Okolicznościowe linie specjalne

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

ashir
Posty: 19643
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 cze 2025, 21:30

A czemu kontener zabrano?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36113
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 cze 2025, 21:43

ashir pisze:
11 cze 2025, 17:47
Co roku ta sama. Chodzi o krótkie przejażdżki tramwajem zabytkowym po Pradze. ;-)
To rozumiem, ale jakoś intuicyjnie bym się spodziewał dojazdu taką linią na Stalową z pobliskiego węzła i stacji metra.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 619
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 11 cze 2025, 21:50

KM pisze:
11 cze 2025, 21:06
Kontenera na Ratuszowej już nie ma od dobrych kilku dni. Początkowo było założone że kontener zostanie, więc nie przewidywano też wtedy podjazdów na Kawęczyńską.
To tego nie wiedziałem. Ale w sumie lepiej, bo dzięki temu będzie jakieś urozmaicenie, chociaż nie rozumiem dlaczego wszystkie kursy nie mogłyby być na Kawęczyńską, czy na jakąś inną pętlę, bo trasa na Ratuszową to jest w zasadzie znikąd donikąd, nie dochodzi do żadnego większego punktu przesiadkowego, nie wspominając np. o metrze.

reserved
Posty: 13855
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 11 cze 2025, 21:53

pawcio pisze:
11 cze 2025, 19:35
Nie wiem, co jest takiego sarkastycznego w tym, że w XXI wieku chce się pracownikom zapewnić dostęp do toalety w standardzie lepszym niż toitoi.
Nic, gdyby nie to że nikt się nie przejmuje tym ile obecnie linii autobusowych na Ochocie nie ma dostępu do normalnej toalety. Tak, wiem, TW to nie MZA. Ale mimo wszystko.

ashir
Posty: 19643
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 cze 2025, 21:57

Bastian pisze:
11 cze 2025, 21:43
ashir pisze:
11 cze 2025, 17:47
Co roku ta sama. Chodzi o krótkie przejażdżki tramwajem zabytkowym po Pradze. ;-)
To rozumiem, ale jakoś intuicyjnie bym się spodziewał dojazdu taką linią na Stalową z pobliskiego węzła i stacji metra.
Tylko wtedy to oznacza, że tramwaj musi jechać co najmniej na Dw. Wschodni, czyli najlepiej od razu na Kawęczyńską, czyli kursy już nie co 30, a co 60 minut.

Łukasz
Posty: 11623
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 cze 2025, 22:06

ashir pisze:
Bastian pisze:
11 cze 2025, 21:43
To rozumiem, ale jakoś intuicyjnie bym się spodziewał dojazdu taką linią na Stalową z pobliskiego węzła i stacji metra.
Tylko wtedy to oznacza, że tramwaj musi jechać co najmniej na Dw. Wschodni, czyli najlepiej od razu na Kawęczyńską, czyli kursy już nie co 30, a co 60 minut.
Teraz jest co 30-60 więc i tak burdel. A najlepsza wycieczka jest dopiero o 18:11 na Mokotów, przez Most Gdański i Puławską.
ŁK

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 619
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 11 cze 2025, 22:12

ashir pisze:
11 cze 2025, 21:57
Tylko wtedy to oznacza, że tramwaj musi jechać co najmniej na Dw. Wschodni, czyli najlepiej od razu na Kawęczyńską, czyli kursy już nie co 30, a co 60 minut.
A kto powiedział, że może być tylko jedna brygada? Niemniej, linie specjalne mają to do siebie, że ich częstotliwość z reguły jest dość niska i bardziej są atrakcją samą w sobie (co nie oznacza, że nie mogą równocześnie docierać w jakieś sensowne miejsca).

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4157
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 11 cze 2025, 22:19

Bastian pisze:
ashir pisze:
11 cze 2025, 17:47
Co roku ta sama. Chodzi o krótkie przejażdżki tramwajem zabytkowym po Pradze. ;-)
To rozumiem, ale jakoś intuicyjnie bym się spodziewał dojazdu taką linią na Stalową z pobliskiego węzła i stacji metra.
13 będzie w weekend.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24723
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 cze 2025, 5:29

ashir pisze:
11 cze 2025, 21:30
A czemu kontener zabrano?
Bo na ZOO już nic nie krańcuje. Wynajem takiego kontenera z jego obsługą sanitarną to nie są tanie rzeczy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

BrdzJkb
Posty: 390
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 12 cze 2025, 7:17

reserved pisze:
11 cze 2025, 21:53
pawcio pisze:
11 cze 2025, 19:35
Nie wiem, co jest takiego sarkastycznego w tym, że w XXI wieku chce się pracownikom zapewnić dostęp do toalety w standardzie lepszym niż toitoi.
Nic, gdyby nie to że nikt się nie przejmuje tym ile obecnie linii autobusowych na Ochocie nie ma dostępu do normalnej toalety. Tak, wiem, TW to nie MZA. Ale mimo wszystko.
To jeszcze zależy od tego w której firmie autobusowej się pracuje 8-)

KM
Posty: 240
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 12 cze 2025, 7:22

Krzysztof_J pisze:
11 cze 2025, 21:50
(...) chociaż nie rozumiem dlaczego wszystkie kursy nie mogłyby być na Kawęczyńską, czy na jakąś inną pętlę, bo trasa na Ratuszową to jest w zasadzie znikąd donikąd, nie dochodzi do żądnego większego punktu przesiadkowego, nie wspominając np. o metrze.
Zdaje się, że kilka lat temu organizator Święta Ulicy Stalowej wyraził potrzebę kursowania linii spacerowej – samego przejazdu jako atrakcji, a nie dowozu na wydarzenie. Kawęczyńska wyszła tylko z tego właśnie powodu, że przez szeroką nieudolność wielu jednostek układ komunikacyjny trzeba dostosowywać do dostępu do ekspedycji, a nie odwrotnie:)

reserved
Posty: 13855
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 cze 2025, 9:27

BrdzJkb pisze:
12 cze 2025, 7:17
reserved pisze:
11 cze 2025, 21:53

Nic, gdyby nie to że nikt się nie przejmuje tym ile obecnie linii autobusowych na Ochocie nie ma dostępu do normalnej toalety. Tak, wiem, TW to nie MZA. Ale mimo wszystko.
To jeszcze zależy od tego w której firmie autobusowej się pracuje 8-)
A to u prywatnych przewoźników jest lepiej?

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 1451
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 12 cze 2025, 10:09

reserved pisze:
12 cze 2025, 9:27
BrdzJkb pisze:
12 cze 2025, 7:17
To jeszcze zależy od tego w której firmie autobusowej się pracuje 8-)
A to u prywatnych przewoźników jest lepiej?
Za socjal dla pracowników odpowiedzialny jest pracodawca. Jeśli prywatnym operatorom bardziej zależy na zapewnieniu lepszego socjalu dla swoich pracowników to tak, może być lepiej.
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

mb112
Posty: 1386
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 12 cze 2025, 10:21

sprinter pisze:
12 cze 2025, 10:09
Za socjal dla pracowników odpowiedzialny jest pracodawca. Jeśli prywatnym operatorom bardziej zależy na zapewnieniu lepszego socjalu dla swoich pracowników to tak, może być lepiej.
Teoretycznie tak, ale w praktyce się zdarzyło że gdzieś przewoźnik prywatny doprowadził do organizacji pomieszczenia socjalnego ?

reserved
Posty: 13855
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 cze 2025, 10:24

sprinter pisze:
12 cze 2025, 10:09
reserved pisze:
12 cze 2025, 9:27

A to u prywatnych przewoźników jest lepiej?
Za socjal dla pracowników odpowiedzialny jest pracodawca. Jeśli prywatnym operatorom bardziej zależy na zapewnieniu lepszego socjalu dla swoich pracowników to tak, może być lepiej.
Tyle to ja wiem. Natomiast nie znam ani jednego przykładu zapewnienia porządnego socjalu przez prywatnego przewoźnika w Warszawie. Stąd pytanie o konkrety: gdzie i co powstało. Ciekawy jestem.

ODPOWIEDZ