Buspasy

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10641
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 sty 2015, 22:14

Buspas na Dolince to idealna droga do totalnego zakorkowania tej drogi w obie strony.
Tutaj nie zadziała żadne prawo kogośtam, bo to droga tranzytowa.
Jedynie poprawiłoby to wyjazd z Fosy, co poniekąd jest dobre :)

Mnie natomiast zastanawia, czy jest potrzebny buspas w kier. Marek na Radzymińskiej.
To też chyba dobry pomysł na zrobienie korków tam, gdzie ich de facto wcale nie ma.
Jedynie korkuje się przed Młodzieńczą, ale tutaj to by musiała śluza powstać i tak dla 512/527...

Natomiast co do Puławskiej, to gdzieś było napisane, że trzeba by oświetlenie przesuwać - czy to jest niewykonalne?
ŁK

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 14 sty 2015, 22:51

Nie, ale kosztuje 18 mln zł, a miasto udaje, że to wydatek rujnujący budżet.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 sty 2015, 23:49

Łukasz pisze:Mnie natomiast zastanawia, czy jest potrzebny buspas w kier. Marek na Radzymińskiej.
To też chyba dobry pomysł na zrobienie korków tam, gdzie ich de facto wcale nie ma.
Jedynie korkuje się przed Młodzieńczą, ale tutaj to by musiała śluza powstać i tak dla 512/527...
biorąc pod uwagę, że przy Trockiej są i tak tylko dwa pasy prosto, to od tego miejsca buspas nie powinien generować nadmiernego dodatkowego korka. Nie wiem tylko, jak by to wyszło z węzłem gordyjskim przy OBI.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 14 sty 2015, 23:53

Łukasz pisze:Jedynie korkuje się przed Młodzieńczą, ale tutaj to by musiała śluza powstać i tak dla 512/527...
Nie, tam to by musiał powstać wydzielony lewoskręt, zakaz zawracania a wszystko okraszone patrolem WRD pilnującym przestrzegania zakazu. Bo teraz wygląda to tak, że w jednym cyklu skręci jeden autobus, albo dwie lub trzy osobówki. I stąd korek do lewoskrętu. Wydzielona faza mogłaby sporo pomóc. Krótka rano (kosztem jadących do Marek), kiedy korka nie ma i w ogóle zainteresowanie tym kierunkiem jest nikłe, bo rano to raczej wieś jedzie do Wawy, nie na odwrót i długa po południu, kiedy ruch od strony Marek jest znacznie mniejszy i można spokojnie skrócić temu wlotowi zielone.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Łukasz
Posty: 10641
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 sty 2015, 0:30

Przy Trockiej to jest tylko kawałeczek wąsko, jakos inaczej sie rozkłada ruch na 3 pasach ze zwężeniem, a inaczej na 2 na całej długości...

Młodzieńcza jakos długo sie trzyma (podobnie Grzymały x Grojecka) - nie chca aby przebudowywać tam czegoś?
ŁK

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 15 sty 2015, 0:38

Jak oni chca zrobic buspas na rondzie Marsa?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 15 sty 2015, 12:20

Na samym rondzie pewnie buspasa nie będzie. Albo przeznaczy się pod nie zewnętrzne pasy turbiny, zmieniając ją na półturbinę.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 15 sty 2015, 21:50

Zgadza się. Na liście ZTM występują osobno 2 odcinki - do ronda Marsa (vel Mościckiego) i za rondem. Ja musiałem się skracać, poza tym tam były jakieś kompletnie nieznane przecznice typu Kukuryczki albo Studzienna, więc je pominąłem.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4770
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 sty 2015, 22:27

Kokoryczki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 sty 2015, 23:34

Cicho, korekta w Tychach... :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 24 mar 2015, 9:58

Komunikat Biuro Drogownictwa i Komunikacji

BUSPASY W WARSZAWIE
- FORUM KOMUNIKACYJNE

Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy we współpracy ze Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Warszawie zaprasza do udziału w CXIII Forum Komunikacyjnym w dniu 26 marca 2015r. o godz. 17.00., w Warszawskim Domu Technika NOT przy ul. T. Czackiego 3/5 w Warszawie sala C, V piętro (dojazd windą).
Temat forum "Analiza funkcjonowania wydzielonych pasów autobusowych i autobusowo-tramwajowych w Warszawie" zostanie zaprezentowany przez Pana Marcina Wapniarskiego z Biura Drogownictwa i Komunikacji.
Wstęp wolny

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 cze 2015, 15:19

Taka sytuacja. Buspas w Jerozolimskich przy Kruczej. Policjant konsekwentnie wszystkich oprócz autobusów zmusza do skrętu w prawo w tym taksówki. Czy to oznacza że taksówki uprawnione do korzystania z buspasa nie mają prawa skorzystać z prawa do jazdy prosto w ciągu buspasa?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 30 cze 2015, 15:25

Tak, ponieważ polecenia policjanta są ważniejsze niż znaki. A tam buspas jest dozwolony dla taksówek, czy tylko autobusy?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 cze 2015, 16:03

Dla taksówki też.
Wiem że polecenia policjanta są ważniejsze. Się tylko zastanawiam czy wymuszał on stosowanie prawa czy twórczo je rozwinął.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 30 cze 2015, 16:18

Twórczo rozwinął. Nie spojrzeli, że taksówki też mogą i wyszło jak wyszło. Na temat tragicznego poziomu wiedzy który prezentują zazwyczaj młodsi stażem i wiekiem funkcjonariuszy WRD mogę godzinami. Przepisów nie znają, śladów kolizji nie umieją odpowiednio obejrzeć i wniosków wyciągnąć, natomiast mają przeświadczenie o własnej nieomylności.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ