Zjazdy do zajezdni w rozkładach

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

reserved
Posty: 14837
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 31 gru 2024, 9:38

kajo pisze:
31 gru 2024, 9:23
Choć w zamyśle przypisy są dobre dają kierowcom i pracodawcom elastyczność w kształtowaniu przerw by dopasować je do rozkładu jazdy. A że polacy wszystko muszą wszystko doprowadzić do karykatury...
O to to! Właśnie o to mi chodziło! Przepisy są dobre, to my tradycyjnie kombinujemy...
Ale to też kwestia myślenia niektórych. Ostatnio jedna pani ekspedytor mi wytknęła, że na pierwszym moim postoju miałem 14 minut postoju i że mogłem wydłużyć o minutę to miałbym piętnastkę, i że nie pomyślałem. No fakt, wziąłem zmianę trzy przystanki przed pętlą i nie pomyślałem po 5 minutach pracy o ustawowej przerwie. Potem mnie naszła myśl... o co chodzi w tych piętnastkach? O to żeby kierowca mógł odpocząć? Czy kombinujemy by jak najszybciej odbębnić te ustawowe przerwy by potem pani ekspedytor swobodnie mogłaby mi żadnej przerwy nie dawać bo już się nie należy?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25966
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 31 gru 2024, 10:23

Podstawowo 15 są po to, żebyś nie dostał mandatu od krokodylków.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3281
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 31 gru 2024, 14:16

Ja też nie jestem zwolennikiem, żeby "15" robić już na początku zmiany. Kierowca wyjeżdża z zajezdni i już po pierwszym kursie albo na krańcu ma ustawową przerwę. Po co? Czy faktycznie już taki zmęczony? Te "15" na początku zmiany jest tylko i wyłącznie po to, żeby odbębnić i w papierach się zgadzało.
Ten z I zmiany powinien mieć później ale oczywiście nie zrobią, bo na niektórych liniach rozjedzie się takt w ciągu dnia lub trzeba brygadę dołożyć.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1177
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 31 gru 2024, 14:17

Karty tacho do KM i po problemie dla nas. Wtedy niech się ZTM martwi
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

dzidek
Posty: 7766
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 01 sty 2025, 15:48

sprinter pisze:
30 gru 2024, 3:48
Walas pisze:
30 gru 2024, 0:35

No właśnie znajomy to miał ostatnio kilka razy to całe 0 pasażerów przewiózł więc nie wiem jaki sens tego jest...
Zapewne w celu ulepszenia oferty dowozu osiedla na Instalatorów do/z szyny.
Dokładnie. Skoro to jedyny sposób na podbicie częstotliwości wzdłuż Instalatorów to ma to ogromny sens. Pytanie ile po poprzedniej brygadzie albo 228 jechał ten znajomy i czy o czasie. Sensu to nie mają kursy tylko do Bitwy Warszawskiej.

Łukasz
Posty: 11297
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 sty 2025, 16:54

dzidek pisze:
sprinter pisze:
30 gru 2024, 3:48
Zapewne w celu ulepszenia oferty dowozu osiedla na Instalatorów do/z szyny.
Dokładnie. Skoro to jedyny sposób na podbicie częstotliwości wzdłuż Instalatorów to ma to ogromny sens. Pytanie ile po poprzedniej brygadzie albo 228 jechał ten znajomy i czy o czasie. Sensu to nie mają kursy tylko do Bitwy Warszawskiej.
Jasne, w opowieści znajomych Walasa zapewne jest tyle samo prawdy, co w opowieściach innych kierowców o innych sytuacjach. Zwykle jak im coś nie pasuje, to wymyślają jednostkowe historie pod teorię, a nie zajmują się całościowym sporzeniem czy sensem.

Równie dobrze można by zapytać, po co na 401 jest taka częstotliwość, skoro jeżdżą parami - i wystarczyłoby, żeby jechał ten pierwszy. Bo jeden kurs jadą w parze, a nawet jeśli cały dzień, to nie codziennie. W opowieści walasa to będzie „znajomy przez cały dzień przewiózł 0 pasażerów”.
ŁK

Walas
Posty: 17352
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 01 sty 2025, 23:25

Łukasz pisze:
01 sty 2025, 16:54
dzidek pisze:
Dokładnie. Skoro to jedyny sposób na podbicie częstotliwości wzdłuż Instalatorów to ma to ogromny sens. Pytanie ile po poprzedniej brygadzie albo 228 jechał ten znajomy i czy o czasie. Sensu to nie mają kursy tylko do Bitwy Warszawskiej.
Jasne, w opowieści znajomych Walasa zapewne jest tyle samo prawdy, co w opowieściach innych kierowców o innych sytuacjach. Zwykle jak im coś nie pasuje, to wymyślają jednostkowe historie pod teorię, a nie zajmują się całościowym sporzeniem czy sensem.
Jak nie wiesz to nie pisz bo akurat ten znajomy mówi mi w 100% prawdę
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Gdynianin
Posty: 690
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 02 sty 2025, 0:02

Jakby nie było kursów zjazdowych z 414 do PKP Rakowiec to kierowcy jeździli przegubami przez Szybką do Alei, jak już wielokrotnie się działo w historii. Ale wówczas okazałoby się że "niedasię" >11-metrowca na 228 nie jest prawdą ;)

Walas
Posty: 17352
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 02 sty 2025, 5:19

Gdynianin pisze:
02 sty 2025, 0:02
Jakby nie było kursów zjazdowych z 414 do PKP Rakowiec to kierowcy jeździli przegubami przez Szybką do Alei, jak już wielokrotnie się działo w historii. Ale wówczas okazałoby się że "niedasię" >11-metrowca na 228 nie jest prawdą ;)
A to akurat prawda bo znam przypadki zjazdu lub dojazdu do/z Instalatorów przez Szybką, a na 228 przegub był tylko że w wersji skróconej Sasanki -> Instalatorów
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Georg
Posty: 6486
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 sty 2025, 8:43

Ale dlaczego nie da się 12 metrów na 228? Przecież jeszcze pół roku temu właśnie 12 m na tej linii to był standard w DP.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1177
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 02 sty 2025, 9:18

Jeśli się nie mylę, to oficjalnie przez wagonownie. Nie każdy bezproblemowo się tam wykręcał
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Autobus Czerwon
Posty: 4455
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 sty 2025, 9:36

Tam się przecież da wykręcić nawet deskorolką (testowane):P

Walas
Posty: 17352
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 02 sty 2025, 9:40

Georg pisze:
02 sty 2025, 8:43
Ale dlaczego nie da się 12 metrów na 228? Przecież jeszcze pół roku temu właśnie 12 m na tej linii to był standard w DP.
I tak jeżdżą na 228 12m za 10m.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

ashir
Posty: 28115
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 sty 2025, 10:30

Ale dzisiaj planowo wyłącznie SU10. ;-)

wincenty
Posty: 1679
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 10 sty 2025, 23:21

BTW, dlaczego wyjazdy i zjazdy z Woronicza na 106 nie są wykonywane jako kursy 118 i 136?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ODPOWIEDZ