Strona 136 z 177

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 08 lis 2018, 14:52
autor: kocur
ZTM poinformował o zmianach tras autobusów w związku z zamknięciem Lanciego:
http://ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=2285&c=100&l=1
W sumie bez niespodzianek: 136 i 503 jednokierunkowo, 192 i 504 na wprost Stryjeńskich, może z wyjątkiem 195 które zakrańcowane zostanie przy metrze Natolin.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 08 lis 2018, 16:55
autor: KwZ
Ew. jak już przebąkuje to o zabraniu istniejącego pasa na buspas - co byłoby największym debilizmem w nowożytnej historii miasta
Bo? ~45 autobusów na godzinę nie zasługuje na swój pas, jeden z trzech? Puławska taka inna od Modlińskiej? To gdzie jest dość silny potok w Wawie, żeby zrobić buspas?

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 08 lis 2018, 17:02
autor: BJ
KwZ pisze:
08 lis 2018, 16:55
Ew. jak już przebąkuje to o zabraniu istniejącego pasa na buspas - co byłoby największym debilizmem w nowożytnej historii miasta
Bo? ~45 autobusów na godzinę nie zasługuje na swój pas, jeden z trzech? Puławska taka inna od Modlińskiej? To gdzie jest dość silny potok w Wawie, żeby zrobić buspas?
Buspas tam jak najbardziej jest potrzebny. Jako 4 pas w miejsce niewykorzystywanego pobocza.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 08 lis 2018, 18:43
autor: Łukasz
Jako trzeci pas lepiej, bo zdławi trochę potok. Tylko musi być alternatywa. 709 jeszcze nią nie jest.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 08 lis 2018, 18:58
autor: BJ
Rezerw w komunikacji na tym ciągu nie ma. Wiele więcej nie da się zrobić, bo już teraz autobusy jeżdżą często.
Dławienie potoku aut zatem nie ma sensu.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 08 lis 2018, 19:51
autor: Dantte
Będą jeździły częściej, jeżeli będą jeździły regularnie i nie stały w korku. Czyt. po buspasie.
A zresztą, argument dupa. Autobusy i tak mogą jeździć częściej XD

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 08 lis 2018, 20:22
autor: KwZ
Maks dla autobusów jest powyżej 45 kursów/h i to bez separacji potoków na linie przyspieszone. Na Saskiej doliczyłem się 83(!!), ale to imo za dużo (plus dochodzą światła ograniczające przepustowość). Swoją drogą można byłoby sobie wyobrazić linię przyspieszoną / podmiejskiego ekspresa z Piaseczna, potok jest skupiony (prawie wszyscy do św. Metra) i jest gdzie się rozpędzić.

A tak w ogóle to kolej...
BJ pisze:
08 lis 2018, 18:58
Rezerw w komunikacji na tym ciągu nie ma. Wiele więcej nie da się zrobić, bo już teraz autobusy jeżdżą często.
Dławienie potoku aut zatem nie ma sensu.
Dławienie potoku ma sens nie z punktu widzenia Piaseczna, dla którego samochód jest wygodny, tylko z punktu widzenia Warszawy, która nie chce stać w korkach samochodów przyjezdnych.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 08 lis 2018, 21:15
autor: Georg
KwZ pisze:
08 lis 2018, 20:22
Maks dla autobusów jest powyżej 45 kursów/h
Czy mógłbyś podać jakieś źródło tej informacji?

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 08 lis 2018, 22:36
autor: fik
KwZ pisze:
08 lis 2018, 20:22
A tak w ogóle to kolej...
No właśnie - dyskusja jest trochę oparta na fałszywych założeniach, bowiem perspektywy na poprawę oferty kolejowej z Piaseczna jak najbardziej są, włącznie z tym, że jest już podpisana umowa na zakup taboru przez SKM na tę trasę.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 09 lis 2018, 10:22
autor: Bastian
Georg pisze:
08 lis 2018, 21:15
KwZ pisze:
08 lis 2018, 20:22
Maks dla autobusów jest powyżej 45 kursów/h
Czy mógłbyś podać jakieś źródło tej informacji?
Rzeczywistość. Są miejsca, gdzie jest więcej i to działa. Przedmówcy chodziło o to, że 45 kursów/h to nie jest maks, bo maks jest wyraźnie powyżej tej wartości.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 09 lis 2018, 12:58
autor: KwZ
Bastian pisze:
09 lis 2018, 10:22
Georg pisze:
08 lis 2018, 21:15

Czy mógłbyś podać jakieś źródło tej informacji?
Rzeczywistość. Są miejsca, gdzie jest więcej i to działa. Przedmówcy chodziło o to, że 45 kursów/h to nie jest maks, bo maks jest wyraźnie powyżej tej wartości.
Pewnym źródłem jest zdanie następne, gdzie wskazuję takie miejsce w Warszawie, dowód poprzez przykład. Przykładów byłoby więcej, dawne Tarchodwory, zamknięcie W-Z. Z Centrum 06 w kierunku DwC między 7:00 a 8:00 odjeżdżają 73 autobusy.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 09 lis 2018, 16:20
autor: BJ
KwZ pisze:
08 lis 2018, 20:22
BJ pisze:
08 lis 2018, 18:58
Rezerw w komunikacji na tym ciągu nie ma. Wiele więcej nie da się zrobić, bo już teraz autobusy jeżdżą często.
Dławienie potoku aut zatem nie ma sensu.
Dławienie potoku ma sens nie z punktu widzenia Piaseczna, dla którego samochód jest wygodny, tylko z punktu widzenia Warszawy, która nie chce stać w korkach samochodów przyjezdnych.
Zapomniałeś o skromniutkim, 10-km odcinku Puławskiej od granic miasta do MW. Wzdłuż tego odcinka mieszka masa ludzi.
I wszystkich nie wepchniesz do autobusów i tym bardziej nie na 2 pasy Puławskiej bez totalnego paraliżu.
Ja wiem, że idea może być inna, ale praktyka jest inna.

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 09 lis 2018, 20:04
autor: pawcio
Przeciwnicy buspasa na TŁ mówili mniej więcej to samo. A jednak buspasa jest, działa i nikomu do głowy nie przychodzi myśleć o jego likwidacji (zwłaszcza po traumie objazdow spalonego mostu).

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 10 lis 2018, 0:42
autor: Matt Cubis
kocur pisze:
08 lis 2018, 14:52
ZTM poinformował o zmianach tras autobusów w związku z zamknięciem Lanciego:
http://ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=2285&c=100&l=1
W sumie bez niespodzianek: 136 i 503 jednokierunkowo, 192 i 504 na wprost Stryjeńskich, może z wyjątkiem 195 które zakrańcowane zostanie przy metrze Natolin.
Teraz przyjrzałem się mapce i mam pytanie: dlaczego 192 jedzie prosto Dereniową zamiast tak jak dotychczas, przez Metro Imilein Cynamonową? :-k

Co w dzielnicy Ursynów piszczy

: 10 lis 2018, 7:15
autor: KwZ
pawcio pisze:
09 lis 2018, 20:04
Przeciwnicy buspasa na TŁ mówili mniej więcej to samo. A jednak buspasa jest, działa i nikomu do głowy nie przychodzi myśleć o jego likwidacji (zwłaszcza po traumie objazdow spalonego mostu).
Ja wskazywałem Modlińską, która ma podobną funkcję dowożenia sypialni do centrum.