ZTM od kulis

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36671
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 lip 2013, 13:31

Nie mam dostępu do takich danych, więc nie wiem. Ale wiem, że takim podwójnym zestawem liczb ratusz dał Krajewskiemu (bądź komukolwiek innemu) okazję do zrobienia z siebie wiatraka.

To już bardziej strategicznie byłoby się trzymać pierwszych danych i dobrze je uzasadnić. Teraz i tak nikt w nic już nie uwierzy.

PS @Fik: ja nie wiem, kto i w czym kłamie, no ale jak można w tych warunkach od razu zakładać, że nie? :term:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 17 lip 2013, 13:51

To czy Ruta polecial za te bilety czy Bufetowa chwyta sie kazdego sposobu aby podlizac sie wyborcom (bo czuje oddech referendum oraz wynikow w Elblagu), nie jest wazne. Dla mnie jest wazniejszy powod za ktory Ruta powinien odejsc. W wiekszosci wypadkow mozna sie zgodzic ze zmianami trasowymi, ale jezeli narzekamy ze dobre zmiany nie przeszly to pretensje mozna kierowac na balagan w i brak strategii medialno-marketingowej. On i jego podwladni nie umieja po prostu sprzedac zmian i to widac od dawna. Zmiany teraz z 175 czy wczesniej z 117 czy 521 mozna byloby wprowadzic gdyby sensownie to sprzedano.

Brak zdolnosci przewidywania reakcji pasazerow jest zdumiewajacy. Wiadomo bylo ze ludzie beda bronic 175, i ze linia z centrum do ZP Raclawicka musi byc, i ze gdzies trzeba ja zakrancowac. Czy to beda Szczesliwice (128) czy Lotnisko (175) jest bez roznicy, wiec zamiast obwieszczac kasacje 175 i przygotowywac sie do bitwy mozna bylo od razu zrobic 175 co 15 minut i zwiekszyc czestotliwosc 128. Trzeba umiec sprzedac zmiany a tej zdolnosci ewidentnie brakuje Rucie i jego ekipie. Trzeba menadzera ktory nie tylko bedzie kontynuuowal realizacje strategii transportowej ale rowniez zna sie na marketingu. A tak przez te braki odejscie Ruty to strzal w stope.

man1956
Posty: 1586
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 17 lip 2013, 13:53

Niestety, w tym, jak i w kilku ostatnich podobnych przypadkach, wszystko to na kilometr pachnie polityką, a właściwie PR-em robionym na gwałtu-rety. Przegięcie PR-owe jeśli idzie o działania władz miasta, które ostatnio obserwujemy, przynosi chyba jeszcze gorsze skutki niż praktykowany przez lata brak PR-u. Nie wiem, kto się da na to złapać. No, chyba że zbadano, że lud jest nadal ciemny i wszystko kupi...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 lip 2013, 13:58

Informacjom "Gazety Wyborczej" zaprzecza zastępca rzecznika ratusza, Agnieszka Kłąb. – Odpowiedź na interpelację radnego Krajewskiego nie była przyczyną przyjęcia dymisji dyrektora Ruty Zaważyło tutaj zamieszanie związane z cięciami w komunikacji. Chodzi zarówno o cięcia linii autobusowych, jak i zamieszanie z nocnym metrem - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu".
http://www.rynek-kolejowy.pl/46671/lesz ... _metro.htm
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 17 lip 2013, 14:06

Bastian pisze:
MeWa pisze:Zresztą pretekst zły - w ogóle służby prasowe wystrzeliły z oskarżananiem ZTM-u o złe statystyki dosyć nieptrzebnie, inaczej można było to rozegrać.
A zastanawialiście się, skąd Ratusz ma inne rzekome dane, niż ZTM? :-k
Cóż, wystarczyłoby porównać dane o sprzedaży biletów typu jednorazowego z danymi o liczbie skasowań biletów z systemu automatycznego pobierania opłat i by wyszło kto i w którą stronę sie pomylił.
Ale te dane także są w gestii ZTM i są na tyle tajne, że nie są udostępniane nawet do studiów strategicznych rozwoju sieci komunikacyjnej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36671
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 lip 2013, 14:25

MeWa pisze:
Informacjom "Gazety Wyborczej" zaprzecza zastępca rzecznika ratusza, Agnieszka Kłąb. – Odpowiedź na interpelację radnego Krajewskiego nie była przyczyną przyjęcia dymisji dyrektora Ruty Zaważyło tutaj zamieszanie związane z cięciami w komunikacji. Chodzi zarówno o cięcia linii autobusowych, jak i zamieszanie z nocnym metrem - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu".
http://www.rynek-kolejowy.pl/46671/lesz ... _metro.htm
No, wyrzucenie Ruty za "zamieszanie z nocnym metrem" to absurd jeszcze większy.

Może jednak pójdę na to referendum, oni przecież zwariowali, a ja się boję wariatów... :shock:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 17 lip 2013, 15:09

Zastępca rzeczniczka ratusza Agnieszka Kłąb przyznaje, że ZTM nie podał błędnych danych dotyczących sprzedaży – ZTM podał informację o swojej sprzedaży bo o to pytał radny Krajewski. Dla ZTM–u sprzedanymi są bilety które trafiają na rynek hurtowy. Jednak radny komentował to mówiąc, że miasto straciło. A to nieprawda, bo wpływy do budżetu ze sprzedaży biletów w okresie styczeń–maj w 2012 roku wyniosły 299 mln zł, a w tym – 323 mln zł. Jest to więc wzrost o 24 mln zł – mówi rzeczniczka.
http://www.rynek-kolejowy.pl/46677/wars ... iletow.htm
Wczoraj ZTM kłamał, dzisiaj ZTM mówi (swoją) prawdę.
Ktoś to rozumie? ;-)

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5303
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 17 lip 2013, 15:21

Ta panika HGW (albo tego, kto jest nad nią) w moich oczach wcale jej nie pomaga, a wręcz przeciwnie - szkodzi. Co nie oznacza wcale, że jestem obrońcą tego czy owego :P .

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 lip 2013, 15:39

TGM pisze:Ta panika HGW (albo tego, kto jest nad nią)
Ani HGW, ani nikogo nad nią - tylko co najwyżej złych doradców.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 17 lip 2013, 16:26

Ale sam fakt, jest faktem - widać wyraźnie syndrom oblężonej twierdzy i coraz większą panikę w szeregach. Takim podejściem strzelają sobie w kolano, i to z armaty.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 lip 2013, 12:32

MeWa pisze:
Informacjom "Gazety Wyborczej" zaprzecza zastępca rzecznika ratusza, Agnieszka Kłąb. – Odpowiedź na interpelację radnego Krajewskiego nie była przyczyną przyjęcia dymisji dyrektora Ruty Zaważyło tutaj zamieszanie związane z cięciami w komunikacji. Chodzi zarówno o cięcia linii autobusowych, jak i zamieszanie z nocnym metrem - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu".
http://www.rynek-kolejowy.pl/46671/lesz ... _metro.htm
Jeżeli mnie ktoś by kazał zrobić cięcia o 10% (budżetu), ale tak, żeby nie uciąć niczego (linii czy kursów), to też bym podał się do dymisji. Czarodziejem nie jestem.

Nie ma jeszcze decyzji, czy nowy dyrektor zostanie wyłoniony w drodze konkursu.
Chore! #-o Ogłoszą konkurs jak najpierw znajdą odpowiednią osobę...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36671
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 lip 2013, 12:53

Ruta też był bez konkursu. Dlatego właśnie przez długi czas był tylko p.o. dyrektora.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 19 lip 2013, 12:59

Bastian pisze:No, wyrzucenie Ruty za "zamieszanie z nocnym metrem" to absurd jeszcze większy
Ale w sumie to wtedy poszedł największy łomot we władze miasta i wtedy najwięcej krzyczał burmistrz Ursynowa - wydaje mi się, że to była ta kropla, która przelała czarę i wywołała efekt kuli śniegowej, który skończył się już (ponoć) 200 tysiącami podpisów pod wnioskiem o referendum.
A że hasło obrońców prezydent brzmi "dobrze rządzimy, tylko źle się komunikujemy ze społeczeństwem", to absurdalnie wyglądać to przestaje. No bo nieważne, czy urzędnik dobry, tylko czy wizerunku nie psuje.
Popatrz, jaka franca!

metalin
Posty: 117
Rejestracja: 18 cze 2013, 12:09

Post autor: metalin » 19 lip 2013, 18:27

Przemawia kandydat JKM:
Pierwsza decyzja, gdyby został Pan wybrany Prezydentem?

Likwidacja buspasów. Na głupawe argumenty, że dzięki buspasom autobusy jeżdżą szybko, odpowiadam, że gdyby zrobić dorożka-pas, to dorożki też jeździłyby szybciej.

No właśnie, Pan Prezes bardzo dużo mówi o komunikacji miejskiej.

Można powiedzieć, że to mój konik. Codziennie jestem w Warszawie, codziennie jeżdżę po mieście, widzę jakie są skutki poczynań Pani Gronkiewicz-Waltzowej. Ale nie tylko jej, to jest efekt pewnej mentalności, która dominuje wśród urzędników państwowych. Mają oni klasyczne nawyki komunistyczne. Człowiek w autobusie, czyli tzw. „puszce” jest dobry, bo jest zapuszkowany. Natomiast jak ktoś jedzie swoim samochodem i w każdej chwili może stanąć, to jest niedobrze. Miejscy urzędnicy zupełnie nie rozumieją, że samochód jest znacznie sprawniejszym środkiem komunikacji niż autobus.

Zostańmy w temacie komunikacji – co z tymi tramwajami? Wróciłem niedawno z Niemiec, po Berlinie czy Frankfurcie tramwaje jeżdżą, Pan chce je zlikwidować.

Dlatego właśnie Europa zdycha, Niemcy zdychają. Jak można coś takiego utrzymywać? Komunikacja zbiorowa musi istnieć, autobus jeździ tak samo jak tramwaj, ale między dwoma autobusami mogę zmieścić 100 prywatnych samochodów. Tramwaj jest natomiast oczywistym zmarnowaniem miejsca, oczywistym zawalidrogą. Człowiek, który jest zwolennikiem tramwajów jest chory na umyśle, nie ma żadnych argumentów na rzecz utrzymania tego reliktu przeszłości.

Czym zastąpić tramwaje?

Autobusami. Oczywiście, także rowerami, niech ludzie jeżdżą latem na skuterach, motocyklach. Pomysł wypożyczanych rowerów jest bardzo dobrą inicjatywą. Trzeba zaznaczyć, że nie należy wyłączać wszystkich linii tramwajowych. Jako przedłużenie metra na Młocinach, czy w innych peryferyjnych miejscach tramwaje powinny funkcjonować.

Co do rowerów, zarzuca się Warszawie, że nie jest miastem przyjaznym rowerom. Ciężko przejechać przez centrum.

Wszystko trzeba robić z głową. Są szerokie arterie, gdzie można wyznaczać nowe ścieżki rowerowe. Są one potrzebne. Trzeba na nich dopuścić skateboardzistów, rolkarzy i osoby na hulajnogach. Co do przejazdu przez centrum – rowerzyści to jest taki narodek, który sobie świetnie daje radę. Ja rozumiem, że są panie domu, które mogą się bać tego ruchu w centrum. Ale trzeba zrozumieć też, że nie możemy pomieścić w centrum wszystkich samochodów.

W komunikacji miejskiej istotną rolę odgrywają związki zawodowe.

ZTM należy natychmiast sprywatyzować. Wszystkie związki na Powązki, tak jak ostatnio napisałem w „Uważam Rze”. Trzeba działać odważnie.

Pojawiają się głosy w dyskusji, że związki zawodowe są przyczyną nierentowności spółek komunikacji miejskiej.

Absolutnie nie, przyczyną jest to, że one są państwowe, to znaczy miejskie, a nie prywatne. Jak firmy będą prywatne, to znikną problemy z darmowymi przejazdami dla rodzin i tym podobnymi. Socjalizm to jest ustrój, w którym bohatersko pokonuje się problemy nie znane w innych ustrojach. Jakby nie było ZTM, to by nie było problemu co robić z rodzinami ich pracowników.
Tyle o komunikacji. Całość tutaj:
http://politykawarszawska.pl/index.php/article/131
Dla koneserów. O masonach też się znajdzie.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 19 lip 2013, 18:34

To raczej powinno polecieć do innego tematu :P.

ODPOWIEDZ