Zajezdnia R-5 Annopol
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Najbardziej podobają mi się zajezdnie takie, jak PRAGA. Zwarta zabudowa, wszystkie funkcje w jednym miejscu, wjazd i wyjazd na swoim miejscu. Może brakuje większego pola postojowego od strony wyjazdowej.
miłośnik 13N
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Urbanistycznie to jest na pewno najciekawsze, ale też najdroższe. Natomiast jednak zajezdnia R2 jest nie tylko mniejsza, ale i mniejszy program .
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
W kontekście nowej zajezdni na Annopolu ciekawi mnie inna rzecz - w związku z najnowszą strategią miasta, polegającą na odkładaniu budowy nowych tras tramwajowych w nieskończoność, jeżeli zajezdnia faktycznie zostanie w najbliższym czasie wybudowana, to w mieście nastąpi spora nadwyżka miejsc postojowych dla tramwajów.
Zakładając oczywiście że nowe Hyundaie zastąpią składy Konstali 1:1, ale myślę że raczej nikt nie podejmie decyzji o zostawieniu zbędnych starych tramwajów na następne kilka lat mając na uwadze że może w 2050 pojadą tramwaje na Wilanów i zwiększy się plan brygadowy.
Oczywistymi pretendentami do wygaszenia jest Wola, znajdująca się obecnie w centrum dzielnicy biurowej oraz Praga, która jest najmniejszym zakładem. Na korzyść Woli, działa obecność dyrekcji i warsztatów, więc ciężko byłoby to gdziekolwiek przenieść, ale Praga chyba faktycznie stanie się zbędna i będzie ją można (przynajmniej mam taką nadzieję) zaadaptować do celów muzeum komunikacji.
Zakładając oczywiście że nowe Hyundaie zastąpią składy Konstali 1:1, ale myślę że raczej nikt nie podejmie decyzji o zostawieniu zbędnych starych tramwajów na następne kilka lat mając na uwadze że może w 2050 pojadą tramwaje na Wilanów i zwiększy się plan brygadowy.
Oczywistymi pretendentami do wygaszenia jest Wola, znajdująca się obecnie w centrum dzielnicy biurowej oraz Praga, która jest najmniejszym zakładem. Na korzyść Woli, działa obecność dyrekcji i warsztatów, więc ciężko byłoby to gdziekolwiek przenieść, ale Praga chyba faktycznie stanie się zbędna i będzie ją można (przynajmniej mam taką nadzieję) zaadaptować do celów muzeum komunikacji.
Czy spora nadwyżka? Po prostu zwolni się trochę miejsca na zakładach. Na Mokotowie i Żoliborzu przecież w ostatnich latach dobudowywano tory bo miejsca brakowało.Autobus Czerwon pisze: ↑04 sty 2021, 19:10W kontekście nowej zajezdni na Annopolu ciekawi mnie inna rzecz - w związku z najnowszą strategią miasta, polegającą na odkładaniu budowy nowych tras tramwajowych w nieskończoność, jeżeli zajezdnia faktycznie zostanie w najbliższym czasie wybudowana, to w mieście nastąpi spora nadwyżka miejsc postojowych dla tramwajów.
Zakładając oczywiście że nowe Hyundaie zastąpią składy Konstali 1:1, ale myślę że raczej nikt nie podejmie decyzji o zostawieniu zbędnych starych tramwajów na następne kilka lat mając na uwadze że może w 2050 pojadą tramwaje na Wilanów i zwiększy się plan brygadowy.
Oczywistymi pretendentami do wygaszenia jest Wola, znajdująca się obecnie w centrum dzielnicy biurowej oraz Praga, która jest najmniejszym zakładem. Na korzyść Woli, działa obecność dyrekcji i warsztatów, więc ciężko byłoby to gdziekolwiek przenieść, ale Praga chyba faktycznie stanie się zbędna i będzie ją można (przynajmniej mam taką nadzieję) zaadaptować do celów muzeum komunikacji.
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Nowa zajezdnia ma pomieścić 150 tramwajów, na Pradze obecnie stacjonuje 100. Resztę matematyki zostawiam Tobie.SławekM pisze: ↑04 sty 2021, 19:23Czy spora nadwyżka? Po prostu zwolni się trochę miejsca na zakładach. Na Mokotowie i Żoliborzu przecież w ostatnich latach dobudowywano tory bo miejsca brakowało.Autobus Czerwon pisze: ↑04 sty 2021, 19:10W kontekście nowej zajezdni na Annopolu ciekawi mnie inna rzecz - w związku z najnowszą strategią miasta, polegającą na odkładaniu budowy nowych tras tramwajowych w nieskończoność, jeżeli zajezdnia faktycznie zostanie w najbliższym czasie wybudowana, to w mieście nastąpi spora nadwyżka miejsc postojowych dla tramwajów.
Zakładając oczywiście że nowe Hyundaie zastąpią składy Konstali 1:1, ale myślę że raczej nikt nie podejmie decyzji o zostawieniu zbędnych starych tramwajów na następne kilka lat mając na uwadze że może w 2050 pojadą tramwaje na Wilanów i zwiększy się plan brygadowy.
Oczywistymi pretendentami do wygaszenia jest Wola, znajdująca się obecnie w centrum dzielnicy biurowej oraz Praga, która jest najmniejszym zakładem. Na korzyść Woli, działa obecność dyrekcji i warsztatów, więc ciężko byłoby to gdziekolwiek przenieść, ale Praga chyba faktycznie stanie się zbędna i będzie ją można (przynajmniej mam taką nadzieję) zaadaptować do celów muzeum komunikacji.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Można, można też na dachu hali postojowej zrobić parking a dopiero nad nim baterie słoneczne. No ale to jest wszystko gra kosztowa przecież, koszty gruntu vs koszty konstrukcji.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Obawiam się że kasacji stopiątek będzie niewiele - ok 40 składów (wagony z Korei będą chomikowane na nowe trasy bo w najbliższej siedmiolatce całą kasę zje III linia metra i inwestycje tramwajowe, tak infrastrukturalne jak i taborowe mogą przez to ucierpieć)Autobus Czerwon pisze: ↑04 sty 2021, 19:10W kontekście nowej zajezdni na Annopolu ciekawi mnie inna rzecz - w związku z najnowszą strategią miasta, polegającą na odkładaniu budowy nowych tras tramwajowych w nieskończoność, jeżeli zajezdnia faktycznie zostanie w najbliższym czasie wybudowana, to w mieście nastąpi spora nadwyżka miejsc postojowych dla tramwajów.
Zakładając oczywiście że nowe Hyundaie zastąpią składy Konstali 1:1, ale myślę że raczej nikt nie podejmie decyzji o zostawieniu zbędnych starych tramwajów na następne kilka lat mając na uwadze że może w 2050 pojadą tramwaje na Wilanów i zwiększy się plan brygadowy.
Widzę, że już zdecydowałeś za kogoś co z zajezdnią R-2 Praga...Autobus Czerwon pisze: ↑04 sty 2021, 19:54Nowa zajezdnia ma pomieścić 150 tramwajów, na Pradze obecnie stacjonuje 100. Resztę matematyki zostawiam Tobie.
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Obawiam się że nie leży to w moich kompetencjach.SławekM pisze: ↑04 sty 2021, 20:52Widzę, że już zdecydowałeś za kogoś co z zajezdnią R-2 Praga...Autobus Czerwon pisze: ↑04 sty 2021, 19:54
Nowa zajezdnia ma pomieścić 150 tramwajów, na Pradze obecnie stacjonuje 100. Resztę matematyki zostawiam Tobie.
W sensie że nowe wagony będą stały schowane w kącie, a stopiątki stać i jeździć?
Nowe na pewno będą jeździć by wyjeździć gwarancję. Prędzej 105-ki pójdą na jakiś czas pod płot.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dodajmy, że nowe będą raczej oferować pasażerom wyższy poziom obsługi i, niezależnie od niczym nie uzasadnionej miłości do stopiątek niektórych ważnych ludzi, powątpiewam by ZTM zgodził się na niewykorzystanie nowych wozów w maksymalnym możliwym zakresie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Jaki dojazd?
Obstawiam że Hyundaie "wilanowskie" będą stacjonowały na Mokotowie
(no, ewentualnie na Annopolu będzie kilka które na stałe będą przydzielone do linii Muranów-Wilanów)
No ja nie wiem, kiedyś 2 jeździła z Bródna na Wilanów, to zawsze może wrócić.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17