Komunikacja na Targówku

Moderator: Wiliam

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 19 paź 2010, 10:19

mw158979 pisze:Wystarczy zrobic kawalek linii jednostronnie przekraczalnej.
Bastian pisze:Stosuje się coś takiego przy oddzielaniu pasów w tym samym kierunku? Bo nie widziałem.
Jest stosowane np. na rondach wielopasmowych: pozwala się na zmianę pasa tylko od wewnętrznego do zewnętrznego a nie odwrotnie.

Awatar użytkownika
Pagan
Posty: 357
Rejestracja: 31 maja 2010, 22:39
Lokalizacja: Bródno

Post autor: Pagan » 19 paź 2010, 10:28

Dantte pisze:Trzeba skasować przede wszystkim 118 i 127,
O nie! Łapki precz od tych dwóch linii! To jedyny ratunek, gdy odprowadzam koleżanki z pracy :D
.: !Perkunu Yra Dang! :.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 paź 2010, 12:05

MichalJ pisze:Zresztą do zjazdu z buspasa wystarczy zwykła przerywana...
Na WZ-ce nie ma buspasa, lecz TTA. To wbrew pozorom bardzo istotna różnica.

Nie ma takiej linii, która byłaby przerywana wyłącznie dla autobusów, ciągła dla reszty pojazdów. I to tu leży problem.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 19 paź 2010, 12:16

Bastian pisze:Nie ma takiej linii, która byłaby przerywana wyłącznie dla autobusów, ciągła dla reszty pojazdów. I to tu leży problem.
Ale czy to jest kwestia samego tylko przekraczania linii, czyli zmiany pasa ruchu? Czy może tego, że pozostałe pojazdy nie powinny się tam znajdować?
Popatrz, jaka franca!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 paź 2010, 12:46

Bastian pisze:
MichalJ pisze:Zresztą do zjazdu z buspasa wystarczy zwykła przerywana...
Na WZ-ce nie ma buspasa, lecz TTA. To wbrew pozorom bardzo istotna różnica.
Jaka?
Nie ma takiej linii, która byłaby przerywana wyłącznie dla autobusów, ciągła dla reszty pojazdów. I to tu leży problem.
Nie rozumiem. Tramwaj i tak nie zjedzie. Innym pojazdom i tak wjechać na buspas/tta nie wolno, nie dlatego, że jest ciągła linia przecież!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 paź 2010, 13:11

Innym pojazdom i tak wjechać na buspas/tta nie wolno, nie dlatego, że jest ciągła linia przecież!
No i chcecie ją przerwać!
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 19 paź 2010, 13:15

Ale buspasowość buspasa wynika z tego, ze jest buspasem przecież. Na Sobieskiego na przykład jest linia całkiem przerywana, ale między 7 a 9 i 14 a 18 w dni powszednie nie wolno jej przekraczać z racji tego właśnie, że to buspas jest.

[ Dodano: |19 Paź 2010|, 2010 13:21 ]
No chyba że TTA to jest co innego? Ale czy wtedy nie można przerobić TTA na buspas na torach? Normalne pasy ruchu, które przecież mogą wchodzić na tory, ale jeden z nich wyłącznie dla autobusów?
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 paź 2010, 13:49

drapka pisze:No chyba że TTA to jest co innego? Ale czy wtedy nie można przerobić TTA na buspas na torach? Normalne pasy ruchu, które przecież mogą wchodzić na tory, ale jeden z nich wyłącznie dla autobusów?
pewnie - najlepiej w ogóle wyrzućmy tramwaje, po co mają blokować autobusy :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 paź 2010, 13:51

Bastian pisze:
Innym pojazdom i tak wjechać na buspas/tta nie wolno, nie dlatego, że jest ciągła linia przecież!
No i chcecie ją przerwać!
Jeszcze raz.

Innym pojazdom nie wolno wjechać na buspas/tta NIE DLATEGO, że tam jest linia ciągła, tylko dlatego, że nie wolno im z tego pasa korzystać. Na całej długości mogłaby to być linia przerywana, a i tak nie wolno byłoby wjechać na ten pas innym pojazdom, niż te dopuszczone.

Na początku pasa też wjadę nie przekraczając żadnej linii i co z tego?

A cała dyskusja jest bez sensu, bo linia ciągła plus przerywana też oczywiście może być.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 19 paź 2010, 13:52

MeWa pisze:pewnie - najlepiej w ogóle wyrzućmy tramwaje, po co mają blokować autobusy
Miałem na myśli ogumione :)

[ Dodano: |19 Paź 2010|, 2010 13:57 ]
Znaczy się, tramwaje sobie jeżdżą jak jeździły, ale na pas ruchu na torach wpuszczamy tylko autobusy. Zakładając, że, jak pisze Bastian, TTA to coś innego niż buspas i tutaj potrzebna jest linia ciągła.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 paź 2010, 14:31

MichalJ pisze:Innym pojazdom nie wolno wjechać na buspas/tta NIE DLATEGO, że tam jest linia ciągła, tylko dlatego, że nie wolno im z tego pasa korzystać.
Tak. W przypadku buspasa kwestia oznaczenia jest jasna. Z torowiskiem jest gorzej - zwróćcie uwagę, jak to rozwiązano od strony Bankowego i Wileniaka: wysepką ze znakiem wskazującym, z której strony należy ją ominąć (i wyjątkiem dla ZTM). A jak w danym miejscu nie ma miejsca na wysepkę?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Delfino
Posty: 934
Rejestracja: 03 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Delfino » 19 paź 2010, 14:38

A a nie rozumiem co szkodzi po prostu wytyczyć buspas na torowisku? Jakieś przepisy zabraniają?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 paź 2010, 14:39

Wówczas mogłyby tamtędy jeździć wszystkie autobusy (prywatne, PKS-y itp.), dzięki czemu znacząco by została przekroczona przepustowość.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 paź 2010, 14:50

Delfino pisze:A a nie rozumiem co szkodzi po prostu wytyczyć buspas na torowisku?
Buspas można wyznaczyć na jezdni, torowisko nią nie jest.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 paź 2010, 15:00

A niby czym? Jeśli to nie jest jezdnia, to w ogóle autobusem tam nie wolno wjechać.

Na Nowowiejskiej też tor nie jest w jezdni?

ODPOWIEDZ