Strona 15 z 16

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 22 lis 2014, 21:06
autor: fik
Nie bardzo rozumiem, czemu TLK do Wrocławia miałyby jeździć akurat przez Piotrków i Lubliniec, ale mniejsza z tym; jest ich tyle, ile zażyczyło sobie ustami MiR państwo polskie. Nie od dzisiaj wiadomo, że na Chałubińskiego oferta PSC między wielkimi miastami traktowana jest po macoszemu, na zasadzie dokładania ochłapów do oferty komercyjnej, prawdziwym przedmiotem troski Organizatora jest zaś dokładanie kresek na mapie w postaci muchowozów do Zamościa, Zagórza czy Sandomierza.

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 22 lis 2014, 22:33
autor: Bastian
Co to PSC?

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 22 lis 2014, 22:39
autor: fik
Publlic Service Contract. Po polskiemu umowa o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, powszechnie używa się skrótu angielskiego dla wygody.

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 23 lis 2014, 17:53
autor: michciu22
fik pisze:Nie bardzo rozumiem, czemu TLK do Wrocławia miałyby jeździć akurat przez Piotrków i Lubliniec
Może dlatego że czas przejazdu jest krótszy o około 2h niż przez Ostrów ?

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 23 lis 2014, 18:58
autor: fik
Czy czas przejazdu między stacjami końcowymi powinien być, twoim zdaniem, jedynym kryterium wyboru trasy?

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 25 lis 2014, 13:43
autor: przewoz
Według mnie - też nie - co nie zmienia faktu, że jadąc p. Piotrków też zalicza się miasta, które mogą generować ruch, no i Czew-ę Osobową, a nie Stradom :)

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 25 lis 2014, 14:01
autor: rufio198
Można spokojnie napisać ,,generowały'' - przynajmniej przez likwidacją TLK- z powodu remontu protezy. Oprócz porannej ,,Oleńki '' cała reszta much nie woziła. Na całej trasie solidne 80-90% procent było i nawet przy infrastrukturze takiej jaka była czas jazdy był porównywalny z EIC przez Katowice. W weekendy to i ,,Oleńka'' miała przyzwoitą frekwencję.
...est ich tyle, ile zażyczyło sobie ustami MiR państwo polskie.
To MiR określa dokładnie ile TLK ma być na danej linii? Domyślam się ze jeżeli chodzi o Zagórz , Sandomierz, Zamość itp to tak, ale o połączenia typu Warszawa - Wrocław, Warszawa - Katowice, itp też?

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 25 lis 2014, 15:33
autor: fik
przewoz pisze:Według mnie - też nie - co nie zmienia faktu, że jadąc p. Piotrków też zalicza się miasta, które mogą generować ruch, no i Czew-ę Osobową, a nie Stradom :)
Owszem, to jest jakiś tam argument (z dokładnością do tego, że jadąc p. Kalisz też zalicza się miasta, które mogą generować ruch i znacznie trudniej jest je obsłużyć połączeniami w innych relacjach).
rufio198 pisze:To MiR określa dokładnie ile TLK ma być na danej linii?
Określa, ile połączeń (z podziałem na dzienne/nocne) ma być na danych odcinkach.

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 25 lis 2014, 15:47
autor: przewoz
Dlatego napisałem "też".
TLK do Wrocławia jakoś specjalnie wiele nie jest, pociągów do Częstochowy tej klasy - również, jakieś lekkie zagęszczenie i pociąg poranny i popołudniowy by mógł się zmieścić.

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 15 sty 2015, 17:00
autor: fik
osa pisze:W papierowym wydaniu tytuł brzmiał: "Pendolino wyprze tańsze połączenia". I to by się zgadzało, skoro do np. Krakowa nie będzie już żadnego InterRegio.
Oh, jednak okazało się, że rzeczywistość nie przystaje do pismackich tez.
rynek-kolejowy.pl pisze: http://www.rynek-kolejowy.pl/55407/pr_n ... atejko.htm

PR: Nie było wagonów dla IR Matejko

Temat środowego spotkania Komisji Infrastruktury zdominowała likwidacji pociągów InterRegio Matejko i Galicja. Prezes Tomasz Pasikowski wyczerpująco mówił o powodach skreślenia z rozkładu jazdy połączeń przynoszących straty i o sytuacji marki Interregio.

– Produkt InterRegio pojawił się w związku z chęcią zagospodarowania części kosztów w momencie przekazania połączeń międzywojewódzkich do PKP Intercity. Był tworzony jako produkt komercyjny, nie wymagający dotacji do utrzymania. Z roku na rok wykazywał jednak deficyt, stąd decyzja o ograniczeniu oferty IR. Spółka obecnie nie ma kondycji finansowej pozwalającej kontynuować projekty przynoszące straty, stąd podjęto radykalne działania redukujące koszty – wyjaśniał posłom Tomasz Pasikowski.

Z danych przestawionych przez Przewozy Regionalne wynika, że przez 11 miesięcy 2014 roku pociąg IR Matejko wygenerował milion złotych straty. Kursowanie IR Galicja relacji Kraków – Wrocław w analogicznym czasie miał sprawić, że majątek spółki został uszczuplony o 3 miliony złotych. Do tego zmodernizowane wagony, którymi obsługiwane były połączenia trzeba było relokować do Poznania, aby stamtąd jeździły do Wrocławia i Jeleniej Góry.

– Moglibyśmy dzierżawić wagony od innej firmy, ale podniosłoby nam to koszty dwukrotnie w stosunku do stanu z ubiegłego roku. Z kolei obsługiwanie połączenia elektrycznymi zespołami trakcyjnymi to strzał w stopę i utrwalenie negatywnej opinii o spółce. Nie mogliśmy się zgodzić na takie warunki przewozu podróżnych na tej trasie. Podjęliśmy więc decyzję o zawieszeniu Matejki do czasu uzyskania pełnej płynności finansowej przez spółkę – dodał szef Przewozów Regionalnych.

Zastępca prezesa PKP PLK Andrzej Pawłowski przypomniał, że w dniu 12 września 2014 roku PKP PLK przydzieliło Przewozom Regionalnym godziny kursowania dla IR Matejko. W nowym rozkładzie z Krakowa Głównego miał wyjeżdżać o 9:44, a z Warszawy Centralnej o 19:25. Spółka przyjęła wytyczne PKP PLK, jednak w dniu 23 października zrezygnowała z chęci uruchamiania pociągu, o czym poinformowała zarządcę infrastruktury.
To co, osa, kiedy sprostowanie?

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 15 sty 2015, 19:37
autor: Bastian
W PR nadal liczy się, ile strat przynosi przeciętny pasażer? :>

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 15 sty 2015, 20:09
autor: fik
Ga?

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 15 sty 2015, 21:24
autor: Bastian
Tak się luźno zaciekawiłem, na jakiej relacji dałoby się nie robić straty...

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 15 sty 2015, 21:28
autor: pawcio
Z czy bez dotacji?

[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

: 15 sty 2015, 21:54
autor: osa
Jakie niby sprostowanie? Zlikwidowali ludziom tani pociąg, bo muszą utrzymywać Pendolino, którym mało kto jeździ.