Strona 15 z 68
Problemy komunikacyjne Służewca
: 25 sty 2016, 9:34
autor: person
Miasto tłumaczy się, że nie chce robić wyspy SPPN, bo problem rozleje się na okolice itd. A moim zdaniem pewnie poniekąd przeraża ich kwestia uporządkowania miejsc do parkowania w tym rejonie. To byłaby rzeź...
Problemy komunikacyjne Służewca
: 25 sty 2016, 14:29
autor: Poc Vocem
Przede wszystkim jak SPPN będzie odpowiednio duża to nic się nigdzie nie rozleje, bo dystans do przebycia pieszo będzie zbyt duży. A wiele aspektów funkcjonowania w okolicy się dzięki temu poprawi.
Problemy komunikacyjne Służewca
: 25 sty 2016, 19:59
autor: Łukasz
A parkowanie w SPPN w miejscu niedozwolonym też jest objęte obowiązkiem opłaty?
Problemy komunikacyjne Służewca
: 25 sty 2016, 20:05
autor: pawcio
Niedozwolonym czy niewyznaczonym? Niedozwolone na pewno nie bo stąd Puchalski przechodząc do ZDM zapowiadał mieszane patrole parkingowy+strażnik miejski.
Problemy komunikacyjne Służewca
: 25 sty 2016, 20:18
autor: Łukasz
Niedozwolonym. Tam jest mnóstwo zakazów parkowania, trawników, chodników.
Problemy komunikacyjne Służewca
: 25 sty 2016, 20:32
autor: MichalJ
Teoretycznie w strefie wszystkie dozwolone miejsca powinny być oznaczone. Z tym, że jest (w jednych rejonach więcej, w innych mniej) trochę miejsc, którym zabrakło centymetrów do normy i nie są oznaczone, ale - gdyby tam nie było strefy - ludzie by parkowali a służby to akceptowały.
W strefie była interpretacja, że biletu można wymagać od każdego parkującego, ale upadła. Teraz do parkujących poza wyznaczonymi miejscami sprowadza się policję/straż miejską, która albo uzna parkowanie za nielegalne albo nie.
Problemy komunikacyjne Służewca
: 26 sty 2016, 4:13
autor: Glonojad
Glupszego pomysłu niz budowa szczytowego metra dawno nie czytałem
Problemy komunikacyjne Służewca
: 26 sty 2016, 4:29
autor: Georg
Glonojad pisze:Glupszego pomysłu niz budowa szczytowego metra dawno nie czytałem
Wawkom uczy, bawi, wychowuje.
Problemy komunikacyjne Służewca
: 26 sty 2016, 10:55
autor: Łukasz
Glonojad pisze:Glupszego pomysłu niz budowa szczytowego metra dawno nie czytałem
Ale szczytowe stacje na świecie są. Ta koncepcja trochę się wpisuje w tę kolej pod lotniskiem aż do Alei Krakowskiej.
Ja tu bym widział takie nadziemne automatyczne minimetro, które mogłoby faktycznie nie kursować po 19 i przed 5. Kwestia odpowiedniej długości wagoników. Przepustowość tego to ok. 1 osoba na sekundę - 31 na 2-3 wagonach co 4 minuty daje podobną.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Minimetrò
Tu piszą 8000 osob na godzinę, czyli prawie 2 os na sekundę.
Problemy komunikacyjne Służewca
: 26 sty 2016, 12:19
autor: MichalJ
Ale że biura, to tylko w godzinach szczytu by ktoś jeździł? Na Wall Street też tylko szczytowe metro jest?
Problemy komunikacyjne Służewca
: 26 sty 2016, 12:33
autor: person
MichalJ pisze:Ale że biura, to tylko w godzinach szczytu by ktoś jeździł? Na Wall Street też tylko szczytowe metro jest?
Wall Street (rozumiana jako biura, nie ulica sama w sobie) wciśnięta jest - zdaje się - między urozmaiconą zabudowę, a jakby nie patrzeć londyńska Waterloo&City kursuje wyłącznie w dni robocze...
Problemy komunikacyjne Służewca
: 26 sty 2016, 15:33
autor: Poc Vocem
Glonojad pisze:Glupszego pomysłu niz budowa szczytowego metra dawno nie czytałem
Ja tylko zauważę, że Służewiec jest największym zagłębiem biurowym w Europie i jednym z największych na świecie. Jak już jakiś kretyn dopuścił monokulturową zabudowę tego typu, to teraz trzeba będzie korzystać z niewydajnych rozwiązań (typu szczytowe metro), żeby problem tej monokultury rozwiązać.
W normalnych miastach, a już zwłaszcza w normalnych miastach wielkości Warszawy, takie Służewce po prostu nie istnieją.
BTW podliczyłem sobie, ilu pasażerów obsługiwały stacje metra bielańskiego dziennie. Od 2007 do 2009 nastąpił wzrost liczby pasażerów o 20 mln rocznie, co oznacza 54 000 dziennie (18 000 na stację). Dla porównania tramwaj na Służewcu w samych szczytach przewozi około 42 000 pasażerów.
Problemy komunikacyjne Służewca
: 27 sty 2016, 0:42
autor: JacekM
Jakoś mi trudno uwierzyć w to, że jest większy od Docklands w Londynie, z samej stacji Canary Wharf korzysta dziennie ok. 70 000 osób (ok. 140 000 wejść i wyjść ze stacji).
Problemy komunikacyjne Służewca
: 27 sty 2016, 4:18
autor: Emyl
Londyn to nie Europa
Problemy komunikacyjne Służewca
: 27 sty 2016, 9:01
autor: person
Poc Vocem pisze:Ja tylko zauważę, że Służewiec jest największym zagłębiem biurowym w Europie i jednym z największych na świecie.
Nie ograniczaj się. Największe CBD w Układzie Słonecznym!
Już krótka przebieżka po googlach ośmiesza twoje stwierdzenie:
- La Defense: ok. 150 tys. (
https://en.wikipedia.org/wiki/La_D%C3%A9fense),
- Nowy Jork CBD: ok. 2 mln.,
- Chicago CBD: ok 500 tys. (tu i powyżej dane z 2006 r. za:
http://www.demographia.com/db-cbd2000.pdf),
- City w Londynie: ok. 400 tys.,
- Canary Wharf w Londynie: ok. 140 tys. (tu i powyżej dane z 2014 r. za:
https://www.cityoflondon.gov.uk/busines ... -faqs.aspx)
Strach pomyśleć ile ludzi pracuje w chińskich CBD...
Szukać dalej?
My, Polacy, tak mamy, że lubimy myśleć, że coś u nas jest "naj" (robimy tak również w skali mikro: co jakiś czas w poszczególnych polskich miastach pojawiają się artykuły, że powstaje "największy aquapark", "najdłuższa ścieżka biegowa", "największe osiedle", "najwyższy kościół", "najbardziej produktywna oczyszczalnia ścieków" itp. itd.).
Poc Vocem pisze:BTW podliczyłem sobie, ilu pasażerów obsługiwały stacje metra bielańskiego dziennie. (...) 54 000 dziennie (18 000 na stację).
Trochę mniej. Do tego średnią znacznie zawyżają Młociny.