O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 13 lut 2012, 23:55

bohunu pisze:A uruchomienie pociągów TLK nie jest zależne od PKP IC tylko od zamawiającego - Ministerstwa. PKP IC może przedstawić propozycję ale ostateczna decyzja o uruchomieniu i kształcie zależy od MTBiGM.
Kazda TLK jest dofiansowywana z ministerstwa? Nawet te do Lodzi czy przez cmk?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 lut 2012, 0:17

ness pisze:Nawet te do Lodzi
Łódzkie jako jedne z nielicznych nie są.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 14 lut 2012, 9:06

fik pisze:
rufio198 pisze:W tym zdaniu miałem na myśli wszystkie pociągi EIC/EX. Wiem - powinienem to zaznaczyć.
I które z nich tak notorycznie puste jeżdżą (wyjmijmy z rozważań E-65 tylko, bardzo proszę)?
Przejedź się ,,Odrą'' do Wrocławia. Jeszcze nie tak dawno na 1 klasę ciężko było miejscówkę kupić, teraz można w berka się bawić - ostatnio 10 osób, z czego do samego Wrocka zostało może z 2 w tym wagonie co jechałem. W drodze powrotnej jak ostatnio wracałem też zaludnienia dużego nie było. Z rozmów z drużyną wiem ze 2 klasa tez specjalnie nie była zaludniona.
Zresztą parę postów wyżej wkleiłem artykuł o wynikach finansowych spółki PKP IC. Sami przyznają że EIC/EX przynoszą straty.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 lut 2012, 9:18

Typowe myślenie: klient to zło konieczne? Nie wiem, ja staram siew omijać transport, który pokonuje pół kraju, zanim dojedzie do mojego przystanku...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 14 lut 2012, 9:37

bohunu pisze:
rufio198 pisze:Pokaż mi nocny bezpośredni - czyli zaczynający bieg w Warszawie,a nie w Gdyni czy gdzie indziej - pociąg do Zakopanego całoroczny
a po co ma kursować jak ledwo Nosal w sezonie w tygodniu kogokolwiek wozi?
Jak się ludzi odzwyczaiło od pociągu to co się dziwisz? W jednym rozkładzie pociąg jest, w drugim niema, potem jest tylko okresowo i tak w kółko.
I nie mówię ze to wina tylko PKP IC - PR- y jak miały pośpieszne tez swoja cegiełkę dorzuciły w temacie ,,odzwyczajanie ludzi od podróżowania koleją''
Miałem wrażenie że ktoś odpowiedzialny liczył po uruchomieniu tego pociągu że ludzie rzucą się na niego od razu drzwiami i oknami, a skoro tego nie zrobili to pociąg trzeba skasować, lub ograniczyć terminy kursowania. Szkoda tylko że zapomniał że potrzeba czasu aby ludzie wrócili na nowo na kolej.
bohunu pisze:
rufio198 pisze:W zimę tez tak jeździł?
Tylko zima jeździł?
Pytałem o tego łącznika do ,,Tatr'' - czy w zimę też jeździł tylko dwa razy w tygodniu do Krynicy, czy częściej? Odpowiedz to Ci powiem o co mi chodzi
bohunu pisze:
rufio198 pisze:Chcieć to móc - znasz to powiedzenie?
Znam, no i?
To oznacza ze jak się chce to można wiele zrobić. Wystarczy chcieć próbować coś zrobić, a nie zasłaniać się ciągle słynnym ,,niedasizmem''
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 lut 2012, 10:41

:arrow: Ja się skłaniam ku teorii, że RJP jest robiony na wyczucie, bez jakiejkolwiek analizy potrzeb przewozowych... :-k

Inna kwestia to taka, jak PLK może utrudnić odpowiednie przemodelowanie połączeń...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 lut 2012, 15:29

Wolfchen pisze:Typowe myślenie: klient to zło konieczne? Nie wiem, ja staram siew omijać transport, który pokonuje pół kraju, zanim dojedzie do mojego przystanku...
Ale gardłujesz za TLK przez Kielce i Radom.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 lut 2012, 16:37

Tak, bo to jest logiczny korytarz dla pociągów między Warszawą a Krakowem - skomunikujesz w ten sposób jakiś milion potencjalnych pasażerów mieszkających w zasięgu stacji na ósemce. A po CMK komunikujesz tylko Warszawę i Kraków - czyli skazujesz mieszkańców wzdłuż linii 8 na tłuczenie się osobakami ze sryliardem przesiadek albo korzystanie z busów... Bo chyba nie wyobrazasz sobie sytuacji, że ktoś z Radomia będzie się tłukł do Warszawy tylko po to, żeby wsiadać w posiąg do Krakowa (choć z dojazdem do Łodzi już się tak zdarza)... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 lut 2012, 16:50

Wolfchen pisze:Tak, bo to jest logiczny korytarz dla pociągów między Warszawą a Krakowem
Dla pociągów między Warszawą a Krakowem logicznym korytarzem jest CMK.
Wolfchen pisze:skomunikujesz w ten sposób jakiś milion potencjalnych pasażerów mieszkających w zasięgu stacji na ósemce.
Szkoda tylko, że ten jakiś milion pasażerów nie korzysta masowo z tych pociągów. W 83203 za Dęblinem (w którym wysiada więcej pasażerów niż na całej ósemce razem wziętej) zostaje jakieś 50 osób, w pociągu są WAGONY bez żadnego pasażera, a w Radomiu czy Skarżysku wsiadają po 3-4 osoby. Równolegle jadący po CMK 13100 wiezie więcej pasażerów w jednym wagonie. 31106 to też muchowóz wybitnej klasy - poza niedzielą więcej niż 100 osób nim nie podróżuje. Niewiele jest linii z takim przerostem podaży nad popytem niż ósemka - tu powinny jechać ze trzy pary Wawa-Kielce (na ED74) i ze trzy pary Lublin-Kraków i nic ponadto.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 lut 2012, 17:15

fik pisze:Dla pociągów między Warszawą a Krakowem logicznym korytarzem jest CMK.
Tylko dlatego, że rozwijała się kosztem zapuszczonej ósemki. W każdym razie ciągłe moderny CMK i brak modernizacji ósemki są sprzężone ze sobą.
fik pisze:W 83203 za Dęblinem (w którym wysiada więcej pasażerów niż na całej ósemce razem wziętej) zostaje jakieś 50 osób, w pociągu są WAGONY bez żadnego pasażera, a w Radomiu czy Skarżysku wsiadają po 3-4 osoby.
To jest akurat przykład wygaszania popytu - wystarczy na mapę spojrzeć i zobaczyć, jakimi zakolami jedzie ten pociąg. Szybciej jest dwoma PKSami z przesiadką.
fik pisze:Niewiele jest linii z takim przerostem podaży nad popytem niż ósemka - tu powinny jechać ze trzy pary Wawa-Kielce (na ED74) i ze trzy pary Lublin-Kraków i nic ponadto.
W dzień zgoda. Ale moim zdaniem jeden na Kołobrzeg (nocny) powinien zostać. Przez Warkę, Działdowo oczywiście.

:arrow: Niepokoi mnie bardziej brak pociągów do Łodzi. Trasa ma obłożenie, ale stan jest niezbyt dobry.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 lut 2012, 17:26

Wolfchen pisze:Tylko dlatego, że rozwijała się kosztem zapuszczonej ósemki.
Oczywiście, nie powinniśmy modernizować linii łączącej trzy największe aglomeracje w kraju, łącznie składające się na jakieś 20% ludności, ważniejsze są Sędziszowy, Suchedniowy i Szydłowce :>
Wolfchen pisze:To jest akurat przykład wygaszania popytu - wystarczy na mapę spojrzeć i zobaczyć, jakimi zakolami jedzie ten pociąg.
Z Radomia do Krakowa jedzie zakolami? :bredzisz:
Wolfchen pisze:Ale moim zdaniem jeden na Kołobrzeg (nocny) powinien zostać.
Białystok nie ma żadnego pociągu nocnego. Olsztyn nie ma żadnego pociągu nocnego. Lublin nie ma żadnego pociągu nocnego. Gorzów nie ma żadnego pociągu nocnego. Zielona Góra nie ma żadnego pociągu nocnego. Legnica nie ma żadnego pociągu nocnego. Ale, kurka, Radom z Kielcami, mimo, że mają znacznie lepsze połączenia dzienne od większości z tych miast, muszą.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 lut 2012, 17:38

fik pisze:Oczywiście, nie powinniśmy modernizować linii łączącej trzy największe aglomeracje w kraju, łącznie składające się na jakieś 20% ludności, ważniejsze są Sędziszowy, Suchedniowy i Szydłowce :>
Oczywiście, że powinniśmy. Ale ósemkę również - obaj wiemy, w jakim ona jest stanie i co przy niej robiono (a właściwie: czego nie robiono).
fik pisze:Z Radomia do Krakowa jedzie zakolami? :bredzisz:
Nie, ale skoro pisałeś, że w Dęblinie wysiadają, to zrozumiałem, że się odnosisz do całego odcinka Warszawa - Kraków.
fik pisze:Ale, kurka, Radom z Kielcami, mimo, że mają znacznie lepsze połączenia dzienne od większości z tych miast, muszą.
Jeśli będzie jakieś wygodne połączenie do Warszawy ze skomunikowaniem (a nie postojem rzędu półtorej godziny) np na EDycie - to nie muszą. Równie dobrze może być grupa wagonów. 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 lut 2012, 18:10

Wolfchen pisze:Nie, ale skoro pisałeś, że w Dęblinie wysiadają, to zrozumiałem, że się odnosisz do całego odcinka Warszawa - Kraków.
Odnoszę się do popytu na połączenia dalekobieżne na całej ósemce.
Wolfchen pisze:Ale ósemkę również - obaj wiemy, w jakim ona jest stanie i co przy niej robiono (a właściwie: czego nie robiono).
Mniej więcej to samo, co na innych liniach porównywalnej klasy. Handlowa na Zachodnia - Kraków to ~63 km/h (liczone dla 13106), Kraków - Przemyśl 49 km/h, Kaliska - Kutno 45 km/h, Kutno - Bydgoszcz 66 km/h, Częstochowa - Opole 46 km/h, Kaliska - Wrocław 60 km/h, Katowice - Kraków 30 km/h, itd, itp...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 lut 2012, 19:22

fik pisze: Szkoda tylko, że ten jakiś milion pasażerów nie korzysta masowo z tych pociągów. W 83203 za Dęblinem (w którym wysiada więcej pasażerów niż na całej ósemce razem wziętej)...
No tak, bo do Radomia to jest po drodze przez Dęblin...

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 14 lut 2012, 19:35

fik pisze:Mniej więcej to samo, co na innych liniach porównywalnej klasy. Handlowa na Zachodnia - Kraków to ~63 km/h (liczone dla 13106), Kraków - Przemyśl 49 km/h, Kaliska - Kutno 45 km/h, Kutno - Bydgoszcz 66 km/h, Częstochowa - Opole 46 km/h, Kaliska - Wrocław 60 km/h, Katowice - Kraków 30 km/h, itd, itp...
Hmmm... czyżbyś podjął pracę na kolei, a dokładniej w PKP IC?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

ODPOWIEDZ