Kazda TLK jest dofiansowywana z ministerstwa? Nawet te do Lodzi czy przez cmk?bohunu pisze:A uruchomienie pociągów TLK nie jest zależne od PKP IC tylko od zamawiającego - Ministerstwa. PKP IC może przedstawić propozycję ale ostateczna decyzja o uruchomieniu i kształcie zależy od MTBiGM.
O spółce PKP Intercity
Moderator: JacekM
Przejedź się ,,Odrą'' do Wrocławia. Jeszcze nie tak dawno na 1 klasę ciężko było miejscówkę kupić, teraz można w berka się bawić - ostatnio 10 osób, z czego do samego Wrocka zostało może z 2 w tym wagonie co jechałem. W drodze powrotnej jak ostatnio wracałem też zaludnienia dużego nie było. Z rozmów z drużyną wiem ze 2 klasa tez specjalnie nie była zaludniona.fik pisze:I które z nich tak notorycznie puste jeżdżą (wyjmijmy z rozważań E-65 tylko, bardzo proszę)?rufio198 pisze:W tym zdaniu miałem na myśli wszystkie pociągi EIC/EX. Wiem - powinienem to zaznaczyć.
Zresztą parę postów wyżej wkleiłem artykuł o wynikach finansowych spółki PKP IC. Sami przyznają że EIC/EX przynoszą straty.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Jak się ludzi odzwyczaiło od pociągu to co się dziwisz? W jednym rozkładzie pociąg jest, w drugim niema, potem jest tylko okresowo i tak w kółko.bohunu pisze:a po co ma kursować jak ledwo Nosal w sezonie w tygodniu kogokolwiek wozi?rufio198 pisze:Pokaż mi nocny bezpośredni - czyli zaczynający bieg w Warszawie,a nie w Gdyni czy gdzie indziej - pociąg do Zakopanego całoroczny
I nie mówię ze to wina tylko PKP IC - PR- y jak miały pośpieszne tez swoja cegiełkę dorzuciły w temacie ,,odzwyczajanie ludzi od podróżowania koleją''
Miałem wrażenie że ktoś odpowiedzialny liczył po uruchomieniu tego pociągu że ludzie rzucą się na niego od razu drzwiami i oknami, a skoro tego nie zrobili to pociąg trzeba skasować, lub ograniczyć terminy kursowania. Szkoda tylko że zapomniał że potrzeba czasu aby ludzie wrócili na nowo na kolej.
Pytałem o tego łącznika do ,,Tatr'' - czy w zimę też jeździł tylko dwa razy w tygodniu do Krynicy, czy częściej? Odpowiedz to Ci powiem o co mi chodzibohunu pisze:Tylko zima jeździł?rufio198 pisze:W zimę tez tak jeździł?
To oznacza ze jak się chce to można wiele zrobić. Wystarczy chcieć próbować coś zrobić, a nie zasłaniać się ciągle słynnym ,,niedasizmem''bohunu pisze:Znam, no i?rufio198 pisze:Chcieć to móc - znasz to powiedzenie?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Tak, bo to jest logiczny korytarz dla pociągów między Warszawą a Krakowem - skomunikujesz w ten sposób jakiś milion potencjalnych pasażerów mieszkających w zasięgu stacji na ósemce. A po CMK komunikujesz tylko Warszawę i Kraków - czyli skazujesz mieszkańców wzdłuż linii 8 na tłuczenie się osobakami ze sryliardem przesiadek albo korzystanie z busów... Bo chyba nie wyobrazasz sobie sytuacji, że ktoś z Radomia będzie się tłukł do Warszawy tylko po to, żeby wsiadać w posiąg do Krakowa (choć z dojazdem do Łodzi już się tak zdarza)...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Dla pociągów między Warszawą a Krakowem logicznym korytarzem jest CMK.Wolfchen pisze:Tak, bo to jest logiczny korytarz dla pociągów między Warszawą a Krakowem
Szkoda tylko, że ten jakiś milion pasażerów nie korzysta masowo z tych pociągów. W 83203 za Dęblinem (w którym wysiada więcej pasażerów niż na całej ósemce razem wziętej) zostaje jakieś 50 osób, w pociągu są WAGONY bez żadnego pasażera, a w Radomiu czy Skarżysku wsiadają po 3-4 osoby. Równolegle jadący po CMK 13100 wiezie więcej pasażerów w jednym wagonie. 31106 to też muchowóz wybitnej klasy - poza niedzielą więcej niż 100 osób nim nie podróżuje. Niewiele jest linii z takim przerostem podaży nad popytem niż ósemka - tu powinny jechać ze trzy pary Wawa-Kielce (na ED74) i ze trzy pary Lublin-Kraków i nic ponadto.Wolfchen pisze:skomunikujesz w ten sposób jakiś milion potencjalnych pasażerów mieszkających w zasięgu stacji na ósemce.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Tylko dlatego, że rozwijała się kosztem zapuszczonej ósemki. W każdym razie ciągłe moderny CMK i brak modernizacji ósemki są sprzężone ze sobą.fik pisze:Dla pociągów między Warszawą a Krakowem logicznym korytarzem jest CMK.
To jest akurat przykład wygaszania popytu - wystarczy na mapę spojrzeć i zobaczyć, jakimi zakolami jedzie ten pociąg. Szybciej jest dwoma PKSami z przesiadką.fik pisze:W 83203 za Dęblinem (w którym wysiada więcej pasażerów niż na całej ósemce razem wziętej) zostaje jakieś 50 osób, w pociągu są WAGONY bez żadnego pasażera, a w Radomiu czy Skarżysku wsiadają po 3-4 osoby.
W dzień zgoda. Ale moim zdaniem jeden na Kołobrzeg (nocny) powinien zostać. Przez Warkę, Działdowo oczywiście.fik pisze:Niewiele jest linii z takim przerostem podaży nad popytem niż ósemka - tu powinny jechać ze trzy pary Wawa-Kielce (na ED74) i ze trzy pary Lublin-Kraków i nic ponadto.
Niepokoi mnie bardziej brak pociągów do Łodzi. Trasa ma obłożenie, ale stan jest niezbyt dobry.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Oczywiście, nie powinniśmy modernizować linii łączącej trzy największe aglomeracje w kraju, łącznie składające się na jakieś 20% ludności, ważniejsze są Sędziszowy, Suchedniowy i SzydłowceWolfchen pisze:Tylko dlatego, że rozwijała się kosztem zapuszczonej ósemki.
Z Radomia do Krakowa jedzie zakolami?Wolfchen pisze:To jest akurat przykład wygaszania popytu - wystarczy na mapę spojrzeć i zobaczyć, jakimi zakolami jedzie ten pociąg.
Białystok nie ma żadnego pociągu nocnego. Olsztyn nie ma żadnego pociągu nocnego. Lublin nie ma żadnego pociągu nocnego. Gorzów nie ma żadnego pociągu nocnego. Zielona Góra nie ma żadnego pociągu nocnego. Legnica nie ma żadnego pociągu nocnego. Ale, kurka, Radom z Kielcami, mimo, że mają znacznie lepsze połączenia dzienne od większości z tych miast, muszą.Wolfchen pisze:Ale moim zdaniem jeden na Kołobrzeg (nocny) powinien zostać.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Oczywiście, że powinniśmy. Ale ósemkę również - obaj wiemy, w jakim ona jest stanie i co przy niej robiono (a właściwie: czego nie robiono).fik pisze:Oczywiście, nie powinniśmy modernizować linii łączącej trzy największe aglomeracje w kraju, łącznie składające się na jakieś 20% ludności, ważniejsze są Sędziszowy, Suchedniowy i Szydłowce
Nie, ale skoro pisałeś, że w Dęblinie wysiadają, to zrozumiałem, że się odnosisz do całego odcinka Warszawa - Kraków.fik pisze:Z Radomia do Krakowa jedzie zakolami?
Jeśli będzie jakieś wygodne połączenie do Warszawy ze skomunikowaniem (a nie postojem rzędu półtorej godziny) np na EDycie - to nie muszą. Równie dobrze może być grupa wagonów.fik pisze:Ale, kurka, Radom z Kielcami, mimo, że mają znacznie lepsze połączenia dzienne od większości z tych miast, muszą.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Odnoszę się do popytu na połączenia dalekobieżne na całej ósemce.Wolfchen pisze:Nie, ale skoro pisałeś, że w Dęblinie wysiadają, to zrozumiałem, że się odnosisz do całego odcinka Warszawa - Kraków.
Mniej więcej to samo, co na innych liniach porównywalnej klasy. Handlowa na Zachodnia - Kraków to ~63 km/h (liczone dla 13106), Kraków - Przemyśl 49 km/h, Kaliska - Kutno 45 km/h, Kutno - Bydgoszcz 66 km/h, Częstochowa - Opole 46 km/h, Kaliska - Wrocław 60 km/h, Katowice - Kraków 30 km/h, itd, itp...Wolfchen pisze:Ale ósemkę również - obaj wiemy, w jakim ona jest stanie i co przy niej robiono (a właściwie: czego nie robiono).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Hmmm... czyżbyś podjął pracę na kolei, a dokładniej w PKP IC?fik pisze:Mniej więcej to samo, co na innych liniach porównywalnej klasy. Handlowa na Zachodnia - Kraków to ~63 km/h (liczone dla 13106), Kraków - Przemyśl 49 km/h, Kaliska - Kutno 45 km/h, Kutno - Bydgoszcz 66 km/h, Częstochowa - Opole 46 km/h, Kaliska - Wrocław 60 km/h, Katowice - Kraków 30 km/h, itd, itp...
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach