Strona 134 z 150

Buspasy

: 14 sty 2015, 17:30
autor: Poc Vocem
Zawsze może być gorzej :P

Buspasy

: 14 sty 2015, 17:56
autor: MichalJ
Glonojad pisze:Skoro liczba pasażerów w autobusach to około 50%
A te dane skąd? I na którym odcinku?

Buspasy

: 14 sty 2015, 17:59
autor: pawcio
Dolina nie jest taka ważna, bo ruch jest tam dość płynny, gdyż na obu końcach korka Dolina ma relatywnie długie fazy zielone. A efekt zepchnięcia korka na odcinek przedbuspasowy może mieć tam dość nieprzyjemne efekty.

Buspasy

: 14 sty 2015, 18:15
autor: Glonojad
Poc Vocem pisze:Mnie mimo wszystko z tej listy zastanawia al. Wilanowska. Zabranie jednego pasa ruchu z dwóch zrobi tam taką masakrę, że pewnie nawet w międzyszczycie będą korki. I tu już ta proporcja pasażerów do jeżdżących samochodami przy uwzględnieniu powierzchni jezdni nie wygląda tak różowo...
Bo to trzeba było zrobić od razu budując drugą jezdnię - wówczas kierowcy by odczuli poprawę dzięki dodatkowym pasom na skrzyżowaniom i tak znaczącą w stosunku do stanu istniejącego. Co więcej, taki autobus zyskał by od razu wielu dodatkowych pasażerów, być może wręcz - zamiast wzmacniać 522 - trzeba by wzmocnić 217, co jest oczywiście dużo bardziej ekonomiczne (każdy dodatkowy kurs na 522 to jak 2-3 na 217).

Tyle, że te 40 milionów złotych wypadałoby wtedy zaliczyć w dużej mierze w koszty komunikacji autobusowej która, "jak wiadomo", jest "praktycznie bezkosztowa w zakresie infrastruktury"...
MichalJ pisze:
Glonojad pisze:Skoro liczba pasażerów w autobusach to około 50%
A te dane skąd? I na którym odcinku?
Z Zielonego Mazowsza.

Buspasy

: 14 sty 2015, 18:25
autor: MichalJ
pawcio pisze:A efekt zepchnięcia korka na odcinek przedbuspasowy może mieć tam dość nieprzyjemne efekty.
O, to, to.

Może jednak da się poczekać, aż sobie droga krajowa numer 2 z tej ulicy pójdzie?

Buspasy

: 14 sty 2015, 18:36
autor: BJ
Myślicie, że wtedy tam będzie aż tak znacząco niższy ruch?
Jest tam tranzyt, ale pytanie ile tego tranzytu jest w godzinach szczytu...

Buspasy

: 14 sty 2015, 18:42
autor: MichalJ
To jest ostatni zjazd ze skarpy aż do Konstancina. 10 km bez żadnej drogi wschód-zachód (Podgrzybków nie liczę). 'Autostrada' musi zdjąć znaczną część ruchu z Doliny, mityczny tranzyt to nie jest tylko Lizbona-Władywostok, ale chociażby Pruszków (czy nawet Urysynów)-Wawer.

Buspasy

: 14 sty 2015, 18:44
autor: BJ
Obawiam się jednak, że na ten kawałek obwodnicy przyjdzie poczekać jeszcze 5-7 lat.

Buspasy

: 14 sty 2015, 19:02
autor: Os0
Władca wszechświata Donald Tusk obiecał na 2019, to będzie.

Buspasy

: 14 sty 2015, 19:19
autor: Poc Vocem
Glonojad pisze:Bo to trzeba było zrobić od razu budując drugą jezdnię - wówczas kierowcy by odczuli poprawę dzięki dodatkowym pasom na skrzyżowaniom i tak znaczącą w stosunku do stanu istniejącego. Co więcej, taki autobus zyskał by od razu wielu dodatkowych pasażerów, być może wręcz - zamiast wzmacniać 522 - trzeba by wzmocnić 217, co jest oczywiście dużo bardziej ekonomiczne (każdy dodatkowy kurs na 522 to jak 2-3 na 217).
Owszem, trzeba było, ale wolano wylać dziecko z kąpielą. Zresztą jeśli teraz jakimś cudem to przejdzie, wierzę, że ludzie zagłosują nogami i 522 straci na znaczeniu na rzecz 217.
BJ pisze:Myślicie, że wtedy tam będzie aż tak znacząco niższy ruch?
Jest tam tranzyt, ale pytanie ile tego tranzytu jest w godzinach szczytu...
Nie wiem jak na Dolince, bo po drodze jest jeszcze Czerniakowska, ale na TS tranzyt stanowi ze 20-30% ruchu. Tyle zostanie zdjęte.

Buspasy

: 14 sty 2015, 19:24
autor: pawcio
Wystarczy popatrzeć na badania ruchu na mostach i sprawdzić, ile wzrosło po dociągnięciu A2 do Puławskiej. Tranzyt to będzie pewnie drugie tyle.

Buspasy

: 14 sty 2015, 19:28
autor: BJ
Faktem jest, że zjazd w stronę Ursynowa korkuje się w szczycie już na wiadukcie, a w stronę Piaseczna praktycznie w ogóle się nie korkuje (2-3 zmiany świateł).

Buspasy

: 14 sty 2015, 21:08
autor: Bastian
MichalJ pisze:
pawcio pisze:A efekt zepchnięcia korka na odcinek przedbuspasowy może mieć tam dość nieprzyjemne efekty.
O, to, to.

Może jednak da się poczekać, aż sobie droga krajowa numer 2 z tej ulicy pójdzie?
I wtedy się poluzuje, jak na Prymasa?

Buspasy

: 14 sty 2015, 21:14
autor: Glonojad
I wtedy na poluzowane przez tranzyt miejsce wskoczą inni, którzy dotąd jeździli zbiorkomem.

Buspasy

: 14 sty 2015, 21:28
autor: Bastian
Cicho, to podpucha była :>