Co w dzielnicy Ursynów piszczy

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4147
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 cze 2018, 8:16

136 przez Służewiec to byłby jakiś dramat, mam wrażenie że to linia o charakterze tranzytowym, który z pewnością utraci poprzez kluczenie po tych wąskich uliczkach. Nie mówiąc już o jeszcze gorszej regularności kursowania, bo o ile ruch na Wołoskiej jest w miarę płynny, to na Konstruktorskiej i Postępu niekoniecznie.

Połączenie 218 i 365 to też świetny pomysł, zamiast dwóch linii o przeciętnej regularności będziemy mieli jedną długą bez żadnej regularności. Jeżeli 218 miałoby jeździć wtedy na przegubach, to po Służewcu będą woziły one powietrze, jeżeli zaś na solówkach to trochę srogo może być z podażą na Mordorze. Nie mówiąc już o tym że obecnie frekwencję na tej linii w weekendy robi dojazd z metra Wilanowska do Galerii Mokotów, dojazd z Galerii na nowe osiedla na Wyględowie i z nowych osiedli do Metra Wierzbno. Przy proponowanej trasie, autobusy jeździłyby zapewne puste.

193 na Wyczółkach, czemu nie. A co na Obrzeźnej?

Ogólnie ten projekt w sumie nie zakłada żadnych ułatwień i w mojej ocenie jest dosyć mocno abstrakcyjny.

Stary Pingwin
Posty: 5835
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 cze 2018, 9:18

Do tej pory linie z Wyczółek zahaczały o skrzyżowanie Wołoska/Marynarska(po kolei 141,192,138 i 165).
Po wchłonięciu 165 przez 193 linia pojedzie nigdzie i pominie węzeł przesiadkowy po Galmokiem.
Na spotkaniach z mieszkańcami burmistrz obiecał PRZEDŁUŻENIE linii autobusowej z Bokserskiej i nocny na Wyczółki. Nie było mowy o połączeniu 165 z czymkolwiek.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 cze 2018, 9:48

I przesiadka w jakiej konkretnie relacji będzie utracona?

Za to ktoś, kto wymyślał nową trasę 218, powinien odstawić piguły, mam wrażenie.
Autobus Czerwon pisze:
19 cze 2018, 8:16
A co na Obrzeźnej?
218. Mówię, srogie piguły.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Stary Pingwin
Posty: 5835
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 cze 2018, 10:06

I przesiadka w jakiej konkretnie relacji będzie utracona?
Do tramów na Wołoskiej i dojazd do Galmoku.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 cze 2018, 10:32

Wydaje mi się, że nieco inaczej rozumiem słowo relacja. :roll:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Stary Pingwin
Posty: 5835
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 cze 2018, 10:44

Kiedyś jechałem do pracy jednym autobusem. Teraz jadę z jedną przesiadką. Niedługo będą to dwie przesiadki i nie jest to świetlana przyszłość. Podróż w tej samej relacji co kilka lat się wydłuża, mimo tej samej odległości.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 cze 2018, 10:46

To sobie porozmawialiśmy, nie ma co.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 19 cze 2018, 12:37

Jeżeli ktoś za niemałe pieniądze kupuje sobie mieszkanie w takim rejonie jak Kłobucka to może mieć tylko jeden powód - praca na Mordorze. A więc jeśli już psuć 218, to właśnie ta linia powinna tam trafić, a nie 193. Ten zawijas prze Bokserską tak jak obecnie proponują to kpina. Jak rozumiem teraz w mniejszym lub większym stopniu 218 zapewnia połączenie do metra czy tramwaju w obu kierunkach. Można iść na przystanek do którego autobus akurat podjeżdża. Psują to aby coś obsłużyło jeden przystanek na żądanie położony niedaleko innych ZP. Kpina.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 cze 2018, 13:00

Ergo, na Wyczółki należy wydłużyć 138. :>

W ogóle z tego, co tam jest napisane, wynika, że zachodnią Domaniewską będzie kursowało nic, do czego przekonania zupełnie nie mam (albo, co gorsza, będzie oznaczać, że zachodnią Domaniewską będzie kursować 136 i, o ile jeszcze trasę przez Konstruktorską-Nowoworonicza da się obronić, o tyle tego zygzaka już nie).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Stary Pingwin
Posty: 5835
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 cze 2018, 13:22

TGM, z taniością na Kłobuckiej to historia, na Cybernetyki jest taniej.
Fik, organizator i tak zrobi to, co sobie wymyśli. Na szczęście mam 306, 331 i 148, żeby omijać Kłobucką.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25434
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 cze 2018, 13:43

fik pisze:
19 cze 2018, 13:00
W ogóle z tego, co tam jest napisane, wynika, że zachodnią Domaniewską będzie kursowało nic, do czego przekonania zupełnie nie mam (albo, co gorsza, będzie oznaczać, że zachodnią Domaniewską będzie kursować 136 i, o ile jeszcze trasę przez Konstruktorską-Nowoworonicza da się obronić, o tyle tego zygzaka już nie).
O ile zachodnia Domaniewska (przynajmniej do Postępu) kluczowa nie jest, to cały czas zastanawia mnie brak czegokolwiek na wschodniej Domaniewskiej (z brakiem ZP Bryły w szczególności).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 cze 2018, 14:22

Chyba Langego? Bryły jest tuż przy Modzelewskiego wszak.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 19 cze 2018, 18:20

Niektóre koncepcje są, przyznam, ekscentryczne. Ja się zastanawiałem nad czymś takim (pewnie jeszcze głupsze, ale ja przynajmniej jestem amatorem):
218 przez Cybernetyki i Rzymowskiego/Gintrowskiego do alei Wilanowskiej
223 (nowa linia) CH BLUE CITY - al. Jerozolimskie - Grzymały - Białobrzeska - Bitwy Warszawskiej - Banacha - Pawińskiego - Korotyńskiego - Mołdawska - Pruszkowska - ŻiW - Nowo-Woronicza - Suwak/Wołoska - Domaniewska - Nowo-Bukowińska - Rolna - al. KEN - Bartoka - al. Rodowicza - Ciszewskiego - Oś Królewska - Kieślowskiego - al. Wilanowska - Przyczółkowa - WILANÓW (z powrotem Przyczółkową - Klimczaka - Kieślowskiego do Osi Królewskiej)
402 od GalMoku Wołoska - Domaniewska - Suwak - Cybernetyki - Postępu - Bokserska - Kłobucka - WYCZÓŁKI (lub też przez Nowo-Bukowińską i całą długością Domaniewskiej)

Nie wiem, czy 402 nie będzie tak samo upośledzone, jak 218 według oryginalnego projektu z tym krążeniem po Mordorze, ale pomyślałem, że może pasować na taką trasę, bo załapuje się na GalMok, Rondo Żabczyńskiego i PKP Służewiec, czyli punkty chyba najważniejsze na obecnej zawrotce, przytula się do pętli na Marynarskiej, wiąże się z metrem, a przy tym jest okresowe jak 365, którego skasowanie pozwoli zwolnić odrobinę miejsca na Wilanowskiej.

223 na Rakowcu zaś wzięło się stąd, że 172 niestety omija zarówno M1, jak i Mordor, a 136 zasuwa jak najprostszą trasą na Wolę i nie upieram się przy tym, żeby ta linia jechała akurat tam. Na Wilanów przez Oś Królewską, bo aleja Wilanowska wiecznie w korkach, na Osi Królewskiej jak się ją połączy z Ciszewskiego powinno coś kursować, a na Ursynowie Północnym nie ma już miejsca na dołożenie kolejnej dowozówki. Ma to pewną wadę, bo takowa dowozówka kursowałaby zapewne przez <M> Stokłosy, a tutaj trzeba dojeżdżać do stacji Ursynów.

Autobus Czerwon
Posty: 4147
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 cze 2018, 21:07

pawcio pisze:
19 cze 2018, 13:43
fik pisze:
19 cze 2018, 13:00
W ogóle z tego, co tam jest napisane, wynika, że zachodnią Domaniewską będzie kursowało nic, do czego przekonania zupełnie nie mam (albo, co gorsza, będzie oznaczać, że zachodnią Domaniewską będzie kursować 136 i, o ile jeszcze trasę przez Konstruktorską-Nowoworonicza da się obronić, o tyle tego zygzaka już nie).
O ile zachodnia Domaniewska (przynajmniej do Postępu) kluczowa nie jest, to cały czas zastanawia mnie brak czegokolwiek na wschodniej Domaniewskiej (z brakiem ZP Bryły w szczególności).
Moim zdaniem pasowałaby tam jakaś szczytowa trzysetka z okolic Suwaka, przez Domaniewską do Metra Wilanowska (mogłaby mieć pętlę na Bukowińskiej). Zawsze jakaś alternatywa w dojazdach do metra.
Yelonker pisze:
19 cze 2018, 18:20
Niektóre koncepcje są, przyznam, ekscentryczne. Ja się zastanawiałem nad czymś takim (pewnie jeszcze głupsze, ale ja przynajmniej jestem amatorem):
218 przez Cybernetyki i Rzymowskiego/Gintrowskiego do alei Wilanowskiej
223 (nowa linia) CH BLUE CITY - al. Jerozolimskie - Grzymały - Białobrzeska - Bitwy Warszawskiej - Banacha - Pawińskiego - Korotyńskiego - Mołdawska - Pruszkowska - ŻiW - Nowo-Woronicza - Suwak/Wołoska - Domaniewska - Nowo-Bukowińska - Rolna - al. KEN - Bartoka - al. Rodowicza - Ciszewskiego - Oś Królewska - Kieślowskiego - al. Wilanowska - Przyczółkowa - WILANÓW (z powrotem Przyczółkową - Klimczaka - Kieślowskiego do Osi Królewskiej)
402 od GalMoku Wołoska - Domaniewska - Suwak - Cybernetyki - Postępu - Bokserska - Kłobucka - WYCZÓŁKI (lub też przez Nowo-Bukowińską i całą długością Domaniewskiej)

Nie wiem, czy 402 nie będzie tak samo upośledzone, jak 218 według oryginalnego projektu z tym krążeniem po Mordorze, ale pomyślałem, że może pasować na taką trasę, bo załapuje się na GalMok, Rondo Żabczyńskiego i PKP Służewiec, czyli punkty chyba najważniejsze na obecnej zawrotce, przytula się do pętli na Marynarskiej, wiąże się z metrem, a przy tym jest okresowe jak 365, którego skasowanie pozwoli zwolnić odrobinę miejsca na Wilanowskiej.

223 na Rakowcu zaś wzięło się stąd, że 172 niestety omija zarówno M1, jak i Mordor, a 136 zasuwa jak najprostszą trasą na Wolę i nie upieram się przy tym, żeby ta linia jechała akurat tam. Na Wilanów przez Oś Królewską, bo aleja Wilanowska wiecznie w korkach, na Osi Królewskiej jak się ją połączy z Ciszewskiego powinno coś kursować, a na Ursynowie Północnym nie ma już miejsca na dołożenie kolejnej dowozówki. Ma to pewną wadę, bo takowa dowozówka kursowałaby zapewne przez <M> Stokłosy, a tutaj trzeba dojeżdżać do stacji Ursynów.
Generalnie uważam że taki zawijas dla 218 byłby zupełnie zbędny - Cybernetyki obsługuje 317 i robi to dobrze, zaś mieszkańcy osiedla Nowy Mokotów i okolicy z dowozówki do metra mają linię donikąd.

Szczerze wątpię aby ktokolwiek dojeżdżał 223 z Ochoty do metra. Już z pewnością szybciej jest przejść te 200 metrów z Odyńca do Metra Racławicka.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 19 cze 2018, 22:58

Autobus Czerwon pisze:
19 cze 2018, 21:07
Moim zdaniem pasowałaby tam jakaś szczytowa trzysetka z okolic Suwaka, przez Domaniewską do Metra Wilanowska (mogłaby mieć pętlę na Bukowińskiej). Zawsze jakaś alternatywa w dojazdach do metra.
Może 218 na taką relację przeznaczyć? 402 na podanej przeze mnie trasie dalej by jeździło przez GalMok. Tylko że z drugiej strony, gdyby przesunąć na wschodnią Domaniewską właśnie 402, trasa w rejonie Mordoru byłaby mniej kręta, a okolice obsługiwane przez zaproponowaną przeze mnie trasę na chwilę obecną mają już dojazd pod Rondo Unii Europejskiej - wiąże się to jednak z problemem, że od Metra Służew ta linia musiałaby się zatrzymywać praktycznie na każdym przystanku, tracąc swój przyspieszony charakter. Trudno mi ocenić, które rozwiązanie byłoby mniej szkodliwe.
Autobus Czerwon pisze:
19 cze 2018, 21:07
Szczerze wątpię aby ktokolwiek dojeżdżał 223 z Ochoty do metra. Już z pewnością szybciej jest przejść te 200 metrów z Odyńca do Metra Racławicka.
Chodziło mi przede wszystkim o dojazd z Ochoty do Mordoru, ale nie dyskutuję. Tylko co w takim razie dać na Nowo-Woronicza? 136? A z linią 223 przez Oś Królewską też nie wiem, co zrobić. Skrócić do Wilanowskiej? Zawsze to by była jakaś alternatywa dla tych wszystkich linii w betonowym korku, ale przejazd mniej zakorkowaną trasą, by móc poczekać na ten sam stojący w korku autobus to trochę kiepska sprawa.

Jakby przebudowana Marynarska okazała się dostatecznie przejezdna, by odetkać ten ciąg, można by puścić Aleją Lotników i dalej do WKD Raków - wówczas dla Ursynowa i Wilanowa Mordor byłby zaliczony, a dla reszty tamtejszych pracowników WKD-ka widać triumfuje, co można zauważyć po dodatkach na 401 i 504, więc pozwoliłoby to upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.

ODPOWIEDZ