: 11 sty 2009, 15:40
Premo pisze:
3. uruchomiony zostaje dodatkowy pociąg 9366 rel. Grodzisk Mazowiecki (8:16) – Warszawa Wschodnia (9:00) w (D),
![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![:dance: :dance:](./images/smilies/eusa_dance.gif)
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Premo pisze:
3. uruchomiony zostaje dodatkowy pociąg 9366 rel. Grodzisk Mazowiecki (8:16) – Warszawa Wschodnia (9:00) w (D),
A z tymi silnikami to pewne, że flirt i bydgostia mają identyczne? Bo w TTSie o flircie (fakt, że nie tym polskim) napisali: aparatura ABB, silniki: TSA.Piotr Wi pisze:Iczyli produkcja VEM . Rzeczywiście ten Producent ma przyzwoite jakość i konstrukcje silników asynchronicznych -również przemysłowych.przewoz pisze:Silniki 500kW, nawet te same co ED74 (montowane od poczatku, seryjnie - udana konstrukcja).
http://www.zw.com.pl/artykul/244830,326 ... karte.htmlŻycie Warszawy pisze: Teraz przyszła kolej na kartę
Bilet na pociąg, tramwaj, a w przyszłości także abonament na parking, rabat do kina czy karta kibica. Takie możliwości będzie miał elektroniczny bilet Kolei Mazowieckich.
Popularność Warszawskiej Karty Miejskiej zachęciła kolejarzy do wprowadzenia własnego plastikowego biletu. Samorządowy przewoźnik powołał specjalny zespół, który dopracowuje szczegóły funkcjonowania karty kolejowej.
– Pasażerowie dostaną nowoczesny produkt, który będziemy sukcesywnie rozwijać, dodając nowe usługi i możliwości – informuje Donata Nowakowska, rzecznik KM. – W pierwszej kolejności na karcie będzie można zakodować nasze bilety miesięczne i kwartalne oraz okresowe bilety warszawskiej komunikacji miejskiej.
Kolejarze już myślą o możliwości płacenia przy pomocy karty za parkingi Park & Ride, które powstają przy kolejowych stacjach. – Będzie też mogła pełnić funkcję np. karty kibica, a także posłuży nam do wprowadzenia programu lojalnościowego, dzięki któremu będzie można uzyskać rabaty na wejściówki do kina czy teatru – zapowiada Nowakowska.
Ale to niejedyne korzyści, jakie odniosą pasażerowie, zamieniając stary papierowy bilet na plastikową kartę. – Karta kolejowa nie będzie obowiązkowa, ale w razie zguby taki elektroniczny bilet da się odtworzyć, nie tracąc pieniędzy. Zaginięcie tradycyjnego biletu oznacza, że trzeba kupić nowy – wyjaśnia rzecznik. Wszystko dlatego, że karty, które będzie można odebrać bezpłatnie (na początek tylko w wybranych punktach), będą przypisane do konkretnej osoby.
Na razie kolejarze nie mają jeszcze operatora, który wprowadzi karty do użytku, ale zapewniają, że stanie to się jeszcze w tym roku. Wkrótce wśród pasażerów zostaną przeprowadzone badania, które pokażą, jak ten pomysł im się podoba.
My zapytaliśmy ich o to już teraz. – Przede wszystkim zawsze będzie to jeden bilet zamiast dwóch, więc już będzie wygodniej – mówi Grzegorz Chudzik, który codziennie dojeżdża do pracy z Warki. – Najważniejsze, że będzie można odtworzyć zgubiony bilet, który nie jest tani. Za kwartalny płacę ok 450 zł. Mam nadzieję, że para nie pójdzie w gwizdek i rzeczywiście kolejarze będą dodawać karcie kolejne opcje.
Ale niektórzy pasażerowie podchodzą do nowego pomysłu nieufnie. – Papierowy bilet łatwo można odliczyć od podatku, wpisując go w koszty. Obawiam się, że doładowując kartę, formalności z tym związanych będzie o wiele więcej – dodaje Marta Majewska z Józefowa.
http://www.zw.com.pl/artykul/2,326414_T ... karte.htmlTeraz przyszła kolej na kartę
Piotr Szymaniak 18-01-2009, ostatnia aktualizacja 18-01-2009 22:09
Bilet na pociąg, tramwaj, a w przyszłości także abonament na parking, rabat do kina czy karta kibica. Takie możliwości będzie miał elektroniczny bilet Kolei Mazowieckich.
Popularność Warszawskiej Karty Miejskiej zachęciła kolejarzy do wprowadzenia własnego plastikowego biletu. Samorządowy przewoźnik powołał specjalny zespół, który dopracowuje szczegóły funkcjonowania karty kolejowej.
– Pasażerowie dostaną nowoczesny produkt, który będziemy sukcesywnie rozwijać, dodając nowe usługi i możliwości – informuje Donata Nowakowska, rzecznik KM. – W pierwszej kolejności na karcie będzie można zakodować nasze bilety miesięczne i kwartalne oraz okresowe bilety warszawskiej komunikacji miejskiej.
Kolejarze już myślą o możliwości płacenia przy pomocy karty za parkingi Park & Ride, które powstają przy kolejowych stacjach. – Będzie też mogła pełnić funkcję np. karty kibica, a także posłuży nam do wprowadzenia programu lojalnościowego, dzięki któremu będzie można uzyskać rabaty na wejściówki do kina czy teatru – zapowiada Nowakowska.
Ale to niejedyne korzyści, jakie odniosą pasażerowie, zamieniając stary papierowy bilet na plastikową kartę. – Karta kolejowa nie będzie obowiązkowa, ale w razie zguby taki elektroniczny bilet da się odtworzyć, nie tracąc pieniędzy. Zaginięcie tradycyjnego biletu oznacza, że trzeba kupić nowy – wyjaśnia rzecznik. Wszystko dlatego, że karty, które będzie można odebrać bezpłatnie (na początek tylko w wybranych punktach), będą przypisane do konkretnej osoby.
Na razie kolejarze nie mają jeszcze operatora, który wprowadzi karty do użytku, ale zapewniają, że stanie to się jeszcze w tym roku. Wkrótce wśród pasażerów zostaną przeprowadzone badania, które pokażą, jak ten pomysł im się podoba.
My zapytaliśmy ich o to już teraz. – Przede wszystkim zawsze będzie to jeden bilet zamiast dwóch, więc już będzie wygodniej – mówi Grzegorz Chudzik, który codziennie dojeżdża do pracy z Warki. – Najważniejsze, że będzie można odtworzyć zgubiony bilet, który nie jest tani. Za kwartalny płacę ok 450 zł. Mam nadzieję, że para nie pójdzie w gwizdek i rzeczywiście kolejarze będą dodawać karcie kolejne opcje.
Ale niektórzy pasażerowie podchodzą do nowego pomysłu nieufnie. – Papierowy bilet łatwo można odliczyć od podatku, wpisując go w koszty. Obawiam się, że doładowując kartę, formalności z tym związanych będzie o wiele więcej – dodaje Marta Majewska z Józefowa.
Życie Warszawy
Jest kilka pociągów zestawionych z trzech jednostek. Poszperaj, KM umieszczały listę podstawową wraz z informacją o rozkładzie. Potem doszedł na pewno pociąg do Mińska (rano i wieczorem), może coś jeszcze...Walas pisze:Wczoraj ok. 19:40 widziałem jak na stację STADION->W-wa Stadion wjeżdza EN57 złożony z 3 jednostek. Ktoś wie dokąd on mógł jechać? I czym było spowodowane to, że jechały 3 jednostki?
1. Nie wiem jak jest w tym rozkładzie, ale w poprzednim dosyć często widywałem potrójne pięćdziesiątki siódemki. Zwłaszcza w pociągach przyśpieszonych.Walas pisze:Ja mam takie pytanko:
Wczoraj ok. 19:40 widziałem jak na stację STADION->W-wa Stadion wjeżdza EN57 złożony z 3 jednostek. Ktoś wie dokąd on mógł jechać? I czym było spowodowane to, że jechały 3 jednostki?
stacja na linii Skierniewice - Łowicz.Michał W. pisze:3. Co to za pociąg do Bobrownik('ów'? nie wiem jak to się odmienia). Nie znałem wcześniej tej relacji(Wsch-Bobrowniki). Nazwa miejscowości niewiele mi mówi, ponadto zdaje się, że jest w województwie łódzkim.
Nie bardziej niż skracanie czasów na sprzątanie składów na stacjach przy dość krótkich czasach na obrót..2. Czy powydłużanie relacji nie spowoduje obniżenia i tak już niewysokiego poziomu higieny w pociągach?
Tzn, że pusz-pull na Skierniewice? Nie widzę w tym niczego dziwnego.Michał W. pisze: Rozumiem, że KM są odpowiedzialne nie tylko za trasy z i do Warszawy, ale dlaczego pojechał tam taki a nie inny skład jest dla mnie zagadką
Że co? Zwykły p.oMeWa pisze:...stacja na linii Skierniewice - Łowicz.
Jako SJ i dalej jeździły . Do BełchowaMeWa pisze:Wcześniej podczas remontu Skierniewic też tam zdaje się jeździły