Strona 15 z 79

: 25 mar 2007, 11:07
autor: Jožin z bažin
Fischlein pisze:Chyba raczej R-1...
E-1 http://kolej.krb.com.pl/e1/sem.htm
2) Pociąg zatrzymany na szlaku przed semaforem odstępowym samoczynnym wskazującym sygnał S1 "Stój" powinien jechać dalej, gdy na semaforze ukaże się sygnał zezwalający na jazdę. Jeżeli po zatrzymaniu się pociągu przed semaforem samoczynnym odstępowym nie ukaże się sygnał zezwalający, maszynista powinien uruchomić pociąg, jeżeli z pojazdu trakcyjnego nie widać pociągu lub innej przeszkody do jazdy na przednim odstępie, lecz powinien jechać wówczas z ostrożnością tak, aby mógł w każdej chwili zatrzymać pociąg w razie nagłego zauważenia przeszkody, przy czym szybkość jazdy po odstępie nie powinna przekraczać 20 km/h.
Jazda pociągu z ostrożnością obowiązuje do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę

: 25 mar 2007, 12:15
autor: Rybiszcze
Hieronim pisze:
Fischlein pisze:Chyba raczej R-1...
E-1 http://kolej.krb.com.pl/e1/sem.htm
2) Pociąg zatrzymany na szlaku przed semaforem odstępowym samoczynnym wskazującym sygnał S1 "Stój" powinien jechać dalej, gdy na semaforze ukaże się sygnał zezwalający na jazdę. Jeżeli po zatrzymaniu się pociągu przed semaforem samoczynnym odstępowym nie ukaże się sygnał zezwalający, maszynista powinien uruchomić pociąg, jeżeli z pojazdu trakcyjnego nie widać pociągu lub innej przeszkody do jazdy na przednim odstępie, lecz powinien jechać wówczas z ostrożnością tak, aby mógł w każdej chwili zatrzymać pociąg w razie nagłego zauważenia przeszkody, przy czym szybkość jazdy po odstępie nie powinna przekraczać 20 km/h.
Jazda pociągu z ostrożnością obowiązuje do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę
Będzie bez cytatów, bo mi się z książki nie chce przepisywać.
Na początek polecam lekturę paragrafu o wdzięcznym numerze 80, a dokładniej punktu 14.
(Bibliografia: Biuletyn Polskich Kolei Państwowych, Załącznik do A Nr 11 poz.31 z dnia 7 kwietnia 1998 r.; Załącznik do Zarządzenia Nr 30 Zarządu PKP z dnia 6 kwietnia 1998 r. R-1 Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów na PKP; Warszawa 1998 r. ;-) )

Pytanie: O jakiej jeździe jest mowa? :P

[ Dodano: 2007-03-25, 12:28 ]
Do odpowiedzi prosiłabym bardzo załączyć numer odpowiedniego paragrafu (od którego zresztą należy zacząć). :)

: 25 mar 2007, 15:43
autor: Jožin z bažin
Fischlein pisze:Na początek polecam lekturę paragrafu o wdzięcznym numerze 80, a dokładniej punktu 14.
Jak więc widać obydwoje mamy rację.
Fischlein pisze:Pytanie: O jakiej jeździe jest mowa?
Nie bardzo rozumiem pytanie. Chodzi o to, czy jest to jazda manewrowa, czy pociągowa? Jeśli o to, to jest to oczywiście jazda pociągowa. W dziedzinie kolei nie jestem specjalistą, do czego się przyznaję bez bicia, więc możesz mi wyjaśnić, o co dokładnie chodzi?

: 25 mar 2007, 16:44
autor: Rybiszcze
Paragraf 80 pkt 14 nawiązuje do paragrafu 45 - odpowiedź w jego nagłówku. Myślę, że definicja opisanej tam jazdy NA WIDOCZNOŚĆ obszerniej tłumaczy (o ile E-1 w ogóle tłumaczy, a nie daje gotowy przepis na ciasto ;)) zaistniały hmmm... "problem". (R-1 z E-1 się wykluczają, nie twierdziłam tego, tylko wskazałam lepsze źródło).

: 29 mar 2007, 19:49
autor: jasiu
Wie ktoś może jak KURS oblicza przejazd z CMK na Włoszczową i z Tomaszowa na Łódź z ominięciem Koluszek?

: 29 mar 2007, 19:56
autor: fik
jasiu pisze:z Tomaszowa na Łódź z ominięciem Koluszek?
przez Koluszki

: 08 kwie 2007, 21:15
autor: jasiu
Właśnie odkryłem że TLK do Świnoujścia jeździ przez Poznań Starołękę zamiast przez P. Wsch. Ktoś wie dlaczego?

: 08 kwie 2007, 22:51
autor: TOMEK
Modernizacja Poznańskiego Węzła Kolejowego.

: 10 kwie 2007, 14:13
autor: Kleszczu
Od kiedy rozkład jazdy zmieniany jest w grudniu :?:

: 10 kwie 2007, 20:24
autor: Plesim
R-11 Kleszczowa pisze:Od kiedy rozkład jazdy zmieniany jest w grudniu :?:
Od 2002.
Poprzedni był 10.06.2001 do 14.12.2002.

: 10 kwie 2007, 20:28
autor: Kleszczu
Plesim pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Od kiedy rozkład jazdy zmieniany jest w grudniu :?:
Od 2002.
Poprzedni był 10.06.2001 do 14.12.2002.
Dzięki wielkie za odpowiedź. W święta przeszukując stare szafki u mojej Babci znalazłem RRJP "Łódź" i bardzo się zdziwowałem, że ważny był od 31.05 do 22.05. Jeszcze raz- dzięki :-D

: 10 kwie 2007, 22:24
autor: fik
Plesim pisze: Od 2002.
Poprzedni był 10.06.2001 do 14.12.2002.
a ja mam SRJP 06.01.2002 - 14.12.2002 ICMPTZ? :>

[ Dodano: 2007-04-10, 22:24 ]
jasiu pisze:Właśnie odkryłem że TLK do Świnoujścia jeździ przez Poznań Starołękę zamiast przez P. Wsch. Ktoś wie dlaczego?
TOMEK pisze:Modernizacja Poznańskiego Węzła Kolejowego.
Błąd. Tak został wytrasowany planowo. Czemu - nie wiem.

: 11 kwie 2007, 8:56
autor: Plesim
Fikander pisze:a ja mam SRJP 06.01.2002 - 14.12.2002 ICMPTZ? :>
Pewnie był i taki gdyż zmian (czytaj likwidacji) był w tym czasie multum. Jednak oficjalnie był w terminie przeze mnie podanym. Zresztą oryginał widzę codziennie przed sobą. :-"

: 22 kwie 2007, 21:42
autor: Wolfchen
Plesim pisze:
Fikander pisze:a ja mam SRJP 06.01.2002 - 14.12.2002 ICMPTZ? :>
Pewnie był i taki gdyż zmian (czytaj likwidacji) był w tym czasie multum. Jednak oficjalnie był w terminie przeze mnie podanym.
Wydanie I: 10-06-2001 - 05-01-2002, a Wydanie II: 06-01-2002 - 14-12-2002. Całość: 10-06-2001 - 14-12-2002. (Wg. okładki RJP stacji Radom).

: 22 kwie 2007, 23:05
autor: bohunu
Formalnie to był jeden RJ, a 6/1/2002 to była korekta związana m.in. z podziałem PKP a spółki.