Premo pisze:
3. uruchomiony zostaje dodatkowy pociąg 9366 rel. Grodzisk Mazowiecki (8:16) – Warszawa Wschodnia (9:00) w (D),
O Kolejach Mazowieckich - KM
Moderator: JacekM
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06
A z tymi silnikami to pewne, że flirt i bydgostia mają identyczne? Bo w TTSie o flircie (fakt, że nie tym polskim) napisali: aparatura ABB, silniki: TSA.Piotr Wi pisze:Iczyli produkcja VEM . Rzeczywiście ten Producent ma przyzwoite jakość i konstrukcje silników asynchronicznych -również przemysłowych.przewoz pisze:Silniki 500kW, nawet te same co ED74 (montowane od poczatku, seryjnie - udana konstrukcja).
W naszych również ABB dostarcza energoelektronikę mocy, natomiast co do silników TSA - pierwsze słyszę.
Ale na artykuły i tak trzeba uważać - i tak - w prezentacji Stadler napisał o transformatorach - w sensie przekształtnia, których w końcu w naszej wersji raczej nie ma (co najwyżej dławiki).
Wracając do zmian - to coś do Warwa - obracało się za stacją chyba, bo przyłapałem jakiegoś kibla, który w ten sposób przed moim zawracał... Tylko jakoś nie pasowała mi godzina - albo był spóźniony, albo to jakiś inny kibelek się obracał. Dziwne, że nie od razu ma bok go dali, tylko za stację i dopiero na bok. Bez sensu większego.
Teraz jeszcze kwestia Informacji... Napisów "Celestynów", czy "Mrozy" na elektronicznych - nie widziałem do tej pory
Ale na artykuły i tak trzeba uważać - i tak - w prezentacji Stadler napisał o transformatorach - w sensie przekształtnia, których w końcu w naszej wersji raczej nie ma (co najwyżej dławiki).
Wracając do zmian - to coś do Warwa - obracało się za stacją chyba, bo przyłapałem jakiegoś kibla, który w ten sposób przed moim zawracał... Tylko jakoś nie pasowała mi godzina - albo był spóźniony, albo to jakiś inny kibelek się obracał. Dziwne, że nie od razu ma bok go dali, tylko za stację i dopiero na bok. Bez sensu większego.
Teraz jeszcze kwestia Informacji... Napisów "Celestynów", czy "Mrozy" na elektronicznych - nie widziałem do tej pory
http://www.zw.com.pl/artykul/244830,326 ... karte.htmlŻycie Warszawy pisze: Teraz przyszła kolej na kartę
Bilet na pociąg, tramwaj, a w przyszłości także abonament na parking, rabat do kina czy karta kibica. Takie możliwości będzie miał elektroniczny bilet Kolei Mazowieckich.
Popularność Warszawskiej Karty Miejskiej zachęciła kolejarzy do wprowadzenia własnego plastikowego biletu. Samorządowy przewoźnik powołał specjalny zespół, który dopracowuje szczegóły funkcjonowania karty kolejowej.
– Pasażerowie dostaną nowoczesny produkt, który będziemy sukcesywnie rozwijać, dodając nowe usługi i możliwości – informuje Donata Nowakowska, rzecznik KM. – W pierwszej kolejności na karcie będzie można zakodować nasze bilety miesięczne i kwartalne oraz okresowe bilety warszawskiej komunikacji miejskiej.
Kolejarze już myślą o możliwości płacenia przy pomocy karty za parkingi Park & Ride, które powstają przy kolejowych stacjach. – Będzie też mogła pełnić funkcję np. karty kibica, a także posłuży nam do wprowadzenia programu lojalnościowego, dzięki któremu będzie można uzyskać rabaty na wejściówki do kina czy teatru – zapowiada Nowakowska.
Ale to niejedyne korzyści, jakie odniosą pasażerowie, zamieniając stary papierowy bilet na plastikową kartę. – Karta kolejowa nie będzie obowiązkowa, ale w razie zguby taki elektroniczny bilet da się odtworzyć, nie tracąc pieniędzy. Zaginięcie tradycyjnego biletu oznacza, że trzeba kupić nowy – wyjaśnia rzecznik. Wszystko dlatego, że karty, które będzie można odebrać bezpłatnie (na początek tylko w wybranych punktach), będą przypisane do konkretnej osoby.
Na razie kolejarze nie mają jeszcze operatora, który wprowadzi karty do użytku, ale zapewniają, że stanie to się jeszcze w tym roku. Wkrótce wśród pasażerów zostaną przeprowadzone badania, które pokażą, jak ten pomysł im się podoba.
My zapytaliśmy ich o to już teraz. – Przede wszystkim zawsze będzie to jeden bilet zamiast dwóch, więc już będzie wygodniej – mówi Grzegorz Chudzik, który codziennie dojeżdża do pracy z Warki. – Najważniejsze, że będzie można odtworzyć zgubiony bilet, który nie jest tani. Za kwartalny płacę ok 450 zł. Mam nadzieję, że para nie pójdzie w gwizdek i rzeczywiście kolejarze będą dodawać karcie kolejne opcje.
Ale niektórzy pasażerowie podchodzą do nowego pomysłu nieufnie. – Papierowy bilet łatwo można odliczyć od podatku, wpisując go w koszty. Obawiam się, że doładowując kartę, formalności z tym związanych będzie o wiele więcej – dodaje Marta Majewska z Józefowa.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
http://www.zw.com.pl/artykul/2,326414_T ... karte.htmlTeraz przyszła kolej na kartę
Piotr Szymaniak 18-01-2009, ostatnia aktualizacja 18-01-2009 22:09
Bilet na pociąg, tramwaj, a w przyszłości także abonament na parking, rabat do kina czy karta kibica. Takie możliwości będzie miał elektroniczny bilet Kolei Mazowieckich.
Popularność Warszawskiej Karty Miejskiej zachęciła kolejarzy do wprowadzenia własnego plastikowego biletu. Samorządowy przewoźnik powołał specjalny zespół, który dopracowuje szczegóły funkcjonowania karty kolejowej.
– Pasażerowie dostaną nowoczesny produkt, który będziemy sukcesywnie rozwijać, dodając nowe usługi i możliwości – informuje Donata Nowakowska, rzecznik KM. – W pierwszej kolejności na karcie będzie można zakodować nasze bilety miesięczne i kwartalne oraz okresowe bilety warszawskiej komunikacji miejskiej.
Kolejarze już myślą o możliwości płacenia przy pomocy karty za parkingi Park & Ride, które powstają przy kolejowych stacjach. – Będzie też mogła pełnić funkcję np. karty kibica, a także posłuży nam do wprowadzenia programu lojalnościowego, dzięki któremu będzie można uzyskać rabaty na wejściówki do kina czy teatru – zapowiada Nowakowska.
Ale to niejedyne korzyści, jakie odniosą pasażerowie, zamieniając stary papierowy bilet na plastikową kartę. – Karta kolejowa nie będzie obowiązkowa, ale w razie zguby taki elektroniczny bilet da się odtworzyć, nie tracąc pieniędzy. Zaginięcie tradycyjnego biletu oznacza, że trzeba kupić nowy – wyjaśnia rzecznik. Wszystko dlatego, że karty, które będzie można odebrać bezpłatnie (na początek tylko w wybranych punktach), będą przypisane do konkretnej osoby.
Na razie kolejarze nie mają jeszcze operatora, który wprowadzi karty do użytku, ale zapewniają, że stanie to się jeszcze w tym roku. Wkrótce wśród pasażerów zostaną przeprowadzone badania, które pokażą, jak ten pomysł im się podoba.
My zapytaliśmy ich o to już teraz. – Przede wszystkim zawsze będzie to jeden bilet zamiast dwóch, więc już będzie wygodniej – mówi Grzegorz Chudzik, który codziennie dojeżdża do pracy z Warki. – Najważniejsze, że będzie można odtworzyć zgubiony bilet, który nie jest tani. Za kwartalny płacę ok 450 zł. Mam nadzieję, że para nie pójdzie w gwizdek i rzeczywiście kolejarze będą dodawać karcie kolejne opcje.
Ale niektórzy pasażerowie podchodzą do nowego pomysłu nieufnie. – Papierowy bilet łatwo można odliczyć od podatku, wpisując go w koszty. Obawiam się, że doładowując kartę, formalności z tym związanych będzie o wiele więcej – dodaje Marta Majewska z Józefowa.
Życie Warszawy
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Gdzieś słyszałem, że na kartach chipowych (ja mam elektroniczną legitymację studencką) jest ok. 1 MB miejsca w pamięci, z czego wykorzystana jest niewielka część. Dlaczego więc kolejarze nie mogliby skorzystać z już istniejącego systemu? W szczególności, po co mnożyć liczbę kart?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Ja nie widzę nic o mnożeniu kart, w tekście była mowa, że na karcie KM-owskiej będzie można też kodować bilety komunikacji miejskiej. Przypomnę, że system objąć ma całe województwo, a WKM-ki są warszawskie, jak nazwa wskazuje. Zresztą na podstawie jednego na razie doniesienia prasowego nie wykluczałbym też wykorzystania ELS-ek...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Ja mam takie pytanko:
Wczoraj ok. 19:40 widziałem jak na stację STADION->W-wa Powiśle wjeżdza EN57 złożony z 3 jednostek. Ktoś wie dokąd on mógł jechać? I czym było spowodowane to, że jechały 3 jednostki?
Wczoraj ok. 19:40 widziałem jak na stację STADION->W-wa Powiśle wjeżdza EN57 złożony z 3 jednostek. Ktoś wie dokąd on mógł jechać? I czym było spowodowane to, że jechały 3 jednostki?
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Jest kilka pociągów zestawionych z trzech jednostek. Poszperaj, KM umieszczały listę podstawową wraz z informacją o rozkładzie. Potem doszedł na pewno pociąg do Mińska (rano i wieczorem), może coś jeszcze...Walas pisze:Wczoraj ok. 19:40 widziałem jak na stację STADION->W-wa Stadion wjeżdza EN57 złożony z 3 jednostek. Ktoś wie dokąd on mógł jechać? I czym było spowodowane to, że jechały 3 jednostki?
Przyczyny chyba tłumaczyć nie trzeba na prawdę...
1. Nie wiem jak jest w tym rozkładzie, ale w poprzednim dosyć często widywałem potrójne pięćdziesiątki siódemki. Zwłaszcza w pociągach przyśpieszonych.Walas pisze:Ja mam takie pytanko:
Wczoraj ok. 19:40 widziałem jak na stację STADION->W-wa Stadion wjeżdza EN57 złożony z 3 jednostek. Ktoś wie dokąd on mógł jechać? I czym było spowodowane to, że jechały 3 jednostki?
2. Czy powydłużanie relacji nie spowoduje obniżenia i tak już niewysokiego poziomu higieny w pociągach? Czy teraz jeszcze częściej mimo iż stacja X będzie początkową dla danej relacji strach będzie wejść do WC?
3. Co to za pociąg do Bobrownik('ów'? nie wiem jak to się odmienia). Nie znałem wcześniej tej relacji(Wsch-Bobrowniki). Nazwa miejscowości niewiele mi mówi, ponadto zdaje się, że jest w województwie łódzkim. Jechałem wczoraj tym pociągiem. Skład P&P, niestety tylko z jedną literką P, bo lok był doczepiony pod wagon sterowniczy ), frekwencja niewielka, z czego większość ludzi wysiadła w Żyrardowie. Rozumiem, że KM są odpowiedzialne nie tylko za trasy z i do Warszawy, ale dlaczego pojechał tam taki a nie inny skład jest dla mnie zagadką
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
stacja na linii Skierniewice - Łowicz.Michał W. pisze:3. Co to za pociąg do Bobrownik('ów'? nie wiem jak to się odmienia). Nie znałem wcześniej tej relacji(Wsch-Bobrowniki). Nazwa miejscowości niewiele mi mówi, ponadto zdaje się, że jest w województwie łódzkim.
[ Dodano: Wto 20 Sty, 2009 20:30 ]
Wcześniej podczas remontu Skierniewic też tam zdaje się jeździły
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Nie bardziej niż skracanie czasów na sprzątanie składów na stacjach przy dość krótkich czasach na obrót..2. Czy powydłużanie relacji nie spowoduje obniżenia i tak już niewysokiego poziomu higieny w pociągach?
Tzn, że pusz-pull na Skierniewice? Nie widzę w tym niczego dziwnego.Michał W. pisze: Rozumiem, że KM są odpowiedzialne nie tylko za trasy z i do Warszawy, ale dlaczego pojechał tam taki a nie inny skład jest dla mnie zagadką
Z resztą dla urozmaicenia potam ten piętrus jedzie na Sochaczew i jako osobowy wraca do Wwy.
Że co? Zwykły p.oMeWa pisze:...stacja na linii Skierniewice - Łowicz.
Jako SJ i dalej jeździły . Do BełchowaMeWa pisze:Wcześniej podczas remontu Skierniewic też tam zdaje się jeździły
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach