Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1726
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 22 mar 2023, 9:19

Tym razem W-wa Gdańska zaliczyła "zagubioną sierotkę" wśród peronów.
ZUS fundatorem emigracji

Flash8222
Posty: 7963
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 22 mar 2023, 10:48

Nie wśród peronów, a został podany przelot na niewłaściwy szlak.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1726
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 22 mar 2023, 12:59

Bogactwo sprzecznych relacji w mediach w tej sprawie sprawiło, że obróciłem to w żart. Humor czarny.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4213
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 22 mar 2023, 14:00

Ciekawe kogo tym razem obwini złotousty Skubiszyński? :keke:

Łukasz
Posty: 11296
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 mar 2023, 15:15

Od kiedy na R60 jeżdżą Flirty? Dziś jakoś koło 9 z Wileńskiego jechał i mocno mnie to zdziwiło.
ŁK

alojz
Posty: 2759
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 24 mar 2023, 15:16

Od dwóch tygodni.

ashir
Posty: 28115
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 mar 2023, 15:40

Łukasz pisze:
24 mar 2023, 15:15
Od kiedy na R60 jeżdżą Flirty? Dziś jakoś koło 9 z Wileńskiego jechał i mocno mnie to zdziwiło.
Ponieważ dostarczono pierwsze z 16 jednostek na trasę Warszawa - Tłuszcz. ;-)

lumx
Posty: 153
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 25 mar 2023, 8:57

Zastanawiam się nad jedną rzeczą w kontekście ostatnich wydarzeń w WWK… nie znam się na tym, jak prowadzi się ruch pociągów, może ktoś wyjaśni - napisze jakie mam odczucia jako pasażer.
Czy to jest tak, ze każdy pociąg nadjeżdżający do Warszawy Zachodniej, musi być zweryfikowany przez dyżurnego ruchu (ogólnie: człowieka, nie komputer/system/inne urządzenie), żeby moc wjechać na stacje? Analogicznie przed wyjazdem ze stacji, dyżurny musi sprawdzić/ułożyć drogę przebiegu, żeby wydać zezwolenie? Takie mam od dawna odczucia jako pasażer - ruch przez duże stacje w Warszawie jest powolny, jakby „jednowątkowy” - na kilka peronów tylko jeden pociąg się porusza w danej chwili.

Z drugiej strony - względnie często podróżuje pociągami w Holandii. Tam na dużych stacjach ruch „idzie płynniej” - z wielu peronów jednocześnie startują i przyjeżdzają pociągi. Czy to kwestia automatycznego sterowania ruchem, ETCS?

Czy docelowo, po zakończeniu remontu Zachodniej albo remontu średnicy coś sie w tej kwestii zmieni? Czy zadania człowieka przejmie komputer i obecna sytuacja jest tymczasowa?

Paweł D.
Posty: 5714
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 mar 2023, 11:23

Kiedy praktycznie każdy wlot do Zachodniej jest jednotorowy, to naprawdę ciężko płynnie prowadzić ruch. Jednocześnie można wyprawić tylko IC i KM/SKM na średnicę/Włochy, bo nie ma kolizji w przebiegach.
Natomiast czy PLK zamierza wprowadzić jakąś automatykę, która na podstawie numeru pociągu ustawi niekolizyjną drogę przebiegu i zapali we właściwym czasie semafor to wątpię, bo oni nawet informacji peronowej nie próbują ogarnąć.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2435
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 25 mar 2023, 11:24

No, raczej tymczasowa. W całej Polsce buduje się ETCS 2 L3 po to, żeby wreszcie go używać. Linia średnicowa operuje jeszcze na starym SRK stąd wszystko jest niewydolne i upośledzone procesem modernizacyjnym.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4857
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 25 mar 2023, 12:10

ETCS to kabinówka, która uniemożliwi jakieś bum i pozwoli jeździć ponad 130 bez drugiego łepka w kabinie.
Nowe urządzenia srk powinny o tyle usprawnić sterowanie, że trzeba w nich wykonać mniej czynności, niż w starych klamotach. Tylko wybierz początek i koniec przebiegu i niech się wszystko samo ustawia po drodze, podczas gdy w starych trzeba było każdy element drogi (rozjazd) ustawić ręcznie.
Natomiast co do automatycznego sterowania ruchem, to w Polsce conajwyżej jest/będzie samoczynność nastawiania przebiegów, ale to na typowo przelotowych stacjach, gdzie cały czas ruch jest ten sam.
W Niemczech, a i pewnie w innych krajach na zachód od Odry, mają jakieś nakładki na srk ustawiające urządzenia pod rozkład jazdy (konkretne ustawienie urządzeń, pod określony numer pociągu).
Obrazek

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 26 mar 2023, 8:50

To ja mam jeszcze inne pytanie - z perspektywy zwykłego pasażera kolei.
Czasem na stacji Gołąbki pociąg jadący z Warszawy zatrzymuje się przed samą stacją i tam czeka aż przejedzie pociąg z naprzeciwka, który i tak zatrzymuje się na drugim torze.
Czy pociąg jadący z Warszawy nie może zatrzymać się już na peronie (a nie przed) na swoim torze, i tam poczekać, aż ten drugi pociąg przejedzie?
Chodzi mi o sytuacje, zwłaszcza w zimie. Czasem pociąg spóźniał się ze 20 minut. Człowiek marznął na stacji. I gdy już widziałem jadący pociąg, że za chwilę wsiądę do ciepłego pociągu, to on zatrzymywał się przed samą stacją i jeszcze czekał z kolejne 5 minut.

Paweł D.
Posty: 5714
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 26 mar 2023, 9:41

Nie może, bo semafor wjazdowy jest przed stacją (p.o.). Podejrzewam że z jakiś powodów (pewnie bezpieczeństwa) nie mógł być on postawiony na początku peronu i wyszło jak wyszło. Rozkładowo czasem jest dłuższy postój Włochy/Ursus, a operacyjnie pod semaforem.
W piątek miałem okazję stać tam prawie 15 minut, bo pewnie jest zakaz opóźniania pociągów IC jadących do W-wy.

Stary Pingwin
Posty: 5996
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 26 mar 2023, 10:12

Gołąbki mają dziwny układ torowy, kierunki się krzyżują i dlatego jest bałagan.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 27034
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 mar 2023, 14:47

Co jest w sumie niezłym osiągnięciem biorąc pod uwagę, że na wschód od nich są wiadukty :/
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ