Mercedes Conecto
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
A Pani HGW to z katalogu sama autobus wybierała? Czy też może mogła w SIWZ-ie zapisać "Jak będzie startować Mercedes, to bez autobusów wyprodukowanych w Turcji"? A może jeszcze Pani HGW jest winna tego, że Mercedes pod swoją gwiazdką produkuje szmelc?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Francuzi robią to w ten sposób, że autobus nie może mieć więcej przejechane niż x kilometrów przed przyjęciem do eksploatacji, chyba u nas tez dałoby się zrobić. I wtedy tylko Busy zrobione w Polsce, żadnych MAZ, LIAZów i.t.d. by nie było.MeWa pisze:A Pani HGW to z katalogu sama autobus wybierała? Czy też może mogła w SIWZ-ie zapisać "Jak będzie startować Mercedes, to bez autobusów wyprodukowanych w Turcji"? A może jeszcze Pani HGW jest winna tego, że Mercedes pod swoją gwiazdką produkuje szmelc?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Dawanie szansy, to testowanie, a nie zakupy...fraktal pisze:Moglibyście dać szansę producentowi, jakikolwiek by nie był.
No to by zrobili transport koleją...kajo pisze:Francuzi robią to w ten sposób, że autobus nie może mieć więcej przejechane niż x kilometrów przed przyjęciem do eksploatacji, chyba u nas tez dałoby się zrobić.
Conecto można było łatwo udupić, wystarczyło ułożyć dobrze SIWZ (Conecto i Citaro różnią się układem jezdnym i napędowym).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
To nie takie proste. W kontener nie wejdą, a załatwienie specjalnych platform na takiej trasie kosztowałoby tyle, że się nie opłaci.No to by zrobili transport koleją...
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Pytanie, czy wtedy nie byłoby to ustawianie przetargu pod konkretny model, co też w oczywisty sposób jest niezgodne z przepisami. No i czy ten Conecto to faktycznie taki dramat? Pytam, bo nie miałem okazji tym jechać. Brzydko pomalowany wewnątrz, niedokładnie skręcony, a coś poza tym? Aranżacja wnętrza to kwestia subiektywna. O awaryjności ciężko się wypowiadać przed przejechaniem przez kilka(naście) sztuk przynajmniej 50000km. Przy złożoności konstrukcji współczesnego autobusu zawsze jakieś pierdoły będą występować, nie ma modeli, które po przyjściu z fabryki nie sprawiłyby niespodzianek. Dlatego ciekawi mnie: one są naprawdę aż tak tragiczne, że należy rozważać pisanie SIWZ przyszłych przetargów w taki sposób, żeby ten model wykluczyć? Poza tym: miało być tanio, więc ciężko oczekiwać, że będzie zajebiście. Nie masz kasy na Infiniti - jeździsz Skodą.Wolfchen pisze: Conecto można było łatwo udupić, wystarczyło ułożyć dobrze SIWZ (Conecto i Citaro różnią się układem jezdnym i napędowym).
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Taaa... Bo wszyscy wiedzieli, że tym razem jednak Mercedes nie tylko wystartuje, ale zwycięży. I dodatkowo wciśnie Connecto.Wolfchen pisze:Conecto można było łatwo udupić, wystarczyło ułożyć dobrze SIWZ (Conecto i Citaro różnią się układem jezdnym i napędowym).
Z punktu widzenia pasażera - autobus jak autobus... Nie wyróżnia się jakoś negatywnie.Szeregowy_Równoległy pisze:Dlatego ciekawi mnie: one są naprawdę aż tak tragiczne, że należy rozważać pisanie SIWZ przyszłych przetargów w taki sposób, żeby ten model wykluczyć
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26927
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Mam poważne podejrzenia, że szerokość przejścia między siedzeniami jest jeszcze mniejsza, niż w innych autobusach z układem 2+2... przy okazji pomierzę (chyba, że ktoś to już zrobił i się podzieli?)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Wątpię. Nadal byłaby zachowana zasada konkurencyjności, bo mógłby startować MAN, Solaris, Mercedes (ale z Citaro, nie Conecto - zapomniałem czym dokładnie się różnią, jakiś element zawieszenia).Szeregowy_Równoległy pisze:Pytanie, czy wtedy nie byłoby to ustawianie przetargu pod konkretny model, co też w oczywisty sposób jest niezgodne z przepisami.
Poręcze nie są dobrze zamocowane, trzymając się niektórych jest dość ryzykowne.Szeregowy_Równoległy pisze:Brzydko pomalowany wewnątrz, niedokładnie skręcony, a coś poza tym?
Tanio, to byłby MA3 To raczej pojazd ze średniej półki, a są przecież np. Solaris, które są o niebo lepiej zmontowane (choć jakość też gorsza, niż parę lat temu).Szeregowy_Równoległy pisze:Poza tym: miało być tanio, więc ciężko oczekiwać, że będzie zajebiście.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
- Posty: 5915
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
W latach 70 firma Orbis użytkowała autokary Mercedes wyprodukowane w Iranie(model chyba O 303). Dostali je w rozliczeniu za cukrownie zbudowane tamże przez Polaków. Nowością było zawieszenie na poduchach. Wozy sprawowały się dobrze. Model ten do dzisiaj jest używany m.in. przez przewoźników podwarszawskich jako Irannational O 303.
Być może w latach 70 Mercedes bardziej pilnował jakości w montowniach zagranicznych.
Być może w latach 70 Mercedes bardziej pilnował jakości w montowniach zagranicznych.
miłośnik 13N
Moim zdaniem, jest podobna jak w MANach. Jeżeli się różni, to na milimetry. Zwłaszcza porównując z MANami NG313 (starymi MANami z MZA). Tam też przecież jest wąsko.Glonojad pisze:Mam poważne podejrzenia, że szerokość przejścia między siedzeniami jest jeszcze mniejsza, niż w innych autobusach z układem 2+2... przy okazji pomierzę (chyba, że ktoś to już zrobił i się podzieli?)
Ja mówię o komentarzach na forum, nie o kupowaniu.Wolfchen pisze:Dawanie szansy, to testowanie, a nie zakupy...
A Ikarusy składane na Stalowej przyjechały pociągami:kajo pisze:To nie takie proste. W kontener nie wejdą, a załatwienie specjalnych platform na takiej trasie kosztowałoby tyle, że się nie opłaci.No to by zrobili transport koleją...
http://phototrans.pl/14,132315,0.html
-
- Posty: 842
- Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
- Lokalizacja: Białołęka-Ratusz
Co innego wieść podzespoły z Węgier (rzut beretem) a co innego z Turcji. Pamiętać trzeba też o długości Ikarusa (16,5m) i Conecto (18m). No i na R13 przecież zbudowano montownię tych Ikarusów.