Mercedes Conecto

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 gru 2012, 21:52

A Pani HGW to z katalogu sama autobus wybierała? Czy też może mogła w SIWZ-ie zapisać "Jak będzie startować Mercedes, to bez autobusów wyprodukowanych w Turcji"? A może jeszcze Pani HGW jest winna tego, że Mercedes pod swoją gwiazdką produkuje szmelc?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

kajo
Posty: 2817
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 02 gru 2012, 22:01

MeWa pisze:A Pani HGW to z katalogu sama autobus wybierała? Czy też może mogła w SIWZ-ie zapisać "Jak będzie startować Mercedes, to bez autobusów wyprodukowanych w Turcji"? A może jeszcze Pani HGW jest winna tego, że Mercedes pod swoją gwiazdką produkuje szmelc?
Francuzi robią to w ten sposób, że autobus nie może mieć więcej przejechane niż x kilometrów przed przyjęciem do eksploatacji, chyba u nas tez dałoby się zrobić. I wtedy tylko Busy zrobione w Polsce, żadnych MAZ, LIAZów i.t.d. by nie było.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 gru 2012, 22:05

fraktal pisze:Moglibyście dać szansę producentowi, jakikolwiek by nie był.
Dawanie szansy, to testowanie, a nie zakupy... (-X
kajo pisze:Francuzi robią to w ten sposób, że autobus nie może mieć więcej przejechane niż x kilometrów przed przyjęciem do eksploatacji, chyba u nas tez dałoby się zrobić.
No to by zrobili transport koleją...

:arrow: Conecto można było łatwo udupić, wystarczyło ułożyć dobrze SIWZ (Conecto i Citaro różnią się układem jezdnym i napędowym).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

kajo
Posty: 2817
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 02 gru 2012, 22:09

No to by zrobili transport koleją...
To nie takie proste. W kontener nie wejdą, a załatwienie specjalnych platform na takiej trasie kosztowałoby tyle, że się nie opłaci.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 02 gru 2012, 23:07

Wolfchen pisze: :arrow: Conecto można było łatwo udupić, wystarczyło ułożyć dobrze SIWZ (Conecto i Citaro różnią się układem jezdnym i napędowym).
Pytanie, czy wtedy nie byłoby to ustawianie przetargu pod konkretny model, co też w oczywisty sposób jest niezgodne z przepisami. No i czy ten Conecto to faktycznie taki dramat? Pytam, bo nie miałem okazji tym jechać. Brzydko pomalowany wewnątrz, niedokładnie skręcony, a coś poza tym? Aranżacja wnętrza to kwestia subiektywna. O awaryjności ciężko się wypowiadać przed przejechaniem przez kilka(naście) sztuk przynajmniej 50000km. Przy złożoności konstrukcji współczesnego autobusu zawsze jakieś pierdoły będą występować, nie ma modeli, które po przyjściu z fabryki nie sprawiłyby niespodzianek. Dlatego ciekawi mnie: one są naprawdę aż tak tragiczne, że należy rozważać pisanie SIWZ przyszłych przetargów w taki sposób, żeby ten model wykluczyć? Poza tym: miało być tanio, więc ciężko oczekiwać, że będzie zajebiście. Nie masz kasy na Infiniti - jeździsz Skodą.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 gru 2012, 23:14

Wolfchen pisze:Conecto można było łatwo udupić, wystarczyło ułożyć dobrze SIWZ (Conecto i Citaro różnią się układem jezdnym i napędowym).
Taaa... Bo wszyscy wiedzieli, że tym razem jednak Mercedes nie tylko wystartuje, ale zwycięży. I dodatkowo wciśnie Connecto.
Szeregowy_Równoległy pisze:Dlatego ciekawi mnie: one są naprawdę aż tak tragiczne, że należy rozważać pisanie SIWZ przyszłych przetargów w taki sposób, żeby ten model wykluczyć
Z punktu widzenia pasażera - autobus jak autobus... Nie wyróżnia się jakoś negatywnie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26927
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 gru 2012, 23:15

Mam poważne podejrzenia, że szerokość przejścia między siedzeniami jest jeszcze mniejsza, niż w innych autobusach z układem 2+2... przy okazji pomierzę (chyba, że ktoś to już zrobił i się podzieli?)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 gru 2012, 23:23

Szeregowy_Równoległy pisze:Pytanie, czy wtedy nie byłoby to ustawianie przetargu pod konkretny model, co też w oczywisty sposób jest niezgodne z przepisami.
Wątpię. Nadal byłaby zachowana zasada konkurencyjności, bo mógłby startować MAN, Solaris, Mercedes (ale z Citaro, nie Conecto - zapomniałem czym dokładnie się różnią, jakiś element zawieszenia).
Szeregowy_Równoległy pisze:Brzydko pomalowany wewnątrz, niedokładnie skręcony, a coś poza tym?
Poręcze nie są dobrze zamocowane, trzymając się niektórych jest dość ryzykowne.
Szeregowy_Równoległy pisze:Poza tym: miało być tanio, więc ciężko oczekiwać, że będzie zajebiście.
Tanio, to byłby MA3 :P To raczej pojazd ze średniej półki, a są przecież np. Solaris, które są o niebo lepiej zmontowane (choć jakość też gorsza, niż parę lat temu).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Stary Pingwin
Posty: 5915
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 gru 2012, 10:45

W latach 70 firma Orbis użytkowała autokary Mercedes wyprodukowane w Iranie(model chyba O 303). Dostali je w rozliczeniu za cukrownie zbudowane tamże przez Polaków. Nowością było zawieszenie na poduchach. Wozy sprawowały się dobrze. Model ten do dzisiaj jest używany m.in. przez przewoźników podwarszawskich jako Irannational O 303.
Być może w latach 70 Mercedes bardziej pilnował jakości w montowniach zagranicznych.
miłośnik 13N

fraktal
Posty: 5678
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 03 gru 2012, 12:06

Glonojad pisze:Mam poważne podejrzenia, że szerokość przejścia między siedzeniami jest jeszcze mniejsza, niż w innych autobusach z układem 2+2... przy okazji pomierzę (chyba, że ktoś to już zrobił i się podzieli?)
Moim zdaniem, jest podobna jak w MANach. Jeżeli się różni, to na milimetry. Zwłaszcza porównując z MANami NG313 (starymi MANami z MZA). Tam też przecież jest wąsko.
Wolfchen pisze:Dawanie szansy, to testowanie, a nie zakupy...
Ja mówię o komentarzach na forum, nie o kupowaniu.

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 03 gru 2012, 20:19

kajo pisze:
No to by zrobili transport koleją...
To nie takie proste. W kontener nie wejdą, a załatwienie specjalnych platform na takiej trasie kosztowałoby tyle, że się nie opłaci.
A Ikarusy składane na Stalowej przyjechały pociągami:

http://phototrans.pl/14,132315,0.html

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 03 gru 2012, 21:51

Co innego wieść podzespoły z Węgier (rzut beretem) a co innego z Turcji. Pamiętać trzeba też o długości Ikarusa (16,5m) i Conecto (18m). No i na R13 przecież zbudowano montownię tych Ikarusów.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 04 gru 2012, 8:51

Coś kołacze mi po głowie, że w jednym z wcześniejszych przetargów był wymóg aby wozy dostarczone MZA miały przebieg do 500km (chyba). Jednak został on oprotestowany i UZP kazało go usunąć ze SIWZ.

Flash8222
Posty: 7823
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 04 gru 2012, 9:56

W ogóle część wozów jest wybrakowana, nie ma np. schowków czy pokręteł ustawiania temperatury :-s

SG
Posty: 1974
Rejestracja: 25 lis 2010, 12:39
Lokalizacja: ZEA Woronicza

Post autor: SG » 04 gru 2012, 14:36

Flash8222 pisze:W ogóle część wozów jest wybrakowana, nie ma np. schowków
O jakich schowkach mówisz?.

ODPOWIEDZ