Strona 138 z 150

Buspasy

: 30 cze 2018, 9:32
autor: KwZ
Yyy, a dławienie ruchu do Śródmieścia?

Buspasy

: 30 cze 2018, 19:38
autor: Łukasz
KwZ pisze:Yyy, a dławienie ruchu do Śródmieścia?
Raczej przed kompletnie niedrożnym węzłem przy Targowej.

Ale to i tak nie tak powinno wyglądać, może się przytkać pół dzielnicy. Nie sądzę, żeby nagle aż tak dużo ludzi przesiadło się do komunikacji przed uruchomieniem metra, choć prawdopodobne jest, że spora część potoku to Targówki.

Buspasy

: 02 lip 2018, 15:23
autor: KwZ
Łukasz pisze:
30 cze 2018, 19:38
KwZ pisze:Yyy, a dławienie ruchu do Śródmieścia?
Raczej przed kompletnie niedrożnym węzłem przy Targowej.

Ale to i tak nie tak powinno wyglądać, może się przytkać pół dzielnicy. Nie sądzę, żeby nagle aż tak dużo ludzi przesiadło się do komunikacji przed uruchomieniem metra, choć prawdopodobne jest, że spora część potoku to Targówki.
To albo wszyscy będą stać przed światłami na Targowej, albo będą stać osobówki, a autobusy jechać po buspasie.
Jeżeli ten węzeł rzeczywiście jest kompletnie niedrożny, to po co autobusy mają gnieść się w korku?

Oczywiście pisząc o dławieniu ruchu mam namyśli, żeby przytrzymać osobówki na tej Kijowskiej, żeby potem nie blokowały Śródmieścia, także sobie nawzajem.

Docelowo to i tak Trasa Świętokrzyska będzie przecinać Targową niezależnie od Kijowskiej.

Buspasy

: 02 lip 2018, 16:25
autor: pawcio
Nie będzie. Do miasta będzie zygzak Kijowska-Targowa-Sokola. Z powrotem będzie przebicie prosto.

Buspasy

: 02 lip 2018, 16:48
autor: Yelonker
Tak? Bo o ile dobrze pamiętam miało być tak, że ulica Mackiewicza zostaje powiększona do parametrów Sokolej i połączona z Kijowską, a sama Kijowska na odcinku od Targowej do Mackiewicza ma zostać przemieniona w drogę lokalną (jednokierunkowa z wylotem tylko w prawo w Targową/ślepa/dwukierunkowa z wlotem/wylotem na zasadzie prawoskrętów na Targowej) przy jednoczesnym zachowaniu torowiska tramwajowego.

Buspasy

: 02 lip 2018, 17:44
autor: Emyl
Najbardziej aktualne projekty wykonawcze są takie jak pisze pawcio.

Buspasy

: 02 lip 2018, 22:22
autor: Yelonker
To może nawet lepiej. A Kijowska w tym wariancie jedno- czy dwukierunkowa?

Buspasy

: 02 lip 2018, 22:26
autor: pawcio
Jedno. Dwie jezdnie Kijowskiej lub TŚ nie dają miejsca na przystanek tramwajowy miedzy nimi

Buspasy

: 02 lip 2018, 22:43
autor: KwZ
pawcio pisze:
02 lip 2018, 16:25
Nie będzie. Do miasta będzie zygzak Kijowska-Targowa-Sokola. Z powrotem będzie przebicie prosto.
To ja odpadam :shock: :shock:
W takim razie buspas powinien koniecznie być, ale najlepiej jako nowy pas, kosztem miejsc parkingowych.

Ten budynek Targowa 18 ma być wyburzony? Jeśli tak, to dalej nie mieści się jezdnia 2x2 lub chociaż 1x4? Tam szerokość pasa drogowego powinna być lekko 35 m. 4x 3,5 + 5 m pasa dzielącego + 2x 2,5 m na chodniki to razem dopiero 24 m.

Buspasy

: 03 lip 2018, 9:15
autor: kveld

Buspasy

: 03 lip 2018, 9:21
autor: fik
Tak, to już było wrzucane jakiś czas temu i nadal budzi moje przerażenie. Zwracam uwagę na brak lewoskrętu z Targowej w kierunku dworca.

Buspasy

: 03 lip 2018, 9:55
autor: pawcio
O! Faktycznie. Ciekawe, czy będzie choćby jakieś dopuszczenie dla autobusów?

Buspasy

: 03 lip 2018, 10:13
autor: kveld
Tak, sam wrzucałem. Mnie przeraża jeszcze parę rzeczy (część co prawda można wyprostować na poziomie SOR...) - np po co na najciaśniejszym odcinku Targowa - Brzeska są de facto cztery ścieżki rowerowe (dwie ścieżki rowerowe i łączniki włączające w system ścieżek rowerowych lokalne jezdnie Mackiewicza i Kijowskiej). Nie widzę żadnej lokalizacji wyznaczonej na przystanek dla autobusów wyjeżdżających z Kijowskiej (generalnie, z tego projektu należy rozumieć, że założenie jest takie, że autobusy w relacji Targowa od Wileńskiego - Kijowska zostaną wyeliminowane - brak skrętu w jedną stronę, brak przystanku w drugą, ale brak też przystanku dla autobusów jadących z Kijowskiej w stronę Metra Stadion - za to w drugą stronę są dwa - przed i za skrzyżowaniem) itd....

Buspasy

: 03 lip 2018, 10:39
autor: KwZ
dalej nie mieści się jezdnia 2x2 lub chociaż 1x4? Tam szerokość pasa drogowego powinna być lekko 35 m. 4x 3,5 + 5 m pasa dzielącego + 2x 2,5 m na chodniki to razem dopiero 24 m.
Tam jest jezdnia lokalna dla ruchu do kilku miejsc parkingowych pod kamienicą. Miejsce jest, czemu nie ma przebicia to nie rozumiem.

Buspasy

: 03 lip 2018, 11:01
autor: pawcio
Między tą hipotetyczną jezdnią, a zwrotnicą przy Kijowskiej nie ma miejsca na przystanek w stronę Grochowa. Zabraknie kilku metrów.