To raczej decyzja 'Grodzia', że jedzie, bo za niezrealizowany kurs musieliby płacić karę...alojz pisze:Od wczoraj jakoś im próg nie przeszkadza.
KM w Ząbkach
Moderator: Wiliam
Projekt uchwały w sprawie opłat za usługi przewozowe środkami lokalnego transportu zbiorowego na linii autobusowej Marki Centrum Handlowe - Ząbki Powstańców
http://umzabki.bip.org.pl/pliki/umzabki ... okalny.pdf
A w nim m.in:
http://umzabki.bip.org.pl/pliki/umzabki ... okalny.pdf
A w nim m.in:
Osoby zameldowane na pobyt stały na terenie Miasta Ząbki są zwolnione z opłat (...) na podstawie biletów okresowych wydanych przez Urząd Miasta Ząbki
Czymże znowu?alojz pisze:Dziś promocja u Grodzia - przejazd linią X gratis.
Co rusz widzę jakieś nowe Scanie na tejże linii - i się zastanawiam - darmowy czy nie?
Nie ma żadnych - gdyby coś miało być już na rzeczy, to przetarg dawno byłby ogłoszony...alojz pisze:Marne szanse, żeby do końca stycznia zostało wszystko załatwione.Lech1986 pisze:Są jakieś nowe info odnośnie tej nowej linii?
Ruszy nie ruszy w lutym?
Nie ruszy bo na razie nie ma uchwały rady miasta dot taryfy.Lech1986 pisze:Są jakieś nowe info odnośnie tej nowej linii?
Ruszy nie ruszy w lutym? Patrząc na trasę to dojazd z Powstańców na PKP zajmie chyba ze 20 minut...
A jeszcze pytanie dla wtajemniczonych jak wygląda sprawa z tramwajem w Ząbkach? Jest szansa, że nasze pokolenie do zobaczy:)?
Wprawdzie w połowie grudnia Radni dostali projekt uchwały, ale zaczęła się dyskusja co do ulg, trasy... .
Pojawiły się się głosy - a może by jeszcze tutaj jechał ?
Każdy chce odginać trasę aby jechał bliżej jego domu czy firmy i żeby każdy miał blisko do przystanku.
Projekt skierowano do komisji rady, które jeszcze tego nie przetrawiły.
Troche się boję tego co może od radnych wyjść
W zakresie biletu darmowego była dyskusja, czy tylko dla zameldowanych czy też dla tych co złożyli NIP3 i komu dać ulgi też radni nad tym dyskutują.
Co do tramwaju, na razie nie wygląda.
Obecnie trwają prace nad zmianą studium i planu miejscowego Ząbek i zostanie on tam wpisany. Podobnie ma się stać w dokumentach planistycznych Warszawy.
I to jedyna rzecz która się będzie działa w najbliższych latach w tej sprawie.
Wiadomo, że bez środków zewnętrznych sprawa nie ruszy.
Środki UE z lat 2007-2013 przeszły koło nosa, bo miasto Warszawa nie wykazało żadnego zainteresowania realizacją tej linii. Nie było listu intencyjnego, umowy - więc nie było też wniosku o dofinansowanie. A szanse na pozyskanie środków były by spore, bo projekt zyskał nawet jakąś nagrodę ministerstwa infrastruktury.
Pod znakiem zapytania jest dostępność funduszy z okresu 2014-2020, jakie będą priorytety i czy Mazowsze będzie mogło z nich coś pozyskać.
Może będą jakieś przymiarki do PPP ale też raczej nie w najbliższych latach.
Warunkiem brzegowym, żeby zacząć cokolwiek działać w tym zakresie - jest przebicie Trasy Świętokrzyskiej pod linią legionowską - z tego co wiem, projekt ma pójść na półkę na najbliższe lata.
Więc tramwaj ostatnie się dla Ząbek jako polisa komunikacyjna na przszłość. Gdy Wileniak już nie wydoli i nie będzie szans aby w Ząbkach wsiąść do pociągu, a wszystkie drogi w okolicy staną w korkach, wtedy nie będzie wyjścia - trzeba będzie go zbudować.