Problemy komunikacyjne Służewca

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8869
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 sty 2016, 9:34

Miasto tłumaczy się, że nie chce robić wyspy SPPN, bo problem rozleje się na okolice itd. A moim zdaniem pewnie poniekąd przeraża ich kwestia uporządkowania miejsc do parkowania w tym rejonie. To byłaby rzeź...

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 25 sty 2016, 14:29

Przede wszystkim jak SPPN będzie odpowiednio duża to nic się nigdzie nie rozleje, bo dystans do przebycia pieszo będzie zbyt duży. A wiele aspektów funkcjonowania w okolicy się dzięki temu poprawi.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 sty 2016, 19:59

A parkowanie w SPPN w miejscu niedozwolonym też jest objęte obowiązkiem opłaty?
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25790
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 sty 2016, 20:05

Niedozwolonym czy niewyznaczonym? Niedozwolone na pewno nie bo stąd Puchalski przechodząc do ZDM zapowiadał mieszane patrole parkingowy+strażnik miejski.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 sty 2016, 20:18

Niedozwolonym. Tam jest mnóstwo zakazów parkowania, trawników, chodników.
ŁK

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 sty 2016, 20:32

Teoretycznie w strefie wszystkie dozwolone miejsca powinny być oznaczone. Z tym, że jest (w jednych rejonach więcej, w innych mniej) trochę miejsc, którym zabrakło centymetrów do normy i nie są oznaczone, ale - gdyby tam nie było strefy - ludzie by parkowali a służby to akceptowały.

W strefie była interpretacja, że biletu można wymagać od każdego parkującego, ale upadła. Teraz do parkujących poza wyznaczonymi miejscami sprowadza się policję/straż miejską, która albo uzna parkowanie za nielegalne albo nie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 sty 2016, 4:13

Glupszego pomysłu niz budowa szczytowego metra dawno nie czytałem :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Georg
Posty: 6332
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 sty 2016, 4:29

Glonojad pisze:Glupszego pomysłu niz budowa szczytowego metra dawno nie czytałem :p
Wawkom uczy, bawi, wychowuje.

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 sty 2016, 10:55

Glonojad pisze:Glupszego pomysłu niz budowa szczytowego metra dawno nie czytałem :p
Ale szczytowe stacje na świecie są. Ta koncepcja trochę się wpisuje w tę kolej pod lotniskiem aż do Alei Krakowskiej.
Ja tu bym widział takie nadziemne automatyczne minimetro, które mogłoby faktycznie nie kursować po 19 i przed 5. Kwestia odpowiedniej długości wagoników. Przepustowość tego to ok. 1 osoba na sekundę - 31 na 2-3 wagonach co 4 minuty daje podobną.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Minimetrò

Tu piszą 8000 osob na godzinę, czyli prawie 2 os na sekundę.
ŁK

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 sty 2016, 12:19

Ale że biura, to tylko w godzinach szczytu by ktoś jeździł? Na Wall Street też tylko szczytowe metro jest?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8869
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 sty 2016, 12:33

MichalJ pisze:Ale że biura, to tylko w godzinach szczytu by ktoś jeździł? Na Wall Street też tylko szczytowe metro jest?
Wall Street (rozumiana jako biura, nie ulica sama w sobie) wciśnięta jest - zdaje się - między urozmaiconą zabudowę, a jakby nie patrzeć londyńska Waterloo&City kursuje wyłącznie w dni robocze...

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 26 sty 2016, 15:33

Glonojad pisze:Glupszego pomysłu niz budowa szczytowego metra dawno nie czytałem :p
Ja tylko zauważę, że Służewiec jest największym zagłębiem biurowym w Europie i jednym z największych na świecie. Jak już jakiś kretyn dopuścił monokulturową zabudowę tego typu, to teraz trzeba będzie korzystać z niewydajnych rozwiązań (typu szczytowe metro), żeby problem tej monokultury rozwiązać.

W normalnych miastach, a już zwłaszcza w normalnych miastach wielkości Warszawy, takie Służewce po prostu nie istnieją.

BTW podliczyłem sobie, ilu pasażerów obsługiwały stacje metra bielańskiego dziennie. Od 2007 do 2009 nastąpił wzrost liczby pasażerów o 20 mln rocznie, co oznacza 54 000 dziennie (18 000 na stację). Dla porównania tramwaj na Służewcu w samych szczytach przewozi około 42 000 pasażerów.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10155
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 27 sty 2016, 0:42

Jakoś mi trudno uwierzyć w to, że jest większy od Docklands w Londynie, z samej stacji Canary Wharf korzysta dziennie ok. 70 000 osób (ok. 140 000 wejść i wyjść ze stacji).
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 sty 2016, 4:18

Londyn to nie Europa :P

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8869
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 sty 2016, 9:01

Poc Vocem pisze:Ja tylko zauważę, że Służewiec jest największym zagłębiem biurowym w Europie i jednym z największych na świecie.
Nie ograniczaj się. Największe CBD w Układzie Słonecznym!

Już krótka przebieżka po googlach ośmiesza twoje stwierdzenie:
- La Defense: ok. 150 tys. (https://en.wikipedia.org/wiki/La_D%C3%A9fense),
- Nowy Jork CBD: ok. 2 mln.,
- Chicago CBD: ok 500 tys. (tu i powyżej dane z 2006 r. za: http://www.demographia.com/db-cbd2000.pdf),
- City w Londynie: ok. 400 tys.,
- Canary Wharf w Londynie: ok. 140 tys. (tu i powyżej dane z 2014 r. za: https://www.cityoflondon.gov.uk/busines ... -faqs.aspx)
Strach pomyśleć ile ludzi pracuje w chińskich CBD...

Szukać dalej?
My, Polacy, tak mamy, że lubimy myśleć, że coś u nas jest "naj" (robimy tak również w skali mikro: co jakiś czas w poszczególnych polskich miastach pojawiają się artykuły, że powstaje "największy aquapark", "najdłuższa ścieżka biegowa", "największe osiedle", "najwyższy kościół", "najbardziej produktywna oczyszczalnia ścieków" itp. itd.).
Poc Vocem pisze:BTW podliczyłem sobie, ilu pasażerów obsługiwały stacje metra bielańskiego dziennie. (...) 54 000 dziennie (18 000 na stację).
Trochę mniej. Do tego średnią znacznie zawyżają Młociny.

ODPOWIEDZ