Dodatkowe przystanki podczas mrozĂłw

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 16 sty 2010, 15:22

2 minuty? Wspomniane 509 na tym odcinku straciło więcej, na FSO był już opóźniony i zapewne dalej również łapał opóźnienia w związku z zatrzymywaniem się przy każdym śmietniku. Rozumiem, że pasażerowie czekający na 509 w miejscach, gdzie te autobusy się zatrzymują zawsze mogą czekać na swój pojazd dłużej pomimo braku jakichkolwiek utrudnień i nie ma z tym żadnego problemu, mróz nie występuje? Sama idea dodawania przystanków jest chora. Pasażerowie nie są niczemu winni, jak się małpie da brzytwę to nie można mieć pretensji, że się małpa pocięła.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 16 sty 2010, 15:32

To najlepiej w ogóle przestańcie się zatrzymywać na przystankach, będą dłuższe przerwy na krańcach i czysto w wozie.. W końcu komunikacja nie jest dla pasażerów tylko dla kierowców.. Niektórym to już się poprzewracało w głowach od tego kręcenia kierownicą :-k

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 16 sty 2010, 15:43

Jestem zdania, że tego typu wątpliwe "udogodnienia" (notabene mające na celu poprawienie wizerunku ZTM, a nie realne podwyższenie komfortu dla pasażerów) powinno się wprowadzać tylko w sytuacjach kryzysowych. Przykładowo poniżej -20 stopni, gdy znaczna część wozów pozamarzała w zajezdniach i nie wyjechała na miasto, przez co regularność kursowania poszczególnych linii spadła. Teraz, gdy jest niecałe -10 i linie kursują względnie punktualnie i regularnie, nie ma to najmniejszego sensu.
noidea

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 sty 2010, 15:47

Szeregowy_Równoległy pisze:Rozumiem, że pasażerowie czekający na 509 w miejscach, gdzie te autobusy się zatrzymują zawsze mogą czekać na swój pojazd dłużej pomimo braku jakichkolwiek utrudnień i nie ma z tym żadnego problemu, mróz nie występuje?
Nic nie rozumiesz. Zresztą, naprawdę żałosne jest wysługiwanie się argumentami o pasażerach, kiedy chodzi tylko o wygodę własnego dupska.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 16 sty 2010, 16:09

A propos wygody. Można z zaskoczenia przeprowadzić kontrolę z jakiegoś czarnego przystanku, czyż nie, Fiku? ;-)

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 sty 2010, 16:15

Adam G. pisze:estem zdania, że tego typu wątpliwe "udogodnienia" (notabene mające na celu poprawienie wizerunku ZTM, a nie realne podwyższenie komfortu dla pasażerów) powinno się wprowadzać tylko w sytuacjach kryzysowych. Przykładowo poniżej -20 stopni,
O właśnie. Wtedy, kiedy po mieście się i tak ciężko jeździ (śnieżyce itd.) to to może być przydatne, bo i tak wszystko jest poopóźniane a ludzie nie będą musieli marznąć na przystankach, na których się pośpieszne nie zatrzymują. Tylko ciężko to wprowadzić w życiu gdy nie wiadomo, kiedy dokładnie śnieżyce przyjdą, bo wprowadzanie takie zmian po ustąpieniu śnieżyc mija się z celem.

Awatar użytkownika
levar
Posty: 3063
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:46
Lokalizacja: Warszawa Stegny
Kontakt:

Post autor: levar » 16 sty 2010, 16:42

Adam G. pisze:święte słowa! jak zwykle chciano dobrze, a wyszło źle :)
Zaraz zaraz... Po naszej wymianie poglądów na GG wydawało mi się, że jesteś bezwzględnym przeciwnikiem tej akcji... :szok:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 sty 2010, 16:45

A ja dziś skorzystałem z mrozowego na 523 w zespole RZS, który rzekomo "nie jest węzłem przesiadkowym" oraz "antyprzesiadkowy jest".

I wcale się "przy każdym śmietniku" po drodze nie zatrzymywał, chociaż dwa inne mrozowe NŻy były.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
levar
Posty: 3063
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:46
Lokalizacja: Warszawa Stegny
Kontakt:

Post autor: levar » 16 sty 2010, 16:45

Solarek pisze:A czy szanowny ZTM będzie sterował wszystkie linie czerwone? Bo jesli ludzie wyczają że można sobie jeden przystanek podjechać to ja będę regularnie jeździł w plecy. Dlaczego tylko ta decyzja odbija się na moich przerwach?
Tak tak, jak nie ma na co zwalić, to najlepiej na mrozowe przystanki. Ale na szczęście ja się nie dam nabrać na język propagandy, bo sam jestem kierowcą i sam miałem 501 w zeszłym roku podczas mrozowych przystanków. Nie podam dokładnych danych, ale na pewno nieliczne dodatkowe zatrzymania nie spowodowały opóźnienia większego niż 5 min.
I jeszcze jedno: prawda jest taka, że jak komuś się nie chce jeździć, to i na najwolniejszą linię będzie narzekał, a jak się przyłoży, to i mrozowe przystanki mu nie zabiorą przerwy (-X .

[ Dodano: |16 Sty 2010|, 2010 16:48 ]
Solarek pisze:Popieram Flasha i taki mam zamiar też robić. 0 plakatów i 0 zatrzymywania się. Jak p[rzyjdzie raport to pójdziemy na konfrontację....
Guzik Ci pomoże konfrontacja. Konfrontację to można sobie robić z pasażerem składającym skargę, a nie z ZTM-em ](*,) . Polecenie służbowe to polecenie służbowe i już. Jeśli go nie przestrzegasz :arrow: upomnienie, jeśli upomnienie nie pomoże :arrow: nagana. Życzę szczęścia ;-) .

[ Dodano: |16 Sty 2010|, 2010 16:49 ]
Websterek pisze:Jeśli miałbyś go podkapować, to ja będe pierwszy który pojedzie i będzie po jego stronie.
Pobijcie się :D .

zzz
Posty: 1060
Rejestracja: 21 sty 2008, 22:46

Post autor: zzz » 16 sty 2010, 16:52

levar pisze:Polecenie służbowe to polecenie służbowe i już. Jeśli go nie przestrzegasz :arrow: upomnienie, jeśli upomnienie nie pomoże :arrow: nagana. Życzę szczęścia ;-) .
W zwyklej firmie umyslne nie wykonanie polecenia sluzbowego zazwyczaj ma tylko jeden final - zwolnienie dyscyplinarne.

Awatar użytkownika
levar
Posty: 3063
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:46
Lokalizacja: Warszawa Stegny
Kontakt:

Post autor: levar » 16 sty 2010, 16:52

NR pisze:Powinien być zapis o odstąpieniu od oceny punktualności :D
Teoretycznie tak, ale sam wiesz, że za opóźnienia ZTM nie karze. No chyba że powyżej -60 to kurs bodajże niepłatny.

[ Dodano: |16 Sty 2010|, 2010 16:56 ]
Solarek pisze:Otóż to. Bo tam gdzie jest ekspedycja można SB wprowadzić a co w przypadku braku ekspedycji?
A to Ty nie znasz swoich praw? :szok: Przysługuje Ci na całce 15 min. przerwy ciągłej + po 5 min. na każdym krańcu na potrzeby fizjologiczne.
Ale lepiej siać ferment, że mrozowe przystanki są złe, bo zabierają przerwy ](*,) .

[ Dodano: |16 Sty 2010|, 2010 16:57 ]
Flash8222 pisze:Czyli stanąłeś po środku autobusu i zacząłeś krzyczeć, że obowiązują przystanki NŻ tam gdzie linia nie ma przystanku? :-s A potem się dziwić, że kierowcy nie lubią miłośników... Lepiej zmień hobby...
:hahaha: =D>

[ Dodano: |16 Sty 2010|, 2010 16:58 ]
Łukasz pisze:To dobrze, że ZTM czyta. Bo dlaczego nikt się nie zastanowił, że takie 517 ma przez to -15 (dziś) już na Ochocie?
Na 517 w ogóle jest ścięty rozkład i niewprawni kierowcy nie radzą sobie z rozkładem :neutral: .

[ Dodano: |16 Sty 2010|, 2010 17:05 ]
Adam G. pisze:Przykładowo poniżej -20 stopni,
A nie bierzesz pod uwagę czegoś takiego jak temperatura odczuwalna? :shock: Bo może być na termometrze -10 st. a odczuwalna -20 i to już jest moim zdaniem słuszne do wprowadzenia mrozowych przystanków. Wczoraj o 23:30 czekałem 20 min. na autobus a miałem na sobie koszulę, sweter V-neck MZA, polar i kurtkę z polarem MZA (co daje razem 2 polary ;-) ), do tego kalesony, czapkę i zmarzłem. A czemu zmarzłem? Właśnie przez temp. odczuwalną.
Nie rozumiem, dlaczego tak psioczycie mrozowym przystankom. Czy naprawdę mam się ubierać jak Eskimos i z radością podziwiać przejeżdżające obok mnie pośpiechy? ZTM dobrze robi, choć zgadzam się z Adamem, że częściowo służy to poprawie wizerunku firmy.

mrs
Posty: 205
Rejestracja: 15 sie 2008, 0:18

Post autor: mrs » 16 sty 2010, 17:07

Niestety niektórym kierowcom się od siedzenia w kabinie chyba poprzewracało w tyłkach i zapomnieli, że nie zarządzają ZTM-em, a polecenia służbowe to polecenia służbowe i trzeba je wykonywać nawet jeśli budzą skojarzenia z Latajacym Cyrkiem Monty'ego Pythona lub Paragrafem 22. Oczywiście pod warunkiem, że nie są sprzeczne z prawem.

To polecenie nie jest, a wszystkich marudzących na to, że czas przejazdu wydłuża im się o 5 minut i jazda do liceum zajmuje im 2 minuty dłużej informuję:
a) są ujemne temperatury,
b) na chodnikach zalegają masy śniegu,
c) wiele chodników przykrywa lód,
d) z w/w powodów wydłuża się czas dojścia do przystanku - po prostu chodzi się wolniej,
e) autobusy też nie zawsze trzymają się rozkładu,
f) czekanie na autobus 15 minut na przystanku na mrozie jest nieprzyjemne i męczące - chyba, że ktoś wpadnie na pomysł żeby wykonywać np. pajacyki
g) w kabinie kierowcy jest ciepło,
h) w części dla pasażerów też na ogół jest ciepło,
j) jeśli rzeczywiście komuś robi różnicę te 5 minut, może czas zmienić pracę albo zacząć jeździć samochodem?

No, ale z drugiej strony zmuszanie czerwonych do zatrzymywania się w ZP w rodzaju DH Smyk powinno być karane, bo tego akurat nie można nijak usprawiedliwić.

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 sty 2010, 17:20

mrs pisze:f) czekanie na autobus 15 minut na przystanku na mrozie jest nieprzyjemne i męczące - chyba, że ktoś wpadnie na pomysł żeby wykonywać np. pajacyki
Dlatego ja mam na to prosty sposób - sprawdzam wcześniej, o której będzie dany autobus oraz czy długo będę musiał czekać w razie, gdy się spóźnię na niego lub nie przyjedzie.

Flash8222
Posty: 7836
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 16 sty 2010, 17:29

mrs pisze: g) w kabinie kierowcy jest ciepło.
I tu już można zakończyć z Tobą dyskusję, przy obecnie panujących temperaturach nawet w kabinie może nie być za ciepło. Nie dotyczy to Scanii gdzie w kabinie mogę mieć temperaturę równą panującą na równiku :]

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2963
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 16 sty 2010, 17:38

reserved pisze:Ja tam nie narzekam na to, że 517 jeździ dołem przez RZS. Nie widziałem już go dawno, tak rzadko jeździ, że nawet na niego nie czekam.
Bo 517 pewnie ZTM za jakiś czas skasuje.
Solarek pisze:Jak ZTM wynagrodzi mi czas straconych moich przerw?
Jeśli kosztem Twojej przerwy uda się zapobiec odmrożeniem paluszków u kilku pasażerów, to dla mnie sprawa jest oczywista. Przestań marudzić.

ODPOWIEDZ