Strona 133 z 165

: 03 paź 2013, 15:12
autor: bepe
Lercha?

: 03 paź 2013, 17:46
autor: Poc Vocem
JotPeCet pisze:Na Kondratowicza ani... Lercha nie ma gdzie zrobić pętli autobusowej ani parkingów.
Nie wiem co mają Zawady do Bródna, ale tutaj masz placyk o wymiarach rzędu 180 x 200 metrów. W razie potrzeby na pętlę autobusową wystarczy i jeszcze trochę zieleni zostanie - Metro Marymont zajmuje połowę tego (dokładnie jakieś 80 x 100 m, parkingu nie liczę).

Do tego jest jeszcze jedna kwestia... 3+3 doczekamy najpewniej jakoś w 2020, potem pewnie do 2026 wybuduje się STP w Morach, czyli w 2030 będziemy mieli metro na Bródno. Do czego zmierzam? Do tego, że zdaniem mądrych ludzi, którzy siedzą w temacie budownictwa mieszkaniowego w ciągu najbliższych 10-15 lat może być cienko z budynkami z wielkiej płyty, choć część pewnie uda się zmusić do stania jeszcze jakiś czas stosując jakieś cięgna, wstawianie elementów metalowych w newralgicznych punktach konstrukcji czy inne rozwiązania tego typu. Niemniej można zaryzykować twierdzenie, że w ciągu najbliższych 20 lat takie osiedla jak Bródno czeka wielka zmiana zabudowy, więc będzie można tę okolicę zaprojektować niemal dowolnie od podstaw.

: 03 paź 2013, 18:09
autor: MeWa
Zdaje się, że kolejna perspektywa UE zakłada realizację całych odcinków II linii, a nie tylko 3+3.

: 03 paź 2013, 18:18
autor: KwZ
Kolejna perspektywa zakłada cokolwiek czy jest nieustalona jeszcze? Te projekty są jakoś dostępne publicznie?

: 03 paź 2013, 18:34
autor: MeWa
Zakończyły się konsultacje ws. założeń Programu Infrastruktura i Środowisko. Projekt II linii metra jest wymieniony z nazwy i nie będzie musiał konkurować z innymi projektami miejskimi.

: 03 paź 2013, 18:40
autor: Poc Vocem
MeWa pisze:Zdaje się, że kolejna perspektywa UE zakłada realizację całych odcinków II linii, a nie tylko 3+3.
Kolejna perspektywa, owszem, zakłada dofinansowanie całej linii, ale:
- najpierw ma być budowane 3+3, to są przecież co najmniej 3-4 lata od czasu wyboru wykonawcy, który jeszcze nie miał miejsca.
- ponadto najpierw planowane jest chyba ukończenie centralnego odcinka z terminem jesień 2014.
- ponadto wreszcie zapisanie czegokolwiek w perspektywie nie oznacza konieczności przyjęcia środków (co innego wykorzystania już przyjętych).
I dopiero po ukończeniu 3+3 będzie można robić pozostałe odcinki. Przyjąłem sobie dość swobodnie, że najpierw będzie to odcinek zachodni, a potem wschodni, choć możliwa jest budowa równoczesna. Niemniej żadnych planów i ustaleń w tym względzie jeszcze nie ma. Tak czy inaczej, jeśli nie 2030 to 2025 r. brzmi realnie.

: 03 paź 2013, 18:46
autor: MeWa
Poc Vocem pisze:- ponadto wreszcie zapisanie czegokolwiek w perspektywie nie oznacza konieczności przyjęcia środków (co innego wykorzystania już przyjętych).
Oczywiście, projekt musi przejść weryfikację, miasto musi mieć wkład własny. Ale przebieg prac na centralnym odcinku nie ma wpływu na przygotowania na pozostałych.
Miasto w tej chwili nie podaje żadnych terminów, poza właśnie wzmianką o realizacji w kolejnej perspektywie, wzmocnioną deklaracją Ministerstwa Rozwoju Regionalnego

: 03 paź 2013, 20:41
autor: pawcio
MeWa pisze:Miasto w tej chwili nie podaje żadnych terminów, poza właśnie wzmianką o realizacji w kolejnej perspektywie, wzmocnioną deklaracją Ministerstwa Rozwoju Regionalnego
Co de facto oznacza termin 12.2022.

: 04 paź 2013, 17:22
autor: JotPeCet
Poc Vocem pisze:
JotPeCet pisze:Na Kondratowicza ani... Lercha nie ma gdzie zrobić pętli autobusowej ani parkingów.
Nie wiem co mają Zawady do Bródna, ale tutaj masz placyk o wymiarach rzędu 180 x 200 metrów. W razie potrzeby na pętlę autobusową wystarczy i jeszcze trochę zieleni zostanie - Metro Marymont zajmuje połowę tego (dokładnie jakieś 80 x 100 m, parkingu nie liczę).
Czyli cały ruch autobusów i samochodów z Podlasia, Wyszkowa, Radzymina i Marek wpuszczamy na Rembielińską i Kondratowicza :-k

P.S. Miało być Figara przy Lecha. Podejzewam że mieszkańcy tych domków jednorodzinnych nie wiedzą co ich czeka.

: 04 paź 2013, 18:02
autor: Poc Vocem
JotPeCet pisze:Czyli cały ruch autobusów i samochodów z Podlasia, Wyszkowa, Radzymina i Marek wpuszczamy na Rembielińską i Kondratowicza :-k
Innej możliwości w zasadzie nie ma. Bo akurat ładowanie autobusu w osiedlowe uliczki na Zaciszu to dość, powiedziałbym, odlotowa koncepcja, której nawet nie brałem pod uwagę. I nie chodzi tu bynajmniej o brak miejsca na dworzec, a właśnie o brak możliwości dojazdu do jego ewentualnej lokalizacji.

A że mieszkańcy nie zdają sobie sprawy... Nie pierwszy i nie ostatni to raz, gdy tak jest.

: 04 paź 2013, 18:17
autor: st1545
No właśnie jest inna możliwość - stacja krańcowa przy Głębockiej, po północnej stronie Trasy Toruńskiej. Gdyby to było bez sensu, to BDiK nie zlecałby analizy wariantów Białołęckich. Więcej - nie byłoby takiego zlecenia, gdyby ZTM na serio nie brał pod uwagę rozdzielenia linii (lub wręcz zmiany trasy).
pozdrawiam, tomek

: 12 paź 2013, 21:41
autor: Bastian
st1545 pisze:No właśnie jest inna możliwość - stacja krańcowa przy Głębockiej, po północnej stronie Trasy Toruńskiej.
I w ten sposób Derby dostaną figę z makiem :dance: A dobrze im tak, po co było wierzyć w obietnice :P

: 12 paź 2013, 22:13
autor: winnux8
Bastian pisze:
st1545 pisze:No właśnie jest inna możliwość - stacja krańcowa przy Głębockiej, po północnej stronie Trasy Toruńskiej.
I w ten sposób Derby dostaną figę z makiem :dance: A dobrze im tak, po co było wierzyć w obietnice :P
Wykiwali zachodnią Białołękę, wykiwają i wschodnią :E

: 16 paź 2013, 0:26
autor: R-9 Chełmska

: 16 paź 2013, 13:30
autor: MisiekK
R-9 Chełmska pisze:Witamy w świecie po referendum:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... 84482.html
Co ma wspólnego z tym referendum? Od dawna mówiono, ze będzie budowane 3+3. To tylko dwójka radnych z Białołęki w czambuł i bez pokrycia obiecuje mieszkańcom Derbów stacje metra w tej perspektywie finansowej.