Zmiany obsługowe - grudzień 2013

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2077
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 23 gru 2013, 12:52

Jest lepszy, chociaż słyszałem narzekania starszych pań w stylu "Co za głupek te rozkłady powymyślał, tak to co 10 minut chodzi, a teraz dziura 20-minutowa". Poza tym troche przegięciem jest częstotliwość co 40 min. w międzyszczycie. Ale fakt, na wspólnym odcinku 723 i 731 fajnie zrobiono synchroniazję i zaoszczędzono dodatek. ;)

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 23 gru 2013, 13:11

konri pisze:Jest lepszy, chociaż słyszałem narzekania starszych pań w stylu "Co za głupek te rozkłady powymyślał, tak to co 10 minut chodzi, a teraz dziura 20-minutowa". Poza tym troche przegięciem jest częstotliwość co 40 min. w międzyszczycie. Ale fakt, na wspólnym odcinku 723 i 731 fajnie zrobiono synchroniazję i zaoszczędzono dodatek. ;)
Właśnie tu głównie chodzi o oszczędności - na wspólnym odcinku jeździ chyba najwięcej pasażerów i dlatego jest zrobiony taki, a nie inny rozkład - kursy w międzyszczycie także idealnie zachodzą między siebie.

ashir
Posty: 27786
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 gru 2013, 16:05

Domas pisze:
konri pisze:No jednak nie do końca. Teraz jest takt 10/20 na 723 i łączny 10 min z 731. Kiedyś samo 723 jeździło co 10 min i 731 co 30 min. (łącznie było 8 kursów na godzinę, obecnie jest 6 kursów)
Chyba lepszy jest łączny takt 10-minutowy aniżeli 10-minutowy ze zbisowanymi kursami? Jakaś tam oszczędność kilometrów jest.
A czy ty wiesz w ogóle jaki kiedyś był rozkład tych linii? Bo kursy wcale nie odjeżdżały o tej samej minucie, a dzieliły je odstępy 5 minutowe (w szczycie). (-(

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 23 gru 2013, 17:57

Świetnie, ale co z tego? Może rzadko mam okazję korzystać z 723 czy 731, ale moim zdaniem taki układ jest lepszy.

ashir
Posty: 27786
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 gru 2013, 18:05

Domas pisze:Świetnie, ale co z tego? Może rzadko mam okazję korzystać z 723 czy 731, ale moim zdaniem taki układ jest lepszy.
Taki, że wtedy też kursy ładnie były rozplanowe, ale ich było więcej. Po prostu na zmianach zyskał ZTM i Legionowo (jak w porę się upomniało o zwrot nadwyżki pieniędzy za wykonanie mniejszej ilości kursów niż to było planowane przed początkiem nowego roku - bo z tym ZTM też ma problem, ale to nie temat na takie rozmowy). Pasażerowie jedynie stracili, bo mają po prostu mniej kursów. Przynajmniej ci, którzy z jakiś powodów nie chcą lub nie mogą korzystać z pociągów (SKM i KM). :wink:

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 23 gru 2013, 18:10

Pasażerowie na tym nie stracili, bo na wspólnym odcinku mają takt 10/20/20.

ashir
Posty: 27786
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 gru 2013, 18:20

Domas pisze:Pasażerowie na tym nie stracili, bo na wspólnym odcinku mają takt 10/20/20.
Stracili, bo wcześniej był takt 5-10/15//15. Ale wiadomo SKM i te sprawy, więc każdy powód do cięć był dobry. A za czasów 723+731+801 dzięki koordynacji razem tworzyły częstotliwość 4/10/5//15-20. Nawet jak ten układ powstawał (1 września 2007 roku) to ZTM się chwalił w ulotce tą super koordynacją i tymi częstotliwościami. Ale teraz wiadomo, że wszystko na pociągi się zwali i usprawiedliwi rzadsze częstotliwości autobusów. :wink:

Zablokowany