Strona 133 z 328

: 04 lut 2012, 13:20
autor: Wolfchen
BJ pisze:ile wynosi taki mandacik?
Do 500 złotych. Na pewno Policja, Straż Miejska. Bardzo możliwe, że i SOK.
W odniesieniu do wojskowych - oczywiście ŻW.

: 04 lut 2012, 13:36
autor: jasiu
BJ pisze:No, ale w Polsce nie ma czegoś takiego jak złoty środek - albo palimy wszędzie, albo prawie nigdzie.
Akurat Polska nie jest jakimś wyjątkiem na tle innych krajów jeśli chodzi o przepisy na kolei. W autobusach też są niekiedy WC, a jakoś nikt w nich nie pali

: 04 lut 2012, 14:59
autor: Rosa
jasiu pisze:Inowrocław-Bydgoszcz-Tczew. Gdyby Neptun był TLKą, to pasażerowie wybraliby Neptuna, czy PolskiegoBusa?
Tu juz zalezy od szczegółów. Przyjmując porównywalną cenę i jazde w dzień to pewnie wybrałbym szybszy pociąg (każda godzina się liczy) , gdybym mógł jechac w nocy to wolałbym spac i wtedy oczywiście pociag z założenia odpada a czas przejazdu nie odgrywa znaczącej roli.

: 04 lut 2012, 15:12
autor: MichalJ
BJ pisze:
Wolfchen pisze:Ale nawet mając do wyboru kolej na trasie do Zielonej (oczywiście mówię o nocnym pociągu), to w życiu nie pojadę - mam dość kłócenia się z debilami (przepraszam, inne określenie tu nie pasuje), co kopcą na korytarzu... Ba, sam konduktor kopcił...
Jeśli nie palisz, to rzeczywiście to może przeszkadzać.
Ale - mówię to jako palacz - więcej niż 3h podróży pociągiem bez papierosa to już wyzwanie i osoba z największym poszanowaniem do prawa się złamie.
W domu też wstajesz co 3h zapalić?

: 04 lut 2012, 15:23
autor: Szeregowy_Równoległy
W domu palę znacznie, ale to znacznie częściej.

: 04 lut 2012, 15:24
autor: MichalJ
W nocy?

: 04 lut 2012, 15:38
autor: Szeregowy_Równoległy
To nie jest kwestia pory dnia, a tego, czy się śpi, czy nie. W PKP nie zasnę, bo jestem silnie przywiązany do swojego bagażu.

: 04 lut 2012, 15:53
autor: rufio198
BJ pisze:Jeśli nie palisz, to rzeczywiście to może przeszkadzać.
Też palę, a potrafi mnie to wkurzyć
BJ pisze:Ale - mówię to jako palacz - więcej niż 3h podróży pociągiem bez papierosa to już wyzwanie i osoba z największym poszanowaniem do prawa się złamie.
A ja Ci mówię jako palacz, że jesteś leszcz. Ostatniego stycznia do Opola i z Opola w okolicach 5h i jakoś wytrzymałem.
BJ pisze:No, ale w Polsce nie ma czegoś takiego jak złoty środek - albo palimy wszędzie, albo prawie nigdzie.
Nie tylko w PL jest całkowity zakaz palenia w pociągach. Ten zakaz obowiązuje w większości krajów Unii. Jedyne co mnie wkurza to zakaz palenia na peronach - w tym wypadku PL jest ,,przodującym'' krajem

: 04 lut 2012, 17:52
autor: BJ
rufio198 pisze:Jedyne co mnie wkurza to zakaz palenia na peronach - w tym wypadku PL jest ,,przodującym'' krajem
Martwy przepis.
rufio198 pisze:A ja Ci mówię jako palacz, że jesteś leszcz. Ostatniego stycznia do Opola i z Opola w okolicach 5h i jakoś wytrzymałem.
Świetnie, ja raz jechałem z Helu 9h, nie miałem ochoty na papieroska, więc nie paliłem 9h. Tylko co z tego?
MichalJ pisze:W domu też wstajesz co 3h zapalić?
Aha, czyli dla ciebie sen to taki sam stan jak jawa.

: 04 lut 2012, 18:17
autor: chester
kveld pisze:
MeWa pisze:No to właśnie pytam się jak będzie po wprowadzeniu ERMTS i podwyższeniu stawek przez PLK. Nie wiem, czy zwykły kibel do Krakowa będzie kompatybilny...
Po pierwsze na CMK będzie ETCS (nie ERTMS! jakoś GSM-R jeszcze nie widać) poziom 1, który nijak nie wyklucza ruchu pojazdów nie wyposażonych w urządzenia pokładowe.
Testy tego na DB Netz nie napawają optymizmem. Lokomotywy wyposażone w system nie chcą współpracować z urządzeniami przytorowymi. Na domiar złego są problemy z tymi lokomotywami w pracy z wyłączonym ETCS.

: 04 lut 2012, 19:28
autor: przewoz
A niektórzy zadają pytania mniej więcej takie: a po co to testować, przecież na całym świecie się sprawdza, to u nas się nie sprawdzi?
No właśnie...

: 04 lut 2012, 23:25
autor: rufio198
BJ pisze:
rufio198 pisze:Jedyne co mnie wkurza to zakaz palenia na peronach - w tym wypadku PL jest ,,przodującym'' krajem
Martwy przepis.
Poczekaj - jak dostaniesz kwita do zapłaty to dowiesz się czy to martwy przepis :term:
BJ pisze:
rufio198 pisze:A ja Ci mówię jako palacz, że jesteś leszcz. Ostatniego stycznia do Opola i z Opola w okolicach 5h i jakoś wytrzymałem.
Świetnie, ja raz jechałem z Helu 9h, nie miałem ochoty na papieroska, więc nie paliłem 9h. Tylko co z tego?
To po co jęczysz że nie wytrzymujesz więcej jak 3h bez papierosa? A co z tego wynika - całkowity zakaz palenia w pociągach to dobre rozwiązanie i nie potrzebne sa żadne kabiny ( czy inne wynalazki ) dla palaczy. Skoro taki palacz jak Ty wytrzymał 9h bez papierosa

: 04 lut 2012, 23:40
autor: BJ
rufio198 pisze:Skoro taki palacz jak Ty wytrzymał 9h bez papierosa
Bo akurat się źle czułem :P
Ale też nie przesadzajmy - jak jadę do Krakowa niecałe 3h albo do Białegostoku 2.40h (z ostatnich podróży), to się powstrzymuję raczej ;)

: 06 lut 2012, 10:51
autor: fik
BJ pisze: Zgadzam się, że ekspres to ekspres i wszędzie zatrzymywać się nie może, ale to nieco kłóci się z Twoimi postulatami o zatrzymania ekspresów i TLK np. na Wwa Włochy :>
Nie.
R-9 Chełmska pisze:Jakimś cudem dało się uruchomić tanie połączenia - i jeszcze je utrzymywać. Z dosyć pewnego źródła wiem, że krakowskie IR przynoszą zysk.
A ja z dość pewnego źródła wiem, że iR przynoszą zysk tylko, jeśli liczy się wyłącznie koszty krańcowe.



I naprawdę, jeśli ktoś nie dostrzega paranoi w tym, że państwo jednemu przewoźnikowi każe radzić sobie samemu w segmencie przewozów kwalifikowanych i jednocześnie uruchamiać nieuczciwą (bo dotowaną) konkurencję w ramach jednej trasy, to dyskusja nie ma większego sensu. IR przy tym to mały pikuś. W cywilizowanych krajach są dotowane albo wszystkie pociągi dalekobieżne, albo żadne (albo w ostateczności te stricte socjalne na bocznych trasach).

: 06 lut 2012, 10:51
autor: fik
A o paleniu w pociągach to nie tutaj.