[Historia] Autobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 04 lis 2009, 16:41

beni pisze:- 2644ex375 rok prod. 1983 kasacja we wrześniu 1993 roku.
ten 2644 to de facto nieoficjalnie jeździ do dzisiaj pod postacią automata 2962
beni pisze:- 2380ex1298 rok prod. 1984 kasacja w sierpniu 1995 roku.
kasacja po 'drobnym' wypadku
beni pisze:- 3008ex827 rok prod. 1982 kasacja po wypadku we wrześniu 1994 roku.
Jego kabina trafi niedługo do naszego 289 ;-)

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 05 lis 2009, 13:37

Zanim kolejna część solówek to najpierw uwaga do osoby piszącej tuż przed moim właśnie postem - czy tak trudno zobaczyć czy przypadkiem już nie wspomniał ktoś wcześniej o niektórych wozach :?:
A teraz konkretnie i na temat solówek:

281 - Sprzedaż 06.01.1989 roku do IPJ Otwock-Świerk i nadanie numeru 101, a po jakimś czasie sprzedaż tym razem do ARKI.
283 - Sprzedaż 03.08.1987 roku do PKS Mińsk Maz. i nadanie numeru T70659.
285 - Sprzedaż 18.06.1988 roku do PKS Płock i nadanie numeru T80135, a po kilku latach przekazanie do KPNA i tam prawdopodobna kasacja.
296 - Sprzedaż 31.07.1987 roku do PKS Mińsk Maz. i nadanie numeru T70638.
297 - Sprzedaż 31.07.1987 roku do PKS Siedlce o nadanie numeru T70642.
300 - Sprzedaż 24.10.1987 roku do PKS Sokołów Podlaski i nadanie numeru
T70775.
303 - Sprzedaż w 1989 roku do do ZBD Wesoła, w 1991 roku do MZK Jelenia Góra i nadanie numeru 698, w 1998 roku sprzedaż do firmy GRYF i nadanie numeru 7756.
309 - Sprzedaż 04.11.1988 roku do ZBD Wesoła.
314 - Sprzedaż 03.08.1987 roku do PKS Garwolin i nadanie numeru T70660.
321 - Sprzedaż 24.10.1987 roku do PKS Sokołów Podlaski i nadanie numeru T70804.

Kolejna dycha wpisana, jutro prawdopodobnie w godzinach późno popołudniowych kolejne 10 wozów. PS. Info o wozie 303 dzięki uprzejmości pewnego użytkownika Wawkomu, za które jeszcze raz dziękuję.

beni
Posty: 2754
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 05 lis 2009, 15:52

ZBD Wesoła kupiła sobie 120, 121, 303, 309, 1499 i tak sobie je sprzedała -

120> 93>MZK J.G. 704 > 98 > Gryf 7758 +2002
121> 91>RPBW Radom > 92 > Tandem A256 > 01 > Rosja Uljanowsk +2006
303> 91>MZK J.G. 698 > 98 > Gryf 7756 +2001
309> 92>MZK J.G. 703 > 97 > DLA Wrocław +2003
1499> 91>MZK J.G. 699 > 98> Gryf 7757 > 01 > Rosja Uljanowsk +2007

Ot tyle jeszcze dodam.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 06 lis 2009, 18:21

No dobrze, czas na kolejne dziesięć upłynnionych solówek.

328 - Sprzedaż 03.08.1987 roku do PKS Garwolin.
329 - Sprzedaż 18.07.1988 roku do Wodociągów i nadanie numeru 2-26.
330 - Sprzedaż 31.07.1987 roku do PKS Mińsk Mazowiecki i nadanie numeru T70639.
337 - Sprzedaż 06.10.1987 roku do MPK Konin i nadanie numeru 147.
343 - Sprzedaż 31.07.1987 roku do PKS Siedlce i nadanie numeru T70644.
347 - Sprzedaż 31.07.1987 roku do PKS Siedlce i nadanie numeru T70645.
349 - Sprzedaż 31.07.1987 roku do PKS Warszawa i nadanie numeru T70634.
374 - Sprzedaż w 12.1988 roku do PKS Sokołów Podlaski i nadanie numeru T80260.
378 - Sprzedaż 06.10.1987 roku do MPK Konin i nadanie numeru 148.
379 - Sprzedaż 24.10.1987 roku do PKS Sokołów Podlaski i nadanie numeru T70764.

I kolejna dyszka 'bach' i gotowe. Jutro prawdopodobnie kolejna dziesiątka.

beni
Posty: 2754
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 14 lis 2009, 15:34

Z pamiętnika mechanika -

Podmiany pogotowi technicznych -

604R5 - 87ex2830 - po wypadku na zajezdni skierowany do remontu w 1997 roku gdzie go skasowano.

604''R5 - 97ex2837 - w 2003 roku R7 długo nie pobył 4 miesiące i w tym samum roku trafił na 13 gdzie w 2005 roku skasowany jako 9604

652R10 - 91ex2625 - w 1998 roku do remontu ale pocięty ze względu na zły stan.

652''R10 - 98ex2196 - w 2005 roku zezłomowany jako 9652

657R10 - 86ex2168 - w 1998 roku do remontu po złamaniu na bliźniakach i pocięty ze względu na zły stan.

657''R10 - 98ex2615 - szkielet który o mało co nie trafił na złom powrócił ale nie na długo gdyż w 2003 roku zezłomowany jako 9657.

658R10 - 89ex2054 - pożar w 1997 roku na zakładzie po "libacji w autobusie mechaników" wóz skasowano po za nim zwęglił się 651R10 i po całej aferze którą i tak uciszono odbudowano niby tylko jeden......

658''R10 - 97ex2617 - skasowany w 2004 jako 9658 ostateczna utylizacja w lutym 2005.

671R12 - 86ex3001 - kasacja w 1988

671''R12 - 88ex2229 po przejściu na R7 rozbity w 1996 roku

671'''R7 - 96ex2147 - skasowany w 2007 roku jako 9671

681R13 - 86ex2531 - kasacja po zwęgleniu w 1990 roku

681''R13 - 90ex2213 - remont w 1996 roku kasacja w 2003 roku jako 9681.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 15 lis 2009, 12:39

No beni, twój post zawiera bardzo ciekawe informacje, dzięki którym mogłem uzupełnić swoje dane na temat właśnie wozów technicznych. Naprawdę super, tego mi m.in. brakowało.
No cóż, a ja dodam sprzedane solówki, dziś rzut 40 wozów. Miłej lektury.

381 - Sprzedany 24.10.1987 roku do PKS Węgrów i przenumerowany na T70761.
382 - Sprzedany 24.10.1987 roku do PKS Węgrów i przenumerowany na T70762.
383 - Sprzedany 06.10.1987 roku do MPK Konin i przenumerowany na 149.
384 - Sprzedany 24.10.1987 roku do PKS Węgrów i przenumerowany na T70760.
385 - Sprzedany 06.10.1987 roku do MPK Konin i przenumerowany na 150.
387 - Sprzedany 06.10.1987 roku do MPK Konin i przenumerowany na 151.
390 - Sprzedany 06.10.1987 roku do MPK Konin i przenumerowany na 152.
395 - Sprzedany w 1987 roku do PKS Mińsk Maz. i przenumerowany na T70641.
400 - Sprzedany 31.07.1987 roku do PKS Warszawa i przenumerowany na T70636.
404 vel. 1675 - Sprzedany w 07.1988 roku do PKS Płock i przenumerowany na T80109.
406 - Sprzedany 25.05.1988 roku do IPJ Otwock-Świerk, potem do Rapidu W-wa,a potem gdzieś do Ciechanowa.
410 - Sprzedany 05.06.1995 roku Brygadzie Antyterrorystycznej.
436 - Sprzedany 08.10.1987 roku do PKS Węgrów i przenumerowany na T70783.
438 - Sprzedany 08.10.1987 roku do PKS Sokołów Podl. i przenumerowany na T70785.
439 - Sprzedany 29.04.1988 roku do PKS Sokołów Podl. i przenumerowany na T70761.
441 - Sprzedany 08.10.1987 roku do PKS Węgrów i przenumerowany na T70784.
448 - Sprzedany 28.04.1989 roku do ZGKiM Grodzisk Maz. Jeździł tam na nr. rej. WSJ 098C.
449 - Sprzedany 08.10.1987 roku do PKS Sokołów Podl. i przenumerowany na T70786.
456 - Sprzedany 28.04.1989 roku do ZGKiM Grodzisk Maz. Jeździł tam na nr. rej. WSJ 096C.
459 - Sprzedany 20.04.1988 roku do PKS Węgrów. Info o numerze brak.
612 - Sprzedany 01.09.1987 roku do PKS Siedlce i przenumerowany na T70720.
617 - Sprzedany 07.10.1987 roku do Kombinatu PGR Kusowo, gm. Dobrcz.
620 - Sprzedany 01.09.1987 roku do PKS Siedlce i przenumerowany na T70721.
628 - Sprzedany 01.09.1987 roku do PKS Siedlce i przenumerowany na T70722.
636 - Sprzedany 02.11.1987 roku do PKS Węgrów i przenumerowany na T70814.
639 - Sprzedany 01.09.1987 roku do PKS Siedlce i przenumerowany na T70723.
641 - Sprzedany 16.06.1988 roku do PKS Płock i przenumerowany na T80134m a następnie do ASAR Ursus.
643 - Sprzedany 09.09.1987 roku do PKS Brzozów i przenumerowany na R70662.
646 - Sprzedany 04.08.1988 roku do IPJ Otwock-Świerk, następnie do Rapidu, a potem do Arki.
650 - Sprzedany 02.11.1987 roku do PKS Węgrów i przenumerowany na T70815.
651 - Sprzedany 30.06.1988 roku do PKS Mińsk Maz. i przenumerowany na T80166.
655 - Sprzedany 09.09.1987 roku do PKS Brzozów i przenumerowany na R70663.
663 - Sprzedany 25.11.1991 roku do Hemar Import Export w Warszawie.
700 - Sprzedany 25.11.1988 roku do PKS Płock i przenumerowany na T80235.
703 - Sprzedany 16.06.1988 roku do PKS Sokołów Podl. i przenumerowany na T80111.
801 - Sprzedany 14.08.1987 roku do PKS Bydgoszcz i przenumerowany na B70608.
802 - Sprzedany 17.08.1987 roku do PKS Sokołów Podl. i przenumerowany na T70710.
804 - Sprzedany 14.08.1987 roku do PKS Bydgoszcz i przenumerowany na B70612.
806 - Sprzedany 14.08.1987 roku do PKS Bydgoszcz i przenumerowany na B70616.
808 - Sprzedany 14.08.1987 roku do PKS Bydgoszcz i przenumerowany na B70615.

No to tyle w tej chwili. Jest jedna rzecz, która mnie smuci, a mianowicie to, że ten temat ciągną tylko i wyłącznie dwie osoby - ja oraz beni. Gdzie podziali się Ci, którzy tak chcieli, żeby zaistniał na forum taki temat :?: Gdzie są osoby, które miały mieć do powiedzenia w tym temacie niby wiele :?: Naprawdę zapowiadało się fajnie, a zakończyło się na tym, że temat istnieje tylko i wyłącznie dzięki ww. osobom.

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 15 lis 2009, 13:01

Ja ciągnę na podobnych informacjach co ty, więc musielibyśmy jakoś podzielić się tymi informacjami. :-k

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 15 lis 2009, 14:06

Janek1236 pisze:Ja ciągnę na podobnych informacjach co ty, więc musielibyśmy jakoś podzielić się tymi informacjami. :-k
Słuchaj, zrobię do końca to Piaseczno, a Pożarową, Ostrobramską, Redutową i Stalową zostawiam Tobie. Jak coś by było niejasnego to poprawię najwyżej, ok :?:

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 15 lis 2009, 16:02

W porządku.

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 16 lis 2009, 18:19

vip6744 pisze: No to tyle w tej chwili. Jest jedna rzecz, która mnie smuci, a mianowicie to, że ten temat ciągną tylko i wyłącznie dwie osoby - ja oraz beni. Gdzie podziali się Ci, którzy tak chcieli, żeby zaistniał na forum taki temat :?: Gdzie są osoby, które miały mieć do powiedzenia w tym temacie niby wiele :?: Naprawdę zapowiadało się fajnie, a zakończyło się na tym, że temat istnieje tylko i wyłącznie dzięki ww. osobom.
Pewnie pijesz m.in. do mnie. Owszem, chciałem wątku historycznego, ale bardziej o charakterze wspominkowym, tak by wspólnie pisać tu o komunikacji autobusowej lat 80-tych czy 90-tych. Niestety zamiast wątku wspominkowego zrobił nam się wątek dokumentacyjny, w którym Ty i beni prześcigacie się w wykazach wozów sprzedanych, kasowanych, przerabianych na składaki itp. itd. Jest to ciekawe, ale pewnie tylko dla ludzi pamiętających te czasy i te konkretne wozy. Ja drukuję sobie te wykazy, by później - w wolnym czasie - skonfrontować je ze swoimi zapiskami. Ale właśnie zapiskami - nie miałem dostępu do dokumentów MZK/MZA, większość informacji czerpałem po prostu z autopsji i gdy podajecie wykazy źródłowe, "twarde dowody", co ja mogę do nich dodać? Stąd brak mojego udziału w tym wątku. Proponuję więc byśmy bardziej pisali tu o "tamtych" klimatach, co przy okazji zainteresuje innych formurowiczów.

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1351
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 16 lis 2009, 19:07

To ja już stanowczo wole, aby ten wątek pozostał takim, jakim jest teraz. Poświęconym historii, a nie wspominkom, bo na takie powspominanie sobie to jest miejsce na WC. Vip6744, Beni - wielkie dzięki dla was za to, co zrobiliście w tym temacie.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 16 lis 2009, 19:14

kocur pisze:Poświęconym historii, a nie wspominkom, bo na takie powspominanie sobie to jest miejsce na WC
A ja jestem zdania, że jedno nie wyklucza drugiego i zapraszam także do rozmów o wspomnieniach, klimacie minionych czasów.
15/12/2005-12/7/2019

Abacab
Posty: 111
Rejestracja: 18 lut 2009, 8:05

Post autor: Abacab » 17 lis 2009, 8:18

W moich zapiskach mam zapisane

384 - Sprzedany 24.10.1987 roku do PKS Węgrów i przenumerowany na T70760. a następnie remont w LZNS gdzie został przerobiony na Ikarusa 280 i sprzedany do PKS Garwolin.
641 - Sprzedany 16.06.1988 roku do PKS Płock i przenumerowany na T80134m a następnie do ASAR Ursus w 1993 i po roku sprzedany do Głoskowa

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 17 lis 2009, 10:13

Oj, sporo opinii, dlatego zacznę pokolei od pierwszej osoby czyli od Alojzego. Alojzy, ja się z tobą zgadzam w 100%, można utworzyć wątek wspominkowy, ale skoro o nim wspomniałeś to zapraszam Ciebie, żebyś Ty rzucił jakiś temat jako pierwszy. Aha, i nie pisz czegoś takiego, że ja i beni pamiętamy te czasy i te wozy, bo wątpliwą sprawą jest pamiętać coś takiego jak się było 5-6 letnim gówniarzem.
Kocurze, no Tobie to tylko pozostaje podziękować i cieszę się, że pisane przeze mnie i beniego informację interesują m.in. Ciebie.
TLG, wyżej już napisałem, że zgadzam się z Alojzym i nie mam absolutnie nic przeciwko wspominkom.
Abacabie, ten T70760(ex384) w 1990 roku został przerobiony na przegubowca, a w 1999 roku sprzedany po odbudowie do PKS Garwolin. Nie wiem, czy wóz jeszcze jest, bo w marcu tego roku wystawiono go na allegro.
Ot to tyle.

Abacab
Posty: 111
Rejestracja: 18 lut 2009, 8:05

Post autor: Abacab » 17 lis 2009, 12:51

No to mam wątek wspominkowy może ktoś ma dane co się stało z Jelczami 315 które miały krotki okres jako Pogotowia Techniczne
605 - WAB 400C jeszcze żyje jako 9606 - WI 70161 na Stalowej
606 - WAB 627C
615 - WAB 395C
616 - WAB 396C
623 - WAB 397C - później w Tramwajach Warszawskich jako 272
635 - WAB 401C
636 - WAB 402C
656 - WAB 403C - jeszcze w zeszłym roku widziany na Ostrobramskiej jako 9656
673 - WAB 398C

ODPOWIEDZ