Strona 140 z 143

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 03 kwie 2023, 9:07
autor: Paweł D.
Oczywiście. Pod warunkiem stałości układu torowego. A w tej chwili co chwila zamykane są inne odcinki i wszystko się sypie.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 04 kwie 2023, 15:25
autor: Glonojad
To by wyjaśniało, czemu łączenia się zmieniają między edycjami rozkładu, a nie - z godziny na godzinę. Wydaje się, że właśnie przy ograniczeniach infrastrukturalnych stałe pary powinny działać lepiej bo pozwalają budowac rozkład z powtarzalnych modułów. 8-(

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 04 kwie 2023, 15:43
autor: Paweł D.
A co rozumiesz o zmianach z godziny na godzinę? Obecnie na R3 udało się KM ułożyć obiegi w stylu "całki" na Flirty w relacji Łowicz/Sochaczew-Otwock/Celestynów (w dość losowych godzinach) i resztę jakieś Siedlce, Mrozy, Dębliny (też w losowych godzinach).

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 05 kwie 2023, 6:55
autor: Glonojad
No właśnie to rozumiem - losowe godziny, losowe końcówki. Ja bym rozumiał, jakby w tej edycji były Sochaczew - Otwock/Pilawaetc, a w kolejnej - Sochaczew - Mrozy/Siedlce. A tak to jest raz tak, raz siak.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 05 kwie 2023, 9:52
autor: Paweł D.
Co do R3/R7 to wygląda na chęć upchnięcia Flirtów na obiegi (za cenę braku regularności), a resztę puścić na żywioł, bo EN57 nic nie ogranicza. Akurat przynajmniej w tej kwestii duży plus dla KM (który nie powinien oczywiście przysłonić minusów ;) ).

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 06 kwie 2023, 21:54
autor: Premo
Ci okropni pasażerowie chcą rano dojechać do pracy w Warszawie, a po południu z niej wrócić. Przez to regularny tak traci sens.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 06 kwie 2023, 22:18
autor: Paweł D.
Ale okropny pasażer chciałby jednak móc zapamiętać choć fragment rozkładu jazdy, a nie chodzić ze ściągą...
17:23 W-wa Wsch – Łowicz 2EN
17:54 W-wa Wsch – Sochaczew 2EN
18:35 Mrozy – Łowicz 2EN
18:58 Celest – Sochaczew 2F
19:39 Otwock – Łowicz 2F
19:55 Pilawa – Sochaczew 2EN

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 06 kwie 2023, 22:51
autor: Matt Cubis
Premo pisze:
06 kwie 2023, 21:54
Ci okropni pasażerowie chcą rano dojechać do pracy w Warszawie, a po południu z niej wrócić. Przez to regularny tak traci sens.
I jak stałe relacje i takt przeszkadzają w dojeździe do Warszawy? 🤨

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 07 kwie 2023, 12:42
autor: fik
Jak wiadomo, w Berlinie, Pradze czy Wiedniu pasażerowie nie chcą dojechać do pracy i potoki nie są asymetryczne, stąd możliwość kursowania w takcie. 8-(

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 07 kwie 2023, 13:14
autor: zxcvbnm
Paweł D. pisze:
06 kwie 2023, 22:18
Ale okropny pasażer chciałby jednak móc zapamiętać choć fragment rozkładu jazdy, a nie chodzić ze ściągą...
17:23 W-wa Wsch – Łowicz 2EN
17:54 W-wa Wsch – Sochaczew 2EN
18:35 Mrozy – Łowicz 2EN
18:58 Celest – Sochaczew 2F
19:39 Otwock – Łowicz 2F
19:55 Pilawa – Sochaczew 2EN
Zamiast połączyć wszystkie cogodzinne Łowicze i Sochaczewy z Otwockiem/Celestynowem to PLK zawsze wprowadzi jakiś element chaosu przez który się nie da, i wtedy są takie kwiatki jak Mrozy - Łowicz czy kursy z Pilawy które zaburzają regularność i nie da się na nich puścić Flirtów, a byłaby możliwa 100% obsługa przez ER160, bo 6 obiegów akurat się mieści w relacji Łowicz - Celestynów. No i w dobie remontu nie rozumiem dlaczego istnieją dalej kursy kończące i zaczynające na WZ i WWO

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 15 kwie 2023, 10:15
autor: Paweł D.
Nie jest to odpowiedź na moje pismo, ale wstawię żeby uciąć dyskusję kto jest winny opóźnieniom pociągów. Winien jest "wydłużony czas wymianu potoków Podróżnych".

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 15 kwie 2023, 10:40
autor: ashir
Nic nowego, w PKP Intercity też często powstają opóźnienia z powodu wydłużonego lokowania się podróżnych, zwłaszcza w długich TLK. ;-)

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 15 kwie 2023, 11:12
autor: Łukasz
ashir pisze:Nic nowego, w PKP Intercity też często powstają opóźnienia z powodu wydłużonego lokowania się podróżnych, zwłaszcza w długich TLK. ;-)
Niedziwne, jak się robi 14 wagonów z ręcznym zamykaniem drzwi. A w szczycie w pociągach to wydłużone lokowanie się jest normą, zwłaszcza jak są na granicy zabieralności.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 15 kwie 2023, 11:54
autor: Paweł D.
ashir pisze:
15 kwie 2023, 10:40
Nic nowego, w PKP Intercity też często powstają opóźnienia z powodu wydłużonego lokowania się podróżnych, zwłaszcza w długich TLK. ;-)
Ja bym jednak nie posunął się do porównywania składu IC z wąskimi drzwiami i pasażerami z bagażami do pasażerów z Flirta/EN. Chodziło o pociąg relacji Siedlce - Sochaczew, gdzie powodem (na zachodnim odcinku) jest jednotor i krzyżowania z IC, a nie garstka pasażerów. Po prostu KM zwaliło winę na pasażerów i tyle. Jeżeli pociąg łapie opóźnienie na Zachodniej albo odcinku Ursus-Gołąbki, to naprawdę nie chodzi o pasażerów, tylko braku wolnego toru. Oczywiście, winą może być jadący z przeciwka opóźniony pociąg z winy zbyt długiego lokowania podróżnych. Wtedy koło się zamyka i jako pasażer przyznaję się do winy. Bez bicia.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 15 kwie 2023, 15:57
autor: ashir
Nie rozumiem to pociąg nie złapał opóźnienia (nawet drobnego) na linii siedleckiej, które przeniósł na linię sochaczewską?