Tramwajem za miasto?

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 07 gru 2008, 23:07

Wydaje mi się Jarku, że zbyt lekce ważysz opieszałość machiny i ogrom przepisów, zwłaszcza obowiązujących inwestora publicznego. Za przykład podam jedynie Gmurków i Komis...
Moim zdaniem najbardziej przeszkadzają ludzie (dyletanci), nie przepisy.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 gru 2008, 0:11

Nie spodziewam się, by teraz było o wiele więcej dyletantów, niż sto lat temu.

Inne są przepisy dotyczące wyboru wykonawcy, inaczej wygląda pozyskanie gruntów (ile stulecie temu trwało wysiedlenie i wyburzenie?). Teraz - czasem aż przesadnie - wieki trwa uzyskanie zezwolenia na wycięcie ośmiu drzew lub wyburzenie kawałka 60-letniego murku (o ile w ogóle okaże się to możliwe). Inaczej wygląda kwestia instalacji podziemnych. Inaczej zatwierdzania projektów przez wszelakich Annaszy i Kajfaszy (od czego jakoś i tak nie są lepsze :P). Starzyński mógł narysować trasę N-S przez środek Muranowa i pewnie by ją zbudował, gdyby zdążył. Teraz nawet rysować czegoś takiego nie ma po co. Hausmann w ogóle mógłby od razu pójść na bezrobocie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 28 sty 2009, 14:41

Czwartek, 22 Styczeń 2009 11:23
Na podstawie art. 49 i art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, ze zm.) w związku z art. 153 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz.1227) zawiadamia się, że Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie w dniu 08 stycznia 2009 roku wydał postanowienie znak: RDOŚ-14-WOO-6613-30/08/sk nakładające obowiązek sporządzenia raportu dla przedsięwzięcia polegającego na przedłużeniu trasy tramwajowej z Warszawy do Ząbek. Ww. postanowienie zostało wydane na podstawie art. 51 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150), w ramach postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia jw
Czyli coś się dzieje

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 28 sty 2009, 16:14

Postępowanie toczy się na wniosek Burmistrza miasta Ząbki, nie m.st. Warszawy.
Prawdopodobnie jest to związane z próbą pozyskania, funduszy UE.
Jakby projekt miał już decyzję środowiskową, móglby zostać uznany za zaawansowany i rokujący i mógłby wskoczyć na liste indykatywną programu IiS w zamian za coś co by z tej listy wypadło przy najbliższej weryfikacji tej listy.

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 28 sty 2009, 20:36

od listopada każda inwestycja musi mieć decyzję środowiskową, niekoniecznie finansowana przez UE, tj większy budynek mieszkalny, ulica, rura itd. i to we wstępnej fazie projektu. może się okazać, że i tak inwestycja nie powstanie mimo decyzji środowiskowej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sty 2009, 22:09

Gdybyz Burmistrz i urzad dzielnicowy Bialoleki byly choc w polowie tak zaangazowane w projekt tramwaju na Tachominie, jak burmistrz Zabek w swoj tramwaj... za samo to czuje historyczna niesprawiedliwosc, ze nie powstaje tramwaj do Zabek a powstaje na Tarchomin, gdzie malo kto (takie odnosze wrazenie) go chce. Trzeba bylo powiedzec "dobrze, dostaniecie metro, jestescie w kolejce nastepni po wybudowaniu linii Brodno - Chrzanow" i zajac sie innymi trasy...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 28 sty 2009, 23:52

patryk148 pisze:od listopada każda inwestycja musi mieć decyzję środowiskową, niekoniecznie finansowana przez UE, tj większy budynek mieszkalny, ulica, rura itd. i to we wstępnej fazie projektu. może się okazać, że i tak inwestycja nie powstanie mimo decyzji środowiskowej.
Wiem o tym, ale sprawa jest znacznie bardziej zawiła.
Nie tylko w aspekcie decyzji środowiskowej, ale i formalnej i nawet politycznej.
Wystarczy wspomnieć że mamy inwestycje transgraniczną w pasie przyszłej drogi wojewódzkiej. Musiało by być porozumiemie o współfinansowaniu i to z trzema podmiotami. itp.
A w obecnej sytuacji jak nie ma tramwajów na Tarchomin na Wilanów czy na Bemowie, cięte są odnogi metra, przeznaczenie nawet kilkuset tysięcy w budżecie Warszawy na prace projektowe dla tramwaju do Ząbek wywołało by burze i oznaczało by wielkie straty polityczne dla rządzących.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 sty 2009, 16:11

tomkrt pisze:A w obecnej sytuacji jak nie ma tramwajów na Tarchomin na Wilanów czy na Bemowie, cięte są odnogi metra, przeznaczenie nawet kilkuset tysięcy w budżecie Warszawy na prace projektowe dla tramwaju do Ząbek wywołało by burze i oznaczało by wielkie straty polityczne dla rządzących.
Moim zdaniem pieniądze powinni przeznaczyć na prace, które mają cień szansy na powodzenie i na których zależy stronom, niż na bezsensowne inwestycje, typu donoga metra na Gocław.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 sty 2009, 18:44

Wolfchen pisze:Moim zdaniem pieniądze powinni przeznaczyć na prace, które mają cień szansy na powodzenie i na których zależy stronom, niż na bezsensowne inwestycje, typu donoga metra na Gocław.
tu nie chodzi o sam Gocłąw, który i tak był odległą inwestycją.
Natomiast kryteria "cień szansy na powodzenie" i "zależy stroną" nie powinny być wyczerpujące - jeszcze jest kryterium istotności i potrzebności, i szereg innych...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 29 sty 2009, 19:07

MeWa pisze:jeszcze jest kryterium istotności i potrzebności, i szereg innych...
No to chyba po to się robi właśnie studia wykonalności itp.? :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 sty 2009, 20:49

Po to to się jednak powinno zrobić jakieś studium komunikacyjne miasta jako całości (ze szczególnym uwzględnieniem możliwości budżetowych i istniejacych opracowań)...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 29 sty 2009, 20:57

A zgoda, zgoda...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 sty 2009, 15:42

MeWa pisze:Natomiast kryteria "cień szansy na powodzenie" i "zależy stroną" nie powinny być wyczerpujące - jeszcze jest kryterium istotności i potrzebności, i szereg innych...
Bez szczegółowego opracowania dotyczącego układu komunikacyjnego całego miasta (o czym wspominał Glon) nie da się jednoznacznie ustalić kryterium istotności i potrzebości. Bo to, co jest istotne w lokalnym znaczeniu, to w rozpatrywaniu całościowym jest ledwo uzupełniające... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

robert-c
Posty: 279
Rejestracja: 06 paź 2006, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robert-c » 16 lut 2009, 9:46

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... sensu.html


Glonojad. Odpisz coś red. Osowskiemu, bo ja już siły nie mam.
Poza tym to Ty tu jesteś ekspertem od tramwajów, a nie ja.

Tak się tylko zastanawiam, czy budowa tras tramwajowych poza miasto przy udziale PPP nie jest aby najlepszym (i może jedynym) sposobem na sfinalizowanie tej inwestycji.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5311
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 16 lut 2009, 10:05

robert-c pisze:http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... sensu.html

Glonojad. Odpisz coś red. Osowskiemu, bo ja już siły nie mam.
Poza tym to Ty tu jesteś ekspertem od tramwajów, a nie ja.
GW pisze: W takim jeżdżeniu palcem po mapie jesteśmy mistrzami świata. Gorzej z budowaniem.
100% poparcia dla redaktora =D> . Wreszcie ktoś prawdę napisał. "Eksperci" tylk kasę biorą i nic z tego nie wynika. Co 5 minut pomysł na nową linię. Wilanów, Marki, Kasprzaka, Gocław... Można by długo wymieniać.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

ODPOWIEDZ