Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 06 gru 2019, 9:53

Chodzi podobno o to, że kierowcy nie mają przeszkolenia na korzystanie z ładowarki, a bez przeszkolenia nie mogą jej używać. Znając życie, wydaje mi się to dość prawdopodobna wersja.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 gru 2019, 10:13

Żaden nie ma?

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 gru 2019, 10:18

To trzeba uprawnienia SEP do 1 kV w zakresie eksploatacji?
miłośnik 13N

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 gru 2019, 10:27

I do każdej ładowarki potrzeba niby oddzielnego szkolenia?

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 06 gru 2019, 10:49

ashir pisze:
06 gru 2019, 10:27
I do każdej ładowarki potrzeba niby oddzielnego szkolenia?
W poniedziałek przecież jeden z Ursusów jeździł także popołudniu, więc raczej to nie problem ładowarki samej w sobie.

Jurand
Posty: 1088
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 06 gru 2019, 11:18

fraktal pisze:
06 gru 2019, 9:53
Chodzi podobno o to, że kierowcy nie mają przeszkolenia na korzystanie z ładowarki, a bez przeszkolenia nie mogą jej używać. Znając życie, wydaje mi się to dość prawdopodobna wersja.
O proszę znowu kabarecik nam tu zaserwowano 🤣
Bo tragikomedia to raczej to nie jest 🤔

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 06 gru 2019, 12:22

fraktal pisze:
06 gru 2019, 10:49
ashir pisze:
06 gru 2019, 10:27
I do każdej ładowarki potrzeba niby oddzielnego szkolenia?
W poniedziałek przecież jeden z Ursusów jeździł także popołudniu, więc raczej to nie problem ładowarki samej w sobie.
No i to był jedyny Ursus który przejeździł na 178 całość Od początku tygodnia. A było to w poniedziałek, więc równie dobrze mogły wypłynąć problemy z samą ładowarką.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 06 gru 2019, 16:39

lublin42 pisze:
06 gru 2019, 12:22
A było to w poniedziałek, więc równie dobrze mogły wypłynąć problemy z samą ładowarką.
Wczoraj jedna z ładowarek świeciła na zielono (pierwsza od skrzyżowania z Zakroczymską), a druga na czerwono. Nie wiem czy to status działania, czy po prostu jakiś inny mniej istotny parametr.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 07 gru 2019, 14:01

Szymon pisze:
06 gru 2019, 16:39
lublin42 pisze:
06 gru 2019, 12:22
A było to w poniedziałek, więc równie dobrze mogły wypłynąć problemy z samą ładowarką.
Wczoraj jedna z ładowarek świeciła na zielono (pierwsza od skrzyżowania z Zakroczymską), a druga na czerwono. Nie wiem czy to status działania, czy po prostu jakiś inny mniej istotny parametr.
Ta druga przy stanowisku 503 jest dla Solarisów. Ursusy nie załadują się tam bo mają inny pantograf.
fraktal pisze:
06 gru 2019, 9:53
Chodzi podobno o to, że kierowcy nie mają przeszkolenia na korzystanie z ładowarki, a bez przeszkolenia nie mogą jej używać. Znając życie, wydaje mi się to dość prawdopodobna wersja.
Śmiać się czy płakać... W takim razie jak będzie dostawa 130 elektryków, to część brygad nie będzie obsługiwana bo zabraknie wozów spalinowych. Kierowca nie został przeszkolony w zakresie ładowania autobusu elektrycznego więc kursu nie będzie.

Jurand
Posty: 1088
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 07 gru 2019, 17:45

Wtedy to już będzie "Ballada o lekkim zabarwieniu erotycznym"

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 07 gru 2019, 17:54

Jurand pisze:
07 gru 2019, 17:45
Wtedy to już będzie "Ballada o lekkim zabarwieniu erotycznym"
Tak z ciekawości spojrzałem na realbusa. Ilość Ursusów w ruchu: jeden. Reszta brygad na 178 obsługiwana Solbusami. MZA tak się chwaliło nowymi elektrobusami, nową ładowarką, zgodziło się po roku od jej postawienia obsługiwać linię dedykowanym taborem. A w większości jeżdżą autobusy z klasycznym napędem spalinowym. Nic tylko pogratulować. Tylko teraz pytanie, kto dał cztery litery. Chyba, że zajezdnia Woronicza to jakaś wyspa z oddzielnym światem i robi co chce.

Jurand
Posty: 1088
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 07 gru 2019, 18:14

SławekM pisze:
07 gru 2019, 17:54
Jurand pisze:
07 gru 2019, 17:45
Wtedy to już będzie "Ballada o lekkim zabarwieniu erotycznym"
Tak z ciekawości spojrzałem na realbusa. Ilość Ursusów w ruchu: jeden. Reszta brygad na 178 obsługiwana Solbusami. MZA tak się chwaliło nowymi elektrobusami, nową ładowarką, zgodziło się po roku od jej postawienia obsługiwać linię dedykowanym taborem. A w większości jeżdżą autobusy z klasycznym napędem spalinowym. Nic tylko pogratulować. Tylko teraz pytanie, kto dał cztery litery. Chyba, że zajezdnia Woronicza to jakaś wyspa z oddzielnym światem i robi co chce.
Śmieszy inny rodzaj ładowarek do każdego typu taboru, no cóż ale to przecież MZA. Miasto bogate, a bogatemu wszystko wolno i nikt ich za wspomniane 4 litery przecież nie wezmie (-(

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 07 gru 2019, 18:31

SławekM pisze: Śmiać się czy płakać... W takim razie jak będzie dostawa 130 elektryków, to część brygad nie będzie obsługiwana bo zabraknie wozów spalinowych. Kierowca nie został przeszkolony w zakresie ładowania autobusu elektrycznego więc kursu nie będzie.
Myślę, że tak źle nie będzie. Po prostu jak te elektryki przyjdą, to przeszkolą kierowców nie tylko obsługi pojazdów, ale także obsługi ładowarek. Choć rzeczywistość może zaskoczyć. ;)

Jurand
Posty: 1088
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 07 gru 2019, 19:52

fraktal pisze:
07 gru 2019, 18:31
SławekM pisze: Śmiać się czy płakać... W takim razie jak będzie dostawa 130 elektryków, to część brygad nie będzie obsługiwana bo zabraknie wozów spalinowych. Kierowca nie został przeszkolony w zakresie ładowania autobusu elektrycznego więc kursu nie będzie.
Myślę, że tak źle nie będzie. Po prostu jak te elektryki przyjdą, to przeszkolą kierowców nie tylko obsługi pojazdów, ale także obsługi ładowarek. Choć rzeczywistość może zaskoczyć. ;)
No popatrz, a ciekawe czemu teraz kierowców nie przeszkolono (-(

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 gru 2019, 13:03

Bo jednak 20 wozów w skali 1500 to co innego, niż 130?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ