O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 02 lut 2012, 23:53

jasiu pisze:Ja nie uważam, że powinno się likwidować na wszystkich szybkich trasach. Napisałem, że powinny kursować w najmniej frekwencyjnych porach dnia. Na takiej samej zasadzie, jak karnet na wyciąg narciarski czy bilet do kina (to są takie same usługi dla ludności, jak przewozy kolejowe) jest tańszy w dni powszedni, a droższy w weekendy. Bardziej łopatologicznie niedasie wytłumaczyć.
Ale takie podejście ma jedynie sens gdy nie ma konkurencji. Dasz polączenia w nieatrakcyjnych porach to klientów nie będzie mialo ani IC ani TLK bo przejma ich autobusy. No chyba że na kolei dalej pokutuje poglad że popyt jest sztywny.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 lut 2012, 9:13

jasiu pisze:Ja nie uważam, że powinno się likwidować na wszystkich szybkich trasach. Napisałem, że powinny kursować w najmniej frekwencyjnych porach dnia.
Wiesz, kolejarze właśnie z takiego założenia wychodzą i dzięki temu z kolei w Polsce nic nie zostało. Nie, nie jest to wina złych busiarzy jeżdżących poniżej kosztów, tylko tragicznego zarządzania - kolej będzie za droga, to korzysta się z transportu drogowego, a koleją jeżdżą ci, którzy mają ulgi (w kwalifikowanych zaś głównie ci, którzy bilet wrzucają w koszty lub bardzo się śpieszą). Kolej nie jest pępkiem świata.
Jak dasz pociągi kwalifikowane przez Działdowo, a pośpieszne przez Bydgoszcz, to nie będziesz miał tej samej liczby pasażerów. Tylko niższą. Rosa bardzo dobrze to ujął.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 03 lut 2012, 21:01

jasiu pisze:
rufio198 pisze: Na obecną chwile kompatybilne są tylko ,,Husarze''. Wątpię czy PKP IC loki serii EP09 będzie modernizować w taki sposób aby i one były tez kompatybilne
Pendolino.

A juz jest?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 lut 2012, 21:49

rufio198 pisze:
jasiu pisze: Pendolino.

A juz jest?
A ERMTS już działa?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 04 lut 2012, 8:24

Prawdopodobnie szybciej zacznie działać niż przyjdą te Pendolino
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 04 lut 2012, 10:14

MeWa pisze:No to właśnie pytam się jak będzie po wprowadzeniu ERMTS i podwyższeniu stawek przez PLK. Nie wiem, czy zwykły kibel do Krakowa będzie kompatybilny...
Po pierwsze na CMK będzie ETCS (nie ERTMS! jakoś GSM-R jeszcze nie widać) poziom 1, który nijak nie wyklucza ruchu pojazdów nie wyposażonych w urządzenia pokładowe. Po drugie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wyposażyć EN57 w urządzenia pokładowe (tylko po co?) - Bombardier w ramach kontraktu na ETCS poziom 2 na testowym odcinku E30 ma zabudować (dla testów) urządzenia pokładowe nie tylko na EN57, ale i SU46 - w każdym razie Bombardier ma już projekt zabudowy urządzeń pokładowych w EN57 (widziałem go na własne oczy, więc wiem co mówię - pełen projekt z rozmieszczeniem urządzeń, włączeniem w elektrykę i sterowanie) i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby go zaoferować do instalacji przewoźnikom - wręcz jest to w ich interesie - jak już projekt zrobili, to będą chcieli zarobić na nim jak najwięcej.

Co do podniesienia stawek po uruchomieniu ETCS to nikt tak do końca jeszcze nie wie jak to będzie wyglądało.

Jedyny realny problem jeśli chodzi o kible na CMK to to, że im większa będzie Vmax na CMK (i im więcej będzie pociągów jeżdżących szybciej) tym trudniej będzie wytrasować coś na 110 km/h :)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 lut 2012, 11:01

Wsadzić urządzenia ETCS: nie ma kłopotu. Dajecie 1 mln złotych za komplet i wsadzamy. Tylko jak to powiedzieć PRom i urzędom finansującym, które nie mają kasy na pojedyncze NR :)

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 04 lut 2012, 11:27

Wolfchen pisze:Jak dasz pociągi kwalifikowane przez Działdowo, a pośpieszne przez Bydgoszcz, to nie będziesz miał tej samej liczby pasażerów. Tylko niższą. Rosa bardzo dobrze to ujął.
Wątpię, żeby ktoś się odważył wyciąć wszystkie TLK przez Działdowo.
Chociaż z drugiej strony... ;) W tej chwili EIC Neptun przez Bydgoszcz jedzie 5h45 - dokładnie tyle, co PolskiBus. A przecież przed nami jeszcze podniesienie prędkości na odcinku Inowrocław-Bydgoszcz-Tczew. Gdyby Neptun był TLKą, to pasażerowie wybraliby Neptuna, czy PolskiegoBusa?

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7778
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 04 lut 2012, 11:29

jasiu pisze:Gdyby Neptun był TLKą, to pasażerowie wybraliby Neptuna, czy PolskiegoBusa?
Gdyby babcia miała wąsy...
Wątpię, czy pociąg EIC po skróceniu czasu przejazdu stanie się nagle TLK, PolskiBus na razie może być spokojny, ludzie się do niego przyzwyczajają, kolei ciężko będzie podebrać mu pasażerów.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 04 lut 2012, 11:50

a ja jednak myślę, że ludzie i tak wybiorą pociąg - mając do wyboru TLK z czasem przejazdu 4h45 (przez Toruń, Bydgoszcz) i autobus z czasem przejazdu 5h45. Mówimy oczywiście o czasie przejazdu, nie o komforcie podróżowania, z tym na kolei bywa różnie ;-)

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 04 lut 2012, 12:26

jasiu pisze:Mówimy oczywiście o czasie przejazdu, nie o komforcie podróżowania, z tym na kolei bywa różnie
Wierz mi, że w PB do Gdańska z komfortem podróży bywa baaardzo różnie.
A jak jechałem Jantarem na Openera, to nie narzekałem na komfort... A wtedy był to porównywalny czas podróży jak PB (6.10h), może 0.5h więcej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 lut 2012, 12:40

jasiu pisze:Gdyby Neptun był TLKą, to pasażerowie wybraliby Neptuna, czy PolskiegoBusa?
Ja na takie odległości jeżdżę w nocy, a za ludzi nie czuję się kompetentny wypowiadać ;)
jasiu pisze:a ja jednak myślę, że ludzie i tak wybiorą pociąg - mając do wyboru TLK z czasem przejazdu 4h45 (przez Toruń, Bydgoszcz) i autobus z czasem przejazdu 5h45.
Nie wiem. Zależy, czy ktoś patrzy na cenę, czy na czas przejazdu.
jasiu pisze:Mówimy oczywiście o czasie przejazdu, nie o komforcie podróżowania, z tym na kolei bywa różnie ;)
Zależy od tego, jak są siedzenia. Jak są 2+2 nie jest źle, o ile nie trafisz na "ślepe" miejsce (bez okna). Ból, że nie można ich odchylić.

:arrow: Widzisz, moja dziewczyna nie może zrozumieć, jakim cudem jestem całkiem żywy po całonocnej podróży PKSem miedzy Warszawą a Zieloną Górą. Ale po prostu tak szybciej i wygodniej. Jadąc do niej pociągiem przez Wrocław, ledwo co przetrzymałem (długa podróż, wyjazd po 22, we Wrocławiu po 5, akurat mi regionalny do Zielonej uciekł).
Ale nawet mając do wyboru kolej na trasie do Zielonej (oczywiście mówię o nocnym pociągu), to w życiu nie pojadę - mam dość kłócenia się z debilami (przepraszam, inne określenie tu nie pasuje), co kopcą na korytarzu... Ba, sam konduktor kopcił... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 04 lut 2012, 12:47

Wolfchen pisze:Ale nawet mając do wyboru kolej na trasie do Zielonej (oczywiście mówię o nocnym pociągu), to w życiu nie pojadę - mam dość kłócenia się z debilami (przepraszam, inne określenie tu nie pasuje), co kopcą na korytarzu... Ba, sam konduktor kopcił...
Jeśli nie palisz, to rzeczywiście to może przeszkadzać.
Ale - mówię to jako palacz - więcej niż 3h podróży pociągiem bez papierosa to już wyzwanie i osoba z największym poszanowaniem do prawa się złamie.
No, ale w Polsce nie ma czegoś takiego jak złoty środek - albo palimy wszędzie, albo prawie nigdzie. A wystarczyłoby zamontować jedną albo dwie kabiny dla palących w pociągu i problem sam by się rozwiązał.
Pewnie nawet PKP by nic nie musiały za to płacić, bo na pewno za możliwość wynajmu miejsca pod reklamę na takiej kabinie znalazłyby się chętne firmy do zrealizowania takiego przedsięwzięcia.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 lut 2012, 12:56

BJ pisze:Ale - mówię to jako palacz - więcej niż 3h podróży pociągiem bez papierosa to już wyzwanie i osoba z największym poszanowaniem do prawa się złamie.
Mandat karny zwykle pomaga "ścisnąć poślady" ;)
A mówiąc na serio - kabina z wyciągiem to nie są grosze, szczególnie w przestarzałych wagonach...

:arrow: W ogóle jestem zdania, że jak ktoś nie może się powstrzymać, to może jechać samochodem... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 04 lut 2012, 13:00

O paleniu w pociągach i udowadnianiu tego, czy ktoś w kiblu palił, czy nie, już gadaliśmy, więc chyba można sobie odpuścić ;)

BTW ile wynosi taki mandacik? I właściwie kto go może wlepić? Bo chyba nie konduktor...

ODPOWIEDZ