Strona 135 z 264

: 21 paź 2008, 14:27
autor: MisiekK
Premo pisze:Jak dostaną kasę z Unii to pojadą.
I bez niej pojadą. KM nie oddadzą walkowerem takiego połączenia.
Premo pisze:Gdziekolwiek SKM by nie jechała to malowanie pociągów w inne barwy dla każdej linii uważam za beznadziejny pomysł.
Tabor przewoźnika powinien być jednolity. Co by o KM nie powiedzieć, ale formę malowania taboru mają rewelacyjną

: 21 paź 2008, 15:54
autor: Premo
MisiekK pisze:ale formę malowania taboru mają rewelacyjną
To było z przekąsem?

: 21 paź 2008, 16:07
autor: Glonojad
Premo pisze:
MisiekK pisze:Pamiętaj, że na Okęcie będą też jeździć KM-KM
Jak dostaną kasę z Unii to pojadą.
Praktycznie już dostały - aktualizacji list indykatywnych się nie czyta, co? :p

[ Dodano: Wto 21 Paź, 2008 16:11 ]
MisiekK pisze:
Premo pisze:Jak dostaną kasę z Unii to pojadą.
I bez niej pojadą. KM nie oddadzą walkowerem takiego połączenia.
Tzn. tak deficytowego?
Tabor przewoźnika powinien być jednolity. Co by o KM nie powiedzieć, ale formę malowania taboru mają rewelacyjną
Taaak, zwłaszcza niepowiązanie malowania z bryłą pojazdu na ostatnich nabytkach... :term:

: 21 paź 2008, 17:02
autor: Premo
Glonojad pisze:Tzn. tak deficytowego?
Już się wszyscy nastawili że na peronie będą tłumy. Obstawiam że od Zachodniego pociągi będą świeciły pustkami.
Glonojad pisze:Praktycznie już dostały - aktualizacji list indykatywnych się nie czyta, co?
Jak nawet nie wiem co to jest. Gdzie to można zobaczyć?

: 22 paź 2008, 10:44
autor: Aligator
Błąd. Jednostki które się psują są odsyłane na Grochów i naprawiane. Tylko większe usterki naprawia producent.
Właśnie dlatego uważam że za jednym zamachem wyłaczenie 3 jednostek liniowych jest niemal równe zeru, drobne naprawy nie eliminują składu z użytkowania, a poważne awarie nie zdarzają sie często.

Tak jak to robi KM. Nocowałyby na bocznicach rozsianych na trasie.
Przy posiadaniu tych 20+ składów SKM bardziej opłaca się utrzymanie własnego parku remontowego z zajezdnią niż rozstawianie składów na trasie i płacenie komuś innemu za przeglądy, konserwację składów i usówanie conocnych aktów wandalizmu.

Jak dostaną kasę z Unii to pojadą.
Praktycznie już dostały - aktualizacji list indykatywnych się nie czyta, co?

Jest tylko małe ale z tą kasą, pociągi za nią kupione będą mogły kursować tylko na liniach lotniskowych - czyt. KM nie będzie miało prawa puścić ich na inne relacje - to taki mały głupi wymóg UE :D
Tzn. tak deficytowego?
Czy deficytowaego to bym nie powiedział, ten region szybko się rozwija (Legionowo, Jabłonna, Białołeka gdzie wzdłuż torowisk deweloperzy powykupowali działki, Nowy Dwór - który po uruchomieniu lotniska będzie miał boom rozwojowy związany z cała infrastrukturą która tam się rozwinie, wreszcie ok 4-5 wiosek na trasie które zaczną się szybko urbanizować).
Jest jeszcze coś jak tak dalej pójdzie z mostem Białołeka będzie zmuszona do przerzucenia się z asfaltu na "szynę" bo Modlińska już dziś będąca katastrofą (nawet z buspasem) a jak tylko "Nadzór" zacznie remont mostu Grota - a zacznie bo bardziej niż o dojazd z Białołeki boją sie o własne tyłki które są zagrożone z powodu fatalnej kondycji mostu - dzielnica zostanie doszczętnie odcięta od Warszawy i jedynym oknem Białołęki na świat będzie "szyna" co oznacza że stacje pokroju Płudy, Choszczówka czy Żerań będą miały po kilkanaście tys. obciązenia pasażerów.
Już się wszyscy nastawili że na peronie będą tłumy. Obstawiam że od Zachodniego pociągi będą świeciły pustkami.
To że na którymś etapie ruch będzie mniejszy nie oznacza że całe połaczenie staje się nierentowne...

: 22 paź 2008, 12:10
autor: Glonojad
Premo pisze:
Glonojad pisze:Tzn. tak deficytowego?
Już się wszyscy nastawili że na peronie będą tłumy. Obstawiam że od Zachodniego pociągi będą świeciły pustkami.
Gros połączeń lotniskowych na świecie jest deficytowych.
A już zwłaszcza takich bez własnej (zbójeckiej) taryfy.
Glonojad pisze:Praktycznie już dostały - aktualizacji list indykatywnych się nie czyta, co?
Jak nawet nie wiem co to jest. Gdzie to można zobaczyć?
To lista projektów, które mają obiecane pieniądze z UE bez konkursu, o ile wyrobią się z deklarowanymi przez siebie kryteriami i spełnią warunki minimum - formalne i merytoryczne.

Sprawdzić można w wielu miejscach, bezpośredni link do pliku podaję poniżej.

PDF

Szukaj w okolicach strony 129 (może 128, może 130) - projekty "na euro" są poukładane miastami.

G

: 22 paź 2008, 14:20
autor: Premo
Aligator pisze:Właśnie dlatego uważam że za jednym zamachem wyłaczenie 3 jednostek liniowych jest niemal równe zeru
W SKM co chwila zdarza się taka sytuacja. Nawet gdy mieli tylko 8 jednostek.
Aligator pisze:Czy deficytowaego to bym nie powiedział, ten region szybko się rozwija
Chodzi mi o Lotnisko. Na pozostałych odcinakach pociągi pełniłyby rolę kolejki podmiejskiej.

: 22 paź 2008, 16:39
autor: Aligator
W SKM co chwila zdarza się taka sytuacja. Nawet gdy mieli tylko 8 jednostek.
Chcesz powiedzieć że co chwilę pociągi były tak rozwalone że odsyłano je do N. Sącza? Nie sądzę.
Zwykłe awarie eliminowane są rutynowo w trakcie codziennych czynności serwisowych, więc w ciągu godzin nocnych spokojnie można doprowadzić tabor do używalności, niestety przy nastawieniu "niedasię" sytuacja jest cięższa.

Chodzi mi o Lotnisko. Na pozostałych odcinakach pociągi pełniłyby rolę kolejki podmiejskiej.
No ja rozumiem ze fajnie by było gdyby pociąg międzylotniskowy miał 3 stacje i non stop komplet ale jest to trochę niewykonalne.

: 22 paź 2008, 16:50
autor: Premo
Aligator pisze:Chcesz powiedzieć że co chwilę pociągi były tak rozwalone że odsyłano je do N. Sącza? Nie sądzę.
Nic takiego nie powiedziałem. Tylko że zdarzało się że z ruchy wycofane były 3 jednostki. W przypadku malowania odpowiedniego dla linii nie można byłoby ich zastąpić rezerwą przeznaczoną dla innej linii.

: 22 paź 2008, 18:16
autor: MisiekK
Premo pisze:
MisiekK pisze:ale formę malowania taboru mają rewelacyjną
To było z przekąsem?
Nie. Design KM mi się podoba.

: 26 paź 2008, 23:17
autor: Bernard
Obrazek

Pociągi w barwach Warszawy

Ratusz przemaluje składy Szybkiej Kolei Miejskiej – dowiedziało się „ŻW”. Urzędnicy chcą też zmienić wygląd autobusów i tramwajów

Dzisiaj pociągi SKM są biało-niebiesko-pomarańczowe. Te barwy nijak mają się do stolicy, mimo że kolejka jest warszawska i jeździmy nią na podstawie miejskich biletów.

– Zdecydowaliśmy, że pociągi powinny się upodobnić kolorystycznie do innych pojazdów komunikacji miejskiej. Z przeglądów będą już wracały w nowym wcieleniu – mówi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. Przez całą długość pojazdu mają biec żółto-czerwone pasy. Przód i tył pociągu oraz drzwi będą czerwone. Według ZTM, czerwony to kolor pozytywnej energii.

Dominującą barwą ma być jednak kremowy, który znowu nie ma kompletnie nic wspólnego z barwami Warszawy. Jak przekonują urzędnicy, ten kolor warszawiacy pamiętają, bo pojawiał się na warszawskim taborze od lat 40. do 90. XX wieku.

Decyzja o zmianie koloru to zwrot akcji. W połowie października ZTM twierdził, że „szuka sposobu” na zmianę wyglądu pociągów, ale nie zdąży z tym przed ich powrotem z przeglądu w fabryce Newag w Nowym Sączu. W ciągu najbliższych tygodni ma tam trafić pięć pociągów SKM, które przejechały już ponad 400 tys. km. Pierwszy już jest w Nowym Sączu.Kolejnym krokiem po zmianie barw pociągów ma być malowanie autobusów i tramwajów, ale tylko tych najnowszych. Stare pojazdy będą jeździły w dotychczasowych barwach (...).

Obrazek
http://www.zw.com.pl/artykul/2,300591_P ... szawy.html

: 27 paź 2008, 17:30
autor: person
O nowym malowaniu można również poczytać tutaj:

http://www.ztm.waw.pl/identyfikacja-wiz.php

: 28 paź 2008, 6:39
autor: JotPeCet
Ciekawe czy ktoś z SKM wypowiadał się nt. praktyczności takiego malowania... :-?

: 28 paź 2008, 7:45
autor: Glonojad
A w ZTM ktoś się wypowiedział? Bo wątpię :p

: 28 paź 2008, 7:51
autor: Aligator
Ciekawe czy ktoś z SKM wypowiadał się nt. praktyczności takiego malowania...

A czy ktokolwiek z nich ma cokolwiek w tej sprawie do powiedzenia - no poza słowami zachwytu nad decyzją sił wyższych rzecz jasna...