Peryferie Warszawy - historia i relikty

Moderatorzy: Poc Vocem, Dantte

Autobus Czerwon
Posty: 4116
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 wrz 2013, 18:57

To może ta mała uliczka prowadząca do domu Wilanowska 196?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 wrz 2013, 19:31


Autobus Czerwon
Posty: 4116
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 wrz 2013, 19:53

Może to i dobrze ze w końcu te okolice ucywilizują? Ale i tak trochę żal...

Na pocieszenie nadal została ulica Jaworowska i Bandoski, jeszcze bliżej centrum, a poziomem zadupiastości dorównuje Potokom.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 06 gru 2013, 22:35

Czy wie ktoś, jak kształtowała się częstotliwość pociągów elektrycznych na poszczególnych liniach WWK przed wojną i po wojnie, albo przynajmniej jakiego rzędu były to częstotliwości? Dotarłem jedynie do rozkładu z czasów okupacji - wtedy średnia częstotliwość na linii otwockiej, czy grodziskiej była mizerna: przykład tutaj.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 gru 2013, 23:40

W 1939 w szczycie były rozkłady typu: do Pruszkowa 6 kursów na godzinę (z tego połowa do Grodziska, jeszcze mniej do Żyrardowa/Skierniewic), do Otwocka 4, do Miłosny 4. Poza szczytem oczywiście mniej.

Autobus Czerwon
Posty: 4116
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 sty 2014, 6:43

Czy ten mały kawałek asfaltu odcięty od reszty obok przystanku Siekierkowska, na rogu ulic Siekierkowskiej i Polskiej to pozostałość po dawnej pętli dla 108 Koszykarska?

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 21 sty 2014, 20:16

Powyższy post przypomniał mi o innym - czy kawałek kocich łbów na skrzyżowaniu Bysławskiej i Wału Miedzeszyńskiego to także dawna pętla? Tak samo kawałek trylinki przy przystanku Widokowa?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 sty 2014, 21:12

Na Bysławskiej - tak. Przy Widokowej - niewydajemisie.

Flash8222
Posty: 7610
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 22 sty 2014, 8:55

Moja rodzina która mieszkała przy pętli Błota opowiadała mi, że dopóki nie było pętli przy ich posiadłości to autobusy miały pętlę w miejscu opisanym przez Piotrka.

Autobus Czerwon
Posty: 4116
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 lut 2014, 8:30

W czasach jednopasmowej Wilanowskiej między Wilanowem a Dw. Południowym po której stronie biegła jezdnia? Jak się nazywał obecny przystanek "Dolinka Służewiecka" przed budową owej?

Piter232
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 05 lut 2014, 10:13

Autobus Czerwon pisze:W czasach jednopasmowej Wilanowskiej między Wilanowem a Dw. Południowym po której stronie biegła jezdnia?
To akurat nie jest tak dawne wspomnienie, przynajmniej w wypadku jezdni pomiędzy Dolinką a skrzyżowaniem z Sobieskiego - jezdnia szła mniej więcej śladem obecnej zachodniej jezdni, za wyjątkiem małej korekty przed samym skrzyżowaniem z Sobieskiego.
Jak się nazywał obecny przystanek "Dolinka Służewiecka" przed budową owej?
Ciekawe, czy w ogóle istniał - z perspektywy czasu, przed wybudowaniem Doliny to były czyste łąki. Ale nie wiem, to by trzeba spytać jakiegoś stałego bywalca ówczesnego 151.

A w ogóle to mnie przyszło na myśl takie pytanie - dlaczego po jednej stronie ul. Sobieskiego są zatoki autobusowe, a po drugiej ich zupełnie nie ma(z wyjątkiem Dolnej) i czy ma to jakiś związek z tym, która jezdnia została zbudowana jako pierwsza?

Stary Pingwin
Posty: 5832
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 05 lut 2014, 10:38

Aleja Wilanowska( ulica jest na Powiślu) ma przebieg wschód-zachód, więc jezdnia może być północna lub południowa.
miłośnik 13N

Autobus Czerwon
Posty: 4116
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 lut 2014, 16:04

Miałem bardziej na myśli odcinek poszerzony w latach siedemdziesiątych. Mi się wydawało że jezdnia wiodła pierwotnie od strony Żółtej Karczmy i Potoków.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 05 lut 2014, 23:47

A ja mam pytanie odnośnie przebiegu torowiska tramwajowego do Wilanowa, chciałbym ustalić jego w miarę dokładny wygląd.
Spacerową w dół tramwaj zjeżdżał niezależnie od ulicy. Na Gagarina torowisko było po północnej stronie jezdni?
Na Czerniakowskiej do pl. Bernardyńskiego było po wschodniej stronie, następnie mniej-więcej do obecnej Gołkowskiej w jezdni, a dalej było wydzielone pomiędzy jezdniami. Gdzie jezdnia w całości przechodziła na wschodnią stronę? Znalazłem zdjęcie, że na wysokości obecnego ZP Goraszewska jezdnia była po wschodniej stronie. I jak wyglądał dalszy przebieg do pętli Wilanów?

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 07 lut 2014, 16:38

Piotrek_2274 pisze:Tak samo kawałek trylinki przy przystanku Widokowa?
Dawna pętla 'Wólka Węglowa'. Krańcowało tam kiedyś 110 i 409.

ODPOWIEDZ