O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14800
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 lut 2012, 13:20

BJ pisze:ile wynosi taki mandacik?
Do 500 złotych. Na pewno Policja, Straż Miejska. Bardzo możliwe, że i SOK.
W odniesieniu do wojskowych - oczywiście ŻW.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 04 lut 2012, 13:36

BJ pisze:No, ale w Polsce nie ma czegoś takiego jak złoty środek - albo palimy wszędzie, albo prawie nigdzie.
Akurat Polska nie jest jakimś wyjątkiem na tle innych krajów jeśli chodzi o przepisy na kolei. W autobusach też są niekiedy WC, a jakoś nikt w nich nie pali

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 04 lut 2012, 14:59

jasiu pisze:Inowrocław-Bydgoszcz-Tczew. Gdyby Neptun był TLKą, to pasażerowie wybraliby Neptuna, czy PolskiegoBusa?
Tu juz zalezy od szczegółów. Przyjmując porównywalną cenę i jazde w dzień to pewnie wybrałbym szybszy pociąg (każda godzina się liczy) , gdybym mógł jechac w nocy to wolałbym spac i wtedy oczywiście pociag z założenia odpada a czas przejazdu nie odgrywa znaczącej roli.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 lut 2012, 15:12

BJ pisze:
Wolfchen pisze:Ale nawet mając do wyboru kolej na trasie do Zielonej (oczywiście mówię o nocnym pociągu), to w życiu nie pojadę - mam dość kłócenia się z debilami (przepraszam, inne określenie tu nie pasuje), co kopcą na korytarzu... Ba, sam konduktor kopcił...
Jeśli nie palisz, to rzeczywiście to może przeszkadzać.
Ale - mówię to jako palacz - więcej niż 3h podróży pociągiem bez papierosa to już wyzwanie i osoba z największym poszanowaniem do prawa się złamie.
W domu też wstajesz co 3h zapalić?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 04 lut 2012, 15:23

W domu palę znacznie, ale to znacznie częściej.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 lut 2012, 15:24

W nocy?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 04 lut 2012, 15:38

To nie jest kwestia pory dnia, a tego, czy się śpi, czy nie. W PKP nie zasnę, bo jestem silnie przywiązany do swojego bagażu.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 04 lut 2012, 15:53

BJ pisze:Jeśli nie palisz, to rzeczywiście to może przeszkadzać.
Też palę, a potrafi mnie to wkurzyć
BJ pisze:Ale - mówię to jako palacz - więcej niż 3h podróży pociągiem bez papierosa to już wyzwanie i osoba z największym poszanowaniem do prawa się złamie.
A ja Ci mówię jako palacz, że jesteś leszcz. Ostatniego stycznia do Opola i z Opola w okolicach 5h i jakoś wytrzymałem.
BJ pisze:No, ale w Polsce nie ma czegoś takiego jak złoty środek - albo palimy wszędzie, albo prawie nigdzie.
Nie tylko w PL jest całkowity zakaz palenia w pociągach. Ten zakaz obowiązuje w większości krajów Unii. Jedyne co mnie wkurza to zakaz palenia na peronach - w tym wypadku PL jest ,,przodującym'' krajem
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 04 lut 2012, 17:52

rufio198 pisze:Jedyne co mnie wkurza to zakaz palenia na peronach - w tym wypadku PL jest ,,przodującym'' krajem
Martwy przepis.
rufio198 pisze:A ja Ci mówię jako palacz, że jesteś leszcz. Ostatniego stycznia do Opola i z Opola w okolicach 5h i jakoś wytrzymałem.
Świetnie, ja raz jechałem z Helu 9h, nie miałem ochoty na papieroska, więc nie paliłem 9h. Tylko co z tego?
MichalJ pisze:W domu też wstajesz co 3h zapalić?
Aha, czyli dla ciebie sen to taki sam stan jak jawa.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 04 lut 2012, 18:17

kveld pisze:
MeWa pisze:No to właśnie pytam się jak będzie po wprowadzeniu ERMTS i podwyższeniu stawek przez PLK. Nie wiem, czy zwykły kibel do Krakowa będzie kompatybilny...
Po pierwsze na CMK będzie ETCS (nie ERTMS! jakoś GSM-R jeszcze nie widać) poziom 1, który nijak nie wyklucza ruchu pojazdów nie wyposażonych w urządzenia pokładowe.
Testy tego na DB Netz nie napawają optymizmem. Lokomotywy wyposażone w system nie chcą współpracować z urządzeniami przytorowymi. Na domiar złego są problemy z tymi lokomotywami w pracy z wyłączonym ETCS.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 lut 2012, 19:28

A niektórzy zadają pytania mniej więcej takie: a po co to testować, przecież na całym świecie się sprawdza, to u nas się nie sprawdzi?
No właśnie...

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 04 lut 2012, 23:25

BJ pisze:
rufio198 pisze:Jedyne co mnie wkurza to zakaz palenia na peronach - w tym wypadku PL jest ,,przodującym'' krajem
Martwy przepis.
Poczekaj - jak dostaniesz kwita do zapłaty to dowiesz się czy to martwy przepis :term:
BJ pisze:
rufio198 pisze:A ja Ci mówię jako palacz, że jesteś leszcz. Ostatniego stycznia do Opola i z Opola w okolicach 5h i jakoś wytrzymałem.
Świetnie, ja raz jechałem z Helu 9h, nie miałem ochoty na papieroska, więc nie paliłem 9h. Tylko co z tego?
To po co jęczysz że nie wytrzymujesz więcej jak 3h bez papierosa? A co z tego wynika - całkowity zakaz palenia w pociągach to dobre rozwiązanie i nie potrzebne sa żadne kabiny ( czy inne wynalazki ) dla palaczy. Skoro taki palacz jak Ty wytrzymał 9h bez papierosa
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 04 lut 2012, 23:40

rufio198 pisze:Skoro taki palacz jak Ty wytrzymał 9h bez papierosa
Bo akurat się źle czułem :P
Ale też nie przesadzajmy - jak jadę do Krakowa niecałe 3h albo do Białegostoku 2.40h (z ostatnich podróży), to się powstrzymuję raczej ;)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27499
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 lut 2012, 10:51

BJ pisze: Zgadzam się, że ekspres to ekspres i wszędzie zatrzymywać się nie może, ale to nieco kłóci się z Twoimi postulatami o zatrzymania ekspresów i TLK np. na Wwa Włochy :>
Nie.
R-9 Chełmska pisze:Jakimś cudem dało się uruchomić tanie połączenia - i jeszcze je utrzymywać. Z dosyć pewnego źródła wiem, że krakowskie IR przynoszą zysk.
A ja z dość pewnego źródła wiem, że iR przynoszą zysk tylko, jeśli liczy się wyłącznie koszty krańcowe.



I naprawdę, jeśli ktoś nie dostrzega paranoi w tym, że państwo jednemu przewoźnikowi każe radzić sobie samemu w segmencie przewozów kwalifikowanych i jednocześnie uruchamiać nieuczciwą (bo dotowaną) konkurencję w ramach jednej trasy, to dyskusja nie ma większego sensu. IR przy tym to mały pikuś. W cywilizowanych krajach są dotowane albo wszystkie pociągi dalekobieżne, albo żadne (albo w ostateczności te stricte socjalne na bocznych trasach).
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27499
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 lut 2012, 10:51

A o paleniu w pociągach to nie tutaj.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ