnikami. Pasażerowie mogą być spokojni – Przewozy Regionalne mają przygotowane awaryjne scenariusze działań.
Wszystkich Pasażerów kolei pragniemy uspokoić – sprzedaż biletów na pociągi PKP Przewozy Regionalne w kasach PKP Intercity i na odwrót odbywa się normalnie. Fakt, że o północy 1 października 2009 r. wygasła umowa o wzajemnym świadczeniu kolejowych usług przewozowych między dwoma przewoźnikami, w obecnej chwili nie ma żadnego przełożenia na obsługę Klientów. Do tej pory nie dotarła do nas ani jedna informacja o kłopotach z zakupem biletu na pociągi PKP PR.
Od dłuższego czasu trwały negocjacje dotyczące warunków nowej umowy o współpracy PKP Przewozy Regionalne i PKP Intercity. Ostatnia tura rozmów zakończyła się dzisiaj o godzinie 2.30 w nocy. Obie strony ustaliły, że do godziny 13.00 zapadną wiążące decyzje w sprawie zawarcia porozumienia. Jesteśmy dobrej myśli co do możliwości osiągnięcia kompromisu. Jeśli jednak do tego nie dojdzie, w pociągach PKP PR Podróżni będą mogli kupić bilet od obsługi konduktorskiej bez konieczności ponoszenia opłat dodatkowych.
http://intercity.pl/?page=strona_glowna ... mn_id=1552PKP InterCity pisze:
W pociągu i kasie za tą samą cenę
Pasażerowie pociągów PKP Intercity, podróżujących ze stacji, na których nie ma kas tej spółki, będą mogli kupić bilet w pociągu bez żadnych dodatkowych opłat. Przewoźnik kolejowy podjął taką decyzję po tym, gdy samorządowe Przewozy Regionalne zagroziły wstrzymaniem sprzedaży biletów PKP Intercity w swoich kasach. PKP Intercity gwarantowało i gwarantuje możliwość zakupu biletów na pociągi Przewozów Regionalnych.
Rozmowy w tej sprawie trwały do późnych godzin wieczornych. Mimo trudności, w środę 30 września, obie firmy zawarły porozumienie, dzięki któremu bilety PKP Intercity, tak jak dotychczas, można kupić w kasach obu przewoźników, na dotychczasowych zasadach.
Samorządowe Przewozy Regionalne cały czas nie odprowadzają należności za sprzedane bilety PKP Intercity w swoich kasach. Zaległości powstałe z tego tytułu sięgają ponad 100 mln zł.
Samorządowe Przewozy Regionalne mają około 1 100 kas na dworcach w całej Polsce, PKP Intercity posiada 372 kasy.
http://biznes.onet.pl/komornik-zajal-ko ... news-detalKomornik zajął konta spółki PKP Przewozy Regionalne
Komornik zablokował w poniedziałek konta przewoźnika kolejowego PKP Przewozy Regionalne na zlecenie wierzyciela - firmy PKP Intercity. Jak powiedział PAP rzecznik PKP Intercity Paweł Ney, zachodziła obawa, że PKP Przewozy Regionalne będą się uchylały od sądowego nakazu zapłaty 89 mln zł.
Zadłużenie PKP Przewozy Regionalne względem PKP Intercity jest wynikiem niewywiązywania się tego pierwszego przewoźnika z umowy o wzajemnym świadczeniu usług sprzedaży biletów. Dzięki tej umowie podróżni mogą w kasie Przewozów Regionalnych kupić bilet na pociąg PKP Intercity i odwrotnie.
"PKP Przewozy Regionalne sprzedawały w swoich kasach bilety na pociągi Intercity, ale nie odprowadzały należności. Dług urósł do wysokości 89 mln zł. Upominaliśmy się o jego zwrot już w kwietniu, ale bezskutecznie" - powiedział Ney.
W połowie września PKP Intercity złożył pozew do sądu. Sąd uznał roszczenia spółki.
"Nie działamy impulsywnie; pozew do sądu wnieśliśmy dopiero po pół roku starań o polubowne rozwiązanie sprawy. Gdyby zarząd PKP Intercity nie domagał się zwrotu należności, to mógłby zostać oskarżony o działanie na szkodę spółki" - wyjaśnił Ney.
PKP Przewozy Regionalne odmawiają na razie komentarza w tej sprawie. Swoje stanowisko przedstawią najwcześniej we wtorek.
Jak poinformował Ney, przed sądem toczy się odrębne postępowanie o zwrot należności, którego stronami są PKP Przewozy Regionalne i PKP Intercity. Jego zdaniem, suma nieuregulowanych przez Przewozy Regionalne zobowiązań w obu sprawach względem PKP Intercity znacznie przekracza kwotę 89 mln złotych.
Że się tak kulturalnie spytam: kto na to pozwolił?Do końca stycznia na dachu Dworca Śródmieście w Warszawie można zobaczyć wirującą puszkę Pepsi.
Kampania zrealizowana została dzięki Creative Solutions, produktowi Clear Channel Poland.
Puszka Pepsi wykonana jest z ledowej kurtyny przedstawiającej nowe logo firmy. Ruchoma konstrukcja o wysokości 6 i średnicy 4 metrów to pierwsza tego rodzaju reklama na dachu Dworca Śródmieście.
Rozwiązanie wspiera kampanię rebrandigową firmy Pepsi, która obejmuje również citylighty Clear Channel w 8 największych aglomeracjach. Kampania potrwa do końca stycznia.
Wykonawcą projektu i agencją obsługującą Pepsi jest BBDO Warszawa
http://wiadomosci.mediarun.pl/news/3426 ... rca,group2
![:komp:](./images/smilies/komp.gif)
![:mur:](./images/smilies/mur.gif)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Niedługo reklamy będą wisiały w każdej lodówce... Uważam, że są miejsca, gdzie reklam nie powinno być. Wliczając w to te siatki na rusztowaniach, które po przeciwnej stronie Alej wiszą od niepamiętnych czasów...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43