Strona 131 z 328

: 02 lut 2012, 9:46
autor: Glonojad
Zwłaszcza, że IR to ukryty transfer dotacji z przewozów regionalnych na międzywojewódzkie.

: 02 lut 2012, 12:04
autor: jasiu
MeWa pisze:
Fik pisze:Po muchach, ktore woza te pociagi, najlepiej widac, jak bardzo jest wlasnie tam ten socjal potrzebny.
No ale wożą muchy, bo pasażerowie mają atrakcyjne TLK-i przez CMK-ę 8-( Byłbym ostrożny w mówieniu, że nadal będą wozić muchy, jak zabierzesz TLK-i z CMK-i.
Dokładnie, gdyby zabrać wszystkie dzienne TLK-i z CMK, klient ma do wyboru:
- EIC za 110 zł (2h30)
- TLK za 55 zł (po modernizacji linii przez Kielce ok. 5h)
- PKS za 50-55 zł (prawie 6h, czasami dłużej)

: 02 lut 2012, 12:05
autor: R-9 Chełmska
i PolskiBus za ~20 złotych w 4h55

[ Dodano: Czw 02 Lut, 2012 12:06 ]
I o tym, co ma jeździć po CMK, niech zadecyduje rynek. Jakby IR/TLK się na tej trasie nie opłacały, to by już dawno nie jeździły.

: 02 lut 2012, 13:16
autor: BJ
fik pisze:A czemu najwazniejsza kwestia w ksztaltowaniu polaczen ma byc dostep mieszkancow Pierdziszewa Gornego i Sraki Malej (z calym szacunkiem, ale srsly, to sa powiatowe zadupia) do wielu kategorii pociagow?
Zgadzam się, że ekspres to ekspres i wszędzie zatrzymywać się nie może, ale to nieco kłóci się z Twoimi postulatami o zatrzymania ekspresów i TLK np. na Wwa Włochy :>
Wolfchen pisze:Tyle, że nie wiadomo, ile te IRy jeszcze pojeżdżą...
A czemu by miały nie pojeździć?

: 02 lut 2012, 13:34
autor: przewoz
i PolskiBus za ~20 złotych w 4h55
Na jutro za 35zł. Wszystko zależy od terminów.

: 02 lut 2012, 13:36
autor: BJ
KLIK do RK

Koleje Mazowieckie i SKM Trójmiasto przewiozły więcej pasażerów niż PKP IC? :O

: 02 lut 2012, 13:44
autor: jasiu
R-9 Chełmska pisze:i PolskiBus za ~20 złotych w 4h55

[ Dodano: Czw 02 Lut, 2012 12:06 ]
I o tym, co ma jeździć po CMK, niech zadecyduje rynek. Jakby IR/TLK się na tej trasie nie opłacały, to by już dawno nie jeździły.
TLK są dotowane. Przyszłość IR jest wątpliwa, zważywszy na plany marszałków żeby zwinąć PR.

: 02 lut 2012, 13:57
autor: MichalJ
MW ma więcej pasażerów niż jakikolwiek przewoźnik kolejowy. A TW to już w ogóle... :)

: 02 lut 2012, 14:12
autor: MeWa
Chełsmki pisze:I o tym, co ma jeździć po CMK, niech zadecyduje rynek. Jakby IR/TLK się na tej trasie nie opłacały, to by już dawno nie jeździły.
Ale jak chcesz, żeby w przypadku tras kolejowych w pełni decydował rynek, jeśli wezmiesz pod uwagę konieczność trasowania pociągów i ograniczoną przepustowość? I inne regulacje dot. rozkładu (pierszeństwo międzynarodowych)?

Zresztą po przebudowie CMK-i i wprowadzeniu ERMTS chyba nie wszystkie składy będą mogły jeździć :-k no i PLK podniesie stawki :-k
BJ pisze:KLIK do RK

Koleje Mazowieckie i SKM Trójmiasto przewiozły więcej pasażerów niż PKP IC? :O
Co w tym dzinwego? Ludzie są bardziej mobilni na krótkie, niż na dłuższe dystanse...

: 02 lut 2012, 15:38
autor: Wolfchen
BJ pisze:A czemu by miały nie pojeździć?
Likwidacja PRów od 01.01.2013 OIDP.

: 02 lut 2012, 15:42
autor: R-9 Chełmska
Ale jak chcesz, żeby w przypadku tras kolejowych w pełni decydował rynek, jeśli wezmiesz pod uwagę konieczność trasowania pociągów i ograniczoną przepustowość? I inne regulacje dot. rozkładu (pierszeństwo międzynarodowych)?
Każdy biznes ma swoje ograniczenia. Jakimś cudem dało się uruchomić tanie połączenia - i jeszcze je utrzymywać. Z dosyć pewnego źródła wiem, że krakowskie IR przynoszą zysk. To jest działanie rynku. Z tego co wiem przepisy kolejowe dot.przepustowości linii nie narzucają ceny biletu przewoźnikom. A ci powinni walczyć o pasażera.

Poza tym liczę na pojawienie się jakiejś prywatnej firmy/DB/ĆD/ZSSK/cokolwiek na tej trasie...

Zresztą - idąc tym tropem: zróbmy IC do Lublina przez Dęblin, a TLK puśćmy przez Łuków, Parczew, IC do Białegostoku przez Wołomin, a TLK przez Czeremchę, IC do Łodzi przez Koluszki, a TLK przez Kutno, IC do Poznania przez Konin, a TLK przez Inowrocław, itd. itp. Skoro karą dla pasażera za chęć oszczędzenia na bilecie ma być jazda 100% dłuższa...

[ Dodano: Czw 02 Lut, 2012 15:42 ]
jasiu pisze:TLK są dotowane
Wszystkie? Na dochodowych trasach też? To nie jest tak, że dotowane są jakieś deficytowe linie do Kozichzadów Górnych?

[ Dodano: Czw 02 Lut, 2012 15:48 ]
przewoz pisze: Na jutro za 35zł. Wszystko zależy od terminów.
Hmm, możliwe. Jak ostatnio jechałem do Krakowa to bilet na dzień przed podróżą kosztował 20 złotych, ale to wszystko jest płynne. W każdym razie - alternatywa jest. Jakby jeszcze nie zajeżdżał do Kielc, to dojechałby do Krakowa zauważalnie szybciej od pociągu przez Radom-Kielce.

: 02 lut 2012, 15:56
autor: MeWa
R-9 Chełmski pisze:Wszystkie? Na dochodowych trasach też? To nie jest tak, że dotowane są jakieś deficytowe linie do Kozichzadów Górnych?
Chyba tylko łódzkie nie są dotowane ;) Ale tu Jasiu więcej będzie wiedział.
R-9 Chełmska pisze:Każdy biznes ma swoje ograniczenia. Jakimś cudem dało się uruchomić tanie połączenia - i jeszcze je utrzymywać. Z dosyć pewnego źródła wiem, że krakowskie IR przynoszą zysk. To jest działanie rynku. Z tego co wiem przepisy kolejowe dot.przepustowości linii nie narzucają ceny biletu przewoźnikom. A ci powinni walczyć o pasażera.
No to właśnie pytam się jak będzie po wprowadzeniu ERMTS i podwyższeniu stawek przez PLK. Nie wiem, czy zwykły kibel do Krakowa będzie kompatybilny...

: 02 lut 2012, 16:31
autor: Wolfchen
R-9 Chełmska pisze:Skoro karą dla pasażera za chęć oszczędzenia na bilecie ma być jazda 100% dłuższa...
Dokładnie... Inna trasa broni się w przypadku CMK, inne wymysły (typu pośpiechy dzienne do Gdynie przez Bydgoszcz) powinny zniknąć po remoncie. Bo dla pasażera nie będzie to zadna kara, tylko po prostu zmieni się przewoźnik z (szeroko rozumianego) PKP na PKS.
R-9 Chełmska pisze:W każdym razie - alternatywa jest. Jakby jeszcze nie zajeżdżał do Kielc, to dojechałby do Krakowa zauważalnie szybciej od pociągu przez Radom-Kielce.
Hmmm, pomyślmy. Do Radomia po modernie około 90 minut, dalej Radom - Kielce po rewitalce do v=120 będzie na około 60 minut. To daje nam 2,5 godziny do Kielc. Myślę, że Kielce - Kraków do załatwienia w 90 minut. I mamy 2,5h kontra 4h przy różnicy w cenie biletu 100%... 8-(
Oczywiście mowa o pociagach.

PB raczej nie zejdzie poniżej około 4,5h ze względu na przepisy drogowe... :-k

: 02 lut 2012, 21:13
autor: rufio198
No to właśnie pytam się jak będzie po wprowadzeniu ERMTS i podwyższeniu stawek przez PLK. Nie wiem, czy zwykły kibel do Krakowa będzie kompatybilny...
Na obecną chwile kompatybilne są tylko ,,Husarze''. Wątpię czy PKP IC loki serii EP09 będzie modernizować w taki sposób aby i one były tez kompatybilne

: 02 lut 2012, 23:41
autor: jasiu
rufio198 pisze:
No to właśnie pytam się jak będzie po wprowadzeniu ERMTS i podwyższeniu stawek przez PLK. Nie wiem, czy zwykły kibel do Krakowa będzie kompatybilny...
Na obecną chwile kompatybilne są tylko ,,Husarze''. Wątpię czy PKP IC loki serii EP09 będzie modernizować w taki sposób aby i one były tez kompatybilne
Pendolino.

[ Dodano: |2 Lut 2012|, 2012 23:42 ]
MeWa pisze:

Wszystkie? Na dochodowych trasach też? To nie jest tak, że dotowane są jakieś deficytowe linie do Kozichzadów Górnych?

Chyba tylko łódzkie nie są dotowane ;) Ale tu Jasiu więcej będzie wiedział.
Nie muszę nic dodawać ;) A takich połączeń do Kozichzadów Górnych już praktycznie nie ma - wszystkie TLK lecą głównymi korytarzami, poza paroma ogryzkami - Ełk-Korsze, Zamość, Gorzów, Przemyśl przez SWR, Herby-Wieluń-Kępno.

[ Dodano: |2 Lut 2012|, 2012 23:47 ]
R-9 Chełmska pisze:Poza tym liczę na pojawienie się jakiejś prywatnej firmy/DB/ĆD/ZSSK/cokolwiek na tej trasie...
Zejdź na ziemię. Gdyby jakikolwiek obcy czy krajowy przewoźnik widział na polskiej kolei szansę na zarobek, już dawno uruchomiłby połączenia. Tak się jednak nie stało.
Zresztą - idąc tym tropem: zróbmy IC do Lublina przez Dęblin, a TLK puśćmy przez Łuków, Parczew, IC do Białegostoku przez Wołomin, a TLK przez Czeremchę, IC do Łodzi przez Koluszki, a TLK przez Kutno, IC do Poznania przez Konin, a TLK przez Inowrocław, itd. itp. Skoro karą dla pasażera za chęć oszczędzenia na bilecie ma być jazda 100% dłuższa...
Ja nie uważam, że powinno się likwidować na wszystkich szybkich trasach. Napisałem, że powinny kursować w najmniej frekwencyjnych porach dnia. Na takiej samej zasadzie, jak karnet na wyciąg narciarski czy bilet do kina (to są takie same usługi dla ludności, jak przewozy kolejowe) jest tańszy w dni powszedni, a droższy w weekendy. Bardziej łopatologicznie niedasie wytłumaczyć.