O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

metron

Post autor: metron » 27 lut 2009, 11:51

przewoz pisze:
metron pisze:za energię elektryczną płacą więcej tramwaje jak i metro
żeby to udowodnić powinieneś przedstawić jakieś umowy/rachunki pomiędzy TW i MW a Stoenem (i PKP Energetyka) oraz KM a PKP En. Nie jestem przekonany kto tutaj płaci więcej, a ceny energii poszły w górę wszędzie.

No właśnie, skoro jak sam piszesz o tym że podwyżki cen energii odczuli wszyscy to dlaczego jedynie KM podnoszą cenę argumentując to wzrostem cen energii
Akurat jak sam wiesz że pracuję w metrze i za energię płacimy już więcej od dawna. Umów nie mam ale zasięgnąłem informacji u żródła
Chyba nie sądzisz że RWE Stoen, czy inna firma sprzedająca energię będzie z własnej kieszeni dokładać kupującemu energię
Co do wzrostów cen za bilety to cytuję za Z biegiem szyn
"W marcu 2007 r. zachodniopomorski zakład spółki PKP Przewozy
Regionalne obniżył ceny biletów w aglomeracji szczecińskiej –
nawet o prawie 30%. Przejazd ze Szczecina do Goleniowa i
Stargardu Szczecińskiego staniał z 7 zł do 5 zł, a ze Szczecina do
Gryfina – z 6 zł do 5 zł.
W efekcie tych obniżek, liczba pasażerów na trzech trasach
wylotowych ze Szczecina w ciągu pół roku wzrosła o ponad 100
tysięcy. W pierwszych miesiącach po wprowadzeniu niższych
cen – od marca do sierpnia 2007 r. – pociągami osobowymi
między Stargardem, Goleniowem, Gryfinem, a Szczecinem
podróżowało 265 tys. pasażerów, podczas gdy przed
wprowadzeniem tańszej taryfy na tych samych odcinkach w
porównywalnym okresie (marzec – sierpień 2006 r.) z usług
kolei skorzystało jedynie 160 tys. osób."
Jeszcze zanim powstały koleje Mazowieckie mamiono nas zapewnieniami o tym że bilety... stanieją o 15%
Zamiast tego praktycznie co pół roku jest kolejna podwyżka

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 27 lut 2009, 12:53

metron pisze:No właśnie, skoro jak sam piszesz o tym że podwyżki cen energii odczuli wszyscy to dlaczego jedynie KM podnoszą cenę argumentując to wzrostem cen energii
Nie znam rozliczeń KM z PKP Energetyka. Dlaczego Tylko KM? A pokaż ile PRów zwiększa ilość pociągów. Szczecin? No racja, Szczecin. A poza tym to już blado.
Nie wiemy jak KMy na przykład płacą za dostęp do tras i za energię elektryvczną dla Flirtów, które biorą ponad 2 razy więcej prądu niż EN57, dla składów potrójnych, które ostatnio znowu musiały się pokazać etc. Po prostu nie znamy rozliczeń.
Dobrze wiem, że metro płaci dużo (a mimo to na przykład nie bardzo chce zmieniać układy oporowe na czoperowe w serii 81), ale Metro nie zwiększyło w zasadzie pracy przewozowej...

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 27 lut 2009, 16:16

To Flirty są tak prądożerne? Zawsze mi się wydawało, że nowy tabor powinien być ekonomiczny :shock:
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 27 lut 2009, 20:23

Michał W. pisze:To Flirty są tak prądożerne? Zawsze mi się wydawało, że nowy tabor powinien być ekonomiczny
Po pierwsze. Pomyśl. Jednostka EN57 ma moc 750kW, Flirt ma moc 2000kW (liczę same silniki na tych jednostkach, jak się doliczy wszystko to wyjdzie ciut więcej).
I po drugie - pojazdy z napędem opartym o silniki asynchroniczne-klatkowe zasilane z falowników - nigdy nie będą oszczędne. Wręcz przeciwnie. No ale coś za coś. Przez te 2 MW otrzymujemy te 130km/h uzyskiwane w mniej niż minutę. Na EN57 w tym czasie osiagniesz połowę tego.

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 27 lut 2009, 20:27

Michał W. pisze:To Flirty są tak prądożerne? Zawsze mi się wydawało, że nowy tabor powinien być ekonomiczny :shock:
I może być jak najbardziej ekonomiczny :) To że ma większe zużycie energii elektrycznej od kibli nie przesądza o tym, że jest nieekonomiczny... Wszystko zależy jak się go używa ;)

Piotr Wi
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2008, 19:37
Lokalizacja: Kanie

Post autor: Piotr Wi » 27 lut 2009, 22:29

przewoz pisze:I po drugie - pojazdy z napędem opartym o silniki asynchroniczne-klatkowe zasilane z falowników - nigdy nie będą oszczędne.
. Brzmi strasznie! Napęd z rozruchem oporowym, nawet z przełączaniem grup silników nie jest mniej energochłonny niż asynchroniczny z falownikiem. Oszczędniejsze są napędy z silnikami synchronicznymi, a jeszcze lepiej ze wzbudzeniem magnesami trwałymi. Zainstalowana prawie 3 razy większa moc napędu oferuje znacznie wyższe osiągi, a że zużycie energii rośnie również w kwadracie prędkości to cóż takie prawa fizyki. W ewentualnym porównaniu EN 57 i ER 75 warto też zwrócić uwagę na zużycia energii na cele nietrakcyjne.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lut 2009, 23:12

metron pisze:to dlaczego jedynie KM podnoszą cenę
Nieprawda.
przewoz pisze:ale Metro nie zwiększyło w zasadzie pracy przewozowej...
KMy ostatnio ograniczają, i to drastycznie, pracę przewozową.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 lut 2009, 0:22

przewoz pisze:ale Metro nie zwiększyło w zasadzie pracy przewozowej...
na marginesie: jak to nie zwiększyło? oprócz wydłużenia linii w zeszłym roku, więcej składów w ruchu w tym roku
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 28 lut 2009, 5:25

Fikander pisze:
przewoz pisze:ale Metro nie zwiększyło w zasadzie pracy przewozowej...
KMy ostatnio ograniczają, i to drastycznie, pracę przewozową.
Co masz na myśli?Ilość pociągów czy pociągokilometrów? Czy tylko ta rozkopaną do cna linie do Iłowa?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lut 2009, 13:18

rufio198 pisze:Co masz na myśli?Ilość pociągów czy pociągokilometrów?
Jedno i drugie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 28 lut 2009, 14:11

Piotr Wi pisze: Brzmi strasznie! Napęd z rozruchem oporowym, nawet z przełączaniem grup silników nie jest mniej energochłonny niż asynchroniczny z falownikiem
No pewnie, że nie jest. Ale istnieją jeszcze czopery, ostatnio wypierane. Proste, tańsze of falowników - w połączeniu z silnikami DC dają układ dość oszczędny, choć same silniki DC nierozwijane praktycznie już nie spełniają często wymagań odbiorców, a szkoda...
Piotr Wi pisze:W ewentualnym porównaniu EN 57 i ER 75 warto też zwrócić uwagę na zużycia energii na cele nietrakcyjne.
Obawiam się, że ER75 tutaj znowu wygrywa, w końcu wydajne ogrzewanie i klimatyzacja może troszkę ciągnąć. Aczkolwiek tutaj przyznaję ,że nie mam takich danych jeżeli chodzi o ER75.
Fikander pisze:KMy ostatnio ograniczają, i to drastycznie, pracę przewozową.
Ostatnio, czyli od kiedy ta zmiana (zdaniem Twoim)?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lut 2009, 14:12

przewoz pisze:Ostatnio, czyli od kiedy ta zmiana (zdaniem Twoim)?
Chociażby od wprowadzenia obecnego rj.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 28 lut 2009, 14:15

Chociażby od wprowadzenia obecnego rj.
Na mojej linii tego nie widzę, pociągów nie ubyło. Na drugiej linii którą jeżdżę - weszły jakieś ogryzki do Falenicy i Gocławka. Wywalają z Iłowa, ale to chyba wiadomo czemu...

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 28 lut 2009, 15:10

Fikander pisze:
rufio198 pisze:Co masz na myśli?Ilość pociągów czy pociągokilometrów?
Jedno i drugie.
Udowodnij na podstawie dokumentów. Szczególnie to pierwsze - czyli w/g Ciebie drastycznie zmniejszenie ilości pociągów. Masz jakiś oficjalny dokument to potwierdzający?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lut 2009, 15:30

Ciechanów: było 18 pociągów, jest 14. Wieliszew: jeszcze niedawno było 7 pociągów, są 4. Poza tym ogromna ilość pociągów z terminami typu (D) oprócz wakacji, czego jeszcze w zeszłym roku praktycznie nie było.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ