Strona 15 z 18

: 23 wrz 2013, 18:57
autor: Autobus Czerwon
To może ta mała uliczka prowadząca do domu Wilanowska 196?

: 23 wrz 2013, 19:31
autor: MichalJ

: 23 wrz 2013, 19:53
autor: Autobus Czerwon
Może to i dobrze ze w końcu te okolice ucywilizują? Ale i tak trochę żal...

Na pocieszenie nadal została ulica Jaworowska i Bandoski, jeszcze bliżej centrum, a poziomem zadupiastości dorównuje Potokom.

Peryferie Warszawy - historia i relikty

: 06 gru 2013, 22:35
autor: aaa
Czy wie ktoś, jak kształtowała się częstotliwość pociągów elektrycznych na poszczególnych liniach WWK przed wojną i po wojnie, albo przynajmniej jakiego rzędu były to częstotliwości? Dotarłem jedynie do rozkładu z czasów okupacji - wtedy średnia częstotliwość na linii otwockiej, czy grodziskiej była mizerna: przykład tutaj.

Peryferie Warszawy - historia i relikty

: 06 gru 2013, 23:40
autor: MichalJ
W 1939 w szczycie były rozkłady typu: do Pruszkowa 6 kursów na godzinę (z tego połowa do Grodziska, jeszcze mniej do Żyrardowa/Skierniewic), do Otwocka 4, do Miłosny 4. Poza szczytem oczywiście mniej.

Peryferie Warszawy - historia i relikty

: 21 sty 2014, 6:43
autor: Autobus Czerwon
Czy ten mały kawałek asfaltu odcięty od reszty obok przystanku Siekierkowska, na rogu ulic Siekierkowskiej i Polskiej to pozostałość po dawnej pętli dla 108 Koszykarska?

Peryferie Warszawy - historia i relikty

: 21 sty 2014, 20:16
autor: Piotrek_2274
Powyższy post przypomniał mi o innym - czy kawałek kocich łbów na skrzyżowaniu Bysławskiej i Wału Miedzeszyńskiego to także dawna pętla? Tak samo kawałek trylinki przy przystanku Widokowa?

Peryferie Warszawy - historia i relikty

: 21 sty 2014, 21:12
autor: MichalJ
Na Bysławskiej - tak. Przy Widokowej - niewydajemisie.

Peryferie Warszawy - historia i relikty

: 22 sty 2014, 8:55
autor: Flash8222
Moja rodzina która mieszkała przy pętli Błota opowiadała mi, że dopóki nie było pętli przy ich posiadłości to autobusy miały pętlę w miejscu opisanym przez Piotrka.

Peryferie Warszawy - historia i relikty

: 05 lut 2014, 8:30
autor: Autobus Czerwon
W czasach jednopasmowej Wilanowskiej między Wilanowem a Dw. Południowym po której stronie biegła jezdnia? Jak się nazywał obecny przystanek "Dolinka Służewiecka" przed budową owej?

Peryferie Warszawy - historia i relikty

: 05 lut 2014, 10:13
autor: Piter232
Autobus Czerwon pisze:W czasach jednopasmowej Wilanowskiej między Wilanowem a Dw. Południowym po której stronie biegła jezdnia?
To akurat nie jest tak dawne wspomnienie, przynajmniej w wypadku jezdni pomiędzy Dolinką a skrzyżowaniem z Sobieskiego - jezdnia szła mniej więcej śladem obecnej zachodniej jezdni, za wyjątkiem małej korekty przed samym skrzyżowaniem z Sobieskiego.
Jak się nazywał obecny przystanek "Dolinka Służewiecka" przed budową owej?
Ciekawe, czy w ogóle istniał - z perspektywy czasu, przed wybudowaniem Doliny to były czyste łąki. Ale nie wiem, to by trzeba spytać jakiegoś stałego bywalca ówczesnego 151.

A w ogóle to mnie przyszło na myśl takie pytanie - dlaczego po jednej stronie ul. Sobieskiego są zatoki autobusowe, a po drugiej ich zupełnie nie ma(z wyjątkiem Dolnej) i czy ma to jakiś związek z tym, która jezdnia została zbudowana jako pierwsza?

Peryferie Warszawy - historia i relikty

: 05 lut 2014, 10:38
autor: Stary Pingwin
Aleja Wilanowska( ulica jest na Powiślu) ma przebieg wschód-zachód, więc jezdnia może być północna lub południowa.

Peryferie Warszawy - historia i relikty

: 05 lut 2014, 16:04
autor: Autobus Czerwon
Miałem bardziej na myśli odcinek poszerzony w latach siedemdziesiątych. Mi się wydawało że jezdnia wiodła pierwotnie od strony Żółtej Karczmy i Potoków.

Peryferie Warszawy - historia i relikty

: 05 lut 2014, 23:47
autor: Piotrek_2274
A ja mam pytanie odnośnie przebiegu torowiska tramwajowego do Wilanowa, chciałbym ustalić jego w miarę dokładny wygląd.
Spacerową w dół tramwaj zjeżdżał niezależnie od ulicy. Na Gagarina torowisko było po północnej stronie jezdni?
Na Czerniakowskiej do pl. Bernardyńskiego było po wschodniej stronie, następnie mniej-więcej do obecnej Gołkowskiej w jezdni, a dalej było wydzielone pomiędzy jezdniami. Gdzie jezdnia w całości przechodziła na wschodnią stronę? Znalazłem zdjęcie, że na wysokości obecnego ZP Goraszewska jezdnia była po wschodniej stronie. I jak wyglądał dalszy przebieg do pętli Wilanów?

Peryferie Warszawy - historia i relikty

: 07 lut 2014, 16:38
autor: Janek1236
Piotrek_2274 pisze:Tak samo kawałek trylinki przy przystanku Widokowa?
Dawna pętla 'Wólka Węglowa'. Krańcowało tam kiedyś 110 i 409.