Tekst właśnie dlatego płynie, bo wyświetlacz jest za mały. W każdym razie jazzy wyświetlają ten kraniec normalnie, nie pamiętam jak Swingi. A dla pasażerów gorzej widzących zamiast skaczących literek lepszy jest stały napis. Rozumiem w przypadku długich nazw, ale ten kraniec powinien się zmieścić.Bywalec pisze: ↑01 lip 2021, 0:09Z punktu widzenia pasażera - uważam, że wyświetlacz czołowy jest mimo wszystko za mały. To, że tekst płynie nie przeszkadza mi bo i Swingi i Jazzy wybrane krańce tak wyświetlają więc nie jest to novum (chociaż w Jazzach rzadko kiedy jednak tekst płynie, ale się zdarza), ale w przypadku informacji o trasie zmienionej/skróconej już widzę problem z właściwym jej umieszczeniem. I właściwie widać to na przykładzie włączonej "20" - rozkład i brygada były aktualne a brak informacji o trasie zmienionej.
Tramwaje Hyundai Rotem
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wymiary wyświetlacza, czcionek, zasady obsługi długich nazw, krój znaków, zawartość wyświetlaczy bocznych była, jak mniemam, wytyczną Organizatora.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27433
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Miałem wrażenie, że eksperyment w postaci Tramicusów chyba wszystkich przekonał do tego, że liczba miejsc siedzących ma słabą korelację z komfortem podróży, zwłaszcza gdy nie da się w pojeździe ani wygodnie siedzieć, ani stać.Autobus Czerwon pisze: ↑01 lip 2021, 7:26Już sam nie wiem co jest gorsze - zamawianie nowych tramwajów o długości u-bootów, czy zaledwie 31* miejsc siedzących w tramwaju o długości 32,5 m. Na szczęście w Warszawie mamy dość operartywne osoby decyzyjne i udało się te 2 poważne wady zawrzeć w jednym przetargu.
*W niektórych miastach więcej miejsc siedzących jest w jednym wagonie 105/805Na
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jest mnóstwo brygad, na których taki tabor jest wystarczający - nie każda linia to 9 czy 2 - w obecnym układzie są to 3, 6, 13, 14, 20, 22, 23, 25, 27, 28, 35, ewentualnie 7 (u-booty na niej bywają) i 15 (zwłaszcza, jeśli wróci takt co 8). Po zmianie końcówek z 4 - także i 18.Autobus Czerwon pisze: ↑01 lip 2021, 7:26Już sam nie wiem co jest gorsze - zamawianie nowych tramwajów o długości u-bootów,
Może wreszcie uda się pozbyć solówek, na które to brygady mogłyby przejść 134N. Dodatki na 14 też nie wymagają składów. Szczerze mówiąc - to ze 134N miałbym większe obawy co do kwalifikacji niż ze 116N/142N.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Ktoś zaobserwował, jaka jest rampa dla wózków inwalidzkich? Dlaczego zadajnik jazdy jest w pozycji hamowania, a ekran diagnostyczny tego nie widzi?
miłośnik 13N
Nowością jest też dotykowy ekran Syntaxa do kasowników.
-
- Posty: 4145
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi, ze swoimi 195 cm wzrostu stoi i siedzi mi się bardzo wygodnie.
Abstrahując od śmieciowości niektórych z wymienionych tutaj linii, to kiedyś chyba uda się doprowadzić w końcu jakieś inwestycje związane z budową nowych tras do końca, co naturalnie doprowadzi do zmian w układzie komunikacyjnym. I taka np. 14 może równie dobrze pojechać na Wilanów czy Stegny, analogicznie 22 lub 25 na Gocław czy 3 na Derby i wtedy tramwaj wielkości stoszesnastki może być zbyt mały. Ogólnie ciężko zakładać że za kilkanaście lat układ komunikacyjny będzie wyglądał identycznie, nawet jeśli sieć nie rozrośnie się diametralnie. Żywotność tramwaju wynosi 30 lat - wystarczy spojrzeć jak bardzo zmieniły się trasy od 1991 roku. Czy naprawdę te kilka metrów tramwaju mniej generuje aż takie oszczędności w zakupie i eksploatacji żeby tworzyć kolejną podgrupę wagonów która może jeździć tylko na wybranych liniach? Przecież to też generuje jakieś problemy logistyczne, choćby przy remontach i związanych z nimi zmianami tras.Glonojad pisze: ↑01 lip 2021, 9:19Jest mnóstwo brygad, na których taki tabor jest wystarczający - nie każda linia to 9 czy 2 - w obecnym układzie są to 3, 6, 13, 14, 20, 22, 23, 25, 27, 28, 35, ewentualnie 7 (u-booty na niej bywają) i 15 (zwłaszcza, jeśli wróci takt co 8). Po zmianie końcówek z 4 - także i 18.
Rampa jest ręcznie rozkładana - w taki sposób jak jak druga rampa w Swingach Duo lub autobusach.Stary Pingwin pisze: ↑01 lip 2021, 10:21Ktoś zaobserwował, jaka jest rampa dla wózków inwalidzkich? Dlaczego zadajnik jazdy jest w pozycji hamowania, a ekran diagnostyczny tego nie widzi?
![Obrazek](https://i.postimg.cc/BbSR8c6F/1r1r4.png)
![Obrazek](https://i.postimg.cc/4dVYKj67/tram-wawkom.png)
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
W zamian mamy szerokie przejście między siedzeniami, a organizator to lubi.Autobus Czerwon pisze: ↑01 lip 2021, 7:26Już sam nie wiem co jest gorsze - zamawianie nowych tramwajów o długości u-bootów, czy zaledwie 31* miejsc siedzących w tramwaju o długości 32,5 m. Na szczęście w Warszawie mamy dość operartywne osoby decyzyjne i udało się te 2 poważne wady zawrzeć w jednym przetargu.
*W niektórych miastach więcej miejsc siedzących jest w jednym wagonie 105/805Na
miłośnik 13N
-
- Posty: 476
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Mnie za to eksperyment z wyrzuceniem niemal wszystkich miejsc siedzących z tramwajów przekonał, że wolę usiąść w autobusie niż znowu stać w tramwaju jadącym po tej samej trasie. I patrząc po niektórych liniach autobusowych, nie tylko mnie.
Przed chwilą go obejrzałem na R4.Stary Pingwin pisze: ↑01 lip 2021, 10:21Ktoś zaobserwował, jaka jest rampa dla wózków inwalidzkich? Dlaczego zadajnik jazdy jest w pozycji hamowania, a ekran diagnostyczny tego nie widzi?
Wagon póki co jest wykańczany, kamery zewnętrzne atrapy mają być wymienione, rampy ręczne jak w autobusie. Wsiadanie do kabiny porażka brak poręczy jakiejkolwiek, osoby przy kości lub starsze nie wejdą w zimę będzie ciekawiej. Widoczność z pozycji fotela marna, o widoku na przedział pasażerski można zapomnieć. Spasowanie elementów jak i innych rzeczy typu wklejenie szyb sugeruje pośpiech przy montażu. Osłony dachowe mogły by być spasowane ze ścianą boczną bez szpary. Odprowadzenie wody z klimy po ścianie wagonu, zaraz będą zacieki. Wagon jest za wysoki mechanicy z R4 pokazywali że palnikiem cięto starą myjnie by przejechał na halę ale o balkony na hali nie zawadza. Dwa wagon samodzielnie przejechał póki co 1 metr i ... . Wczoraj na pokaz był przetaczany. 4201 jest jeszcze w większym stopniu nie gotowy i stoi zapakowany na R1, stąd na pokaz wzięto 4202. No ale są. Tyle odemnie.
Pożyjemy zobaczymy co z tego będzie. Ponoć przy tarł kilka przystanków lekko stąd kilka małych rys. Wykończą, zrobią homologacje i życie na warszawskich torach zweryfikuje jakość.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27433
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
O to, że w Tramicusie zydelki są malutkie, przy oknie jesteś wciskany przez osobę siedzącą od przejścia, przy przejściu ocierają się o ciebie wszystkie osoby idące wąziutkim przejściem wewnątrz. Szerokie, jednoliniowe przejście przez całą długość pojazdu powinno być absolutną podstawą.Autobus Czerwon pisze: ↑01 lip 2021, 10:30Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi, ze swoimi 195 cm wzrostu stoi i siedzi mi się bardzo wygodnie.
To jakieś autobusy Schroedingera, skoro jednocześnie przenoszą się do niego masowo pasażerowie z równoległych linii tramwajowych i są w nich wolne miejsca siedzące.Matt Cubis pisze: ↑01 lip 2021, 10:44Mnie za to eksperyment z wyrzuceniem niemal wszystkich miejsc siedzących z tramwajów przekonał, że wolę usiąść w autobusie niż znowu stać w tramwaju jadącym po tej samej trasie. I patrząc po niektórych liniach autobusowych, nie tylko mnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 476
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Nadal, większe prawdopodobieństwo wolnego miejsca siedzącego jest w autobusie, a nie w tramwaju. Poza godzinami szczytu zwykle nie ma problemu, żeby usiąść w autobusie. W Jazzie? Owszem.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Masz na myśli miejsce przykryte blachą, na lewym pulpicie?
miłośnik 13N