Strona 15 z 26

: 22 maja 2006, 16:29
autor: Glonojad
A ja podejrzewam, że wcale nie pikuś, wykończenie to kupa kasy zawsze.

Poza tym ja akurat zawsze konsekwentnie byłem za oszczędnościami na wystroju, zamiast na np. lokalizacji (jak to zrobiono na Bankowym, Ratuszu, Pl. Wilsona... :p )

: 22 maja 2006, 16:31
autor: Bastian
inż. Glonojad pisze:jak to zrobiono na Bankowym, Ratuszu
Przecież to to samo miejsce :P

: 22 maja 2006, 16:34
autor: MeWa
Wystrój powinien być przede wszystkim z trwałych materiałów. Zresztą w przypadkach, o których piszesz, nie było zależności pomiędzy wystrojem a lokalizacją.
Natomiast mówiąć o kosztach Pl. Konstytucji, to tutaj przede wszystkim drogo kosztować będzie nas budowa przy zachowaniu ruchu i ograniczeniu czasu zamknięcia Marszałkowskiej do minimum.

: 22 maja 2006, 17:08
autor: Glonojad
Bastian pisze:
inż. Glonojad pisze:jak to zrobiono na Bankowym, Ratuszu
Przecież to to samo miejsce :P
Ratusz jest na Miodowej :p

Dobra, chodziło mi o Dworzec Gdański, niepołożony przy dworcu w wybudowany bez przejścia pod torami.
Zresztą w przypadkach, o których piszesz, nie było zależności pomiędzy wystrojem a lokalizacją.
Ale była zależność:
koszty <=> lokalizacja
oraz
koszty <=> wystrój.
W pierwszym suwak przesunięto w lewo, w drugim w prawo zamiast odwrotnie. =;

: 22 maja 2006, 17:40
autor: MeWa
inż. Glonojad pisze: Dobra, chodziło mi o Dworzec Gdański, niepołożony przy dworcu w wybudowany bez przejścia pod torami.
jak to niepołożony przy dworcu? Wyjście prowadzi tuż pod budynek dworca. Natomiast brak przejścia to przede wszystkim skutek niemożności dogadania się miasta z koleją, problemy ze stacją benzynową. Poza tym gdyby stacja powstała tuż pod torami, to oznaczałoby to konieczność wyłączenia tego dworca z ruchu pociągów.
Glon pisze: Ale była zależność:
koszty <=> lokalizacja
oraz
koszty <=> wystrój.
W pierwszym suwak przesunięto w lewo, w drugim w prawo zamiast odwrotnie. =;
tak, co nie zmienia faktu, że "oszczędzanie na wystroju" przyniosłoby poprawę funkcjonalności stacji poprzez ich lepszą lokalizację. Zresztą nasze stacje i tak są skromne w wystroju, jeśli porównamy je z tymi, jake buduje się obecnie w Europie. Ponadto o zmianie lokalizacji wpływały także inne czynniki...

: 22 maja 2006, 17:49
autor: Tm
MeWa pisze:Ponadto o zmianie lokalizacji wpływały także inne czynniki...
czyżby funkcjonalność i wygoda pasażerów? :twisted:

: 22 maja 2006, 17:58
autor: MeWa
nie, funkcjonalność i wygoda kierowców - bo nie trzeba było rozkopywać ważnych placów w mieście...

: 22 maja 2006, 18:02
autor: Tm
MeWa pisze:nie, funkcjonalność i wygoda kierowców - bo nie trzeba było rozkopywać ważnych placów w mieście...
i przez te wygodę kierowców zapewniona na czas budowy(nawet rok niech będzie) sprawiono, że pasażerowie maja trudniej aż do końca isnienia metra

: 22 maja 2006, 18:05
autor: MeWa
cóż, pretensje w tym zakresie należy kierować do radnych i władz miasta. Ale na dobrą sprawę pomogłoby dobudowanie planowanych, acz niezrealizowanych przejść podziemnych.

: 22 maja 2006, 18:10
autor: Tm
MeWa pisze:Ale na dobrą sprawę pomogłoby dobudowanie planowanych, acz niezrealizowanych przejść podziemnych.
w jaki sposób? przejścia juz sa, pomogłyby przy gdańskim, ale gdzie jeszcze? odleglości dojścia do stacji, w wiekszości przypadków zbyt dużej przejscia nijak nie zmienią

: 22 maja 2006, 18:25
autor: MeWa
na Ratuszu, gdyby powstało wyjście od strony Urzędu Wojewódzkiego, a nie przesadzajmy - odległości nie są takie straszne.

: 22 maja 2006, 18:32
autor: Tm
MeWa pisze:na Ratuszu, gdyby powstało wyjście od strony Urzędu Wojewódzkiego
no to tam, rzeczywiście, moznaby zlikwidowac przejścia naziemne
MeWa pisze:a nie przesadzajmy - odległości nie są takie straszne.
straszne- nie straszne, ale śa, a mogłyby być o wiele mniejsze, zreszta byl juz poruszany temat o konkurencyjności metra wobec autobusów- przy lepszym usytuowaniu stacji ona takze by sie poprawiła

: 22 maja 2006, 18:37
autor: MeWa
Na Ratuszu i tak przesiadki dokonywane są głównie na ciąg Trasy W-Z. Zresztą usytuowania stacji nie zmieni się już, można jedynie pracować nad poprawą usytuowania wyjść - na Centrum do dworca Śródmieście, na Świętokrzyskiej pełny koplet wyjść, na Ratuszu na drugą stronę pl. Bankowego, na Dworcu Gdańskim na Żoliborz...

: 22 maja 2006, 19:43
autor: Bastian
Przy Świętokrzyskiej, przy Ratuszu choćby...

: 22 maja 2006, 20:02
autor: Kleszczu
jwojtynski pisze:Plac Konstytucji powinni zrobić w stylu socrealistycznym, wejścia w piaskowcu, kandelabry, etc.:)
Mimo iż jestem przeciwny tym stacjom to ten pomysł mi się bardzo podoba :grin: