Buspasy

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 14 sty 2015, 17:30

Zawsze może być gorzej :P
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 sty 2015, 17:56

Glonojad pisze:Skoro liczba pasażerów w autobusach to około 50%
A te dane skąd? I na którym odcinku?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 sty 2015, 17:59

Dolina nie jest taka ważna, bo ruch jest tam dość płynny, gdyż na obu końcach korka Dolina ma relatywnie długie fazy zielone. A efekt zepchnięcia korka na odcinek przedbuspasowy może mieć tam dość nieprzyjemne efekty.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26837
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sty 2015, 18:15

Poc Vocem pisze:Mnie mimo wszystko z tej listy zastanawia al. Wilanowska. Zabranie jednego pasa ruchu z dwóch zrobi tam taką masakrę, że pewnie nawet w międzyszczycie będą korki. I tu już ta proporcja pasażerów do jeżdżących samochodami przy uwzględnieniu powierzchni jezdni nie wygląda tak różowo...
Bo to trzeba było zrobić od razu budując drugą jezdnię - wówczas kierowcy by odczuli poprawę dzięki dodatkowym pasom na skrzyżowaniom i tak znaczącą w stosunku do stanu istniejącego. Co więcej, taki autobus zyskał by od razu wielu dodatkowych pasażerów, być może wręcz - zamiast wzmacniać 522 - trzeba by wzmocnić 217, co jest oczywiście dużo bardziej ekonomiczne (każdy dodatkowy kurs na 522 to jak 2-3 na 217).

Tyle, że te 40 milionów złotych wypadałoby wtedy zaliczyć w dużej mierze w koszty komunikacji autobusowej która, "jak wiadomo", jest "praktycznie bezkosztowa w zakresie infrastruktury"...
MichalJ pisze:
Glonojad pisze:Skoro liczba pasażerów w autobusach to około 50%
A te dane skąd? I na którym odcinku?
Z Zielonego Mazowsza.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 sty 2015, 18:25

pawcio pisze:A efekt zepchnięcia korka na odcinek przedbuspasowy może mieć tam dość nieprzyjemne efekty.
O, to, to.

Może jednak da się poczekać, aż sobie droga krajowa numer 2 z tej ulicy pójdzie?

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 14 sty 2015, 18:36

Myślicie, że wtedy tam będzie aż tak znacząco niższy ruch?
Jest tam tranzyt, ale pytanie ile tego tranzytu jest w godzinach szczytu...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 sty 2015, 18:42

To jest ostatni zjazd ze skarpy aż do Konstancina. 10 km bez żadnej drogi wschód-zachód (Podgrzybków nie liczę). 'Autostrada' musi zdjąć znaczną część ruchu z Doliny, mityczny tranzyt to nie jest tylko Lizbona-Władywostok, ale chociażby Pruszków (czy nawet Urysynów)-Wawer.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 14 sty 2015, 18:44

Obawiam się jednak, że na ten kawałek obwodnicy przyjdzie poczekać jeszcze 5-7 lat.

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 14 sty 2015, 19:02

Władca wszechświata Donald Tusk obiecał na 2019, to będzie.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 14 sty 2015, 19:19

Glonojad pisze:Bo to trzeba było zrobić od razu budując drugą jezdnię - wówczas kierowcy by odczuli poprawę dzięki dodatkowym pasom na skrzyżowaniom i tak znaczącą w stosunku do stanu istniejącego. Co więcej, taki autobus zyskał by od razu wielu dodatkowych pasażerów, być może wręcz - zamiast wzmacniać 522 - trzeba by wzmocnić 217, co jest oczywiście dużo bardziej ekonomiczne (każdy dodatkowy kurs na 522 to jak 2-3 na 217).
Owszem, trzeba było, ale wolano wylać dziecko z kąpielą. Zresztą jeśli teraz jakimś cudem to przejdzie, wierzę, że ludzie zagłosują nogami i 522 straci na znaczeniu na rzecz 217.
BJ pisze:Myślicie, że wtedy tam będzie aż tak znacząco niższy ruch?
Jest tam tranzyt, ale pytanie ile tego tranzytu jest w godzinach szczytu...
Nie wiem jak na Dolince, bo po drodze jest jeszcze Czerniakowska, ale na TS tranzyt stanowi ze 20-30% ruchu. Tyle zostanie zdjęte.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 sty 2015, 19:24

Wystarczy popatrzeć na badania ruchu na mostach i sprawdzić, ile wzrosło po dociągnięciu A2 do Puławskiej. Tranzyt to będzie pewnie drugie tyle.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 14 sty 2015, 19:28

Faktem jest, że zjazd w stronę Ursynowa korkuje się w szczycie już na wiadukcie, a w stronę Piaseczna praktycznie w ogóle się nie korkuje (2-3 zmiany świateł).

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36651
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 sty 2015, 21:08

MichalJ pisze:
pawcio pisze:A efekt zepchnięcia korka na odcinek przedbuspasowy może mieć tam dość nieprzyjemne efekty.
O, to, to.

Może jednak da się poczekać, aż sobie droga krajowa numer 2 z tej ulicy pójdzie?
I wtedy się poluzuje, jak na Prymasa?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26837
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sty 2015, 21:14

I wtedy na poluzowane przez tranzyt miejsce wskoczą inni, którzy dotąd jeździli zbiorkomem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36651
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 sty 2015, 21:28

Cicho, to podpucha była :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ