Buspasy

Moderator: Wiliam

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 13 gru 2018, 19:10

Glonojad pisze:
08 gru 2018, 16:00
Na Puławskiej nie brakuje żadnego pasa. Ilość pasażerów (i smog generowany przez golfiki w tedeiku) uzasadnia wyznaczenie buspasa na wczoraj.
Brakuje buspasa, ale TYLKO w miejscu nieużywanego pobocza. Pewnie nie trzeba by nawet poszerzać jezdni - wystarczy zwęzić obecnie istniejące pasy.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3487
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 13 gru 2018, 20:03

na Puławskiej jest o jeden pas za dużo, trzeba go przerobić na buspas, to nie amerykańska autostrada
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 13 gru 2018, 21:36

Tak, oczywiście, możemy dalej pomijać rzeczywistość ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 gru 2018, 21:43

Rzeczywistość jest taka, że grubo ponad 50% pasażerów jedzie tam autobusami, dlatego 33% powierzchni drogi należy im się jak psu buda. Zaś interesem mieszkańców dzielnic wewnętrznych Warszawy bynajmniej nie jest, by ułatwiać dojazd do miasta samochodem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3487
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 14 gru 2018, 14:38

BJ pisze:
13 gru 2018, 21:36
Tak, oczywiście, możemy dalej pomijać rzeczywistość ;)
rzeczywistość jest taka, że mamy duży udział podróży zbiorkomem (dzięki za dane, Glonojadzie), i nie jest to USA (także w tym aspekcie), więc procentowo-logicznie powinno zabrać się jeden pas samochodom
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 gru 2018, 15:05

To nie dana, tylko szacunek ale tak.

Policzmy.

Pulawska rano jedzie ponad 45 autobusów na godzinę, nie licząc PKS. Średnie napełnienie można przyjąć na 120 osób (część to solowki, nie wszystko jedzie po daxh pełne). Wychodzi 5400 pasażerów w jednym kierunku.

Jesli, założymy, że przepustowość jest bliska wyczerpaniu, to liczbę samochodów szacujemy z natężenia nasycenia i uwzględnienia udziału sygnału zielonego. 3 pasy razy 1800 razy 60% to 3240 pojazdow, odejmujac autobusy (przyjmijmy że każdy to 3 pojazdy umowne mamy 3105 samochodów o 1.3 pasażera każdy - łącznie 4037 osób.

5400 > 4037 CNU

Oczywiście jest sporo uproszczeń, ale rząd wielkości się musi zgadzać.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5405
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 14 gru 2018, 23:08

Buspas na Puławskiej... Aby to miało ręce i nogi dodatkowo powinno się dorzucić kupę autobusów. Aby to było atrakcyjne dodatkowo przyspieszonych. Już nie mówiąc, że taki środek Mysiadła czy osiedle "ptasie", czy jak je tam zwą, są praktycznie całkowicie KM pozbawione.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 15 gru 2018, 10:44

Można udawać, że rzeczywistość jest inna, ale fakty są takie, że wszystkich oprócz chorych ideologów (margines, ale głośny) zadowoliłoby przerobienie pobocza na buspas.
Wybory w Warszawie jednak wygrał kto wygrał, więc należy się spodziewać dalszego działania wbrew zdrowemu rozsądkowi. Mówiąc delikatnie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 gru 2018, 11:24

Do faktów to się nie odniosłeś nawet, więc nim sobie buzi nie wycieraj.

Nawiasem mówiąc, uprzywilejowanie komunikacji miejskiej kosztem indywidualnej popiera 80% Warszawiaków. To tak a propos "małej głośnej grupy...


@TGM: kierowcom nikt przecież wyjeżdżać nie zabrania, zostaną im wciąż dwa pasy. Poza tym mogą tez jechać DK 7 na przykład, po otwarciu S8 ruch w Raszynie spadł o połowę z tego co czytałem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 gru 2018, 11:47

BJ pisze:
15 gru 2018, 10:44
Można udawać, że rzeczywistość jest inna, ale fakty są takie, że wszystkich oprócz chorych ideologów (margines, ale głośny) zadowoliłoby przerobienie pobocza na buspas.
Wybory w Warszawie jednak wygrał kto wygrał, więc należy się spodziewać dalszego działania wbrew zdrowemu rozsądkowi. Mówiąc delikatnie.
Fakty są takie, że swoją opinię nazywasz faktem. A może masz jakie dane, ankietę? Stanowisko specjalisty od urbanistyki? A nazwanie oponentów "chorymi" jest ad personam.

Tak jak ci pisałem, inne są priorytety osób tam jeżdżących, a inne wszystkich innych osób w Warszawie. Osoby z Piaseczna chcą dojechać do Warszawy samochodem, bo tak im wygodniej, ale to będzie generować korki innym. Piaseczno i tak dostało ostatnio nowe S79.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5405
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 15 gru 2018, 18:06

Glonojad pisze:
15 gru 2018, 11:24
@TGM: kierowcom nikt przecież wyjeżdżać nie zabrania, zostaną im wciąż dwa pasy. Poza tym mogą tez jechać DK 7 na przykład, po otwarciu S8 ruch w Raszynie spadł o połowę z tego co czytałem.
Nie no, z samochodów się nie zabrania korzystać, ale z KM już tak bo jej po prostu nie mają :P .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 16 gru 2018, 1:47

Z buspasem na Puławskiej jednak bym się wstrzymał do otwarcia Puławskiej-bis za 2,5 roku, bo korki byłyby takie, że autobusy do tego buspasa zwyczajnie nie dojadą

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4828
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 16 gru 2018, 10:24

Byłyby dopóki by się wszyscy nie przyzwyczaili. Na ogół to tak działa.
Obrazek

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 gru 2018, 10:38

Wiliam pisze:Byłyby dopóki by się wszyscy nie przyzwyczaili. Na ogół to tak działa.
Tak, byłyby przez tydzień, może 2.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25761
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 gru 2018, 13:23

Gdyby buspas zaczynał się tam, gdzie z dwóch pasów robią się trzy to powinno dać radę. Tylko do tego trzeba by z Generalną gadać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ